30 אוגוסט 2017 | 15:08 ~ 0 תגובות | תגובות פייסבוק

יום הקולנוע הישראלי 2017 יתקיים ב-6.9. אלה הסרטים שיוקרנו בו

מקבץ מסרטי יום הקולנוע הישראלי, 2017. מתוך אתר סינמה סיטי

יום הקולנוע הישראלי 2017 יתקיים ביום רביעי הבא, 6.9. במשך יום שלם כל בתי הקולנוע בארץ יקרינו רק סרטים ישראליים וכרטיס יעלה עשרה שקלים. יום הקולנוע יתקיים בעיצומו של פסטיבל ונציה, ויום לפני פתיחת פסטיבל טורונטו ותוכלו לראות את ״פוקסטרוט״ ו״געגוע״, שמוקרנים גם בוונציה וגם בטורונטו, וכן את ״הבן דוד״ ו״העדות״, שיוקרנו במסגרות שונות בפסטיבל ונציה.

זו גם הזדמנות לצפות בסרטים המועמדים לפרס אופיר, שגם כאן ״פוקסטרוט״ ו״געגוע״ מובילים. הטקס יתקיים שבועיים אחר כך. חוץ מ״געגוע״ של שבי גביזון, שיוצא באותו יום להקרנות מסחריות (וזו תהיה הזדמנות לראות אותו במחיר מבצע) ו״פוקסטרוט״ ו״מכתוב״ שייצאו בחגים, רוב הסרטים מוקרנים בהקרנות טרום בכורה ללא מועד הפצה מסודר. אתם יכולים לראות סרט שיופץ בבתי הקולנוע רק שנה אחר כך (כפי שהיה עם ״אנטנה״, שהוקרן ביום הקולנוע לפני שנה והופץ רק לפני שבוע וחצי, ולמעשה יחגוג בשבוע הבא את יום הקולנוע השני שלו).

בצירוף מקרים יצא היום הטריילר ל״פוקסטרוט״, לקראת בכורתו העולמית בוונציה בשבת. מחר, יש להניח, תתפרסם הידיעה שהסרט יוקרן בסוף השבוע גם בפסטיבל טלורייד, פסטיבל יוקרתי וסלקטיבי המתרחש על פסגת הרי הרוקי בקולורדו, המפרסם את הבחירות שלו רק בערב פתיחת הפסטיבל (הקהל קונה פס כניסה לפסטיבל חודשים מראש מבלי לדעת מה יוקרן בו ומתוך אמון מלא, שתמיד הוכיח את עצמו, שאלה הסרטים הטובים ביותר בעולם השנה, בפסטיבל שהוא גם מקפצת אוסקרים חשובה).

אלה הסרטים שיוקרנו ביום הקולנוע הישראלי. כולם יוקרנו בבתי הקולנוע של רשת סינמה סיטי, ומבחר מהם יוקרן ברשתות לב וגלובוסמקס.

״געגוע״ של שבי גביזון

״פוקסטרוט״ של שמוליק מעוז

״מוטלים בספק״ של אלירן אליה

״פיגומים״ של מתן יאיר

״מכתוב״ שביים עודד רז (שמן הסתם יהיה הלהיט הגדול מבין טרום הבכורות)

״הבן דוד״ של צחי גראד

״האופה מברלין״ של אופיר ראול גרייצר

״המועדון לספרות יפה של הגברת ינקלובה״ של גלעד אמיליו שנקר

״היער שהיה״ של גיא רז

״הדרך לאן״ של מיכל בת אדם

״רוח חדשה״ של דורון ערן

״אזימוט״ של מייק בורשטיין

״בית בגליל״ של אסף סבן

״דרייבר״ של יהונתן אינדורסקי

״אווה״ של חיים טבקמן

״הלומים״ של ארז מזרחי וסהר שביט

״העדות״ של עמיחי גרינברג

״משפחה״ של רוני קידר

״מדינת הגמדים״ של יניב ברמן

״מסתור״ של ערן ריקליס

וגם ״אינרציה״ של עידן חגואל, ״מדינת הגמדים״ של יניב ברמן ו״בין העולמות״ של מיה חטאב שהוקרנו בתחילת השנה ויחזרו ליום אחד.

וזאת לצד הסרטים הישראליים שמוצגים עכשיו בשוטף: ״ואז היא הגיעה״, ״מבצע ביצה״, ״מועדון החנונים״, ״כמעט מפורסמת״, ״אנטנה״.

============================

יום הקולנוע הישראלי הוא לכאורה יום חג: כמעט כל יבול השנה מוצג ביום אחד. אבל אם תסתכלו אל מתחת למכסה המנוע תראו גם שיש משהו אכזרי ביום הזה. כשכל הסרטים מוצגים יחד, ההייררכיות ביניהם נהיות חשופות. לא כל הסרטים בני אותו מעמד. לא לכל הסרטים יש מפיץ חזק שידחוף אותם, לא לכל הסרטים יש מי שמאמין שהם באמת יביאו קהל. כדי לקבל הצצה אל מאחורי הקלעים של עולם ההפצה, שימו לב אילו סרטים משובצים להקרנות רבות ואילו משובצים להקרנה אחת או שתיים. אני מניח שבסינמה סיטי ישימו דגש על ״ואז היא הגיעה״ כדי לנסות להביא אליו 20,000 צופים ביום אחד ולקרב אותו אל קו מאה אלף הכרטיסים. ״מכתוב״, שעשוי להיות שובר הקופות הישראלי היחיד של 2017, גם ישובץ להקרנות רבות להערכתי. בכל שאר הסרטים תוכלו לראות, כשהם עומדים זה מול זה, במי בית הקולנוע מאמין שיהיה להיט, ואת מי הוא משבץ בכוח כי הוא חייב.

 

 

נושאים: בשוטף

השאירו תגובה