15 ינואר 2010 | 12:00 ~ 16 תגובות | תגובות פייסבוק

קבלו מתנת יום הולדת מ"סינמסקופ": סרט בחינם

כבר שנה ש"סינמסקופ" פועל בתוך "אורנג' טיים", שירות ה-vod האינטרנטי של אורנג'. המון סרטים יש מסביבי, בבאנרים מעל ומשמאל. אבל אף פעם לא מצאתי דרך לשלב את ההיצע הזה בתוך הפוסטים (שזה סוג של פיספוס, היה מושלם איכשהו לארגן הנחה לקוראי הבלוג לצפייה ב,נגיד,"ארץ ההרפתקאות" של גרג מוטולה, ואז לדון בסרט הקסום הזה כאן, לא?). נראה לי שגם אני וגם הם עדיין חוששים, שלא יראה כאילו אני כאן כדי לקדם את תכני אורנג'-טיים. אבל הנה, סוף סוף מצאנו דרך לייצר חיבור סינרגטי בין אגפי האתר: לכבוד יום הולדת 4 של הבלוג, קבלו ממני ומאורנג' טיים מתנה: סרט בחינם. אני ממש רוצה להפוך את זה לאיזשהו מנהג (ורצוי לא פעם בשנה). זה הרי מתבקש, לא? אז לספתח, בחרתי את אחד הסרטים הישראליים שהכי אהבתי בעשור האחרון: "מסעות ג'יימס בארץ הקודש" (הנה הביקורת שלי עליו, מינואר 2004). נדצה לי גם שלא מספיק אנשים ראו את הסרט השנון והמקסים הזה שביים רענן אלכסנדרוביץ' (עם המוזיקה של אהוד בנאי, שזכה עליה בפרס אופיר). אז הנה, הזדמנות. בחינם. רק לקוראי "סינמסקופ" (אופס, יש קאץ': רק קוראי "סינמסקופ" שהם בעלי טלפון סלולרי של אורנג' יכולים ליהנות מהמתנה הזאת כרגע. מכניסים את מספר הטלפון, מקבלים קוד בסמס, ואז צופים). מעכשיו ועד יום שני בבוקר, "מסעות ג'יימס בארץ הקודש" מוצע לכם לצפייה מיידית בחינם, רק דרך הלינק הזה. אחרי הצפייה, ספרו כאן מה חשבתם על הסרט. האם גם לדעתכם זה אחד הפנינים האבודות של הקולנוע הישראלי, שלא קיבלו בזמן אמת את ההכרה שהגיעה לו? ואם תהיה היענות נאה, אולי באמת אצליח לארגן כאן מדי פעם עוד סרטים בחינם. איזה סרטים ישראליים הייתם רוצים שאבקש מהם לתת לנו? צפייה מהנה.

נושאים: בשוטף

16 תגובות ל - “קבלו מתנת יום הולדת מ"סינמסקופ": סרט בחינם”

  1. עמית איצקר 15 ינואר 2010 ב - 12:05 קישור ישיר

    נחמד, ראיתי כבר את הסרט כשיצא. יש לי סלקום אז זה לא עוזר לי. באמת אהבת את adventureland? הוא הרגיש לי ממש מפוספס. אני גם שנאתי את סופרבאד. אני חושב שהסרט היחידי הטוב באמת שמוטולה עשה היה The daytrippers אי שם בשנות התשעים עם קאסט מדהים שכלל את הופ דייויס, פרקר פוסי, לייב שרייבר, סטנלי טוצ'י ואן מירה. מאז מוטולה דיי איכזב אותי.

  2. יוחנן הטבול 15 ינואר 2010 ב - 12:36 קישור ישיר

    יוזמה מבורכת,

    אני חושב שמדובר באחד מהסרטים הטובים ביותר שנעשו בארץ.

    ואצלי הוא אחד מהסרטים הבודדים שיושבים מוגנים ממחיקה בזכרון של YESMAX וזה עד שאני אקנה את ה-DVD.

  3. ניר נ. 15 ינואר 2010 ב - 12:51 קישור ישיר

    מזל טוב,
    אולי פנטזיה על נושא רומנטי ?

  4. יוני 15 ינואר 2010 ב - 14:34 קישור ישיר

    יש לי תחושה מוזרה שאוואטר הולך להפתיע יותר מכפי ששיערנו. לדעתי הוא הולך לשבור את מחסום ה-2 ביליון.

    יוני

  5. עופר ליברגל 15 ינואר 2010 ב - 14:41 קישור ישיר

    את "מסעות ג'יימס בארץ הקודש" ראיתי ואהבתי מאוד כאשר יצא.

  6. איתן 15 ינואר 2010 ב - 14:59 קישור ישיר

    הנה משהו שנתקלתי בו במקרה במרחבים הוירטואלים של הרשת, ואני חושב שזו מתנה ראויה ליום ההולדת של הבלוג:
    פגישה עם איש מרתק, ובמאי ענק. אליה סולימאן.הוא מדבר על עצמו, על תפיסותיו כבמאי, ועל קשיים הפקתיים מסוימים (בין היתר: האם צה"ל הסכים להשאיל לו טנק לשימוש בסרטיו "התערבות אלוהית" ו"הזמן שנשאר" החדש). מאוד כדאי לצפות
    http://www.youtube.com/watch?v=zH8sEJbatrw

  7. מיקו 15 ינואר 2010 ב - 15:17 קישור ישיר

    אריה אליאס אריה אליאס אריה אליאס. איזה שחקן! איזה תפקיד! ואוו !

  8. עופר (הירוק) 15 ינואר 2010 ב - 15:21 קישור ישיר

    לצערי אין לי סלולרי של אורנג', אבל אני אנסה להשיג. לא ראיתי את הסרט בזמנו ואני מאד רוצה לראות אותו, תודה יאיר.

    אם שאלת על סרט – אז made in israel, הוא סרט שלדעתי כדאי לשים אותו, אחד הסרטים הישראלים האהובים עלי ביותר, שמעט מאד אנשים ראו.

    והכי חשוב, מזל טוב ליום ההולדת של הבלוג.

  9. במחשבות 15 ינואר 2010 ב - 17:11 קישור ישיר

    סרט נפלא.

    סרטים שהייתי שמח לראות(ואני בספק אם הדבר אפשרי)הם שני הסרטים הראשונים של אסי דיין: "הזמנה לרצח" ו"חגיגה לעיניים"

  10. (יובל) 15 ינואר 2010 ב - 18:45 קישור ישיר

    הייתי שמח שתבקש את "הכל מתחיל בים" שאיכשהו פיספסתי אותו.

    אבל סרט שבאמת עבר מתחת לרדאר של כמעט כל הארץ (והעולם) הוא "שנת אפס" שכבר נתת לו כבוד במועדון סינמסקופ. שווה להגיד לאורנג' שיביאו גם אותו להקרנה אצלהם.

  11. מישהו 15 ינואר 2010 ב - 19:05 קישור ישיר

    למי שרצה לעת מה קורה עם החבר'ה המופלאים שלSHUAN OF THE DE U HOT FUZZ מוזמן להיכנס ליוטיוב ולחפש את השם פול. ( לניק לדוגמא: http://www.youtube.com/watch?v=rOPW_oSUm2I&feature=related) זה סרט חדש שסימון פג וניק פרוסט כתבו. אדגר רייט היה אמור לביים את זה בל כנראה נפצע לפני הצילומים, ולאחר מכן הוא החליט לביים ת סקוט פילגרים( עם מייקל סרה) המחליף שלו הוא גרג מוטולה. יש כמה קטעים שלהם מהסט מדברים על הסרט וזה מאד מצחיק. מאד. לפי השיחות ביניהם נראה כי שלושתם עומדים להמשיך לשתף פעולה גם בעתיד.

  12. איתן 16 ינואר 2010 ב - 8:47 קישור ישיר

    וחוץ מ"הקופסה" ראיתי אתמול עוד סרט.

    לפני קצת יותר מעשור הלכתי לראות סרט שנקרא "הילארי וג'קי". רציתי לראות את השחקנית ההיא, שכל כך הרשימה אותי ב"לשבור את הגלים" (ואני עדיין חושב שהיא שחקנית נהדרת, אבל איכשהו היא מקבלת תפקידים משניים בלבד). גם רייצ'ל גריפיתס התחילה להתחבב עלי אז (ומאז היא עברה לגבורות, בעיקר ב"מתחת לאדמה"). אני זוכר שבסוף הסרט לא יצאתי מהאולם עד ששם הבמאי הגיע ברולר. שיננתי לעצמי את שמו – אנאד טאקר, והבטחתי לעצמי שאני לא אראה יותר אף סרט שלו. זה לא שהרגשתי ש"הילארי וג'קי" הוא סרט רע, אבל הרגשתי שטאקר הוא במאי לא טוב, שלוקח דבר פשוט, ומסבך אותו ללא צורך. "הילארי וג'קי" היה בעיקר בומבסטי הרבה יותר מדי.

    אתמול שברתי את ההבטחה של עצמי, וראיתי סרט נוסף של טאקר. חשבתי שמעט מאוד יכול לעמוד בפני הקסם של איימי אדמס (שחקנית נהדרת בעיניי. אפשר עדיין לראות אותה ב"ג'ולי וג'וליה". מומלץ) ושל מת'יו גוד (גם אותו אני אוהב. תראו אותו ב"סינגל מן" לצד קולין פירת'. מומלץ). מסתבר שההבחנה שלי מלפני כעשור עדיין תקפה: טאקר הוא במאי איום. אין לו חוש לבימוי. ומסתבר שכן יש משהו שעומד בפני החן של אדמס וגוד. קוראים לו אנאד טאקר.

    "שנה מעוברת" לא היה אמור להיות יצירת מופת. רחוק מזה. הוא בסך הכל היה אמור להיות קומדיה רומנטית קלילה ומהנה. קלילה היא לא, כי טאקר מכביד עליה מאוד, עם תנועות מצלמה מוגזמות ושימוש מחריד במוזיקה, ומהנה היא בכלל לא, כי לטאקר אין חוש תזמון, וכמעט אף גג לא עובד בסרט הזה. טאקר מוסיף הרבה מוזיקה, לכאורה לעזור להבין שזוהי קומדיה, למעשה זוהי מוזיקה שמדגישה את הכשלון של העמדת סצינה כמו שצריך. והעריכה הקופצנית מדגישה את כשלון הבמאי בבחירת העמדות המצלמה. הדבר נוגע במיוחד בסצינה שבה המכונית מתדרדרת – סצינה קומית פשוטה וצפויה, שהיתה אמורה להצחיק למרות שכולם יודעים שהיא תגיע. אבל טאקר לא יודע איך לצלם, איך להדריך שחקנים, ואיך לערוך. הכל דפוק בסרט הזה. ובעצם, כל סצינה קומית בסרט הזה מתחרבת בגלל אימפוטנציה בימויית.

    כשעלו כותרות הפתיחה של הסרט, הרגשתי שטאקר עובד מהר, ומנסה להגדיר את הסיטואציה הבסיסית כמה שיותר מוקדם, בכדי לפנות זמן לסצינות הקומיות, מרכז הסרט. חשבתי באותו רגע על פרנסיס ובר, שעובד כך. ובר יודע להעמיד את הסיטואציה הבסיסית עוד לפני שכותרות הפתיחה מסתיימות. אבל ב"שנה מעוברת", כשנגמרות כותרות הפתיחה, המוזיקה יורדת בפייד אאוט (הדרך הגרועה ביותר להוריד מוזיקה), וטאקר הספיק לעשות חצי עבודה. ואז הוא גם נתקע. הו, תנו את התסריט הזה לפרנסיס ובר. הוא, כמעט מבלי לשנות בו מילה (מלבד, כמובן, לתרגם אותו לצרפתית), יעשה מזה קומדיה מפילה מצחוק. לטאקר אין יכולת בימוי מינימלית. ועכשיו יעבור כנראה עוד עשור עד שאני אראה עוד סרט שלו.

  13. .רוצה לראות 16 ינואר 2010 ב - 10:33 קישור ישיר

    מישהו שיש לו אורנג' וכבר ראה את הסרט, ויכול לארגן לי קוד ?
    תודה מראש !

  14. אורי 16 ינואר 2010 ב - 13:50 קישור ישיר

    מצטרף לניר בעניין "פנטזיה על נושא רומנטי". באופן מפתיע פגשתי את הבמאי והמפיק של הסרט הזה ביום צילום השבוע.

  15. אילנה שקולניק 16 ינואר 2010 ב - 23:14 קישור ישיר

    מתנה סלקטיבית… 🙁
    גם אני לקוחה של סלקום, אבל לכבוד יום ההולדת אחלוק את השימחה עם חברי. מזל טוב!

    מס. 13…ממציא לנו פטנטים.. חחחח

    אגב, היום התלבטנו לגבי "זה מסובך" והלכנו אל "אהבתיה". בעקבות הביקורת שלך, עושה רושם שטעינו בגדול. נתקן בהזדמנות קרובה. תודה על הפוסט.

  16. Offer of the Day 28 ינואר 2011 ב - 3:34 קישור ישיר

    Thanks so much for providing individuals with remarkably special opportunity to read critical reviews from here. It is always very nice plus full of a great time for me and my office acquaintances to search your blog not less than three times a week to read through the new stuff you have. Of course, I'm at all times motivated concerning the fabulous ideas you serve. Selected 1 points in this article are basically the most impressive we have all ever had.


השאירו תגובה