03 אפריל 2010 | 20:00 ~ 48 תגובות | תגובות פייסבוק

חוק הפופקורן

ח"כ כרמל שאמה מהליכוד החליט לפני כמה ימים שהוא נטפל לבעלי בתי הקולנוע ורוצה לחוקק חוק שיגביל את מחירי הפופקורן והשתייה בקיוסקים של בתי הקולנוע. הייתם מצפים שאני, בתור מעריץ קטן מאוד של האנשים שאחראים על הפצת הסרטים בארץ, אריע לחוק שסוף סוף מתיישב להם קצת על הראש כמו אחרון הבלוגרים הניג'סים. אבל אני לא. למעשה, הצעת החוק הזאת די דוחה בעיניי. היא הצעה שכל מטרתה היא להשיג כותרות בתקשורת – וחי נפשי! הוא הצליח בכך. ראו, אפילו בבי.בי.סי עשו על זה פולואו-אפ – מתוך היטפלות לנושא שכמובן מעצבן רבים.


אני חושב שיש המון דברים פגומים ונוראיים באופן שבו המפיצים ובעלי בתי הקולנוע מתנהלים. החל מהעובדה הפרובלמטית שמדובר באותם אנשים, ושאין תחרות של ממש בתחום. אם מישהו רוצה לחשוב על רגולציה בתחום ההפצה/ההצגה בארץ, יש לי דווקא כמה מחשבות בנושא. אבל מכל הדברים המזיקים שהמפיצים ובעלי בתי הקולנוע עושים לקולנוע הישראלי, דווקא לפופקורן היתי מניח. שייגבו על הפופקורן מצידי גם 150 שקל לשקיק. אף אחד לא מכריח אותי לקנות אותו. ואגב, הכותרות לא מעודכנות: ברוב בתי הקולנוע הגדולים, אין כבר שום בעיה להכניס לאולמות מזון ומשקאות שנקנו בחוץ. אם יש מקומות שעדיין אוסרים על זה, זה עניין שאסור להרשות אותו כי זו פגיעה ברורה בזכויותינו כצרכנים. אבל ברוב בתי הקולנוע שאני מכיר כבר אין שום חוק כזה.



לכן, אם כבר, הרי שבמקום חוק הפופקורן שמגיע מצד חבר כנסת רודף פרסום, הייתי שמח אם תקום מחתרת הפופקורן. ארגנו מחאה ציבורית, שמגיעה מהקהל ולא מהמחוקק, שתצהיר: עד שפופקורן לא עולה 15 שקל אנחנו לא קונים. ובאמת, מה הבעיה להתנזר מפופקורן למשך כמה חודשים? אם מספיק אנשים יעמדו בכניסה לבתי הקולנוע ויחלקו פלאיירים לצופים וישכנעו אותם להפסיק לצרוך פופקורן, בעלי בתי הקולנוע יזדרזו להוריד את המחיר. הרי הם יכולים למכור חבית פופקורן בשבעה שקלים ועדיין להרוויח עליו.



כשבעלי בתי הקולנוע עדיין מתמחרים את הכרטיסים בצורה מתואמת ביניהם, וכולם מעלים מחירים במקביל, וכשאין כמעט שום הנחה על הכרטיסים, וכשהם מציבים בפני מפיצים קטנים – ובעיקר מפיצי סרטים ישראליים – תנאים דרקוניים, וכשהם גונזים על ימין ועל שמאל סרטים שהם בעלי הזכויות שלהם ומונעים ממפיצים מתחרים להפיץ אותם, יש המון בעיות בעולם ההפצה/הצגה בארץ שדורשות עיון מצד הממסד. אבל דווקא הפופקורן? הפופקורן הוא החלק הכי קטן וזעום בצרותנו.



מה דעתכם? יש כאן מישהו שחושב שהצעת החוק של ח"כ כרמל שאמה ראויה לתשואות?

נושאים: בשוטף

48 תגובות ל - “חוק הפופקורן”

  1. האחד 3 אפריל 2010 ב - 20:29 קישור ישיר

    ראויה לתשואות? לא.

    אבל אני חושב שאתה קצת מגזים. המחיר של הפופקרן הוא לדעתי מוגזם וסתם מעלה עוד יותר את הבילוי בקולנוע ואין לי שום בעיה שהוא ירד.

  2. יואב 3 אפריל 2010 ב - 20:41 קישור ישיר

    המשמעות הכלכלית של הגבלת מחירי הפופקורן היא פשוטה: העלאת מחירי הכרטיסים, וירידת היצע הקולנוע לצרכן.

    אמנם בתי הקולנוע מתנהלים בקרטל (מספר מוגבל וקטן של בעלי עסקים מתואמים ביניהם, ישירות או בעקיפין), אך כמו שיספר לכם כל מי שלמד אפילו קורס מבוא למיקרו-כלכלה, גם קרטלים ומונופולים מתנהלים לפי חוקיות כלכלית. לבתי הקולנוע יש שני מרכיבי הכנסה: הכרטיסים והמזנון. על מנת למקסם את הרווחים, יש איזון מסויים בין מחירי הכרטיסים למחירי המזנון. ברגע שאיזון זה יופר על ידי חוק, סביר שהדבר יתבטא בשתי דרכים במקביל: עליית מחירי הכרטיסים לצורך כיסוי ירידת מחירי הפופקורן, וירידה בהכנסות הכלליות של בתי הקולנוע כתוצאה מעלייה זו (פחות אנשים יבואו במחירים החדשים).

    ירידה בהכנסות הכוללות של בתי הקולנוע תפגע בהיצע הקולנוע המוצע לצופים בארץ. בחובב קולנוע שלא נוהג לקנות פופקורן אני מתנגד לחוק בתוקף: הוא גם יגרום לי לשלם יותר לכרטיס, וגם יפגע בהיצע הכולל של מס' בתי הקולנוע ומס' הסרטים העומדים לרשותי. אני מניח שרוב הקוראים בבלוג דומים לי במובן זה. מי שירוויחו מהחוק, לעומת זאת, הם צופי קולנוע שיוצאים לצפות רק בבלוקבסטרים מועטים בשנה, וקונים פופקורן כחלק מהבילוי. ההיצע שלהם לא ייפגע, והבילוי כנראה יעלה להם פחות. אגב, אפילו זה לא בטוח: למעשה, בסופו של דבר בסיום המשוואה הכלכלית, הבילוי כולל הכרטיסים אף עשוי לעלות יותר מאשר לכתחילה.

    סביר להניח שהחוק לא יעבור – מפיצי הסרטים בוודאי מתחילים לובי משמעותי וממומן היטב בכנסת ברגעים אלו ממש. אנשי האוצר, שמבינים משהו בכלכלה (כנראה בניגוד לח"כ שאמה), בוודאי יעמדו לצידם. רווחיות מופחתת של ענף הקולנוע רעה גם להיצע התרבות במדינה, וגם למשק ולהכנסות המדינה.

  3. פריל 3 אפריל 2010 ב - 21:14 קישור ישיר

    הכל נכון, זה לא משנה את העובדה שמחיר הפופקורן, הקולה, ובעצם כל מה שמוכרים בקולנוע מוגזם. ומוגזם גם להתחיל לצפות שמישהו יקום בקרוב ויתחיל לפתור את כל הבעיות שהצגת מהשורש.
    אז מה רע בחוק הפופקורן? ידוע מזמן שהכנסת זה חבורה של קרוב ל120 רודפי פרסום.

  4. מיקי 3 אפריל 2010 ב - 21:24 קישור ישיר

    החוק מבורך. הנפגעים העיקריים מהמחירים הם לדעתי, בעיקר, משפחות. גם אני לא אוכל פופקורן בקולנוע, בין השאר גם בגלל המחיר המוגזם, אבל משפחה שמגיעה עם הילדים שלה לרוב קונים גם פופקורן ושתייה לילדים. במקרה כזה בילוי של שעתיים הופך מאוד מאוד יקר למשפחה ממוצעת וזאת לא דמגוגיה.
    ליואב, שכנראה למד כלכלה – אני לא למדתי כלכלה, אבל אם אני לא טועה יש גם מצב שכשמחירים יורדים – יותר אנשים קונים את המוצר וכך הבעלים לא נפגע. אני יודע שאני אקנה יותר פופקורן ושתייה אם זה יקרה.

  5. אורי ב.ד. 3 אפריל 2010 ב - 22:27 קישור ישיר

    מכיוון שפופקורן הוא אוכל מזיק לגמרי – שיהיה יקר בטירוף, הוא והקולה.

  6. אזרח 3 אפריל 2010 ב - 23:11 קישור ישיר

    חוק מיותר בשלב זה כאשר אנשים נחמדים בדיוק פתחו קולנע בעלות של מאות מליונים צריך גם לתת להם להרויח
    אבל נראה תחחמולוג מחוקק חוק דומה לגבי הסלולר שמריוח מאות מליונים כל שנה בשנים האחרונות והבנקים גם כן אחרי כל זה הפופקרן יעניין אותי

  7. רני 3 אפריל 2010 ב - 23:54 קישור ישיר

    זהו חוק פופוליסטי וטיפשי. אף אחד לא חייב לקנות פופקורן באולם הקולנוע. היה עדיף שח"כ שאמה יטפל בבעיות שציינת, ולא במשהו אזוטרי ולא חשוב כמו מחיר הפופקורן. זה נשמע כמו פרק של פולישוק.

  8. הולך בתל 4 אפריל 2010 ב - 0:21 קישור ישיר

    ליואב.
    שעור בכלכלה ב'.

    מחיר הפופ יורד. מחיר הכרטיס עולה.
    מחיר הכרטיס עולה. הקהל הופך לבררן (הולך לסרט אחד במקום שניים).
    הקהל הופך לבררן. כמות הסרטים מוכפלת.
    כמות הסרטים מוכפלת. חזרו הגנוזים לשוק.
    חזרו הגנוזים. כולם מרוצים.
    אמור מעתה. אתה רוצה תגנוזים בחזרה, טפל בפופקורן!

  9. עופר ליברגל 4 אפריל 2010 ב - 0:28 קישור ישיר

    להולך בתל: יש לך פגם קטן בלוגיקה: הקהל הופך לבררן- כמות הסרטים קטנה ומגיעים רק סרטים שמפיצים בטוחים שיצליחו.

  10. איתן 4 אפריל 2010 ב - 0:47 קישור ישיר

    פופקורן: כמעט אף פעם לא אוכל. אני פה בשביל הסרטים:

    בשבוע שעבר, כמעט בלי פרסום, עלה במוזיאון תל אביב סרט שנקרא "ערבה בוערת" (Burning plain, ויש גם עניין עם מטוס בסרט). לבמאי קוראים גיירמו אריאגה. זה הסרט הראשון שהוא ביים אחרי שכתב 3 תסריטים לאלחנדרו גונזלס איניאריטו ("אהבה נושכת", "21 גרם" ו"בבל"). אחרי "בבל" הם הסתכסכו, ודרכיהם נפרדו. איניאריטו משתרך כבר הרבה זמן עם פרויקט שנקרא "Biutiful" (הטעות במקור). אריאגה עשה את "ערבה בוערת". הסרט הוא מ-2008, אבל רק עכשיו הוא יוצא בארץ.
    ולמרות שכמעט אין פרסום לסרט, ולןמרות שהוא מוצג רק בעותק אחד בכל הארץ – ראיתי אותו היום, והוא נהדר בעיניי. גם כאן, כמיטב המסורת של אריאגה, יש כמה סיפורים מצטלבים, אבל לא מסובך להבין מי זה מי. שרליז ת'רון מדהימה, ונתמכת ע"י צוות שחקנים נרחב וטוב, כולל קים בסינגר המזדקנת. כולם מספרים סיפור על השלמה עם הצלקות שבחיים (בכלל, לסרט יש פטיש משונה לצלקות). מכיוון שהסרט זז בזמנים ובין סיפורים שונים, וחלק מהעניין בסרטים של אריאגה הוא בלגלות את הדברים, אני לא אכתוב כלום על העלילה של הסרט. הוא עשוי נהדר, ומאוד מרגש (אבל פחות מתיש מהקודמים). שווה.

    והיום ראיתי גם, בטרום בכורה, את "יום החצאית" הצרפתי. סרט שבקלות אפשר למצוא פה פגמים רבים, אבל בעיניי, יש בסרט צעקה גדולה מאוד, שבאה ממקום מאוד כואב, על המתחים הבין עדתיים בצרפת של היום, ועל תפיסות החינוך. והצעקה הזו חדרה אל ליבי. בקרוב מאוד על המסכים בארץ. לסלוח על הפגמים שלו, וללכת.

  11. מיכאל 22 4 אפריל 2010 ב - 1:51 קישור ישיר

    קודם שיהיה בית קולנוע בטבירה, ואז נדבר
    🙂

  12. הולך בתל 4 אפריל 2010 ב - 1:59 קישור ישיר

    לעופר.
    תבדוק תלוגיקה.
    כמות הסרטים גדלה!
    אם קודם סרט היה משחק 4 שבועות אז בעלות כרטיסים יקרה יותר הוא ישחק שבועיים. אז נשארנו עם שבועיים שצריכים סרט אחר!

  13. אבינתן 4 אפריל 2010 ב - 2:28 קישור ישיר

    לפחות הוא היה מציע להעביר רבע מהכנסות הפופקורן לאחת מקרנות הקולנוע.

    🙂

  14. איציק הדרוזי 4 אפריל 2010 ב - 3:18 קישור ישיר

    לי באופן אישי מחיר הפופקורן לא מפריע מאחר שאני לא נוהג לקנות פופקורן. לעומת זאת, אני כן רוצה לקנות שתייה כשאני הולך לסרט ולרוב לא נותנים להכניס (אני יודע בוודאות שבלב דיזנגוף אסור להכניס מזון ושתייה מבחוץ). מחירי הקולה מופקעים לחלוטין, וזה בלי התייחסות לעניין שברוב הרשתות נותנים לך כוס של קולה מעורבבת עם מים במקום פחית או בקבוק. אני לא חושב שהחוק ייפגע ברשתות, כל מטרתו היא שהמחירים יהיו יותר זולים וכך יותר אנשים יקנו במזנונים.

  15. dim 4 אפריל 2010 ב - 5:47 קישור ישיר

    האם מישהו יכול להסביר מדוע המפיצים עושים נזק לקולנוע הישראלי? יאיר האם אתה יכול להרים את הכפפה ולהרחיב בנושא? זה לא פעם ראשונה שאני שומע על קשיים בתחום ההפצה לקולנוע ישראלי אבל מעולם לא נכתב משהו מנומק שיכול לשפוך קצת אור מאחורי הקלעים – ראבק

  16. הרצל 4 אפריל 2010 ב - 8:11 קישור ישיר

    שלשום קניתי כוס קולה בינונית בקולנוע במחיר 14 ש"ח שזה מחיר של 2 קנקלים בסופרמרקט. לא נראה לך מוגזם?

  17. עופר ליברגל 4 אפריל 2010 ב - 8:35 קישור ישיר

    להולך בתל: פחות קהל אומר לא רק פחות זמן הצגה לכל סרט, אלא גם פחות בתי קולנוע. קהל בררן הולך רק לסרטים שהוא בטוח שיהנה מהם, מפיצים חושבים שהם מכירים טוב את טעם הקהל.

  18. יצחק 4 אפריל 2010 ב - 10:31 קישור ישיר

    לגבי הכנסת אכילה ושתייה: מענייים אותי המקרים בהם בתי הקולנוע מציבים שלט עם הוראה שלא להכניס, אך אינם אוכפים זאת בפועל. האם שלטים אלו הם זכר למצב שפעם היה?

    כמו כן, הנה טור דעה בYNET בה הכותב מסביר איך החוק יכול לפעול כבומרנג ולא
    להועיל:
    http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3870521,00.html

  19. רז-ש 4 אפריל 2010 ב - 15:04 קישור ישיר

    אין לזה שום קשר לקולנוע, כן טוב לא טוב… מבחינה מדינית החוק הזה הוא אסון. הוא אסון לכנסת ישראל. כי אם הכנסת מתעסקת בחקיקה ספציפית שמגבילה מחיר של מוצר ספציפי בתחום בידור ספציפי אז זו זילות גדולה של כל הליך החקיקה.
    חקיקה טובה היא כזו שהיא אוניברסלית, כללית ורחבה ככול הניתן ומשמעותית לאורך זמן.
    אפשר היה לפתור את הבעיה ברגולציה פשוטה של משרד התעשיה ומסחר או באמצעות הממונה על ההגבלים העסקיים. פשוט לאסור על מקומות בילוי שמזון אינו עיסוקם העיקרי לברור את ההכנסה של מזון לתחומם. אם הם מעוניינים למכור מזון הם חייבים לאפשר גם למתחרים למכור ולהכניס מזון. אם לא, אז גם להם אסור. זהו.

  20. ברק 5 אפריל 2010 ב - 16:08 קישור ישיר

    באופן מוזר ומעניין מאד, מעולם לא היתה תחרות של ממש על המחיר של כרטיס הקולנוע. בעולם ובארץ. בשונה ממוצרים אחרים, בתי-קולנוע כמעט ואינם מתחרים על הקהל במחיר של הכרטיס. נושא זה מעסיק מדי פעם כלכלנים שונים שכותבים על הנושא הזה, ומציגים דעות והסברים לתופעה היחודית הזאת.
    לכן, מכיוון שבשוק המיוחד הזה כללי הכלכלה החופשית משום-מה פחות עובדים – ומחיר הכרטיס נשאר אחיד ויחסית גבוה – כן הייתי שוקל בחיוב את ההצעה של ח"כ שאמה.
    (עדיין אני חושב שרק במקרה "יצא" לו הצעה לא רעה, שבכל תחום אחר היתה בלתי נבונה כלכלית).

    פתרון אולי יותר טוב הוא למנוע מבתי-הקולנוע לאסור על הכנסת אוכל או שתיה מבחוץ, וכך לעודד תחרות על מחיר הפופקורן (אחרת, קהל בתי-הקולנוע הוא קהל שבוי).

    יאיר, האם כבר יש בתי-קולנוע כאלה בארץ שמרשים הכנסת פופקורן מבחוץ ? איפה ?
    אם כן, מחר אני פותח דוכן פופקורן בפתח של הקולנוע. מי נכנס שותף איתי ?

  21. נמרוד 5 אפריל 2010 ב - 19:10 קישור ישיר

    אולי הרבה בתי קולנוע לא מרגישים בנוח לחטט בתיקים של אנשים ולחפש בקבוקי שתיה, אבל אני די משוכנע שאם תנסה להיכנס לאולם קולנוע עם דלי פופקורן בידך תיתקל בהתנגדות. אולי צריך להציע את התחקיר הזה לחיים הכט בתור פרוייקט.

  22. במחשבות 5 אפריל 2010 ב - 20:41 קישור ישיר

    נראה לי רעיון טוב לארגן מרד צרכנים קטן. להכנס עם דלי פופקורן לקולנוע נראה לי מוחצן אבל אם קבוצות שלמות של אנשים יכנסו לקולנוע עם בקבוק משקה וחטיף בתיק, אני לא רואה סיבה להתנגדות.

    במידה ואנשים לא יוכנסו לקולנוע, שילכו לקופה וידרשו את הכסף חזרה.

  23. אריאל 6 אפריל 2010 ב - 15:26 קישור ישיר

    להרצל – השימוש במילה קנקל הסתיים אי שם בשנות השמונים כשהפסיקו לייצר את הטמפו קולה.

  24. נ 7 אפריל 2010 ב - 13:48 קישור ישיר

    מה המצב החוקי כרגע? הרי החוק כן מטפל במחירים מופקעים. למה דווקא כאשר מדובר בקהל שבוי (אגב, פחית קולה עולה בספארי בר"ג 12 ש"ח – זו לא רק בעיה של קולנועים), יש לבעלי העסק חופש כל כך גדול?

    יאיר, אני מסכים שבעולם מושלם כוחות השוק צריכים לטפל בנושאים כאלו, אבל חרם צרכנים פשוט לא פועל בארץ. המדינה פועלת למען הצרכן בהמון מקרים – לא בטוח שזה לא מקרה מתאים.
    חוק סימון מחירים לדוגמה: כאב ראש אדיר לבעלי עסקים, אבל איך אפשר לעשות סופר בלי סימון מוצרים? המדינה מחייבת אותם לפעול למען הצרכן. לעומת זאת – מנסיוני הזניח בארה"ב – אין לך מושג כמה אתה הולך לשלם עד שאתה מסיים את החשבון בקופה. מה עדיף?

  25. ניר 8 אפריל 2010 ב - 2:39 קישור ישיר

    האמת שאני לא מבין אתכם, כל מי שזורק את המשפט "אני בא בשביל הסרט, לא חייבים פופקורן".
    אני בא לקולנוע לא כי אני חייב, אלא כי אני רוצה לבלות, וחלק מהבילוי הוא הקולה והפופקורן. בילוי זוגי בקולנוע הפך לעסק יקר, מעל 100 שקל אם אני רוצה גם לשתות משהו. במחיר הזה, בהחלט יש דילמה אם לא עדיף כבר לקחת את הסרט מהאוזן, או רחמנה ליצלן, להוריד אותו מהאינטרנט.
    המחירים מוגזמים, וזה שזה לא חובה לקנות לא עושה אותם מוצדקים.

    ובלי קשר לזה- חוק פופוליסטי ומגוחך, שאין שום סיכוי שיעבור. אבל הוא כבר קיבל את הפרסום שלו, אז מה זה משנה

  26. web analytics 7 דצמבר 2010 ב - 8:07 קישור ישיר

    Dude this spam comments here will drive me crazy! Delte them!

  27. free psychic chat reading 16 ינואר 2011 ב - 22:52 קישור ישיר

    Work relieves us from three great evils boredom vice and want.

  28. Online Coupon Codes 28 ינואר 2011 ב - 3:34 קישור ישיר

    My wife and i ended up being so satisfied Ervin could deal with his investigation by way of the ideas he was given out of your web site. It's not at all simplistic to just find yourself giving freely tips that many others could have been making money from. So we understand we've got the blog owner to give thanks to for that. The entire illustrations you've made, the simple website navigation, the friendships your site help create – it is all remarkable, and it's facilitating our son in addition to the family understand the concept is thrilling, which is certainly exceedingly mandatory. Thank you for the whole lot!

  29. check credit report online 4 פברואר 2011 ב - 2:28 קישור ישיר

    Thanks for another amazing article. Where else could anyone get this kind of information in such a perfect way of presentation.

  30. משתמש אנונימי (לא מזוהה) 4 פברואר 2011 ב - 2:48 קישור ישיר

    This is a good website!, i just recently found it and now is on my Favorites.

  31. watch pin tool 4 פברואר 2011 ב - 4:10 קישור ישיר

    I just love finding well written articles on blogs, as this is a interest of mine, to look for interesting subjects, when my time affords. I do not, all the time agree with what's written, true, but seeing issues from every other view makes me stop to wonder, what perspective is the creator of topic of disscussion comming from. Keep adding material and people will come, I would like to send my discussion board crowd here, as I feel it may be of some pastime to many, as other articles on subjects is our main interest.

  32. Hi there, just changed into aware of your blog via Google, and found that it's truly informative. I am going to be careful for brussels. I’ll appreciate if you happen to continue this in future. Lots of people might be benefited from your writing. Cheers!

  33. Lissa Delusia 4 פברואר 2011 ב - 5:38 קישור ישיר

    Tax Withholding Calculator helps you re-evaluate you tax withholding and file your amended income tax return online.

  34. Ray Cavanaugh 4 פברואר 2011 ב - 16:34 קישור ישיר

    …sehr professioneller Artikel. Macht weiter so, ich bin gespannt auf mehr Artikel von derartiger Qualität.

  35. mydirtyhobby Amateursex 4 פברואר 2011 ב - 17:16 קישור ישיר

    You completed several great points there. I did a search on the subject and found a lot of woman will go along with with your wordpress blog .

  36. atasehir toner dolumu 4 פברואר 2011 ב - 17:48 קישור ישיר

    I was just analyzing your post it can be really nicely crafted, I’m searching by means of the internet searching for the right way to do this blog site issue and your site is basically really impressive

  37. short urls 4 פברואר 2011 ב - 18:37 קישור ישיר

    Very well posted!I'm impressed!do visit my site too as it contains alot of information that you can use.

  38. iddaa reklam 5 פברואר 2011 ב - 19:50 קישור ישיר

    Cool article. It’s about time to find interesting content for a change.

  39. baby gates for stairs 5 פברואר 2011 ב - 21:42 קישור ישיר

    great in this stuff! I‘m curious are a great read. come here. We have been searching for such information, and couldn’t find it really. coming here daily Surely quite soon

  40. Duffield Airport Taxis 5 פברואר 2011 ב - 22:32 קישור ישיר

    A very interesting article, which has taken my interest. I found your site from a related google search, I feel I must compliment you on your excellent work, you've certainly put much time and effort in to your subject matter, I found many articles useful and somewhat thought provoking. I wish I had more time to spend reading the rest of your posts, it's abit awkward whilst i'm supposed to be working. Ive taken the liberty of bookmarking your blog for later viewing. A nice website. Keep up the good work you're doing!

  41. Kavitacija 5 פברואר 2011 ב - 23:36 קישור ישיר

    This is very interesting, You're a very skilled blogger. I have joined your feed and look forward to seeking more of your fantastic post. Also, I have shared your website in my social networks!

  42. dijeta 6 פברואר 2011 ב - 0:13 קישור ישיר

    Wow, fantastic blog layout! How long have you been blogging for? you made blogging look easy. The overall look of your web site is great, let alone the content!

  43. Bryant Speranza 6 פברואר 2011 ב - 0:55 קישור ישיר

    Would recomend this a lot. It has some great pages that can be a enjoyable read.

  44. Cookie Diet Recipe 6 פברואר 2011 ב - 22:32 קישור ישיר

    At one time whenever weblog reading became a big interest of mine, but I simply got bored stiff after doing it just for long. Presently, I simply have a tendency to go through the photos and the head lines in addition the subheadings, but stumbling right here makes me read this post, and I was grateful, looks like many thanks to you, my blog reading passion seems to have returned.

  45. Senna Laxative 7 פברואר 2011 ב - 0:05 קישור ישיר

    You ought to actually think about working on developing this weblog into a major authority in this market. You evidently have a grasp deal with of the matters everyone seems to be looking for on this website anyhow and you could actually even earn a buck or two off of some advertisements. I would discover following current subjects and elevating the amount of write ups you set up and I assure you’d start seeing some superb targeted traffic within the close to future. Just a thought, good luck in no matter you do!

  46. ehliyet 7 פברואר 2011 ב - 0:15 קישור ישיר

    nice share, thank you.248

  47. Gretchen Dorsey 7 פברואר 2011 ב - 1:38 קישור ישיר

    I do not know if I concur with your post here. See one does have a fine point, My spouse and I don’t consider you've really offered ample consideration to the other aspect of this argument. Perhaps I possibly could start a guest post or even a follow-up?

  48. Kris Acree 7 פברואר 2011 ב - 4:04 קישור ישיר

    Thanks for taking the time to share this, I feel strongly about it and love reading more on this topic. If possible, as you gain knowledge, would you mind updating your blog with more information? It is extremely helpful for me.


השאירו תגובה