16 אפריל 2010 | 16:14 ~ 25 תגובות | תגובות פייסבוק

20 סרטים עלילתיים מתחרים על פרס אופיר לשנת 2010

האקדמיה הישראלית לקולנוע פרסמה אמש את רשימת 20 הסרטים שיתחרו השנה על פרס אופיר, ועל האפשרות להיות הסרט הישראלי הרביעי ברציפות שמועמד לאוסקר האמריקאי. הקרנות האקדמיה לסיבוב ההצבעה הראשון יתחילו ב-17.5, ועד אז כל הסרטים האלה – שרובם המכריע עדיין נמצא בשלבי פוסט-פרודקשן – יצטרכו להיות גמורים.


הסרטים הם, על פי סדר הא'-ב':


"אודם". במאי: יהונתן סגל

"אנדנטה". במאי: אסף תג'ר

"בין השמשות". במאי: אלון זינגמן

"בנא". במאי: ניב קליינר

"גיא אוני". במאי: דן וולמן

"הדקדוק הפנימי". במאי: ניר ברגמן

"המדריך למהפכה". במאי: דורון צברי

"התגנבות יחידים". במאי: דובר קוסאשווילי

"התפרצות X". במאי: איתן צור

"וביום השלישי". במאי: משה איבגי

"זוהי סדום". במאים: אדם סנדרסון ומולי שגב

"ז'ה טם איי לאב יו טרמינל". במאי: דני מנקין

"כלבת". במאים: נבות פפושדו ואהרון קשלס

"לחיות מחדש". במאי: חיים בוזגלו

"מאיה". במאית: מיכל בת-אדם

"מבול". במאי: גיא נתיב

"משאבי אנוש". במאי: ערן ריקליס

"סרק סרק". במאי: חיים בוזגלו

"פעם הייתי". במאי: אבי נשר

"קירות". דני לרנר


=================


תגובה ראשונה: וואו! זו רשימה מדהימה. נבחרת החלומות של הקולנוע הישראלי. דמיינו מה היה קורה אם ערן קולירין ויוסף סידר היו מתחילים לצלם את סרטיהם כמה חודשים קודם ואז איזו תחרות זו היתה (לפחות מזל שנשארו שני במאים מעולים לשנה הבאה). ניר ברגמן, דובר קוסאשווילי, אבי נשר, ערן ריקליס, דורון צברי. מדהים. היוצרים שאני הכי מחכה לסרטים שלהם. פנטסטי.


הנה קצת נתונים.


= באופן די תקדימי מבין 20 הסרטים, חמישה הם עיבודים לספרים: "התפרצות X" על פי עדנה מזי"א, "התגנבות יחידים" על פי יהושע קנז, "גיא אוני" על פי שולמית לפיד, "הדקדוק הפנימי" על פי דויד גרוסמן, "משאבי אנוש" על פי א.ב יהושע. סרט שישי, "פעם הייתי", נכתב בהשראת כמה פרקים ודמויות מתוך "בשבילה גיבורים עפים" של אמיר גוטפרוינד.



= תשעה סרטים מתוך ה-20 הם סרטי בכורה (העלילתיים הארוכים) של יוצריהם. אבל רק ארבעה הם באמת סרטים של יוצרים ששמם לא מוכר לצופי הקולנוע. החמישה האחרים הם יוצרים מוכרים שמגיעים עכשיו לראשונה לפיצ'ר קולנועי: משה איבגי, שחקן שהופך לבמאי; איתן צור, במאי "חמישיה הקאמרית" ו"הבורגנים"; אדם סנדרסון ומולי שגב, יוצרי "ארץ נהדרת"; והדוקומנטריסטים דורון צברי ודני מנקין.



= עשרה מהסרטים הופקו בשיתוף קרן הקולנוע הישראלי. שמונה הופקו בשיתוף קרן רבינוביץ'. שניים ("אנדנטה" ו"גיא אוני") הם הפקות עצמאיות.


= שני שחקנים שמביימים (יהונתן סגל, ש"אודם" הוא סרטו השני, ו"משה איבגי). שני סרטים של חיים בוזגלו. אחד מהם הוא עריכה מחודשת של מיני סדרה שלו לפיצ'ר. "להתחיל מחדש" של חיים בוזגלו הוא כעת סרט באורך ארבע שעות וחצי.


==============


מי יזכה? אני יכול להמר כבר מי לא יזכה. כל סרט שייצא לפני סוף ההצבעה לא יזכה. בוודאי לא סרט שיזכה להצלחה בקופות. באופן מובהק, רוב הזוכים בפרס אופיר עד כה היו אלה שהופצו בספטמבר, ושפרס אופיר היה המקפצה להצלחתו בקופות. לחברי האקדמיה יש אגו והם רוצים להזניק סרט, לא לתת פרס לסרט שכבר יצא והצליח או נכשל. זה די סותם את הגולל ככל הנראה על "פעם הייתי" ו"זוהי סדום", שמתוכננים לצאת בקיץ, וקשה לדמיין שהם לא יהפכו לשוברי קופות ענקיים. זה גם שם את "קירות" (שכבר יצא) ואת "מאיה" (שייצא במאי) במצב רעוע. העובדה ש"בנא" כבר הוקרן בפסטיבל חיפה ו"להתחיל מחדש" כבר הוקרן בערוץ 1, שם גם אותם בעמדת נחיתות. וכל זה, מבלי לדבר לרגע בכלל על איכות הסרטים, אלא רק להצביע על העובדה שחוץ מ"אביבה אהובתי" מעולם לא זכה בפרס האקדמיה סרט שגם היה שובר קופות וגם יצא בקיץ, או לפני הטקס. המצב הזה, אגב, ישתנה רק כשהתחרות תתחיל להיות בין סרטים שהופצו ולא סרטים שהופקו. אבל לאט לאט, בסוף גם זה יקרה.

נושאים: בשוטף

25 תגובות ל - “20 סרטים עלילתיים מתחרים על פרס אופיר לשנת 2010”

  1. האחד 16 אפריל 2010 ב - 16:38 קישור ישיר

    למרות שאני לא מסמפט את חיים בוזגלו של השנים האחרונות, "להתחיל מחדש" נשמע מעניין. את המיני-סדרה לא ראיתי, אבל ראיתי כתבה עליה והיא נראת כמו הפקה עצומה ואפילו שהיא הופקה לטלוויזיה ההפקה שלה גדולה בהרבה משל סרטים ישראלים אחרים. הבנתי שזה היה בשיתוף עם צרפת או משהו, נכון?

    אז אולי הסיבה שזו הפקה גרנדיוזית במונחים ישראלים כן נותנת לו סיכוי?

  2. יותם 16 אפריל 2010 ב - 17:00 קישור ישיר

    וואו! אני לא יכול לחכות לראות חלק מהסרטים… למרות שנראה שמלבד "זוהי סדום" ו"כלבת" אף סרט מהרשימה לא עומד להיות שונה באופן ניכר מהסרט הישראלי הממוצע של השנים האחרונות (לא דבר רע בהכרח…). פחות חשובים לי שמות של במאים גדולים, ויותר חשובים לי סרטים שחורגים מהמקובל ומנסים לשנות ולהפתיע…
    מקווה שהטובים יזכו!

  3. עומר 16 אפריל 2010 ב - 17:20 קישור ישיר

    אוף טופיק:
    אני צריך את עזרת באי הבלוג במציאת סרט שמתאר את דרום ארה"ב בתקופת מלחמת האזרחים או זמן לא רב לפני או אחרי. הסרט צריך להציג את העבדים השחורים ואת יחסם של הלבנים הדרומיים אליהם. "חלף עם הרוח" הוא דוגמה טובה לסרט שאני מחפש, אבל אני רוצה משהו פחות מוכר, משהו שלא כולם ראו כבר.
    אשמח לשמוע הצעות. תודה.

  4. ווטרמן 16 אפריל 2010 ב - 17:32 קישור ישיר

    אוף טופיק
    מה קורה כשג'ייסון בורן ואורי בלאו נפגשים?
    http://www.youtube.com/watch?v=_svBOIPYkbg

  5. אורי 1 16 אפריל 2010 ב - 19:58 קישור ישיר

    רשימה לוקה בחסר. קודם כל, הכמות מועטה – התרגלנו לראות יותר מעשרים סרטים ברשימה. וגם בתוך העשרים יש את "קירות" שיצא כבר ואת "להתחיל מחדש" שהוקרן כבר [וגם "גיא אוני" הופק במקור לטלוויזיה, עבור הערוץ הראשון]. חסרים סרטים רבים שהיו צפויים כבר לסיים את עריכתם: "מלח ים" של איתי לב, "תכריכים" של שלום הגר, "חנה מ", "עוד אני הולך" של יקי יושע [שכנראה יוקרן בפסטיבל קולנוע דרום], "אנחנו לא לבד", "תנאתור","איש ללא סלולרי" וכפי שיאיר ציין "המשוטט".
    עכשיו צריך להמתין לרשימת עשרים הסרטים התיעודיים המועמדים.

  6. עמית איצקר 16 אפריל 2010 ב - 20:50 קישור ישיר

    אותי דוקא הכי מסקרן הסרט של אסף תג'ר, הלא הוא המוזיקאי "קטאמין". אם הוא במאי טוב כמו שהוא מוזיקאי מעולה אז הסרט צריך להיות משהו מיוחד. חוץ מזה שמשחקת שם שרה אדלר שכל סרט איתה ישר קונה אותי.

  7. איציק הדרוזי 17 אפריל 2010 ב - 1:37 קישור ישיר

    הייתי אומר שגם "זוהי סדום" מבוסס על ספר, לא? (:

  8. עמית איצקר 17 אפריל 2010 ב - 2:24 קישור ישיר

    לחיים בוזגלו יש שני סרטים ברשימה?! מתי הוא מספיק לעשות כל כך הרבה סרטים הבנאדם הזה….

  9. עדן 17 אפריל 2010 ב - 10:49 קישור ישיר

    האם העובדה שחלק מההקרנות נופלות על משחקי מונדיאל תשפיע על התוצאות ?

  10. יוני 17 אפריל 2010 ב - 12:15 קישור ישיר

    מי זה העמו36 החלאתי הזה? איזה טרול.

  11. חיים 17 אפריל 2010 ב - 14:46 קישור ישיר

    איפה כלת הים?

  12. חופשיה ומאושרת 17 אפריל 2010 ב - 16:05 קישור ישיר

    20 במאים ורק במאית אחת. ואני מניחה שבהתאם לזה רוב הדמויות הראשיות הן גברים, ורוב הנושאים נוגעים בעולם הגברי. אחר כך מתפלאים למה הפסקתי לשחק.

  13. mook 17 אפריל 2010 ב - 17:03 קישור ישיר

    'כלת הים' שייך ליבול של שנה שעברה והיה מועמד רק בשתי קטגוריות: שחקנית ראשית (איבגי, שהייתה מועמדת גם על 'היו לילות') ומוזיקה.

  14. אלף 17 אפריל 2010 ב - 20:06 קישור ישיר

    הולכת להיות תחרות רצינית וכיף לראות את כולם ברצף, הסיבה היחידה להיות חבר אקדמיה.
    להלן התרשמות מהסרטים רק עפ"י הכרות עם היוצרים או שמועות:
    קודם כל התגנבות יחידים נגד הדקדוק הפנימי (שממש מעניין איך ברגמן עיבד אותו לתסריט), 2 קלסיקות עם במאים מצוינים ראש בראש.
    בנוסף התפרצות x שבטוח יהיה טוב (איתן צור), ובטח גם המדריך למהפיכה, כי לצברי יש את זה בגדול.
    גם איבגי יכול להפתיע, הוא למד מהטובים ביותר, אנדנטה שממה ששמעתי הולך להיות מאד שונה ומהמם ויזואלית, זוהי סדום שאולי לא יהיה מדהים אבל סביר להניח שיהיה מגניב, ואולי גם בין השמשות וכלבת.
    אלה שיהיה מעניין לראות אבל אין להם סיכוי להיות ממש טובים הם: אבי נשר (כי זה אבי נשר), משאבי אנוש שכמו בדרך כלל אצל ריקליס יהיה עשוי היטב אבל נטול ברק, ומבול.

  15. לקטור 18 אפריל 2010 ב - 0:04 קישור ישיר

    אני חושב שזאת השנה של אבי נשר. הסרט שלו יצא מדהים – ומי שאמר לי את זה הוא מישהו לא מקורב לנשר בכלל שראה את הסרט מתוך עבודתו. אני חושב שהסרט של דובר יהיה כישלון ודאי – אחרי הכל זה הבמאי של מתנה משמים, והאיש שהתחרפן על הבמה ולכלך על כל העולם. איזה סיכוי יש לו באקדמיה באמת? ניר ברגמן הוא איש יקר, אבל לצד כנפיים שבורות הוא גם חתום על די הרבה פלופים טלוויזיוניים כמו מגדלים באוויר – אז בכלל לא בטוח שהסרט שלו יצבור תאוצה. נקווה שכן. בקיצור השנה נשר יפתיע – עכשיו כל מי ששונא את אבי נשר שיחשוב כמה שניות לפני שהוא מגיב

  16. יותם 18 אפריל 2010 ב - 11:10 קישור ישיר

    אף-אחד לא שונא את אבי נשר… בטוח שיצא לו סרט טוב, אבל… לא כזה שהאקדמיה תאהב (נו… אבי נשר…)

  17. ירון 18 אפריל 2010 ב - 13:15 קישור ישיר

    למרות שהקולנוע הישראלי מאוד יבש (מלבד כלבת וקירות ששונים מהמיין סטרים) יצא בשנה הבאה הסרט "עולם אחר" שאמור להיות וואו לפי התמונות שיש כרגע באתר

  18. ירון 18 אפריל 2010 ב - 13:16 קישור ישיר

    http://www.anotherworldthemovie.com

  19. משועשע מהגנון 18 אפריל 2010 ב - 14:04 קישור ישיר

    למי אכפת מהפרס הזה?
    אין לו שום משקל אומנותי,
    והעם שאתם משתייכים אליו בקושי מודע לקיומו.

    שיהיו מלחמות יפות,
    עם הרבה סרטי זומבים לברוח אליהם.

  20. אלף 18 אפריל 2010 ב - 16:26 קישור ישיר

    משועשע – הזלזול שלך בסרטים המקומיים נובע בעיקר מצרות אופקים. אג'מי שזכה שנה שעברה למשל, טוב בהרבה מרוב הסרטים שהיו מועמדים לאוסקר הסרט האמריקאי. התחרות האיכותית באמת הייתה בקטגוריית הסרט הזר בינו לבין נביא וסרט לבן.
    בשביל אנשים שעושעים קולנוע פה בארץ פרסי האופיר חשובים, גם מבחינת ההצלחה בקופות וגם מבחינת ההכרה וההוקרה, גם אם יש וויכוח לגבי זוכה כזה או אחר.
    הבלוג הזה הוא לאנשים שאוהבים קולנוע. אתה נשמע לי כמו מישהו שאוהב ללכלך.

  21. תות 18 אפריל 2010 ב - 22:54 קישור ישיר

    בין השמשות…

  22. רוול 20 אפריל 2010 ב - 11:13 קישור ישיר

    קודם שיהיו סרטים טובים, אחרי זה נדבר.
    רב הסרטים שיוצאים כאן הם די חרא, למרות כל ההייפ….

  23. אייל 21 אפריל 2010 ב - 0:14 קישור ישיר

    התפרצות איקס לוקח בגדול, עם במאי כמו איתן צור צלם כמו שי גולדמן ושחקנים כמו מלאני יוסי ורמי, השמיים זה הגבול, שאפו שאפו שאפו

  24. video games 5 פברואר 2011 ב - 19:04 קישור ישיר

    Super info it is surely. My boss has been seeking for this update.

  25. Reba Gosdin 7 פברואר 2011 ב - 4:04 קישור ישיר

    You may have not intended to do so, but I think you have managed to express the state of mind that a lot of people are in. The sense of wanting to help, but not knowing how or where, is something a lot of us are going through.


השאירו תגובה