06 מאי 2010 | 10:54 ~ 7 תגובות | תגובות פייסבוק

מה נשמע, דוק?

 etgarkeret


לפני כמה ימים, בעודי מחכה לתחילת סרט בסינמה סיטי, העברתי את הזמן בחנות הספרים במתחם וקראתי כמה מסיפוריו הקצרים של אתגר קרת מתוך ספרו החדש, "פתאום דפיקה בדלת". הסיפור הראשון – שיר הנושא של האלבום, כמו שאומרים במוזיקה – בידר אותי כהוגן. מטאפורה שנונה מאוד על תלאות הכתיבה, כשכל כך הרבה דברים – ציפיות, חוסר בטחון, חרדה, ושאר סוכנים חוץ-נפשיים (מו"לים, עורכים, קוראים) – מכוונים אקדח מטאפורי לרקתו של הסופר ודורשים ממנו שישעשע אותם. עכשיו. ובפקודה. (הנה ארבעה סיפורים מהספר כפי שפורסמו ב"מוסף הארץ" בסוף השבוע).



והנה, בשעה טובה, יוצא בארץ סוף "9.99", סרט האנימציה בהפקה אוסטרלית שביימה הישראלית תתיה רוזנטל, המבוסס על סיפוריו של קרת, כפי שעובדו לתסריט על ידי קרת ורוזנטל (ודובבו על ידי ג'פרי ראש ואנתוני לפאליה). לפעמים צריך להוציא ספר כדי להפיץ סרט. ואכן, אני רואה בפוסטר שרשת צומת ספרים משתפת פעולה בהפצת הסרט. הסרט ייצא ב-16.5 בסינמטקים בתל אביב ובירושלים.



=============


הנה מקבץ כותרות של דברים חשובים מהעולם שקו בימים האחרונים:


1.

סטיבן ספילברג מתחיל לעבוד על סרט חדש, "The War Horse" ("סוס מלחמה". אבל המפיצים יוכלו לקרוא לו "סיפורו של סוס", אני מניח). נשמע כמו שילוב בין "סייח השחור" ו"אמפריית השמש", לא? את התסריט – המבוסס על ספר שכבר עובד להצגה – כותבים לי הול וריצ'רד קרטיס, והסרט כבר מיועד ליציאה למסכים ב-11 באוגוסט 2011. ובמקביל, כמובן, ספילברג ממשיך לעבוד על האנימציה והאפקטים של "טין טין", שייצא ב-2012. נראה לי שהוא חותר למין תמהיל של סרט קטן/סרט גדול; סרט בפילם, דו-מימד/סרט דיגיטלי, תלת מימד. משהו כזה.


2.

והנה צילומים מהסט בניו מקסיקו בו מצלמים האחים כהן ברגעים אלה את הרימייק שלהם ל"True Grit", המערבון של ג'ון וויין מסוף שנות הששים.



3.

ביום ראשון, ברגע שבו הסתיים פרק הזמן שבו התחייב קונן אובריאן שלא לדבר על אן.בי.סי בתקשורת, שודרה כתבה עליו, כולל ראיון איתו, ב"60 דקות" של רשת סי.בי.אס. 15 דקות של קונן אובריאן עם זקן ועם וריד שמאיים לפקוע מתחת עין. צפו.



ומכיוון שקונן היה מאוד מאופק ודיפלומטי, חבריו ב"Funny Or Die" התגייסו יומיים אחר כך לקחת את קטעי הראיון שלו מהתוכנית ולהוסיף כתוביות שמסבירות מה הוא באמת חושב מבפנים אבל לא מעז להגיד.



(מעניין אם בבלוג החדש של דבורית ב"אייס" היא תוכל לאמבד קטעי וידיאו מכל אתר שיתחשק לה במקום ללנקק החוצה…).



===============


היום נפתח פסטיבל דוק-אביב. וזה עמוד הפייסבוק של הפסטיבל, בו תוכלו לעקוב אחרי מה שקורה, עדכונים ומבצעים.



=================


וההרשמה לפרויקט "48 שעות" הבא, שיתקיים ביוני, נפתחה לפני כשבועיים, השנה תתקיים התחרות לראשונה גם בשדרות (בשורות טובות לכל הסטודנטים בספיר). הפרסים השנה די מגניבים, אני חייב להגיד (מצלמת קנון EOS D7? בא לי גם אחת כזאת). בשנה שעברה שפטתי בשלב הגמר. היו שם דברים נחמדים מאוד.




נושאים: בשוטף

7 תגובות ל - “מה נשמע, דוק?”

  1. michaly 6 מאי 2010 ב - 11:05 קישור ישיר

    אפרופו דוק אביב, אני בדיוק צופה עכשיו ב"המורה אירנה". אחחח, איזו מורה. אם היו לי ילדים הייתי שמחה שהיא תהיה המורה שלהם.

  2. עמית איצקר 6 מאי 2010 ב - 11:48 קישור ישיר

    אני האמת מחכה לתגובה של וילנצ'יק שיגיד משהו בסגנון שיאיר , בנוסף לזה שהוא רואה סרטים חינם, הוא גם קורה ספרים בחנויות בלי לשלם עליהם:)
    בכל מקרה, הסרט של שפילברג נראה מבאס רצח. סרט מראות עיניו של סוס נשמע דיי משעמם. אני מקווה שהסוס לא ידבר כמו במיסטר אד. אני מחכה כבר ששפ]ילברג יתחיל לעבוד על פרוייקט ה"אינטרסטלר" שלו. וכדאי מאוד שהטינטין הזה לא יהיה אכזבה.

  3. דיברתי עם הנהלת צומת ספרים ואין להם מושג לגבי המבצע הזה. קצת מוזר.

  4. שלומי 6 מאי 2010 ב - 15:44 קישור ישיר

    כמדומני שלראשונה השנה ההרשמה לפרוייקט 48 היא בתשלום. כנראה שכמות הנרשמים הייתה באמת גדולה בשנים קודמות.
    בהנחה שלתחרות ניגשים הרבה "טירוני-קולנוע", אולי אנחנו באמת בדרך להפוך למדינה ברוכת-קולנוענים?

  5. רודריק ג'יינס ג'וניור 6 מאי 2010 ב - 18:26 קישור ישיר

    האחים כהן מבקשים להדגיש שזה לא רימייק לסרט של ג'ון וויין, אלא עיבוד לספר שעליו מבוסס הסרט המקורי. הדגש בספר הוא על הדמות הראשית של הנערה שאביה נרצח, מאטי רוס, ולא על הקאובוי חד העין "רוסטר" קוגברן שעוזר לה לתפוס את הרוצחים כפי שנעשה בסרט. שימו לב לקאסט שאספו האחים, למרות שהקאסט המקורי עם וויין, רוברט דובאל ודניס הופר לא רע בכלל.

  6. פרנק 9 מאי 2010 ב - 0:28 קישור ישיר

    שלומי – גם בשנה שעברה ההרשמה ל-48 שעות הייתה בתשלום.

  7. Georgetta Mas 7 פברואר 2011 ב - 4:04 קישור ישיר

    Thanks for taking the time to share this, I feel strongly about it and love reading more on this topic. If possible, as you gain knowledge, would you mind updating your blog with more information? It is extremely helpful for me.


השאירו תגובה