08 יוני 2010 | 19:08 ~ 7 תגובות | תגובות פייסבוק

ספר החינוך

צחקתי (ראו סעיף 4 ).


============


משונה מאוד: ב-20.6 יפתח בסינמטקים האירוע השנתי לקולנוע האוסטרלי, ובו יוצגו רוב הסרטים הבולטים שהתמודדו בשנה שעברה על פרסי מכון הקולנוע האוסטרלי (ובראשם, הזוכה הגדול של השנה שעברה "סמסון ודלילה"). אבל בצירוף מקרים משונה – משונה, כי מה סרטים אוסטרליים כבר מגיעים למסכי הקולנוע בארץ – דווקא השבוע עולה בבתי הקולנוע סרט אוסטרלי אחר, שגם הוא זכה לכמה וכמה מועמדויות באותו טקס פרסים אוסטרלי, "הרקדן האחרון של מאו", של ברוס ברספורד ("הנהג של מיס דייזי"). יכול להיות שזה באמת בסך הכל צירוף מקרים. אבל יש לי תחושה שאולי זה לא מקרי. שהרי בוודאי היה יותר הגיוני להציג את הסרט בבכורה במסגרת המחווה האוסטרלית בסינמטקים, ורק אז לצאת איתו בבתי הקולנוע. אם מישהו יודע פרטים מאחורי הקלעים, יהיה נחמד להתעדכן. לא אתפלא אם יתברר שיונייטד קינג, מפיצי "מאו", רצו שהסרט שלהם יהיה סרט הפתיחה של המחווה הסינמטקית, וכשנבחר סרט אחר, הם החליטו למשוך אותו מהמחווה ולצאת איתו לבד, לפני, ובלי טובות. מצד שני, כאמור, אני לא באמת יודע. אבל מקרים כאלה כבר קרו בעבר. אני צודק?


=============


נחשו איזה סרט זכה אתמול בפרסי הקולנוע של אם.טי.וי? רמז: זה היה "דמדומים 2 ".



===============


סם מנדס ביים את הפרסומת לאייפון החדש. הנה היא:






===============



אחד המורים שהכי השפיעו עלי באוניברסיטה, פרופ' יגאל בורשטיין, הוציא ספר חדש, "מבטי קרבה". אמש בשבוע הספר ראיתי אותו בדוכן של הוצאת מאגנס, שם הם מציעים מבצע של 2+2: קני שני ספרים (מספרי הוצאת מאגנס וספרי הוצאת רסלינג) וקבלו שניים בחינם. נרא לי שהיום או מחר אלך לקנות את הספר במסגרת המבצע הזה. בורשטיין הוא אחד מתיאורטיקני הקולנוע המשובחים, החדים, והפיוטיים שיש לנו כאן (אם טרם קראתם את "הפנים כשדה קרב" שלו, אתם מוכרחים).



וביום שישי מארגן פבלו אוטין כנס לכבוד בורשטיין וספרו החדש, במסגרת פסטיבל סרטי הסטודנטים. כבר הכותרת של הפאנל הראשון, "הפואטיקה של המחקר האקדמי", חיננית בעיניי, כי בעיניי בורשטיין הוא יותר משורר מתיאורטיקן, ואבחנותיו אמנם מעוגנות בתפיסות פילוסופיות, אבל נדמה שהן בראש ובראשונה מגיעות מהרגש ומהפיוט, ולא מהשכל. יש משהו בכתיבה שלו שמזכיר לי את רולאן בארת. בכל מקרה: האירוע יתקיים ביום שישי הקרוב, ב-10:00 בבוקר, בסינמטק 2 (תל אביב). הכניסה חינם.


============


כשאני מנסה לקדם כאן מדי פעם את חיבתי ליהדות, אמונה ולרבי נחמן מברסלב, הקהל הליברלי של קוראי הבלוג שלי לוקח את זה קשה. אז אני שומר את זה לאירועים מיוחדים. אבל הנה סוד: אם אתם במקרה תסריטאים או קולנוענים (או אנשי יצירה וכתיבה) אתם חייבים להתוודע לסיפורי המעשיות של ר' נחמן. קודם כל כטקסטים גדושי דמיון. אחר כך, אם אתם רוצים להתעמק, כטקסטים העוסקים באמונה ובמוסר. והנה, נדמה שמכללת עלמא, בשיתוף איגודי התסריטאים והבמאים, גילו את זה, והם מציעים לחברי האיגוד כניסה חינם לקורס חדש העוסק בסיפוריו של ר' נחמן (וקורסים נוספים). אני חושב שכל תסריטאי בישראל חייב (טוב, לא חייב, אבל ממש כדאי לו) ללמוד את הסיפורים האלה, ולראות שיש אלטרנטיבה מתוצרת מקומית ("מקומית" לא במובן האוקראיני של המילה, אלא במובן היהודי שלה) לנראטיבים המיתיים שמקפידים ללמד אותנו מהספרות הדרמתית והמיתית של אומות העולם. ואגב, רוב הדתיים – ובוודאי החרדים – גם לא מכירים את סיפוריו של ר' נחמן. הם יותר מדי פרינג' גם עבורם. בקיצור, יש שם חומרי גלם קולנועיים מרהיבים, וגם אחלה סיפורים.


=============



גיל סקוט-הרון החליט לבטל את הופעותיו בישראל לפני כמה חודשים. גם הוא במחרימים. והנה ההזדמנות שלכם להחזיר לו ולהחרים את ההאזנה לסינגל החדש שלו, שהוא גרסת כיסוי לשיר של סמוג. ואתם יכולים גם להחרים את האפשרות להאזין לכל האלבום החדש שלו.

נושאים: בשוטף

7 תגובות ל - “ספר החינוך”

  1. (יובל) 8 יוני 2010 ב - 22:50 קישור ישיר

    פרסומת נוראית.

  2. רשקולניקוב 9 יוני 2010 ב - 0:07 קישור ישיר

    לא כל הקורס הוא על ר' נחמן, רק ההרצאה של אליעזר מלכיאל. אבל הוא מומלץ בחום, ומומלץ לקרוא גם את כל הספר שלו על סיפורי מעשיות.

  3. עדן 9 יוני 2010 ב - 9:02 קישור ישיר

    יש עוד קורסים מוצלחים בעלמא לחברי האיגוד. לא חייבים לבחור בזה של נחמן

    ===========

    רוה לעדן: נשמח להמלצות.

  4. NIKO 9 יוני 2010 ב - 10:28 קישור ישיר

    If you wanna watch a great Aussie film, try "Animal Kingdom". It's a realistic crime drama

  5. CoxHazel 11 יולי 2010 ב - 21:55 קישור ישיר

    I would like to propose not to wait until you earn enough amount of cash to order goods! You should just get the personal loans or just sba loan and feel yourself comfortable

  6. Hilario Wormington 26 אוקטובר 2010 ב - 1:14 קישור ישיר

    My partner and I really enjoyed reading this blog post, I was just itching to know do you trade featured posts? I am always looking for someone to make trades with and merely thought I might ask.

  7. Ettie Gola 7 פברואר 2011 ב - 4:04 קישור ישיר

    Your website is great! This post really caught my eye when I was searching around. Thanks for sharing it.


השאירו תגובה