04 יולי 2010 | 12:01 ~ 5 תגובות | תגובות פייסבוק

מתקרב ומתרחק

"איירבנדר", הגרסה של מ. נייט שאמאלאן לסדרת האנימציה המוכרת בארץ כ"אווטאר", יצא בסוף השבוע באמריקה, והביקורות הקטלניות שוב מתלוננות על כך שהתלת מימד שנעשה לאחר הצילומים נראה לא טוב (כמו שקרה עם "התנגשות הטיטאנים"). התחושה היא שיותר ויותר צופים מתחילים להיות מודעים להבדל בין סרטי תלת מימד שצולמו ותוכננו כך מלכתחילה ("אווטאר" וסרטי האנימציה של פיקסאר ודרימוורקס) ובין סרטי תלת מימד שצולמו בדו-מימד ואז עברו המרה לתלת-מימד. מכיוון שהקרנת העיתונאים של "איירבנדר" בארץ תתקיים בזמן פסטיבל ירושלים, יש סיכוי שכמו עם "התנגשות הטיטנים", גם כאן כבר לא ייצא לי אף פעם לדעת האם זה באמת כה גרוע כמו שהמבקרים האמריקאים טוענים. מה שכן, כנראה שלתגובות אנטי התלת מימד ב"אייבנדר" יש השפעה מאוד מהירה על הוליווד: 1) אולפני וורנר הודיעו בתחילת השנה שהם ימירו את כל סרטיהם הגדולים השנה לתלת מימד, ועכשיו זאק סניידר, ש"Sucker Punch" שלו אמור להיות אחד הסרטים האלה, אומר פתאום שיכול להיות שסרטו לבסוף לא ייצא בתלת מימד. 2) מייקל ביי, שהסכים לעשות את "רובוטריקים 3 " בתלת מימד רק אם יתנו לו לצלם בפילם ואז ימירו את הסרט לתלת מימד בפוסט, נכנע והוא יצלם את הסרט בתלת המימד עם מצלמת (הווידיאו, שמייקל ביי נשבע שהוא לא יצלם אף פעם בווידיאו) שאיתה צילם ג'יימס קמרון את "אווטאר". ב"סינמטיקל" מרכזים אילו מהסרטים הגדולים השנה, שיצאו ושייצאו, צולמו מראש בתלת מימד, ואילו הומרו בדיעבד.



=============


בביקורת שלי על "דמדומים 3 " כתבתי שהסרטים האלה קצת מוציאים לי את החשק מערפדים, שהם עבורי מהדמויות הכי משמעותיות ומשפיעות (עלי לפחות) בתרבות הקולנוע והספרותית של המאה האחרונה. ומתברר שלא רק אני חושב ככה. גם ניל גיימן. בראיון ל"אינדיפנדנט" אומר גיימן שהוא מקווה שגל סרטי וסדרות הערפדים יחלוף כבר, כי הם הופכים את הערפדים ליצורים לא מפחידים. גיימן מוסיף שהוא תכנן שספרו הבא יעסוק בערפד, אבל ויתר על הרעיון אחרי שפע סדרות וסרטי הערפדים "נטולי השיניים" של השנים האחרונות.


================



ולא רק "דמדומים 3 " ו"איירבנדר" יצאו בקולנוע באמריקה בסוף השבוע הארוך של 4 ביולי. גם "סיפור גדול", שהופץ בסוף השבוע באיזור וושינגטון. ורייצ'ל ססלוב ב"וושינגטון פוסט" חיבבה את הסרט. "סיפור גדול" ייצא בניו יורק לקראת אוקטובר.

נושאים: בשוטף

5 תגובות ל - “מתקרב ומתרחק”

  1. אביגיל 4 יולי 2010 ב - 12:41 קישור ישיר

    למען הדיוק, הביקורות הקטלניות של איירבנדר מתלוננות על כך שהסרט, מסתבר, איום ונורא. ההמרה הגרועה לתלת מימד היא רק הדובדבן הרקוב על הקצפת החמוצה.

    דרך אגב, מי שממש נדפק מתגובת הנגד להמרה לתלת מימד הוא ג'וס ווידון, שסרט האימה שלו, The Cabin in the Woods, היה אמור לצאת ב-2009, נדחה בשנה מכיוון שהאולפן החליט להמיר אותו, ועכשיו תקוע במחסנים בשל הצרות הכספיות של MGM.

  2. באנדר 4 יולי 2010 ב - 13:20 קישור ישיר

    בין באפי לדם אמיתי, סרטי הערפדים באמת ניראים עלובים במיוחד.
    הנועזות של שתי הסדרות הללו, בכל מובן, היא באמת דבר נדיר.

  3. רותם 4 יולי 2010 ב - 13:45 קישור ישיר

    הייתי חושב שדווקא בגלל שהז'אנר נהיה כל כך זול ופשטני ניל גיימן היה רוצה לחדש בו ולאתגר אותו. האם הוא חושב שהדבר בלתי אפשרי?

  4. רני 4 יולי 2010 ב - 16:12 קישור ישיר

    אגב מתקרבים ומתרחקים, מה קורה ל"הטורפים"? הסרט יוצא בשבוע הבא בארה"ב ובארצות רבות נוספות, אבל פה אין לו זכר. לא שאני מצפה ליצירת מופת קולנועית, אבל כסרט קיץ ממוזג דווקא התאים לי לראות אותו כל עוד זה קיץ.

  5. Leighann Moritz 7 פברואר 2011 ב - 4:04 קישור ישיר

    I would like to thank you for the efforts you have made in writing this post. I am hoping the same best work from you in the future as well. In fact your creative writing abilities has inspired me to start my own BlogEngine blog now.


השאירו תגובה