10 אוגוסט 2010 | 11:00 ~ 3 תגובות | תגובות פייסבוק

רגע דאהל

וויי, איזה יום חדשות חלש. כלום לא קורה? הנה סיכומון של כמה כותרות מהיומיים האחרונים:




– השחקנית פטרישה ניל הלכה לעולמה שלשום בגיל 84. העולם זוכר אותה כזוכת האוסקר על תפקידה ב"האד" מול פול ניומן. אני פשוט לא זוכר את הסרט הזה. כנראה שמעולם לא ראיתי אותו. אבל אני זוכר אותה כשכנה מקומה 2 ב"ארוחת בוקר בטיפאני". ובעיקר, כמי שהיתה המון שנים אשתו של רואלד דאהל ("צ'רלי והשוקולדה", "ג'יימס והאפרסק הענק", "מר שועל המהולל"), שהיה הסופר האהוב עליי בילדותי. ג'פרי וולס, בהספד משונה, טוען שנראה לו שהיא בטח היתה טובה במיטה. ומספר שחייה היו גדושי טרגדיות. אגב, בצירוף מקרים לגמרי, חפשו את רואלד דאהל מוזכר באייטם נוסף בפוסט הזה.




– נירית אנדרמן סיכמה אתמול היטב את גל עיבודי הספרים שעומד להציף את מסכי הקולנוע הישראלי בשבועות הקרובים. היא גם מאבחנת נכון שזה כל הנראה גל חד פעמי, ולא תחילתו של גל. כי למרות העובדה שקרנות הקולנוע החליטו לקדם תמיכות יוזמות בעיבודי ספרים, על העיבודים ל"התגנבות יחידים" ו"ספר הדקוק הפנימי" עובדים יוצריהם כבר קרוב לשמונה שנים. גם "התפרצות X" הוא פרויקט עם היסטוריה, שהתחיל עוד בחייו של רפי בוקאי ז"ל. אנדרמן גם שואלת נכון: איך זה שיש כל כל הרבה עיבודים ליהשע קנז ודויד גרוסמן, אבל אפילו לא אחד למאיר שלו? ובסקירת העיבודים שנמצאים בעבודה, נדמה לי שהיא השמיטה את העיבוד של תמר מרום ורם נהרי ל"מקימי" של נועה ירון-דיין. וההתלהבות מהעיבוד המתקרב של ארי פולמן לסטניסלב לם היא המשך ישיר לעובדה שפולמן, יחד עם אורי סיון, כבר עיבדו רומן צ'כי על טבעי ל"קלרה הקדושה".




ניקי פינק מפרסמת אימייל ששלח ג'פרי קצנברג לכל עובדי דרימוורקס אנימיישן, בו הוא כותב, כמו בלוגר לכל דבר, דיווח טלגרפי וקצרני על שלל הפרויקטים של החברה והסטטוסים שלהם. מסקרנת במיוחד הידיעה שהוא חושף שם שנוח באומבך ("גרינברג", "חיים בין השורות" ומי שכבר היה שותף לתסריט של סרט אנימציה: העיבוד של ווס אנדרסון ל"מר שועל המהולל" של רואלד דאהל) משכתב בימים אלה את התסריט ל"מדגסקר 3 ". הוא כנראה פשוט אוהב לעבוד עם בן סטילר. קצנברג נשמע נלהב מהרעיונות התסריטאים שהוצגו לו מהצוות של "הדרקון הראשון שלי 2 " (זה יהיה "הדרקון השני שלי", נכון?). הוא מעדכן גם על הפרויקטים "טורבו", "גארדיאן" ו"קרודס", שנמצאים בשלבי כתיבה ועיצובי דמויות. והוא מעדכן ש"מגה מיינד" (שטריילר שלו כבר מוקרן בארץ) וש"קונג פו פנדה 2 " כבר נמצאים רגע לפני השקה.



קרה משהו מעניין שהחמצתי?

נושאים: בשוטף

3 תגובות ל - “רגע דאהל”

  1. איתן 10 אוגוסט 2010 ב - 11:11 קישור ישיר

    שווה לך להשקיע 40$ בספר הצילומים החדש של אנטון קורבין?

    http://www.ioncinema.com/news/id/5392/inside-the-american-coffee-table-book-featuring-anton-corbijns-photography

  2. סטיבי 10 אוגוסט 2010 ב - 11:24 קישור ישיר

    ג'ון הילקוט ביים את הקליפ החדש של גריינדרמן (הלהקה החדשה של ניק קייב) ל"Heathen Child", והוא מטורף לחלוטין. הקליפ, אבל אולי גם שאר הגורמים המוזכרים במשפט הקודם.

  3. אחד 11 אוגוסט 2010 ב - 10:59 קישור ישיר

    למה ללכת לפי זוכר/לא זוכר? 'האד' (נקרא בישראל בפי המפיצים 'פרא מיני אלף') הוא אחד מארבעת סרטי H האייקונים המשובחים, יחד עם hustler, harper, hombre, שעשו את פול ניומן בשנות ה-60'. פטרישיה ניל היתה שם נפלאה, שידרה סקס בקולה המופלא, ואכן שיבשה את מאמר ההספד של ג'פרי וולס, מילדי התקופה. חבל שאין לנו ערוץ שידור שיריץ כעת כמה מסרטיה הטובים. וטעות נוספת שלך: ניל לא שיחקה שכנה ב'טיפאני' אלא את המאהבת המבוגרת והמממנת של ג'ורג' פפארד, הוא הוא השכן.


השאירו תגובה