04 אוקטובר 2010 | 11:12 ~ 5 תגובות | תגובות פייסבוק

התאפסות

העובדה שהחגים, הפסטיבלים והבכורה של סרט התעודה שלי כולם עברו וחלפו הביאו אותי במוצאי שבת להתרוקנות מוחלטת של אנרגיות. אני מביט ברשימת הסרטים שמציגים בבתי הקולנוע ורואה שאני בפיגור אדיר – סרטים שראיתי ועוד לא כתבתי עליהם, ומולםסרטים שכלל לא ראיתי. אני מביט על שולחן העבודה ורואה ערימה עצומה של די.וי.דיאים שלא הספקתי לראות, של סרטים חדשים, סקרינרים משני הפסטיבלים, וכבר סקרינרים חדשים של הפסטיבלים הבאים בתור. הבא בתור הוא פסטיבל עין יהודית באשקלון, שאני מביט ברשימת סרטיו בהשתוממות גמורה: איך יכול להיות שמתוך עשרות סרטים שקובצו לפסטיבל אחד אין ולו סרט אחד ששמעתי עליו קודם, או שהוקרן באיזשהו פסטיבל שאני מכיר. ובכל זאת, אנסה להמר על כמה סרטים על סמך תקציריהם ולדגום משהו מהפסטיבל הזה.


ואל תשאלו, מתברר שמרגע שהסרט שעשית גמור, עדיין לא תמה העבודה. עכשיו צריך לדאוג שמישהו בעולם יראה את הסרט. ומכיוון שאנחנו סרט תיעודי קטן, אין לנו שום מנגנון הפצה שאפשר לנדנד לו ולשאול אותו "נו, מה עשיתם היום". אז את כל מכתבי התשובה לפסטיבלי הקולנוע ולאנשים שראו את הסרט בחיפה מגלים בו התעניינות (ואנשים שאני רוצה שיגלו בסרט התעניינות), פלוס ההגשות לפסטיבלים אחרים, צריך לעשות באילו הידיים. ומתברר שפסטיבלי קולנוע זה בור בלי תחתית. אני יכול לפרוש ברגע זה מכל עיסוקיי ועדיין לא להצליח לכסות את כל פסטיבלי הקולנוע שיש בעולם. וזה גם כסף: לפסטיבלים הגדולים, יש דמי הרשמה. וזה פרט שאיש לא חשב שצריך לשמור לו כסף בצד מתקציב הסרט. אז גם זה. בקיצור, חזרה לשגרה.


ובזמן שאנחנו כסכסנו בלולב, באמריקה פחות או יותר התחילה עונת האוסקרים. "הרשת החברתית" יצאה ביום שישי לבתי הקולנוע באמריקה, עם הצלחה נאה בסוף השבוע הראשון ועם השתפכות מצד המבקרים שלא ראיתי כמוה כבר המון זמן. זה, כרגע, המועמד המוביל לזכייה באוסקר (על פי דיווחים זרים. אנחנו נראה את הסרט בארץ ב-28 באוקטובר). ועונת האוסקרים אומרת גם שמתחילה עונת הקרינרים. אני קורא ש"אנימל קינגדום" האוסטרלי, שמופץ באמריקה על ידי סוני, הוא הסרט הראשון שסקרינר שלו נשלח ל-6000 חברי האקדמיהבאמריקה. שזה אומר שאני צריך להתחיל לרענן את קשרי עם ספקי הסקרינרים שלי, בייחוד אחרי שהחמצתי את הסרט בפסטיבל חיפה (למרות שמדווחים לי שהוא אמור לעלות להקרנות מסחריות במוזיאון בעוד שלושה סרטים, אחרי "החיים שלנו" האיטלקי ו"הדוויג" הצרפתי).


===========


ולסיום, כי מישהו צריך להגיד את זה: "סינמסקופ" מתנגד לגירוש ילדי העובדים הזרים וקורא לעצירתו.

נושאים: בשוטף

5 תגובות ל - “התאפסות”

  1. עמית איצקר 4 אוקטובר 2010 ב - 15:12 קישור ישיר

    מניסיון של שליחת סרטים להרבה פסטיבלים, רוב הפסטיבלים באירופה (חוץ מהגדולים ביותר) לא דורשים תשלום עבור הרשמה. בפסטיבלים בצפון אמריקה לעומת זאת כל פסטיבל קטן דורש בערך 5 דולר מינימום דמי הרשמה.

  2. שאול דישי 4 אוקטובר 2010 ב - 16:28 קישור ישיר

    גם אצלי עז החשק לסכם את התקופה האחרונה שהייתה רוויה במאבקים, חשיפות ויצרים לוהטים.

    קודם קול: כפי שאמרתי לרווה גם בעל פה בחיפה עם תום הקרנת הסרט שלו "שרון עמרני: תזכרו את השם" – "הסרט נקי, מדויק, ויפה." – ביקשתי גם לצפות בו שוב עת הוא יוקרן בשפלת החוף הקרובה למקום מגורינו.

    שנית קול (וזאת ברשותו האדיבה של המארח – אם הוא לא מתנגד לכך, כמובן): קורים (וקוראים) הרבה מאוד דברים מתחת לפני השטח, ורק מיעוטם פורץ החוצה לתודעה של המתעניינים. להלן הסיכום "הלא-קולנועי" שלי לגבי כל התגובות ושלל הנושאים הרותחים.

    התגובות לעתים – יותר חושפות ויותר פוגעות. תיהנו!

    http://www.news1.co.il/Archive/003-D-52423-00.html

  3. יואב 4 אוקטובר 2010 ב - 19:01 קישור ישיר

    גם לי יצא לי להגיש לא מעט לפסטיבלים לקולנוע, וטיפ חשוב הוא שאם פונים אליהם בבקשה לוותר על תשלום ההרשמה, תוך נימוק הבקשה בדלות מקורות המימון של ההפקה, והצגת רקע קולנועי של היוצר שעשוי לעניין אותם – חלקם עשויים להיעתר ומאפשרים הגשה ללא תשלום. כמובן שההתעסקות בתכתובות השנורר הללו גוזלת גם היא לא מעט זמן ומאמץ.
    טיפ נוסף, וחשוב יותר, הוא שחשוב בתחילה לרכז כמה שיותר מאמץ בקבלה לאחד מפסטיבלי הקולנוע הגדולים (ברלין, קאן, ונציה, סאנדאנס, אמסטרדם, טורונטו, וכו'), ולהתעלם מכל השאר. רק אם כל הגדולים דחו אתכם, יש לעבור ולהגיש בקשות לפסטיבלים אחרים. המתנה כזו לתשובות מכל הפסטיבלים הגדולים עשויה להיות מאוד מתסכלת, ולדחות את הקרנתו הבינלאומית של הסרט ביותר משנה, אבל היא חשובה. הפסטיבלים גדולים דורשים הקרנת בכורה בינלאומית (הראשונה כל העולם פרט לארץ המוצא), ובכורה בפסטיבל אחר תשרוף אפשרות להשתתף בכל הפסטיבלים הנחשבים. מנגד, אם תתקבלו ותשתתפו בפסטיבל מרכזי, תעורר התעניינות בינלאומית בסרט, ויווצר מצב נפלא בו יתר הפסטיבלים בעולם פונים אליכם בבקשה שתשלחו להם עותק – ולא להיפך.

  4. אוהד קאופמן 4 אוקטובר 2010 ב - 20:35 קישור ישיר

    היי יאיר,
    האם “הרשת החברתית” באמת מועמד כרגע לזכייה באוסקר … אמנם עוד לא ראיתי את הסרט אבל מהטריילר הוא לא הסתמן לי כסרט רציני שיכול להגיע למועמדות שלא לדבר על זכייה באוסקר…

  5. video games 5 פברואר 2011 ב - 19:23 קישור ישיר

    Great post once again! Thumbs up=)


השאירו תגובה