17 נובמבר 2010 | 16:20 ~ 12 תגובות | תגובות פייסבוק

מותה של רקדנית אוסקר

מטר של כותרות מהבוקר.



זו תעלומה שעוד תעסיק את הוליווד לא מעט: היחצנית רוני צ'אסן, בת 64, נמצאה מתה הלילה במכוניתה בהוליווד אחרי שנורתה חמש פעמים בחזה. היא נהגה כשירו בה, ואחרי היריות מכוניתה התנגשה בעמוד. הסיבה שהוליווד נסערת היא כי צ'אסן נחשבת לאחת מבכירות יחצניות הסרטים ומי שניהלה קמפיינים ללא מעט סרטים בדרך אל האוסקר. למשל, "נער החידות ממומבאי". בשבת האחרונה, מספרת אן תומפסון, צ'אסן היתה בטקס חלוקת פרסי האוסקר למפעל חיים ועשתה מינגלינג בין עיתונאים לקולנוענים. היא דוחפת את "התחלה" לאוסקרים ואת "הסערה" של ג'ולי טיימור. הירי התרחש בשצ'אסן נהגה הביתה בשובה מהבכורה העולמית של "בורלסקה", הסרט עם שר וכריסטינה אגילרה. ועכשיו משטרת לוס אנג'לס מנסה להבין מי רצה לרצוח יחצנית הוליוודית. בתחילה חשבתי לפתוח ולהגיד שזה יכול להיות פרק מצוין ב"קולומבו", אבל אז גיליתי שאחיה של צ'אסן הוא לארי כהן, במאי סרטי האימה (ומי שמוכר יותר לקהל המיינסטרים בתור התסריטאי של "סלולר", "תא טלפון" ו"חוטפי הגופות" של אבל פררה), ומי שכתב כמה וכמה פרקים של "קולומבו". אולי הוא יצליח לפצח את התעלומה.


===============


סקוט קופר, הבמאי-תסריטאי של "לב לא שפוי", הסרט שעליו זכה השנה ג'ף ברידג'ס באוסקר, יביים רימייק אמריקאי לסרט הארגנטינאי "עוף דורס", שביים פבלו טרפרו (שהוצג בפסטיבל חיפה האחרון). הסרט הוא נציג ארגנטינה לאוסקרים השנה, והידיעה הזאת, אני מניח עשויה לתת לו דחיפה קדימה עכשיו שאנשי הוליווד ירצו לראות איך נראה הסרט המקורי. זה הסרט השלישי כבר שרירקדו דארין מככב בו ושזוכה לרימייק אמריקאי. קדמו לו "תשע מלכות" ו"הסוד שבעיניים".


=============


אמזון השיקה את "אמזון סטודיו". זה לא אולפן קולנוע, כמו שניתן אולי לדמיין מהשם, אלא יותר מיזם שיעסוק בפיתוח פרויקטים, אותם הם יעבירו להפקה לאולפני וורנר אם יגיעו להבשלה. הרעיון המעניין הוא שהם ינסו לנצל את המודל הקהילתי של עולם הקוד הפתוח כדי לפתח תסריטים וסרטים. האם זה יעבוד? הרעיון הוא שיוצרים יעלו לאתר תסריטים שלהם ויקבלו פידבקים מגולשים אחרים וגם מומחים, על פי הם הם יוכלו לתקן ולשכתב ולשפץ. ופעם בחודש יחולקו פרסים לתסריטים. יש כבר כמה אתרים שעושים דברים דומים. מה שנראה לי כמו יתרון אמיתי הוא העובדה שלא רק תסריטים יתחרו שם אלא גם סרטים. למעשה, האתר מעודד יוצרים למצוא תסריטים באתר ולביים אותם (מה שאומר שככל הנראה תנאי השימוש של האתר מחייבים מי שמעלה את התסריט שלו לאתר לוותר על זכויותיו עליו). התחלתי לעלעל בסרטים שכבר הועלו לאתר ונפלתי על בי-מובי חביב למדי – מרדפים, יריות, אחות בחזיה וזומבים. אבי לרנר ודני דימבורט יכולים לגייס אותו מיד.


האמת, בתור אתר לגלישה ולעיון זה נראה לי אחלה. האם יצמח שם פרויקט קולנועי משמעותי. יודעים מה? אני סקפטי. אולי סרט אימה כן. אבל מצפייה בסרטון ההקדמה למיזם שבו הם אומרים שהם מחפשים סרטים עם סיפור טוב אני מבין שהם לא מחפשים אלטרנטיבה, אלא פשוט אנשים חדשים שיספרו אותם סיפורים ישנים. כל הוליווד בנויה על זה ממילא, אז מה חדש עם "אמזון סטודיוס"? וההתעקשות על סיפור-סיפור-סיפור גורמת לי לחשוב שאם זה היה אתר לחיפוש כשרונות מוזיקליים חדשים הם היו מצהירים שהם מעוניינים רק בפול מקרטני הבא, אבל לא בראמונז.


אבל אולי אני מחמיר לשווא. יודעים מה. אני לוקח את זה בחזרה. אולי בכל זאת כן יצליחו אנשי "אמזון סטודיו" לאתר איזשהו תסריטאי או תסריטאית צעירים שיושבים באיזה חור נידח ויש להם כשרון עצום ורעיון אדיר, ובזכות האתר הזה יצוץ לו סרט קולנוע מצוין. אבל שיהיה ברור: זה יהיה הסרט הבא של מריל סטריפ, לא של האל הרטלי.



נושאים: בשוטף

12 תגובות ל - “מותה של רקדנית אוסקר”

  1. דני 17 נובמבר 2010 ב - 16:38 קישור ישיר

    ההבדל הוא יאיר, ששאר האתרים האלה הם יותר מחפשים הפקות עצמאיות בעוד שלאתר הזה יש את הגב של אולפני וורנר מאחוריו, מה שאומר שהם יחפשו תסריטים לסרטים גדולים (כל הסרטים של וורנר עולים לפחות מעל ל-10 מיליון דולר).
    חוץ מזה ש"אמזון" זו רשת גדולה בפני עצמה.

    חוץ מזה שהאתרים האלה שאני ראיתי פתוחים רק לאנשים מארה"ב, בעוד "אמזון סטודיוס" פתוח לכל העולם.

    אני חושב שזו יכולה ממש להיות מהפכה באיך אולפנים ישכרו תסריטאים חדשים לשירותיהם.

  2. דיסקו 17 נובמבר 2010 ב - 16:45 קישור ישיר

    נראה לי שאלה מצעצוע של סיפור רצחו אותה כדי להגדיל את הסיכויים שלהם באוסקר.
    הבאז שנות אור הזה חסר גבולות.

  3. Eran 17 נובמבר 2010 ב - 17:42 קישור ישיר

    עם כל הכבוד לטריילרים החדשים ל-2 Cars ול- Green Lantern שעלו ביומיים האחרונים, הטריילר הכי מגניב וקורע מצחוק הוא של Your Highness , החדש של דיוויד גורדון גרין

    http://www.ign.com/videos/2010/11/17/your-highness-restricted-trailer

  4. סידר 17 נובמבר 2010 ב - 19:10 קישור ישיר

    רני צ'ייסן היתה היחצנית של בופור לקראת האוסקר ב 2008. סרטים זרים לא היו המומחיות שלה, והתקציב שלנו לא היה אפילו קרוב למה שהיא בדרך כלל מקבלת מהאולפנים, אבל היא בכל זאת לקחה אותנו, ליוותה את כל ההקרנות והאירועים שם במשך חודשיים, טיפלה בנו במסירות, והצליחה לתת לכולנו, כולל לעיתונאים הישראלים שהגיעו ללוס אנג'לס, שיעור באיך עובדת מכונה משומנת שלא מותירה דבר ליד המקרה. התדריכים שלה לפני מפגש עם עיתונאים התנהלו כמו שאני מדמיין תדריך שנותן מפקד חיל האוויר לטייסים לפני מבצע. מקרים ותגובות, מטרה ומשימה, הכל במין נוהל צבאי מתוקתק שנגע גם בנימים של הסרט, אבל גם בצרכים של כל עיתונאי, (אפילו אם הוא אהרלה ברנע מצ'נל טו איזראל). הרצח שלה הוא מהדברים המסתוריים שנתקלתי בהם. חבל על דאבדין ולא משתכחין.

  5. דב 17 נובמבר 2010 ב - 21:01 קישור ישיר

    הטריילר לחדש של ג'ון פבראו (אירון מן) "בוקרים וחייזרים".
    http://www.youtube.com/watch?v=erJutKQPv5s

  6. דני 17 נובמבר 2010 ב - 22:08 קישור ישיר

    אה רגע, עכשיו בהסתכלות שניה אני מבין שהזלזול שלך באתר הוא כי הם שמים דגש על סיפר (WTF?!). ברצינות יאיר? שוב העניין עם הסיפור?

    מה הבעיה שלך אם אלה שמאמינים שהקולנוע הוא מדיום סיפורי ויזואלי?
    עושה רושם שהרבה מאוד אנשים חושבים ככה ואני אומנם מסכים איתך אבל בשביל זה לפסול אתר כשיש כל כך הרבה שמסכימים איתו, הן בארה"ב והן בהרבה מקומות אחרים (תסתכל רק על התגובות בבלוג שלך, בעיקר בדיונים על "אווטאר" ותיווכח)

  7. Eran 17 נובמבר 2010 ב - 23:57 קישור ישיר

    סמנו ביומנים, למי שזה מעניין אותו:
    Paranormal Activity 3 יוצא ב-21 באוקטובר 2011

  8. Eran 18 נובמבר 2010 ב - 0:50 קישור ישיר

    באמת מטר של ידיעות היום.
    1. עובדים על רימייק ל-The Swarm, אחד מסרטי האסונות של שנות ה-70 שאני הכי אוהב (הגיע הזמן).
    2. ג'ורג' קלוני אולי יחזור לשתף פעולה עם סודרברג בעיבוד לסדרה Man from UNCLE
    3. באטמן של נולן ימשיך כסדרת טלוויזיה אחרי The Dark Knight Rises
    4. חצי שעה מההארי פוטר החדש דלפו לרשת ובוורנר רותחים.

  9. אבינתן 18 נובמבר 2010 ב - 2:00 קישור ישיר

    לתשומת לב יוצרי ומפיצי הסרט "המדריך למהפכה"

    http://cafe.themarker.com/post/1886497/

  10. אבינתן 18 נובמבר 2010 ב - 5:38 קישור ישיר

    ועכשיו שמתי לב לתגובה של במאי מסויים שמופיעה בשרשרת התגובות של הפוסט שמעלי. הטענה שלו היא שחוויית הצפייה בסרטים נפגמת במידה והסרט נושא כתוביות. זאת נקודת מבט צרה במיוחד.(ועוד כאן בארץ, כשרוב הסרטים נושאים כתוביות)
    לקצת יותר מ10% מהאוכלוסייה ירידה או ליקוי בשמיעה. אני עצמי עברתי חוויה דומה עם "המדריך" אלא שלהבדיל מהכותבת שקיבלה כרטיסים "חינם" הגעתי ל"לב" כצרכן נלהב המוכן לשלם עבור הכרטיס. בירור בקופה הבהיר לי שאין טעם להיכנס לסרט.
    אגב, נכנסתי לדף האינטרנט של אותו במאי וגם ללינק שהופיע באותו דף לסרט שהוא יצר… אחרי כותרות הפתיחה, כשראיתי שאין כתוביות, פרשתי.
    DID I MAKE MY POINT?

    ודבר אחרון, ביררתי ושמחתי מאוד לשמוח ש"כלבת" נושא כתוביות. זו אולי תמימות מצידי אבל אני סבור שהעובדה הזו תתרום לו בקופות.

  11. Vlatko 17 ינואר 2011 ב - 22:49 קישור ישיר

    I want to say your blog is very good. I always like to read something new about this because I have the similar blog in my Country on this subject so this help´s me a lot. I did a search on the subject matter and found a good number of blogs but nothing like this.Thanks for writing so much in your blog.. Greets, Vlatko

  12. Anjelica Parsh 7 פברואר 2011 ב - 4:05 קישור ישיר

    I'm having a hard time viewing this information from my iPhone. Maybe you could upgrade the site and make it more accessible from my phone. Thatd be real cool!


השאירו תגובה