23 נובמבר 2010 | 16:12 ~ 19 תגובות | תגובות פייסבוק

שיכון צמרת

נו, טוב, זה די היה ברור: חצי עולם מגלגל עיניים כלפי "הארי פוטר ואוצרות המוות, חלק א'" והחצי השני רץ לקולנוע לקנות כרטיסים. בתוך ארבעה ימים הסרט הכניס באמריקה 125 מיליון דולר, ובכל העולם זה הגיע ל-330 מיליון דולר. בארבעה ימים. בישראל, 73,000 כרטיסים נמכרו בארבעת הימים הראשונים של הסרט.



ובסוף השבוע שעבר, 10,000 כרטיסים נמכרו ל"ג'ק-אס 3D " בארץ.



לעומת זאת, את "המדריך למהפכה" ראו בשלושת השבועות הראשונים להקרנתו רק 4,100 איש. אם לא ראיתם עדיין, אתם חייבים. גם כי זה סרט פשוט נורא מהנה, וגם כי לא הגיוני שדווקא זה יהפוך לסרט הישראלי עם הכי פחות צופים של השנה.



================


התלמידים שלי הפנו אותי לכתבה שהחמצתי בסוף השבוע: ראיון מצוין (יותר נכון, שיחת ועידה) של נירית אנדרמן עם מנחם גולן ויורם גלובוס, לרגל המחווה שמתקיימת לסרטיהם בלינקולן סנטר בניו יורק. משונה שב"גלריה" של יום שישי דחקו את הכתבה הזאת לעמוד 16. אני לא זוכר שגולן וגלובוס התראיינו יחד בשנים האחרונות. אבל דבר מעניין: שמתם לב איך בכל ראיון איתם הם מעלים עוד קצת את מספר הכרטיסים שנמכרו ל"אסקימו לימון"? זה התחיל ב-1.2 מיליון, עלה ל-1.3 מיליון. בראיון הנוכחי זה עלה כבר ל-1.5 מיליון. ברור, "אווטאר" שבר את השיא הקיים, והם רוצים לוודא ש"אסקימו לימון" יישאר רשום בתור הסרט הקופתי בתולדות ישראל אי פעם. אז כל פעם משנים עוד טיפה את המספר כלפי מעלה. ומי יודע כמה הוא מכר באמת? לא ניקח את זה ממנו: את "אסקימו לימון" (כמו גם את "קזבלן" ואת "סאלח שבתי") ראו המון אנשים. למעלה ממיליון. כמה בדיוק? תעלומה נצחית.



אני די פריק של הסרטים של גולן-גלובוס. תשאלו את התלמידים שלי. אבל אני גם לא יכול שלא לתהות איך שני אנשים שידעו לייצר הצלחות כל כך גדולות, יכולים להיות גם אחראים על פלופים כאלה גדולים. איך קרסה "קנון"? ואיך מפעלות גלובוס כעת נמצאים במצב כלכלי פרובלמטי? האם זה הכל כל כך רנדומלי, גם ההצלחות וגם הכשלונות? הכל הימורים, שחלקם מצליחים וחלקם מתרסקים? אבל יש דבר אחד שאני מבין בדיעבד בקשר ל"קנון": הם היו מצוינים בסרטי הטראש הרוג'ר-קורמנים, ובאמצעותם הם גם יצרו רגעי פולחן – סרט הברייקדאנס, למשל. הבעיה היתה שהם רצו גם לייצר איכות. וזה מ שהפיל אותם. לא השאיפה לאיכות, אלא האיכות של האיכות. הם פשוט ל עשו סרטים טובים מספיק. היו רק שניים, "רכבת אל החופש" ו"עכבר ברים", שהיו ראויים. כל השאר שאפו להיות סרטים איכותיים, של במאים ושחקנים בעלי שם, אבל הם היו לא טובים. לא טובים עבור המבקרים והאקדמיה ולא טובים עבור הקהל. כלומר, זו יומרנות שהפילה את קנון. דני דימבורט ואבי לרנר שפרשו מהעבודה עם גולן-גלובוס והקימו את "ניו אימג'" (ואת החברה הבת "מילניום"), עובדים על פי אותו מודל בדיוק, רק בלי הקטע של האיכות. ובינתיים, זה עובד להם מצוין. תוך 20 שנה גם הם יזכו למחווה בלינקולן סנטר.


==============


גם זה פורסם בסוף השבוע והחמצתי: רשימת 33 סרטי האנימציה הקצרים שיתמודדו על האוסקר. יש שם סרט של רוד-ראנר וקויטי (שהוקרן לפני "כלבים נגד חתולים 2 ", ואת "לילה ויום" של פיקסאר (שהוקרן לפני "צעצוע של סיפור 3 ") וגם סרט קצר של ביל פלימפטון, שעשוי להיות מועמד גם בקטגוריית סרט האנימציה הארוך (או שלא). הוא כבר זכה פעמיים בקטגורייה הקצרה בעבר. שם הסרט שלו: "הפרה שרצתה להיות המבורגר".


===========


סשה סטון משתמשת ברצח העדיין-לא-מפוענח של היחצנית רוני צ'ייסן כדי לחשוף קצת עד כמה משפיעים יחצני האוסקר על התוצאות של המירוץ. ובכן, הרבה מאוד. כשיחצן מסוים בוחר בסרט כדי לייצג אותו באוסקר – או בשחקן – זה נותן לסרט הזה תוקף וזוקף את אוזני התעשייה. כשרוני צ'ייסן בחרה קליינט, העיתונאים ידעו שהיא לא תנוח עד שהוא יזכה למועמדות. זה נושא מרתק בעיניי, כי לא פעם נדמה שהבאז לאוסקר נבנה עוד לפני שמישהו ראה את הסרט. וזה לגמרי עבודת יחצנות. שעובדת לא רק על עיתונאים, אלא גם המצביעים עצמם. מכיוון שאנחנו כאן לא מכותבים למיילים של יחצני האוסקרים, מותה של צ'ייסן – והבלוגרים שפתאום מפרסמים את המיילים האחרונים שהיא כתבה להם – חושף משהו מהמנגנון המשומן הזה שנקרא "קמפיין אוסקרים". גם כאן, מי שדוחף הכי חזק, מגיע מהר יותר לראש התור.


================


מרטין סקורסזי מצלם בימים אלה את "התגלית של הוגו קברה" בתלת מימד. ה"גרדיאן" הלונדוני בא לבקר על הסט, ושמע את סקורסזי מתלהב מאוד מהעבודה עם תלת מימד. "זה כמו הקוביה ההונגרית", הוא אומר.



==============


תודה ל"גלובס" ולמתן שירם שכתבו אתמול על "סינמסקופ": "מתנה עבור חובבי קולנוע ואנשי תעשיית הקולנוע המקומית. הוא לא רק בלוג הקולנוע הטוב בשפה העברית, הוא אתר הקולנוע המקיף והמעודכן בישראל". מודה, הסמקתי. תודה.


נושאים: בשוטף

19 תגובות ל - “שיכון צמרת”

  1. סטיבי 23 נובמבר 2010 ב - 16:45 קישור ישיר

    בפוסט הקודם הכותרת אמרה הכל אז עכשיו אין כותרת? 🙂

  2. עמית איצקר 23 נובמבר 2010 ב - 16:51 קישור ישיר

    דוקא היה השבוע ראיון מעניין עם מנחם גולן בaicn לרגל הרטרוספקטיבה של קאנון בניו יורק
    http://www.aintitcool.com/node/47497
    הוא חוזר שם כמובן על הסיפור הידוע של העבודה אצל רוג'ר קורמן בסרט במונטה קרלו אבל יש שם כמה דברים מעניינים בראיון שלא ידעתי עליהם. שווה לקרוא.

  3. ניר נ. 23 נובמבר 2010 ב - 17:16 קישור ישיר

    "נחשולי אהבה" של ג'ון קסווטס היה ונשאר סרט פנטסטי ומרגש מאוד. אישית אני אוהב מאוד גם את "haunted summer" של איוון פאסר, "המלך ליר" של גודאר. "אהבה מטורפת" של אלטמן אולי אינו סרט מושלם אבל בהחלט יושב יפה עם "פריז טקסס" וסרטי הניאון של אלן רודולף.

  4. (יובל) 23 נובמבר 2010 ב - 18:01 קישור ישיר

    הסרט שתמיד שוכחים לגולן-גלובוס הוא פאווקטסי (Powaqqatsi), סרט ההמשך של "הנבואה" (Koyaanisqatsi). לא להאמין, אבל זו הפקה שלהם- באותה שנה שהם הפיקו את "ספורט הדמים"! גם על הסרט הזה הם הפסידו כסף.

  5. איתן 23 נובמבר 2010 ב - 18:39 קישור ישיר

    חדשות קולנוע מצרפת:
    סרט חדש בשם "עוד לא ראיתם כלום" יתחיל להצטלם בינואר.בצוות השחקנים: אנדרה דוסולייה, ומתייה אמלריק. לבמאי קוראים אלן רנה. העלילה:
    adapted from Jean Anouilh’s stage play Eurydice, where a violinist Orphée and touring actress Eurydice leave everything behind to fulfill their love. But jealousy takes hold of Orphée

    הוא עוד יקבור את כולנו. כבר עם שם הסרט הוא קנה אותי.

    חודש לאחר מכן, בפברואר, מיכאל האנקה
    חוזר לצרפת, לצלם את סרטו הבא, שייקרא
    "השניים האלו". בצוות השחקנים: ז'אן לואי טריניטיאן ועמנואל ריבה, ואיזבל הופר (כן, שוב היא) כביתם החוזרת לסעוד את הוריה, העוברים משבר בריאותי שקשור לזיקנה. וזה כנראה יהיה יותר קשה ממה שזה נשמע.

  6. ירדן 23 נובמבר 2010 ב - 19:04 קישור ישיר

    ל(יובל)
    בשיחה שניהלתי השנה עם גודפרי רג'יו, הבמאי של פאווקטסי, הוא הרעיף מחמאות על מנחם גולן ואמר שהוא היה מפיק נהדר, נתן לו יד חופשית לצלם כל מה שרצה ואיפה שרצה (בים היתר הם צילמו בעזה.)

  7. Eran. 23 נובמבר 2010 ב - 20:10 קישור ישיר

    11 דקות מתוך הפסקול של Tron: Legacy

    http://www.youtube.com/watch?v=hGuLVB72ohg&feature=player_embedded

  8. גיא 23 נובמבר 2010 ב - 23:46 קישור ישיר

    בהתייחסות להצלחה (?) הקופתית של הארי פוטר ובהמשך לשיחה על משחקי וידאו מלפני כמה ימים יש לציין שמלבד האפקט הסינמטי שקיים במשחקי הוידאו היום, הם נותנים מאבק נאה לסרטים ההוליוודים גם מבחינת הצלחה כלכלית. כאשר יצא לפני כשבועיים המשחק החדש שציפו לו מליוני גיימרים -call of duty black ops- הוא מכר בתוך יממה למעלה מ-7 מליון עותקים בארה״ב ובריטניה בלבד והכניס יותר מ-360 מליון דולר ביום אחד. וזו כנראה הסיבה שהוליווד ממשיכה לעשות סרטים ממשחקי מחשב. הבעיה שהאולפנים כנראה מאמינים למה שמספרים על הגיימרים ולכן הסרטים האלה כל כך עלובים. אני מניח שאם מישהו ממנהלי האולפן היה משחק באחד המשחקים המצוינים שיצאו בשנה האחרונה הוא היה מבין שסרטים על פי משחקים הוא קונספט עלוב. לא בגלל העלילה משחקים במשחקים האלה אלא בגלל הניתוק מהעולם החיצוני והחיבור המוחלט לאנרגיה שהמשחק מכניס בך. 

  9. asi 24 נובמבר 2010 ב - 0:09 קישור ישיר

    Dany Dimbort and Avi Lerner are smart. Golan and Globus? niet! and thats the real story

  10. (יובל) 24 נובמבר 2010 ב - 1:40 קישור ישיר

    ירדן,

    מעניין. איפה מנהלים שיחות עם גודפרי רג'יו?

    ============

    רוה ל(יובל): אני מניח שבטלורייד. אני כמובן הייתי מעדיף שירדן ישגר לנו תמלול של השיחה פלוס תמונות, ולא יסתפק בטיזר אקראי. גודפרי רג'יו הוא אחד הקולנוענים האהובים עליי. יש לי את כל סרטיו בבית. והצפייה ב"הנבואה" בנוכחותו ועם נגינה חיה של פיליפ גלאס והאנסמבל שלו ב-BAM בברוקלין ב-1999 היתה אחד הרגעים הקולנועיים המושלמים שחוויתי.

  11. מאנקי 24 נובמבר 2010 ב - 12:20 קישור ישיר

    וזה אמנם לא קולנוע, אבל שום פרגון ל"רמזור" שזכתה ב"אמי" לסדרה בינלאומית? אישית אני לא אוהב את הסדרה ולא ממש מבין מה אנשים מוצאים בה, אבל כל הישג כזה הוא ראוי מאוד להערכה.

  12. מיכאל 23 24 נובמבר 2010 ב - 17:30 קישור ישיר

    עמית איצקר –
    'פריז, טקסס' שיעמומון תמוה, אם כבר ונדרס – יצירת המופת 'מלאכים בשמי ברלין', אחד הסרטים הגדולים אי פעם.

  13. סטיבי 24 נובמבר 2010 ב - 19:06 קישור ישיר

    ואפרופו הארי פוטר, zzzz בדרך:

    http://bestforfilm.com/film-news/harry-potter-franchise-to-get-3d-cinema-re-release-says-warner-bros/

  14. מוזבי 25 נובמבר 2010 ב - 10:10 קישור ישיר

    ניו אימג' לא נוגעים באיכות חוץ מ… (בטווח של שנה אחת) "פקד מושחת" של ורנר הרצוג, "גבר מבוקש" עם מייקל דאגלס ו"צלו של ביל" עם אדוארד נורטון. They're so going down.

  15. Hipolito Drenning 17 ינואר 2011 ב - 0:32 קישור ישיר

    It is really a great and useful piece of info. I am glad that you shared this useful information with us. Please keep us informed like this. Thanks for sharing.

  16. Cheap Cipro 22 ינואר 2011 ב - 3:10 קישור ישיר

    http://antibiotics.yolasite.com/

  17. Ferry pour la Grece 28 ינואר 2011 ב - 0:45 קישור ישיר

    Thanks dude. It was fun seeing

  18. Hot Deals UK 28 ינואר 2011 ב - 3:15 קישור ישיר

    I definitely wanted to write a brief note so as to say thanks to you for the stunning guidelines you are writing at this website. My time-consuming internet search has at the end been compensated with high-quality details to exchange with my friends and classmates. I 'd point out that most of us visitors are definitely endowed to be in a superb place with very many perfect individuals with good tips. I feel quite blessed to have used your entire site and look forward to tons of more entertaining moments reading here. Thanks once more for a lot of things.

  19. Young Millionaire 4 פברואר 2011 ב - 3:35 קישור ישיר

    Hey! I just wish to give a huge thumbs up for the great data you might have here on this post. I might be coming back to your blog for extra soon.


השאירו תגובה