09 ינואר 2006 | 15:49 ~ 6 תגובות | תגובות פייסבוק

פרסום ראשון: אודי אלוני ותומר הימן בברלין

סרטו של אודי אלוני "מחילות" התקבל למסגרת פנורמה בפסטיבל ברלין. "בובות של נייר", סרטו התיעודי של תומר הימן (גרסה מקוצרת של סדרת הטלוויזיה שלו ל-yes) יוצג במסגרת הדוקומנטרית של פנורמה.

בצהריים פורסם באן.אר.ג'י שהסרטים הקצרים "חיילת בודדה" ו"ויקה" יוצגו גם הם בברלין. אבל אם כתבי הקולנוע היו מסתכלים קצת על הודעות לעיתונות הרשמיות של הפסטיבל, ולא רק לפקסים ולאימיילים שהיחצנים המקומיים שולחים להם, הם היו מגלים שהנוכחות הישראלית השנה מרשימה בהרבה.

ועוד קשר ישראלי (עקיף וקלוש, אמנם): דניאל בורמן, הבמאי הארגנטינאי שסרטו "חיבוק אבוד" הוצג לפני שנתיים בתחרות הרשמית בברלין (ושעסק בצעיר יהודי שאביו נטש את המשפחה ועלה לישראל), הוא הבמאי שייפתח את מסגרת הפנורמה השנה. גם בסרטו החדש, "חוקי משפחה", משחק דניאל הנדלר, ששיחק בכל סרטיו הקודמים.

אודי אלוני, בנה של שולמית אלוני, הוא אמן מיצבים וסופר ש"מחילות" הוא סרטו הארוך הראשון. בסרט משחקים איתי טיראן, מוני מושונוב, קלרה חורי ומכרם חורי.

הנה לינק לשאר סרטי פנורמה. שימו לב לחדש של ניל ג'ורדן, לדוקומנטרי של מישל גונדרי ולסרט הכה מסקרן של מארי הארון, אולי היוצרת הקווירית הכי מעניינת כרגע באמריקה.

פסטיבל ברלין ייפתח בדיוק בעוד חודש מהיום, ב-9 בפברואר.

עדכון, יום שלישי: הידיעה על סרטי פנורמה, ובהם הסרטים הישראליים, פורסמה תחילה באתר הרשמי של פסטיבל ברלין ואחרי הצהריים כאן. היום בבוקר היא פורסמה גם בניוזלטר של עיתון הקולנוע האירופי "סקרין דיילי". ב-8:13 בבוקר הגיע הקומוניקט לעיתונאים המקומיים מאסנת בוקופצר, יחצנית "מחילות". ב-10:44 עלתה ידיעה ב-ICE (המכילה את שני הקומוניקטים, של בוקופצר ושל סם שפיגל, כמעט מילה במילה), ב-14:20 (23 שעות אחרי) העלתה מירב יודילוביץ' ידיעה ב-ynet (יודילוביץ' ידעה להוסיף על סרט ישראלי קצר נוסף שהתקבל לפסטיבל), וב-17:20 גם איתי שטרן ב-NRG פרסם את הידיעה (כשהוא מבלבל בין תומר הימן, במאי "בובות של נייר", ובין אחיו, ברק הימן).

6 תגובות ל - “פרסום ראשון: אודי אלוני ותומר הימן בברלין”

  1. בייבי בלוז 9 ינואר 2006 ב - 18:08 קישור ישיר

    בהחלט סקופ. אחח, ברלין. 🙁

  2. יאיר רוה 9 ינואר 2006 ב - 18:26 קישור ישיר

    אני עם סטופר, לראות תוך כמה זמן מרגע העלאת האייטם בוקופצר תוציא קומוניקט, ותוך כמה זמן יודלביץ' תעלה אייטם.

  3. עידוק 9 ינואר 2006 ב - 22:33 קישור ישיר

    תעדכן אותנו כשזה קורה.

  4. בייבי בלוז 10 ינואר 2006 ב - 19:11 קישור ישיר

    אכן חציר העם

  5. מור המעריצה 16 ינואר 2006 ב - 4:33 קישור ישיר

    dcsיש שמועות שתהייה פרמיירה גם לסרטו החדש של סולו אביטל בברלינאלה, היוצר הכי מרשים ואלמוני שיש לנו. תודיע עם יהיו עוד פרטים, אני יהיה בברלין ואני חייבת לראות את זה, ראיתי את הפרומו באתר שלו וחשבתי שאני הולכת למות – ראית את זה? הוא פשוט תותח http://www.happyzoda.com

  6. מרב יודילוביץ' 26 ינואר 2006 ב - 22:58 קישור ישיר

    לא שאני מבינה למה אבל אם כל כך בוער לך להזכיר את השם שלי באיזה שהוא הקשר לפחות תאיית אותו נכון, מר רווה.