22 ינואר 2011 | 23:03 ~ 13 תגובות | תגובות פייסבוק

דרוש חילוץ

כשיוכרזו המועמדויות לאוסקר ביום שלישי אחרי הצהריים, יש סיכוי סביר ש"127 שעות" של דני בויל ייצא משם עם שלוש או ארבע מועמדויות: לסרט, לתסריט, לשחקן הראשי (ג'יימס פרנקו) ולצילום. ג'יימס פרנקו, כוכב הסרט, יהיה מנחה האוסקרים ובוודאי יהפוך לשיחת היום בסוף פברואר. כהכנה לכך, מפיציו באמריקה מתכננים להרחיב את פריסת ההפצה שלו בשבועות הקרובים. סרטו הקודם של בויל, "נער החידות ממומבאי", זכה באוסקר והביא בארץ 300,000 צופים. כך שמכל זה יחד הדבר המתבקש לעשות לסרט החדש של בויל הוא… לגנוז אותו?!


לכו תבינו את מפיצינו. התאחדו פורום פילם וא.ד מטלון יחד אבל מדיניות הגניזה של מטלון חיה וקיימת, והנה הגנוז הראשון לשנת 2010. "127 שעות" יוקרן במהלך חודש פברואר בסינמטקים ולא יגיע לבתי הקולנוע המסחריים. ובכלל, פברואר יהיה חודש ג'יימס פרנקו בסינמטקים, עם הקרנות גם של "127 שעות" וגם של "יללה" (שעדיין מוגדר כטרום בכורה).


================


אגב ג'יימס פרנקו: הוא מופיע בתפקיד קטן (ומצוין) ב"הצרעה הירוקה", אבל הסרט הביא בסוף השבוע הראשון שלו רק כ-10,000 צופים. לעומת זאת, "התייר", שנחשב אכזבה קופתית באמריקה, בינתיים עובד לא רע בארץ: כמעט 80,000 צופים ראו את הסרט עם ג'וני דפ ואנג'לינה ג'ולי בעשרה הימים הראשונים להקרנתו. "פגוש את הפוקרס הקטנים" הגיע לאותו מספר בערך, אבל בתום ארבעה סופי שבוע. "מכאן והלאה" של קלינט איסטווד ו"אהבה וסמים אחרים", עם אן האתוויי (שותפתו של פרנקו להנחיית האוסקר בעוד חודש) הביאו בסוף השבוע הראשון לצאתם כ-12,000 צופים.


=================


ואחרי שגמרנו את ענייני הקרנת "נאום המלך", הנה האירוע הבא שאני מארגן: הסרט התיעודי שביימתי מגיע בפברואר לסינמטקים: "שרון עמרני, זכרו את השם" מספר את סיפורו של במאי מוכשר שהלך לעולמו לפני עשר שנים, לפני שהוא בעצם הספיק לביים. לסרט גייסתי כמה במאים – ביניהם את דובר קוסאשווילי, יוסף סידר וניר ברגמן – כדי להקים לתחייה את המילים שעמרני השאיר אחריו ולא הספיק לביים. אהוד בנאי הלחין את הפסקול והקליט שיר חדש בשם "עד הפעם האחרונה" עבור הסרט (השיר יופיע בדיסק החדש של אהוד בנאי שייצא במרץ). טל רבינר ערכה בדקדקנות מעוררת השתאות. שימו לב: שלוש ההקרנות הראשונות של הסרט בסינמטק תל אביב יתקיימו באולם הגדול, ושם הסרט יוקרן ב-HD. כן, כן. בזכות הצילום של בנימין נמרוד חירם – והצילום של ירון שרף בסצינה של סידר ושל יורם מילוא בסצינה של קוסאשווילי – אני יכול לכל הפחות להעיד שהסרט נראה ונשמע מצוין. על איכות כל השאר תצטרכו להעיד בעצמכם.

נושאים: בשוטף

13 תגובות ל - “דרוש חילוץ”

  1. עמית איצקר 22 ינואר 2011 ב - 23:29 קישור ישיר

    לא ראיתי עדיין את "התייר" ואני בספק אם אראה אבל "הצרעה הירוקה" הוא סרט דיי מאכזב וזה לא הפסד גדול שלא ראו אותו יותר מדי אנשים. הגניזה של "127 שעות" באמת לא ברורה ומעוררת השתאות אבל אני בספק אם לישראלי הממוצע באמת אכפת שדני בוייל ביים את זה ושהוא ביים גם את "נער החידות ממומבאיי". לא לשכוח שדני בוייל ביים עוד כמה סרטים שלא ממש הצליחו בארץ.

  2. Eran 23 ינואר 2011 ב - 0:12 קישור ישיר

    אופטופיק
    אתמול צפיתי בתכנית הראשונה והמשמימה של Ebert Presents: At the Movies. שני המנחים נטולי הכריזמה לא הסכימו, כצפוי, על שום סרט שסוקר בתכנית. הוא אהב את כל הסרטים, היא שנאה את כולם. זה שודר ב-PBS
    27דקות רצופות ללא הפסקת פרסומות. איברט לא מסוגל לדבר אז לקחו את ורנר הרצוג להקריא טקסט מטעם איברט.
    הוכרזה גם תחרות outguess Ebert המסורתית והפעם הוזמנו משתתפים מכל רחבי העולם ולא רק מארה"ב. כל המנחשים נכונה 24 קטגוריות באוסקר יתחלקו בפרס כספי של $100,000

    http://www.ebertpresents.com/

  3. ציבוקא 23 ינואר 2011 ב - 4:59 קישור ישיר

    יאיר, 80 אלף צופים ל"התייר" בסופ"ש אחד? ועוד בראשון שלו? נראה לי שאפילו "אווטאר" לא הגיע למספרים האלה (זה, כמובן, נאמר בציניות).

  4. עמית איצקר 23 ינואר 2011 ב - 6:41 קישור ישיר

    לא דיברתי על "טריינספוטינג". דיברתי על סרטים כמו "סאנשיין" ו"חיים לא רגילים". לא נראה לי שהם היו להיטים בארץ.

  5. אור אחר 23 ינואר 2011 ב - 9:10 קישור ישיר

    נאום המלך זכה באיגוד המפיקים.
    הו, הזוועה.

  6. קוראים לי אנדריי 23 ינואר 2011 ב - 9:45 קישור ישיר

    יש טריילר לסרט התיעודי שלך?

  7. סטיבי 23 ינואר 2011 ב - 11:10 קישור ישיר

    ובינתיים בסאנדנס, הסרטים החדשים של מירנדה ג'וליי וטום מקארתי זוכים ממה שראיתי לאהבה משמעותית. בייחוד מקארתי, שאם הבנתי נכון סרטו יתחיל להיות מופץ בארה"ב כבר עוד חודשיים.

  8. איתן 23 ינואר 2011 ב - 11:44 קישור ישיר

    כן, גם אני קראתי על התלהבות רבתי ממירנדה ג'ולי (וגם רפרפתי על פני האהבה כלפי מקארת'י, במאי שאני מסמפט).

    אבל רגע: להפיץ את מקארת'י במרץ? האם זה לא פח האשפה של ההפצה? הרי סרטו הקודם הגיע עד מועמדות לאוסקר (לשחקן. וגם היאם עבאס קיבלה הרבה שבחים אז)

  9. 127 24 ינואר 2011 ב - 0:19 קישור ישיר

    דווקא יש היגיון בלגנוז את 127 שעות. אני למשל פשוט פוחדת לראות אותו למרות שאני אוהבת את ג'יימס פרנקו (אני אמצא את האומץ עד האוסקרים). לא נראה לי שיהיה בארץ קהל לסרט על איש שלכוד לבד בסלע וחותך לעצמו את היד. אולי אם זה היה טום הנקס.

    ===============

    רוה ל127: אם מפיץ רוצה להפיץ אך ורק סרטים שיביאו לו 100,000 צופים אולי יש הגיון בגניזת הסרט. אבל סרט עם באז כמו "127 שעות" יכול להביא לפחות כ-20,000 צופים ב-3 עותקים ועם עבודת שיווק שאינה עצלנית, אלא יצירתית, כמו למשל, לנסות לסקרן את כל קהילת התרמילאים, הטיילים ואנשי האקסטרים בארץ, שמסתובבים למשל במקומות כמו "למטייל". ובסופו של דבר, אני לא רואה איך הסרט הזה אמור להיות פחות מפתה לצפייה עבור הקהל הרחב מאשר "ברבור שחור". הרי ברור שכל מי שילך (או תלך) ל"ברבור שחור" כסרט בלט יקיאו את נשמתם מסצינות העינוי הגופני שהגיבורה עוברת שם. בקיצור, מפיצינו עצלנים ופחדנים. זה כבר ידוע.

  10. מיקי-ל 24 ינואר 2011 ב - 12:41 קישור ישיר

    אין הגיון. במיוחד כשמדובר בסרט משובח במיוחד. דני בויל עושה בסרט עבודה מדוייקת, שמכניסה את הצופה, בעיקר בעזרת מוסיקה וסאונד, לתוך עולמה של הדמות והבדידות שלה. ל -127, אני חושב שעשו יותר מידי "רעש" מסצינת קטיעת הזרוע, למרות שהסאונד הוא הדבר הכי טוב בה. זהו סרט מומלץ ביותר, שלא באמת ברור לי למה גונזים אותו (אולי בגלל שהוא סרט קאמרי? סרט "קטן"? קצת ארט-האוס בתחומו?). ובכלל, אנחנו עושים חיים קשים לג'יימס פרנקו השנה – שני סרטים נפלאים שלו, שבהם הוא משחק נהדר, לא זוכים פה להפצה ותהודה. חבל

  11. מיקי-ל 24 ינואר 2011 ב - 12:46 קישור ישיר

    ועמית, אין דין הסרטים טרם "נער החידות" לדינם של אלה אחריו. הסרט הצליח מאוד בארץ, זכה בפרסים בעולם ונראה לי שכן יש חשיבות והיגיון בהפצת הסרט החדש שלו. אם לא תספקו את היצר הזה בשביל חובבי הקולנוע בשביל מה אתם שם?

  12. מיקי-ל 25 ינואר 2011 ב - 13:23 קישור ישיר

    אני לא זוכר, אבל יש לי הרגשה שלא – האם into the wild הופץ בקולנועים בארץ?

  13. מיכאל 23 10 אפריל 2011 ב - 18:18 קישור ישיר

    אחד הסרטים הגדולים של העשור, זה בטוח!
    אני מדבר על 127 שעות המדהים.


השאירו תגובה