05 יוני 2011 | 16:43 ~ 2 תגובות | תגובות פייסבוק

כמה כרטיסים מכר "הערת שוליים" בסוף השבוע?

דיברנו דיברנו דיברנו. עכשיו נתחיל לראות מה חושב הקהל על "הערת שוליים". על פי יחסי הציבור, בשלושת הימים הראשונים להפצתו נמכרו ל"הערת שוליים" 20,000 כרטיסים. מספר סביר בהחלט, שמתאים לפתיחות קודמות של להיטים מקומיים (למשל, "פעם הייתי"). אבל הוא לא מתקרב לשיאים של "בופור" ושל "זוהי סדום".

 

כזכור, "בופור" יצא במרץ, בתזמון משולם כשלא היה שום סרט אמריקאי בולט מולו, ובהיותו סרט מלחמה (מושקע ורב פיצוצים) הוא משך אליו כמות עצומה של צעירים וחיילים. בשלושת הימים הראשונים להפצתו ב-2007 נמכרו לו 30,000 כרטיסים. "זוהי סדום" מכר בסוף השבוע הראשון שלו מספר שיא של 100,000 כרטיסים. אבל ברור ש"הערת שוליים" לא פונה לאותו קהל צעיר של הסרטים ההם.

 

ויותר חשוב: הוא נמצא בתחרות מול כמה סרטים מאוד מצליחים ויוצא באחת התקופות הכי צפופות בבתי הקולנוע. למעשה, על פי חישוב מהיר ולא מוסמך שאני עושה אני מגיע לזה שעם 20,000 כרטיסים, "הערת שוליים" הגיע רק למקום השלישי ברשימת שוברי הקופות.

 

לא הספקתי לעדכן את נתוני הקופות של סוף השבוע שעבר, אז הנה השלמה: "בדרך לחתונה עוצרים בבנגקוק" פתח עם מספר די מדהים (ומדכא) של כ-56,000 כרטיסים. "שודדי הקריביים 4" המשיך לסוף שבוע שני עם כ-40,000. "מהיר ועצבני 5", בסוף שבוע שלישי, היה עם כ-30,000 כרטיסים. הוא חצה בסוף השבוע את 200,000 הכרטיסים.

 

אז בהנחה שסרטים הוליוודיים בארץ יורדים בכ-30-40 אחוז מסוף שבוע לסוף שבוע, זה אומר שבסוף השבוע שמסתיים היום "בדרך לחתונה" יהיה עדיין במקום הראשון עם כ-30 ומשהו אלף כרטיסים. "שודדי הקריביים" במקום השני עם כ-25 אלף כרטיסים. וש"הערת שוליים" נמצא במירוץ צמוד עם "מהיר ועצבני 5" על המקום השלישי עם כ-20,000 כרטיסים כל אחד. אני מניח שנקבל נתוני אמת לקראת סוף השבוע (או תחילת שבוע הבא בגלל החג).

 

====================

 

אופס. פאדיחה. ביום שישי כתבה זוהר וגנר ב"עכבר העיר" שנועם וייסמן הובא להשתתף בעריכת "הערת שוליים" לצד יינת גלזר-זרחין. אפילו אני התפעלתי מהסקופ שלה. אבל עכשיו מתברר ש… לא. זו היתה טעות. עינת גלזר-זרחין היתה העורכת היחידה בסרט למשך שמונה חודשי העריכה שלו. אנשי "עכבר העיר" מתקנים כעת את הטעות.

 

===============

 

וקבלו פרויקט ניתוחי מרשים מאוד ב"סריטה": כל כותבי האתר התגייסו לנהל רב שיח מקוון על "הערת שוליים", מעלותיו ומגרעותיו, וחי נפשי אם זה לא הניתוח הכי מעמיק ופרטני וחד עין שראיתי על סרט (בוודאי ישראלי). אין אבן בסרט הזה שהם לא הפכו.

נושאים: בשוטף

2 תגובות ל - “כמה כרטיסים מכר "הערת שוליים" בסוף השבוע?”

  1. רון 5 יוני 2011 ב - 18:42 קישור ישיר

    ממש מפתיע שזהר וגנר טעתה. אגב, באותו גיליון ממש אגב של העכבר כתוב שהבמאי של 'האנה' הוא ג'ון ווייט. תראה למה הפך העיתון האהוב שלך

  2. אורית 6 יוני 2011 ב - 19:18 קישור ישיר

    אני אומרת שהערת שוליים מכרו עד כה 66000 כרטיסים, נו אז מה, אמרתי


השאירו תגובה