13 יוני 2011 | 11:09 ~ 5 תגובות | תגובות פייסבוק

מורמונים זה מצחיק

מי שעוקב אחרי טריי פרקר ומט סטון, יוצרי "סאות פארק", יודע שהשניים מעריצים גדולים של מיוזיקלס. ובמיוחד את "עלובי החיים". הם נתנו לזה ביטוי ב"סאות פארק, הסרט", שהיה מלא שירים כמיוזיקל. מי שעוקב אחריהם יודע גם שיש להם גם עניין עקבי עם המורמונים, החל מסרטם הראשון "אורגזמו", המספר על מיסיונר מורמוני שהופך – כמעט בלי לשים לב ובתמימות גדולה – לכוכב פורנו.

 

לפני כמה חודשים שילבו פרקר וסטון את חיבתם למיוזיקלס ואת ליגלוגם על המורמונים, גייסו אליהם את רוברט לופז, יוצר המיוזיקל "אבניו קיו", ויצרו את "ספר המורמונים" (The Book of Mormon), שעלה בתיאטרון יוג'ין אוניל בפברואר. הבוקר המיוזיקל הזה סחף את טקס הטוני עם תשעה פרסים. אחד מהם לפרקר על הבימוי, ושניים נוספים לפרקר, סטון ולופז על הליברית ועל המוזיקה.

 

מכיוון שאין לי איך לראות את המיוזיקל עד שלא אגיע לניו יורק, אני יכול רק להסתפק בדיסק הפסקול הנורא מצחיק. מתוכו, זה שיר הפתיחה של המיוזיקל, "הלו" (לחצו על הלינק להפעלת הנגן):

 

Hello – Book of Mormon

 

 

ובכלל, נדמה לי שפרסי הטוני של הלילה הם קדימון לפרסי האוסקר של השנים הקרובות. הזוכה השני הכי גדול היה "סוס מלחמה", הגרסה של לינקולן סנטר להצגה הלונדונית שבדצמבר תהפוך לסרט של סטיבן ספילברג (שיהיה, אני מניח, מועמד לאוסקר, לא?).

 

גם "תפוס אותי אם תוכל" של ספילברג הפך למיוזיקל בברודוויי, שהפתיע כשגזל מ"ספר המורמונים" את פרס השחקן הראשי במיוזיקל.

 

וגם פרנסס מקדורמנד ואלן ברקין זכו בפרסים הלילה, בקטגוריות המשחק.

 

זה גם לא מופרך לנחש ש"ספר המורמונים" יהפוך תוך שנתיים-שלוש לסרט בבימוים של פרקר וסטון. סקוט רודין הפיק את ההצגה, קל לנחש שהוא גם יפיק את הסרט.

 

הנה, למי שמתעניין, רשימת הזוכים המלאה.

נושאים: בשוטף

5 תגובות ל - “מורמונים זה מצחיק”

  1. עמית איצקר 13 יוני 2011 ב - 11:47 קישור ישיר

    "אורגזמו" זה לא הסרט הראשון שלהם. הם עשו קודם את "קניבל! המיוזיקל" שהיה מעולה

  2. קלינג 13 יוני 2011 ב - 12:57 קישור ישיר

    +1 איצקר

  3. מר קרפד 13 יוני 2011 ב - 13:56 קישור ישיר

    טריי מאט לא יעשו עוד סרט לעולם – כשנשאלו למה לא עושים עוד סרט לסאותפארק – הם אמרו שהם פשוט עצלנים.
    וכול תהליך עשיית סרטים מתיש אותם.
    חבל.

  4. מאיה 13 יוני 2011 ב - 17:30 קישור ישיר

    אוף. היינו בדוכן טיקטס לפני חודש וחצי ולא ידענו מה זה המחזמר הזה. לא קנינו כרטיסים 🙁

  5. לביא 13 יוני 2011 ב - 19:19 קישור ישיר

    אני לא מבין למה פרסי הטוני זוכים לחשיפה תקשורתית גדולה כל כך בישראל. אני חייב להודות שהזכייה של מקדורמנד מאוד שימחה אותי (שחקנית נפלאה, מגיע לה), אבל מה אני אמור לעשות אם נתוני הזכיות? זה לא שאני יכול לראות את ההצגות הזוכות בסוף השבוע או להשאיל אותן מהספריה. כמה כבר אנשים בישראל יכולים להרשות לעצמם לטוס לניו יורק לראות את ההצגות הזוכות?!


השאירו תגובה