27 יוני 2011 | 07:05 ~ 6 תגובות | תגובות פייסבוק

דרושים: אתם

זוכרים את זה? לפני כשנתיים בישרנו, דבורית שרגל ואני, על תוכניתנו להקים עמותה שתייסד אתר אינטרנט שיהיה מאגר המידע האולטימטיבי לכל מה שקשור לקולנוע הישראלי. המון דברים קרו מאז, ובעיקר התמזגנו עם אלעד פלג ומרט פרחומובסקי, שעבדו על פרויקט דומה, ושכנענו את יריב חבוט להצטרף גם. המון ביורקרוטיה וניירת ופגישות עם אנשים, והנה, נדמה שהגענו לשלב בו אפשר להפסיק לדבר ולהתרוצץ ולאפיין ולעצב ולהתחיל סוף סוף לעבוד על התוכן עצמו. כשהודענו על המיזם לראשונה ביקשנו את עזרתכם. אם יש לכם פנאי ורצון, בואו תנו יד לעזור ולעדכן את מאגר המידע הזה. רבים מכם שלחו מייל שהציע עזרה ותמיכה. תודה לכולם. אבל אני מניח שבשנתיים שחלפו לא כל מי ששלח עדיין פנוי, ולא כל מי שהיה עסוק אז, עדיין עסוק היום. עכשיו הזמן לבקש את זה בפועל.

 

אז – אם אתם יכולים לעזור לנו בתחום התוכן של האתר, שלחו לנו מייל. משימה ראשונה, העלאת כל הדאטה בייס למחשב. זה אומר ידיים מקלידות. וידיים מדפדפות בארכיונים. וידיים מריצות בדי.וי.דיאים לאתר את כל הרולרים שאי פעם נעשו בארץ. מי שבאמת אוהב קולנוע עשוי ליהנות מעבודת תחקיר כזאת. רוצים? הנה המייל שלי, שלחו אליו ונחזור אליכם: yraveh@cinemascope.co.il

 

 

נושאים: בשוטף

6 תגובות ל - “דרושים: אתם”

  1. דב 27 יוני 2011 ב - 9:29 קישור ישיר

    EDB.co.il לא שייך פה? אין לי קשר אישית, אך נראה שהם בנו מערכת יפה ואספו הרבה חומר מהכתב על המחשב.

    ובלי קשר, נראה לי שאם אתה רוצה סיוע מהאנשים פה אתם צריכים לתת קצת יותר מידע, כמו מי האנשים מאחורי הפרוייקט, מהו מבנה ההנהלה (אם יש כזו), מודל שיווקי/פרסומי, לאן הרווחים הולכים וכן הלאה..

    בהצלחה!

    ===============

    רוה לדב: EDB של אלי שגב הוא אתר נהדר שאני משתמש בו רבות. האתר שלנו יהיה קצת שונה, כי הוא יתמקד אך ורק בקולנוע הישראלי. יש מקום לשניהם. וכל הנתונים שביקשת נמצאים בפוסט בלינק. מדובר במלכ"ר. כל מי שירצה לעזור לנו יקבל את כל הפרטים שחסרים לו על הפרויקט ומי ומה.

  2. דב 27 יוני 2011 ב - 14:05 קישור ישיר

    תודה.
    הלינק הוא מפוסט לפני שנתיים, לכן אני מניח שדברים השתנו בכ"ז.

  3. סטיבי 27 יוני 2011 ב - 14:58 קישור ישיר

    הקצר החדש של ספייק ג'ונז/ארקייד פייר לצפייה חינם (לשם שינוי מחוץ לארה"ב ולא בה) השבוע:
    http://mubi.com/notebook/posts/watch-scenes-from-the-suburbs-for-free

  4. יוני 28 יוני 2011 ב - 9:13 קישור ישיר

    שאלה אמיתית ותמה: לא הבנתי מה הרעיון לבנות מאגר שדומה למאגרים קיימים רק הוא מצומצם יותר? האם זאת לא כפילות?
    אשמח להבין מה הייחוד שלו יהיה ביחס למאגרים אחרים.
    להגיד שזה יהיה רק על קולנוע ישראל זה מצוין, אבל אין טעם להוציא דפי זהב רק ביחס למי שיש לו 3 אותיות בשם, כי ממילא כל מי שיש לו 3 אותיות מופיע גם במאגר המלא.
    כלומר – חוץ מזה שהמאגר יהיה מוגבל לתחום צר יותר מהמאגרים הקיימים, מה יהיה הייחוד שלו? במה הוא היה שונה אם היינו לוקחים רק את הדפים של המאגרים הקיימים על הקולנוע הישראלי ונותנים להם דומיין נפרד?

    =================

    רוה ליוני: על איזה מאגרים אחרים אתה מדבר? כי אם יש, כמו שאתה אומר, מאגר שמכיל את כל המידע על הקולנוע הישראלי יתכן ופספסנו אותו ואכן כל העבודה שלנו מיותרת. ממה שבדקתי, אין כזה. אם אני טועה, זה ממש הזמן לעדכן אותי.

  5. יוני 28 יוני 2011 ב - 18:50 קישור ישיר

    רוה, יש את edb שאתה כתבת עליו שהוא נהדר. אם הוא באמת נהדר, אז למה צריך תחליף מצומצם יותר? (זה לא ציניות, אני באמת שואל).
    ואם הוא חסר/לא מדויק/בעיה אחרת ולכן צריך תחליף אליו, אז למה כתבת עליו שהוא נהדר?
    אני באמת מנסה להבין את הרעיון שמאחורי האתר.

    איזה מידע חדש או שונה יהיה באתר שלכם בניגוד ל-edb? האם הוא יכלול סרטים שלא מופיעים שם או יותר מידע? האם לא כדאי היה לאחד כוחות עם edb במקום לפצל את הידע?

    ================

    רוה ליוני: זה כמו לשאול למה צריך גם את "ידיעות אחרונות" וגם את "מעריב" הרי ממילא שניהם מדפיסים אותן ידיעות. אבל הדגשים אחרים. באנלוגיה שמולנו Edb הוא "ידיעות" והאתר שלנו הוא "על המשמר".

  6. יוני 28 יוני 2011 ב - 20:21 קישור ישיר

    לא שזה ישנה הרבה, אבל ההשוואה שלך לא מדויקת כלל, כי מדובר באנציקלופדיה/מאגר מידע טכני בעיקרו ולא בעיתונות – ולכן ההבדלים שיכולים להיות בין מאגר א' למאגר ב' הם בוודאי הרבה יותר קטנים מאשר ההבדלים בין עיתון א' לעיתון ב'.


השאירו תגובה