17 אוקטובר 2007 | 12:26 ~ 7 תגובות | תגובות פייסבוק

ביקור שורשים

ב"עין הדג" שאלו אתמול "מה עושים כשמכירות כרטיסי הקולנוע באמריקה עוברות תקופה לא טובה? מחפשים אשמים. והנה נמצא אשם חדש: משחקי הוידאו, וספציפית, 'היילו 3'. בזה עוד לא האשימו אותם". והוסיפו לינק לכתבה ב"אד-אייג'" המאשימה את "היילו 3" בכשלון הסרט החדש של בן סטילר, "אשת החלומות" (לשעבר "שובר הלבבות"). לא האשימו, אבל ההצלחה של "היילו 3" היתה צפויה – גם אם לא במימדים אליהם הגיעו, עם מכירות בסך 170 מיליון דולר ביום אחד – וגם היה ברור שתהיה לזה השפעה מסוימת על כל מה שקורה מסביב. כך כתבתי ב"7 לילות" ב-21 ביוני, לפני ארבעה חודשים:

האם (הסרטים) יצליחו? האם ישברו שיאים? או שחודש אחרי שהעונה התחילה, ועוד לפני שמתחילה חופשת הקיץ לתלמידי בתי הספר, כולם כבר מותשים מהבליץ הגדול ואת שאר הקיץ יעבירו בבית מול "היילו 3"?

בסוף "היילו 3" זז לתחילת הסתיו ועונת הקיץ ניצלה. הטקסט המלא ההוא נמצא כאן.

היילו היילו

=============

נורית שני שלחה אתמול מכתב אישי למנויי קולנוע לב לגבי הסגירה הצפויה של לב אביב ב-31 בדצמבר: "האולמות ברמת אביב אכן נסגרים, אבל אנחנו ממשיכים לעבוד במלוא המרץ. לתושבי אזור רמת אביב, אני מבטיחה שנוסיף הקרנות בלב דניאל שבהרצליה ובלב אלרם שברמת גן, ואף נבדוק אפשרויות לרכוש או לשכור אולמות חלופיים באזור".

============

פסטיבל ניו יורק ננעל לפני ארבעה ימים, אבל לג'יימי סטיוארט יש עדיין עוד סרטון או שניים בקנה. הנה סרטון מספר 3, בכיכובם של פיגומים, שלוליות וטוד היינס. מומלץ מאוד.

=============

איזה שבוע משונה: ברשימת שוברי הקופות באמריקה מסוף השבוע האחרון אף אחד מ-17 הסרטים הראשונים ברשימה לא מציג השבוע בישראל. נורא 1996.

===========

אמריקה עדיין מנסה לפענח את תעלומת טיילר פרי. "הניו יורק טיימס" חוזר אליו בפעם השלישית השבוע, הפעם בטענה שסרטיו מנציחים סטריאוטיפיים שחורים. וניוזדיי. והלוס אנג'לס טיימס. גלן קני תוהה גם הוא בעניין. ומהארכיון: אבנר שביט ב"עכבר העיר" מ-2006 כותב על הבכורה של פרי.

=============

על פי הדיווח ב-AP זה מה שאמר דיוויד לינץ' לקהל הישראלי בביקורו כאן השבוע:

"The experienced gardener doesn't worry about the leaves. Get at (the problem) from its roots," he said. "A peace on the surface — it doesn't address the seeds of war … it's a `peace' of paper."

וזה הזכיר לי את הסצינה הזאת, מתוך "להיות שם" של האל אשבי, בו מגלם פיטר סלרס גנן רפה שכל שדימויי הגננות שלו נתפסים כפניני חוכמה על ידי פוליטיקאים ואנשי ממשל:

President "Bobby": Mr. Gardner, do you agree with Ben, or do you think that we can stimulate growth through temporary incentives?
[Long pause]
Chance the Gardener: As long as the roots are not severed, all is well. And all will be well in the garden.
President "Bobby": In the garden.
Chance the Gardener: Yes. In the garden, growth has it seasons. First comes spring and summer, but then we have fall and winter. And then we get spring and summer again.
President "Bobby": Spring and summer.
Chance the Gardener: Yes.
President "Bobby": Then fall and winter.
Chance the Gardener: Yes.
Benjamin Rand: I think what our insightful young friend is saying is that we welcome the inevitable seasons of nature, but we're upset by the seasons of our economy.
Chance the Gardener: Yes! There will be growth in the spring!
Benjamin Rand: Hmm!
Chance the Gardener: Hmm!
President "Bobby": Hm. Well, Mr. Gardner, I must admit that is one of the most refreshing and optimistic statements I've heard in a very, very long time.
[Benjamin Rand applauds]
President "Bobby": I admire your good, solid sense. That's precisely what we lack on Capitol Hill.

נושאים: כללי

7 תגובות ל - “ביקור שורשים”

  1. סטיבי 17 אוקטובר 2007 ב - 14:47 קישור ישיר

    וגם כן ויה עין הדג, ובהמשך לעניין לב רמת אביב:

  2. רני 17 אוקטובר 2007 ב - 15:06 קישור ישיר

    והנה רעיון לנורית שני: שכירת בנין קולנוע "תמוז" (לשעבר קולנוע "רמת אביב") העומד בשממונו לאחר סגירת בית הספר לתקשורת "כותרת" שפעל בבנין עד לפני שנים מספר.

    הבנין מצוי במרכז המסחרי הישן של רחוב ברודצקי ברמת אביב הירוקה (כמטווחי אבן מבנין קנין אביב שם פעלו אולמות "לב אביב"), מרכז שהוא די שוקק חיים בשעות היום, ויש בו כמה וכמה בתי קפה פופולריים (אחד מהם ממש צמוד לבנין הקולנוע). חניה יש שם בשפע הן ברחוב והן במגרש שמאחור, ובמיוחד בשעות הערב. לפני הבנין יש גם רחבה גדולה מאד שמאד מתאימה לבית קולנוע מסוג זה. נראה לי שהאולם הזה יתאים מאין כמוהו לסוג הסרטים שרשת "לב" נוהגת להקרין, ובונוס נוסף: ניתן יהיה להפעילו גם בשבת, מה שלא התאפשר בקניון אביב. כך לפחות היה בימים שקולנוע "תמוז" פעל שם. האולם שם די גדול (אך לא ענק) כך שניתן להפעילו הן כקולנוע בעל מסך בודד (כמו "לב דניאל" או "סמדר" בירושליים) או לחשוב על פיצול לשניים שלושה קטנים יותר. התחושה שלי אומרת שזו יכולה להיות הצלחה לטווח ארוך למדי. וכמובן, שכתושב האזור אני מאד אשמח לצפות בסרטים של "לב" באווירה שכונתית בבנין שראיתי בו רבים מהסרטים של ימי נעורי (מישהו עוד זוכר את "סיפור בזיג זג" שהציג ב"תמוז" שבועות ארוכים? ניתן להשיג אותו ב DVD?)

  3. פופ- קרן 17 אוקטובר 2007 ב - 18:24 קישור ישיר

    'להיות שם'-
    הסרט של האשבי, המילים הן של יז'י קושינסקי

  4. הפינגווין 18 אוקטובר 2007 ב - 1:37 קישור ישיר

    לידיעת החזאים: עכשיו זה רשמי, "בופור" נמצא בין 63 המתחרים על האוסקר לסרט בשפה זרה. "תשוקה, זהירות" של אנג לי נפסל והוחלף בסרט אחר (מעניין אם גם בטיוואן עשו כזה רעש כמו אצלנו). הודו לא שינתה את הבחירה, למרות שנתבקשה לוודא את כשרות תהליך ההצבעה. אירלנד ואזרבייג'ן משתתפות לראשונה.
    התעלומה הגדולה בעיני היא העובדה שמאז הזכיה של "צוצי" לפני שנתיים, דרום אפריקה לא שלחה נציג לקטגוריה.
    http://www.oscars.org/press/pressreleases/2007/07.10.17a.html

  5. ורנר 18 אוקטובר 2007 ב - 18:22 קישור ישיר

    נראה לי שיש כאן מישהו שלא כל כך מבין את דיוויד לינץ' אם הוא משווה אותו לאותו גנן מהסרט "להיות שם".
    לינץ' הוא אמנם לא מדינאי אבל הוא יוצר חשוב ומרתק שקולנוע ומדיטציה בשבילו הם היינו הך – אמצעי בכדי להגיע אל הנשגב.
    יש כנראה אנשים שלעולם לא יבינו את עוצמת הדימויים של "כביש אבוד", "מלהולנד דרייב" ו"אינלנד אמפייר". במקום לראיין את לינץ' בבלוג שלהם או לכתוב עליו משהו מעמיק הם יעדיפו לכתוב על קישקושים כמו
    מה אמר המפיץ הזה למפיץ הזה, איזה שם לתת לסרט
    "The kingdom" ומה הם שוברי הקופות בארה"ב.

    רוה לורנר: בדיוק.

  6. web analytics 7 דצמבר 2010 ב - 7:29 קישור ישיר

    Dude this spam here are driving me insane! Do something about it!

  7. free psychic chat reading 17 ינואר 2011 ב - 1:09 קישור ישיר

    An apes an ape a varlets a varlet though they be clad in silk or scarlet.


השאירו תגובה