02 אוקטובר 2011 | 09:40 ~ 3 תגובות | תגובות פייסבוק

מפתחות, מגדלים וסוסים

אז איפה היינו?

 

אה, כן. שנה חדשה. הנה מה שקרה בדקות האחרונות של השנה הקודמת:

 

1.

המודעות מבשרות שאת "המפתח של שרה" ראו כבר 50,000 איש. זה הלהיט הכי גדול של סרטי נחשון מזה כמה שנים כבר? אבל הצלחת הסרט מורגשת היטב גם כאן ב"סינמסקופ": הצרוף "המפתח של שרה" הביא לבלוג הכי הרבה אנשים חודש, והביקורת על הסרט היתה הביקורת הכי נקראת באתר בספטמבר.

 

2.

בזמן שטבלתם תפוח בדבש "הדרדסים" חצה את קו ששה מיליון הדולר בהכנסות בישראל. ששה מיליון דולר! זה שווה קצת פחות מ-550,000 כרטיסים במחירי תלת מימד, כך ששיא צופים אין כאן, אבל מבחינת מזומן שמגיע לכיסי המפיצים/בעלי בתי הקולנוע… אני מנסה להיזכר מה היו הסרטים שהכניסו בארץ הכי הרבה כסף (מבחינה אבסולוטית, בלי עדכוני מדד), ופשוט לא מצליח למצוא יותר משלושה סרטים אחרים שהכניסו בארץ כמות כזו של כסף: "אווטאר" הכניס 13 מיליון דולר, "טיטאניק" הכניס שמונה מיליון דולר, "זוהי סדום" הכניס גם כשישה מיליון דולר, כך ש"הדרדסים" ברגע זה עוקף אותו. השוואות כנסות בדולרים זו לא הדרך הכי מוצלחת לרכז נתונים לגבי הכנסות בישראל, אבל בהיעדר מאגר נתונים מסודר בשקלים, הטבלאות הדולריות של "בוקס אופיס מוג'ו" הן כל מה שיש לנו להיאחז בו. וכך אנחנו מגלים ש"שרק 2 ", שגם מכר בזמנו כ-600,000 כרטיסים, הצליח להכניס ב-2002 רק 3.7 מיליון דולר – האשימו את מחירי הכרטיסים ושער הדולר בהבדלים.

 

3.

 

גם זה קרה בסוף השבוע:

 

 


 

 

כל הסרטים שסטיבן דולדרי ביים היו מועמדים לאוסקר, על שניים מהם שחקניות שלו זכו באוסקר, כך שעל פי כל הגיון גם הסרט הזה יהיה מועמד לאוסקר. מצד שני, ז כבר נראה טיפה מיושן, כבד, אולי אפילו צפוי. מצד שלישי, זה בטח יהיה מרגש מאוד וכזה שיהיה קשה לעמוד בפניו.

 

מצד רביעי: ילד, אב נעדר, מפתח – זה לא בדיוק הטריילר גם של "הוגו" של מרטין סקורסזי?

 

4.

זוכרים שהתפעלתי בתחילת השנה מכך שיהיו לנו בדצמבר שני סרטים שסטיבן ספילברג ביים באותו שבוע. ובכן, קבלו תיקון: בהפרש של ארבעה ימים זה מזה. גם "טינטין" וגם "סוס מלחמה" הוקדמו וייצאו ב-21 וב-25 בדצמבר בהתאמה. אלא שאלה בשורות לאמריקאים בלבד, לא לנו. כי האמריקאים המסכנים סופסוף לומדים להרגיש על בשרם מה זה אומר להיות מדינת עולם שלישי שמקבלת את הסרטים הכי מדוברים באיחור ניכר משאר העולם. כי כאן בישראל נראה את "טינטין" כבר בעוד חודש בדיוק (3.11, על פי האתר של יס פלאנט), ו"סוס מלחמה" ייצא כחודשיים אחר כך, ב-29.12.

 

5.

אני די בשוק מזה שיש עדיין מעריצים ל"מורטל קומבט", ושלאחד מהם קוראים אורן עוזיאל, ובזכותו המותג הזה כעת קם לתחייה. אין לי מושג מי זה אורן עוזיאל אבל הוא קיבל את הג'וב לכתוב את התסריט לסרט שיאתחל את הסדרה מחדש. ואיך הוא עשה את זה? עוזיאל חבר לכוריאוגרף והבמאי קווין טנצ'רואן ("תהילה" החדש) ויחד הם יצרו לפני קצת יותר משנה סרטון "מורטל קומבט" בן כשמונה דקות. טנצ'רואן רצה להוכיח לאולפני וורנר שהוא יודע גם לביים אקשן ולא רק מחול. תאגיד וורנר, אני קורא כעת, די התעצבן מהשימוש הלא מאושר שנעשה בדמויות של "מורטל קומבט", אבל בשעה שאגף אחד בתאגיד פעל להסיר את הווידיאו מיו-טיוב ואולי לנקוט הליכים נגד יוצריו, אגף אחד של התאגיד פנה אל טנצ'רואן כדי שיביים להם סדרת סרטוני "מורטל קומבט" לאינטרנט, ואגף שלישי של אותו תאגיד (אולפני ניו ליין) כעת חתם עם אותם יוצרים פורעי חוק על חוזה להפקת סרט קולנוע מלא. כלומר: החוצפה משתלמת.

 

זה הסרטון שטנצ'רואן הפיק בעצמו, שהתחיל את כל המהלך שבסופו… נו – נקבל עוד "מורטל קומבט":

 


 

 

תסריט אחר של אורן עוזיאל, קומדיה על ערפדים וזומבים ותיכוניסטים, נמצא בדרכו להפוך לסרט הראשון בבימויו של ג'ונה היל. כך שבקרוב הוליווד תחשוב שלכל הישראליים בעולם קוראים אורן, כי יש להם כבר את אורן פלאי, אורן מוברמן ואורן אביב.

נושאים: בשוטף

3 תגובות ל - “מפתחות, מגדלים וסוסים”

  1. איתן 2 אוקטובר 2011 ב - 12:17 קישור ישיר

    1. לסרטי נחשון יש גם את "האמנות בזבל", שבהקרנות ספורדיות בסינמטקים הביא כמויות צופים אסטרונומיות.
    2. "רועש להחריד וגו'…":
    א. אהבתי את הטריילר.
    ב. גם הסרט הזה וגם של איסטווד נוקטים באסטרטגיה שנמנעת מחשיפה מוקדמת בפסטיבלים, ואולי השנה זה יעבוד להם. הסרטים שנמצאים כרגע במרוץ לאוסקר (The Descendants ו"הארטיסט") נדמים לי כסרטים נחמדים מדי, חביבים אבל לא כאלו שמתעלים וסוחפים.
    ג. הבדל גדול מ"הוגו": זאת לגמרי הטריטוריה של סטפן דאלדרי. זה לא בדיוק מגרש הבית של סקורסזה.
    3. ואם כבר הזכרת את אורן פלי: מה באמת קורה עם "אזור 51"?

  2. גיל 2 אוקטובר 2011 ב - 19:53 קישור ישיר

    יאיר יאיר, שלום ושנה טובה, למען הדיוק אוסיף רק כי לסרטי נחשון היו בשנים האחרונות גם את עוברים להודו, גם את הזייפנים שניהם עם מספרים דומים למרות שכזכור לך שניהם הוקרנו רק בבתי הקולנוע המסורתיים שלנו ולא במגהפלקסים החדשים.
    ובל נשכח שהיה גם את "מה שעובד" שעבד ועוד איך…
    ונזכיר עוד סרט ענק שיש לך עוד חוב מסוים כלפיו "קסם הנעורים" שהיה הצלחה עצומה לפני 6 שנים.

    =================

    רוה: מספרים, גיל. מספרים.

  3. דני 4 אוקטובר 2011 ב - 22:45 קישור ישיר

    ומייקל אורן!


השאירו תגובה