24 אוקטובר 2011 | 20:44 ~ תגובה אחת | תגובות פייסבוק

גיורא ביח, הצלם של "החוב", על הרימייק

 

 

אחד הדברים שהכי אהבתי ב"החוב" של אסף ברנשטיין זה את הצילום של גיורא ביח, בייחוד בסצינות המתרחשות בשנות הששים. לכן, כשראיתי את "החוב" המחודש – שלדעתי שמר על כמה מהרעיונות הוויזואליים של ביח וברנשטיין – סיקרן אותי לשמוע דווקא מה דעתו של ביח על הרימייק האנגלי/הוליוודי (אותו צילם בן דיוויס, שצילם את "קיק אס"). ובכן, ביח אהב את מה שהוא ראה. כך הוא כתב לי במענה לשאלתי:

 

הצפייה הייתה חוויה מעניינת עבורי. הסיפור מוכר אין הפתעות, למרות מספר שינויים ותוספות בעלילה, המבנה הכללי של הסרט לא השתנה. מצד שני, היה מאוד מרגש וממלא גאווה לא מוסברת לצפות בסרט שלא הייתי שותף לעשייתו ובכל זאת להרגיש שותף. התחושה הזו הופיעה אצלי כנראה בעקבות צפייה בשוטים המוכרים לי מסט הצילומים שלנו, וממספר לא מבוטל של מיזנסצנות דומות, רק שב"החוב" האנגלי הכל בקנה מידה גדול ומורכב יותר, עם תוספות של סצינות שאנחנו רק יכולים לחלום עליהן בהפקה ישראלית.

"החוב" האנגלי מרשים ביותר, מצולם יפה ומשוחק היטב. השינויים התסריטאים הוסיפו מתח וקצב, אבל הסרט צולם בצורה קצת שונה משלנו: הם השתמשו בעדשות בינוניות וארוכות, עם מספר מצלמות לכל שוט לעריכה יותר קצבית, ועם פריימים סגורים יותר הגורמים לצופה במקרים לא מועטים לאבד אוריינטציה ויוצרים מתח. ב"החוב" הישראלי בחרנו להשתמש בעדשות רחבות, המכניסות קצב פנימי לשוט מכיוון שלא היה ביכולתנו לצלם את הסרט במספר מצלמות כדי להגביר את קצב הסרט. בשני הסרטים, הישראלי והאנגלי, הסיפור עובד, כך ששתי הבחירות מעניינות, ואנחנו לומדים שוב שיש דרכים רבות לספר אותו סיפור.

 

גיורא ביח צילם את "החוב", את "למראית עין", את "זוהי סדום" ואת "לבנון". "אחותי היפה" שהוא צילם גם, מציג עכשיו בבתי הקולנוע.

נושאים: בשוטף

תגובה אחת ל - “גיורא ביח, הצלם של "החוב", על הרימייק”

  1. צ'אט 25 אוקטובר 2011 ב - 8:29 קישור ישיר

    שאפו ליוצרי הסרט. באמת כבוד גדול, ובכל מקרה הסרט טוב יחסית לז'אנר שלו.


השאירו תגובה