16 פברואר 2012 | 12:17 ~ 4 תגובות | תגובות פייסבוק

אוסקר חי ואורות אדומים

מכירים את זה שאתם מתרוצצים יום שלם מפה לשם בסידורים כאלה ואחרים, אוספים על המחשב התחלות של פוסטים אבל אף פעם לא מצליחים להתיישב לכתוב? אז כזה אתמול. הנה מה שהצטבר לי:

 

1.

סמנו ביומניכם את יום שלישי הקרוב, 21.2, בשעה 17:30: כאן בבלוג יתארח יוסף סידר עד השעה 19:00, ויענה לכם על שאלותיכם, רגע לפני האוסקרים. סידר כבר נמצא בלוס אנג'לס במסע התקשורת לקידום הסרט לפני יציאתו שם בתחילת מרץ, וגם מן הסתם כדי לדרבן את מצביעי האקדמיה לצפות בו ובשאר הסרטים הזרים כדי להשתתף בהצבעה על קטגוריית הסרט הזר, ובתוך כל זה הוא יעשה הפסקה בלעדית ל"סינמסקופ" לענות לשאלותיכם. אורי קליין, אגב, מוזמן להציג את שאלותיו, שנותרו ללא מענה מאז הראיון ההוא.

 

2.

עוד בענייני האוסקר: מתחיל לבעבע אצלי רעיון לעשות השנה לא רק לייב בלוג כתוב בזמן הטקס, אלא גם לייב בלוג מצולם ומשודר. הטכנולוגיה כבר קיימת ואפשרית, אני רק מתלבט האם יהיו פה אנשים בלילה שימצאו בזה עניין. אני מודע היטב לכך שאנשים שהאוסקר מעניין אותם ומסקרן אותם אבל לא מספיק כדי להישאר בשבילו ער כל הלילה, נכנסים לבלוג בבוקר וקוראים את התמצית שאני כותב במשך הלילה -הזוכים, רגעי השיא, הבדיחות – ועל זה אני לא מתכוון לוותר. זה הפוסט הכי נקרא בכל שנה (אם כי, השנה הפוסט הכי נקרא היה הביקורת על "הערת שוליים", שזה גם סוג של חידוש). אני חושב האם להוסיף לזה גם שידור אודיו-ויזואלי. מחשבותיכם יתקבלו בברכה בשעה שאני עורך טסטים טכנולוגיים לראות האם זה מסתדר.

 

ואל תשכחו שיהיה גם אוסקר חי באמת, כולל אני, באותו ערב במכללה הישראלית לאנימציה בתל אביב (מול הסינמטק). לפרטים נוספים ואישור הגעה (הכניסה חינם) – כאן.

 

 

3.

והנה כותרת שמגיעה מברלין: "אורות אדומים", המותחן העל טבעי של רודריגו קורטז (עם רוברט דה נירו וסיגורני וויבר) נקנה בברלין להפצה בארץ על ידי פורום פילם. מרגש? ובכן: להזכירנו שהם גם קנו את סרטו הקודם והמדובר של קורטז, "קבור" (עם ריאן ריינולדס בארון), שמעולם לא הופץ.

נושאים: בשוטף

4 תגובות ל - “אוסקר חי ואורות אדומים”

  1. איתן 16 פברואר 2012 ב - 13:48 קישור ישיר

    1. אוסקר לייב-פיד: הממ…רעיון מעניין. לא יודע עדיין איך לעכל. מה שכן, זה אולי מה שיכול לשכנע אותי אשכרה להגיע למכללה הישראלית לאנימציה. להסתכל על אנשים שמסתכלים על שידור חי של אירוע – זה קצת בעיה בשבילי. להיות חלק מהקהל עצמו – זה כבר מפתה.
    2. הסרט שהכי מסקרן אותי ממה שקראתי על קציר ברלין הוא "ברברה", סרט גרמני של במאי בשם כריסטיאן פצולד. ראיתי רק סרט אחד שלו ("ילה") ומאוד אהבתי אותו. ורוב הביקורות שקראתי אוהבות את החדש (וגם כאן מככבת נינה הוס, שזכתה בהרבה פרסים על "ילה"). הסרט שזכה בברלין שעבר עולה היום על המסכים בארץ. אולי נראה את "ברברה" מתישהו בשנה הבאה.
    3. יש סיכוי מאוד סביר שמריל סטריפ תיקח אוסקר בעוד שבוע וחצי (יאיר – פוסט הימורים?). ולפי מה שאני קורא, היא תהיה במועמדויות, ואולי גם בזכיה גם באוסקר הבא, ב-2013. היום קראתי שמריל סטריפ לוהקה לגרסה הקולנועית של "אוגוסט, מחוז אוסייג'". היא תעשה את התפקיד שגילה אלמגור עשתה בעיבוד התיאטרלי הישראלי. ג'וליה רוברטס גם שם, והאחים ויינסטין, כרישי אוסקר מדופלמים במושב הנהג (הפקה). ג'ון וולס, במאי יעיל אך חסר ברק ("קומפני מן") יביים.

    ==================

    רוה לאיתן: את הימורי האוסקר שלי נעלתי הבוקר למדור ב"פנאי פלוס" של השבוע הבא. אעלה אותם לבלוג במהלך השבוע הקרוב ברגע שאצליח להשתכנע סופית שאני סגור על הימור שאני שלם איתו לקטגוריית תסריט מקורי. כולם מהמרים על וודי אלן ו"חצות בפריז" ומשהו שם – כמו שאומרים – מרגיש לי לא נכון. אז עוד מתלבט על זה (לא שפרסי גילדת התסריטאים ביום ראשון באמת יעזרו לישב את הדילמה, אבל נראה). ואם יהיה פיד תמונה וקול בבלוג מטרתו לא להראות קהל צופה באוסקרים, אלא לספק קומנטרי שלי לאירועים למי שרוצה לצפות בטלוויזיה ולשמוע פרשנות במקביל.

  2. דניאל 16 פברואר 2012 ב - 13:57 קישור ישיר

    1. נשמע כמו אחלה רעיון יאיר. למרות שאיתן מעלה נקודה טובה…

    2. כל הכבוד על זה שהצלחת לגרום לסידר לפנות זמן ולענות על שאלות, שלי כבר מוכנות.

    3. הלוואי שמריל תזכה, הגיע הזמן לעוד אוסקר לכוכבת הזו.

  3. רז-ש 16 פברואר 2012 ב - 18:27 קישור ישיר

    "כולם מהמרים על וודי אלן ו"חצות בפריז"" כבר לא מדויק בכלל. אחרי הבאפתא יותר ויותר מנחשים מקצועיים עוברים להארטיסט (וגם לפני זה היו כמה שהימרו עליו).
    מצד שני יכול להיות שהזכיה בבאפתא היתה בגלל ההטעיה האירופאית שיש לטקס הזה. בהוליווד יכול להיות שיש יותר אנשים שחייבים משהו לוודי אלן.

  4. גיל ענק הקולנוע 16 פברואר 2012 ב - 23:21 קישור ישיר

    יאיר, בקשר לסעיף מספר 1 שלך – הייתי ממליץ על שידור אודיו בלבד. איתן מעלה נקודה נכונה למעלה, אבל אודיו יאפשר, למשל, להאזין למה שקורה באוסקר בדרך לעבודה/בסיס/לימודים וכ'ו, ובזה סוגרים כמה ציפורים במכה – גם פרשנות שלך, גם סיקור למי שרוצה לדעת במיידי את הזוכים, וגם סוג של צפייה באוסקר, עם המתח הנלווה, למי שהיה עייף מדי כדי לראות את הטקס במקור.

    בקשר לסעיף 3 – איפה מופץ הסרט "קבור" בסופו של דבר? הוא בכלל יצא ב-DVD בארץ? בקשר ל"אורות אדומים" – אין אפילו תאריך הפצה בארה"ב, אז בינתיים אין טעם להיות פסימי :).


השאירו תגובה