19 פברואר 2012 | 16:45 ~ 3 תגובות | תגובות פייסבוק

המנדט הצרפתי

בתור מי שמגלה לרוב יחס צונן למפעלי השגרירויות והקונסוליות בסינמטקים, אני חייב להודות שככל שזה מגיע לקולנוע בריטי וצרפתי השנה, השגרירויות בארץ שיחקו אותה. רק הסתיים לו הפסטיבל הבריטי, שהציג כמה מהסרטים הכי מדוברים בשנה שהיתה די מוצלחת ונפלאה לקולנוע הבריטי, והנה מגיעה הבשורה שבעוד חודש, ב-17 במרץ, יגיע הפסטיבל הצרפתי, ואיתו כמה מהסרטים הכי מדוברים מצרפת, בשנה שהיתה די אמוצלחת ומדהימה גם לקולנוע הצרפתי. הבשורה הזאת מגיעה בול בזמן, ארבעה ימים לפני שיחולקו פרסי הסזאר, שכמה מהסרטים שיוקרנו בפסטיבל הצרפתי מועמדים בו, ושבוע לפני שצרפת עומדת לכבוש את האוסקרים.

 

אז מה קרה השנה בצרפת. ובכן, סרט צרפתי הולך לזכות באוסקר. זה די ביג דיל. ולא רק הסרט, גם הבמאי/תסריטאי, והשחקן, והמלחין, ואולי אפילו העורך והצלם ומעצב התלבושות. כולם צרפתים. וזאת בשנה שבה מכירות הכרטיסים בצרפת עלו, בשעה שבשאר העולם כמות הכרטיסים הנמכרת דווקא נמצאת בירידה. כל זאת, לא מעט בזכות סרט אחד בשם "מחוברים לחיים" (כך ייקרא בארץ "Intouchables") ה-להיט הצרפתי הגדול של השנה שמכר תשעה מיליון כרטיסים (והוא הסרט הצרפתי השלישי הכי קופתי בכל הזמנים). במאיי הסרט, אוליביה נקאש ואריק טולדנו, צמד יוצרים שמרבים להגיע לישראל, יבואו לפסטיבל עם סרטם (שיופץ מסחרית מיד אחר כך).

 

שני הסרטים הצרפתיים הבולטים האחרים של השנה יוצגו גם הם: "פוליס" של מייוואן, שזכה בפרס חבר השופטים בפסטיבל קאן; ו"המלחמה הוכרזה", שהיה נציג צרפת לאוסקרים (ומספרים לי שזה סרט נהדר), של ולרי דוניזלי.

 

אני מגלה מההודעה לעיתונות שלפיליפ ליורה, במאי צרפתי סימפטי מאוד ("אל תדאגו, אני בסדר", "Welcome") יש סרט חדש בשם "כל הרצונות שלנו", שכנראה נבלע בין כל הסרטים בעלי הפרופיל הגבוה יותר שהופקו השנה בצרפת. הוא יוקרן בפסטיבל.

 

אני מזהה טרנד צרפתי: שחקנים (ובייחוד שחקניות) שפונים לבימוי. מייוואן ודוניזלי הן שתיים כאלה, וכך גם מלאני לורן (שגילמה את שושנה ב"ממזרים חסרי כבוד" והתגלתה, לפחות מבחינתי, ב"אל תדאגו, אני בסדר" של פיליפ ליורה), שביימה השנה סרט בכורה בשם "המאומצים", שיוצג אף הוא בסינמטקים בפסטיבל הצרפתי. וגם סרטו החדש של השחקן שהפך במאי מתייה קסוביץ, "הסדר והמורל", יוצג.

 

שרלוט רמפלינג תהיה אורחת הפסטיבל, וסרט הנעילה יהיה "העדינות" על פי ספרו של דוד פונקינוס, בעיבוד שבוים על ידי אחיו.

 

כל זה מתחיל ב-17 במרץ בכל הסינמטקים בארץ.

נושאים: בשוטף

3 תגובות ל - “המנדט הצרפתי”

  1. סטיבי 19 פברואר 2012 ב - 18:44 קישור ישיר

    אגב, הסרט התיעודי על רמפלינג שמשמש תירוץ להגעתה ולמחווה לה כבר הוקרן בפסטיבל חיפה.

  2. איתן 19 פברואר 2012 ב - 19:35 קישור ישיר

    פיליפ ליורה – אני מבין שאתה מדחיק את "המגדלור" – סרט יפהפה לטעמי
    "פוליס" ו"המלחמה הוכרזה" – האם הקרנתם בפסטיבל מעידה על הפשרתם לקראת הפצה בארץ?
    ובלי קשר: אני דווקא די סימפטתי את החדש של סודרברג. ואתה?

  3. גיל 23 פברואר 2012 ב - 0:32 קישור ישיר

    "מחוברים לחיים" עם למעלה מ – 19 מליון צופים בצרפת ועוד 9-10 מליון צופים נוספים בגרמניה, אוסטריה, שווייץ ובלגיה. כך שרק מסך הכנסותיו במדינות אלה הוא עוקף את כל הכנסותיו של ברוכים הבאים לצפון בכל העולם ומתמקם היום או מחר כסרט הצרפתי המצליח ביותר בהיסטוריה בעולם!!!! (בצרפת הוא ממוקם שני מבין הסרטים הצרפתיים אחרי ברוכים הבאים לצפון ושלישי מבין כלל הסרטים היות ובראש צועד טיטאניק).
    הסרט באופן פנומנלי כבר 7 שבועות בראש שוברי הקופות בגרמניה ובאוסטריה עם מספרים וממוצע למסך שהסרטים ההוליוודיים לא מתקרבים אליהם, הכנסותיו בכל אחת מן המדינות בהן הציג גבוהה בהרבה מסך הכנסות שרלוק הולמס וטום קרוז (2 הלהיטים של התקופה האחרונה) גם יחד כשלהבדיל מהם הוא שומר על יציבות ועדיין בשיא.


השאירו תגובה