08 מאי 2012 | 20:42 ~ 6 תגובות | תגובות פייסבוק

הערת שוליים לקולנוע שנסגר, מחווה לאברהם הפנר, ו"קטמנדו" תכף מגיעה

הקולנוע נסגר. מזהים מאיפה הציטוט?

 

פוסט מקסים ונוגע ללב בבלוג הקנדי "I ❤ Movies" המספר על הקרנת "הערת שוליים" בעותק 35 מ"מ ביום ראשון בבית הקולנוע קאמברלנד בטורונטו, שאחריו נעל הקולנוע את שעריו ונסגר אחרי 31 שנות פעילות. בפוסט כותב בעל הבלוג על הערות השוליים שחולפות בראשו בזמן הצפייה הלא-מרוכזת שלו בסרט, וכשהוא עסוק בזכרונות והספדים על בית הקולנוע שזו הקרנת הקולנוע האחרונה שלו. האופן בו הוא משלב בין הסרט המוצג מולו ובין הזכרונות מוצלח ומעניק לפוסט הזה רלוונטיות ישראליות. והוא גם גרם לי לתהות: האם "הערת שוליים" הוא הסרט הישראלי האחרון שצולם ב-35 מ"מ? האם יש סרט השנה שצולם בפילם?

 

ובאופן משעשע, הסרט שהוצג בבית הקולנוע הזה לצד "הערת שוליים" היה "פרידה":

 

 

================

 

שני פסטיבלים לסרטים קצרים צצו לנו באופק. על היוזמה לפסטיבל לסרטים קצרים בקריית שמונה כתבנו בעבר, והנה הוא כבר ממש מגיע ב-23-25 במאי. אחד האירועים היפים שיתקיימו בו הוא מחווה מוצדקת ויפה לסרטיו הקצרים של אברהם הפנר. "לאט יותר" מ-1967, "מה קרה" מ-1988 והכי חשוב: סרט קצר בשם "סיאנס" מ-1969, שהתגלה בארכיון הסרטיפ בירושלים ושוחזר. לא רק שלא ראיתי את הסרט הזה, גם לא שמעתי עליו לפני כן. שיחוק.

 

וב-16.5 יתקיים באוזןבר בתל אביב פסטיבל פיוצ'ר-שורטס, אירוע של לילה אחד הכולל מוזיקה ואלכוהול אבל במרכזו (החל מ-21:00) הקרנת שבעה סרטים קצרים בינלאומיים – מ-6 עד 20 דקות – מהשנים האחרונות. בין השאר של ספייק ג'ונז, סם טיילור-ווד וסרט חדש מפסטיבל סאנדאנס, "The Arm" של השחקנית ברי לארסון. הנה אחד הסרטים שיוצגו בפסטיבל: "האיש ללא ראש".

 


 

 

פסטיבל פיוצ'ר-שורטס הוא מיזם לונדוני שמאפשר ליזמים ברחבי העולם לקבלאת הסרטים ולהקים שולחות שלו בכל עיר. 55 ערים כבר קיימו אותו ועכשיו הוא מגיע גם לתל אביב. מחיר כרטיס: 30 שקל.

 

זה ערוץ היו-טיוב של המהדורה הבינלאומית של הפסטיבל שכוללת גם סרטים ישראליים כמו "גול עצמי" של רני כרמלי ו"הטייפ האדום" של דני רוזנברג.

 

===============

 

והנה בשורה מרגשת (אותי, בכל אופן): ביום חמישי הבא, 17.5, אחרי "רוקדים עם כוכבים", תעלה לשידור בערוץ 2 (רשת) הסדרה "קטמנדו" שהייתי אחד מיוצריה. מיכאל מושונוב, לירון לבו וגל גדות הם כוכבי הסדרה, אבל אני מאמין שבתום הפרק הראשון או השני אתם כבר תשננו את שמה של ניצן לברטובסקי, שהיא התגלית הגדולה של הסדרה ויש לפניה עכשיו תשעה ימים אחרונים של אלמוניות. מחר יעלו הפרומואים, אבל בינתיים קבלו הצצות ראשונות בדף הפייסבוק של הסדרה. אתם מוזמנים להרביץ בלייק ולהפיץ את העמוד לחבריכם בפייסבוק ובטוויטר.

 

נושאים: בשוטף

6 תגובות ל - “הערת שוליים לקולנוע שנסגר, מחווה לאברהם הפנר, ו"קטמנדו" תכף מגיעה”

  1. איריסע 8 מאי 2012 ב - 22:08 קישור ישיר

    הציטוט מבלייד ראנר כמובן…

  2. מיקי 8 מאי 2012 ב - 23:06 קישור ישיר

    אופטופיק – שני סרטים מומלצים שלא מדברים עליהם מספיק:
    This must be the place
    The Grey
    ובעצם, הנה עוד אחד-
    take shelter

    • איריסע 9 מאי 2012 ב - 9:53 קישור ישיר

      Take Shelter סרט מעולה, שנראה לי שהרבה אנשים לא יודעים איך לאכול אותו. אה, ומייקל שאנון פשוט נפלא.

  3. צור א 8 מאי 2012 ב - 23:49 קישור ישיר

    הפסטיבל בגליל – 23-25 במאי, לא ביוני.

  4. הרטלי 9 מאי 2012 ב - 8:13 קישור ישיר

    "הדילרים" סרטו החדש של עודד דוידוף צולם ב-35 מ"מ.

    ====================

    רוה להרטלי: זהו? סרט אחד מתוך 33?

  5. הרטלי 9 מאי 2012 ב - 19:22 קישור ישיר

    לדעתי שני סרטים:"ההתחלפות"
    ו"הדילרים" הם היחידים שצולמו ב-35 מ"מ.

    Those were the days


השאירו תגובה