20 מאי 2012 | 19:18 ~ 5 תגובות | תגובות פייסבוק

יוסי מוכר את תל אביב, המשגיחים מכים את קאן

ים של דיווחים. נתחיל מהקופות בארץ ונעבור לקאן.

 

בפעם הראשונה מאז "הערת שוליים" לפני כשנה, יש סרט ישראלי שמצליח קצת לעבוד בקופות. "הסיפור של יוסי" מכר בסוף השבוע 6,304 כרטיסים ב-12 עותקים. לא מספר עצום, אבל מספר לא רע בכלל (אני עוד זוכר שב-2004 "ללכת על המים" פתח עם 10,000 כרטיסים בלמעלה מכפול עותקים). רוב הסרטים הישראלים שיצאו בשנה האחרונה לא הגיעו ל-6,000 כרטיסים בכל תקופת הקרנתם.

 

אם "הסיפור של יוסי" ימשיך בקצב כזה, הוא יגיע ל-25-30 אלף כרטיסים עד שיגיע "העולם מצחיק" בעוד חודש וידחוק אותו החוצה. יהיה מעניין לראות איך יהיה הפה-לאוזן בסרט הזה, ובעיקר איך הוא יעבוד בשבוע הגאווה בתחילת יוני. אם הקהילה הלהט"בית תתגייס לטובת הסרט (כמו שהקהילה החרדית התגייסה למען "אושפיזין" ב-2004) הוא יוכל להגיע הרבה יותר גבוה מזה.

 

אבל חוץ מ"הסיפור של יוסי", זה היה – כרגיל – הסוף שבוע של "הנוקמים" ו"מחוברים לחיים", שלא היו מאוד רחוקים זה מזה. "מחוברים לחיים" הגיע בסוף השבוע ל-250,000 צופים. "הנוקמים", שמכר כ-30,000 עותקים בסוף השבוע השני שלו, חצה את קו ה-100,000.

 

באתר של סינמה סיטי, רשימת מובילי המכירה נראית כך: "הנוקמים" בתלת מימד, "מחוברים לחיים" ו"הנוקמים" בדו מימד. באופן משונה דווקא ביס פלאנט, של מפיצי "הנוקמים", הסרט הזה לא נמצא בכלל בטבלת שוברי הקופות, מה שגורם לי לתהות האם הנתון שם מדויק או שבאמת הצ'יק-פליקס קרעו לגיבורי העל את הצורה: "מחוברים לחיים" שם במקום הראשון ו"למה לצפות כשאת מצפה" במקום השני. הנה, כך נראו אולמות הקולנוע ברשת אמש.

 

"מחוברים לחיים":

 

 

 

"הנוקמים" בתלת מימד:

 

 

================

 

הקרנת הבכורה העולמית של "המשגיחים" התקיימה אמש בקאן, וטוד מקארתי ב"הוליווד ריפורטר" חיבב את הסרט, ונראה שהוא גם הבין אותו יפה, כולל את התפנית המרגשת והרוחנית בסופו, ואף קלט דבר שאני לא שמתי לב אליו: שבשעה שמני יעיש חולם על ר' נחמן, הוא מביים את סרטו דווקא בהשפעת ואן דאם. אבחנה יפה.

 

גם אבנר שביט חיבב את הסרט.

 

יש עוד ישראלים בקאן. זלמן קינג, איש האירוטיקה ("סחלב פראי"), אמנם הלך לעולמו בפברואר בגיל 70, אבל הוא השאיר אחריו סרט אירוטי אחד אחרון, והמפיק שלו – הישראלי אצ'י סטרו (לשעבר הגיטריסט של שלמה ארצי, כיום מפיק אמריקאי שעובד גם בסין) – מביא אותו לקאן תחת השם "עונג וכאב", אותו הוא כבר מתכנן לפצל לסרטונים קצרים שיעלו באתר פורנו המיועד לנשים.

 

גם אבי לרנר ודני דימבורט, אנשי "מילניום", כבשו שלשום את קאן באירוע השקה נוצץ לסרטים הבאים שלהם, ובראשם סרט האקשן הבא של אנטואן פוקואה.

 

ועוד ישראלים בחזית קאן:

 

 

בשער המגזין היומי של ה"הוליווד ריפורטר" אתמול בקאן כיכבה הפרסומת לסרט האימה הנ"ל, "Excision". את הסרט צילם הישראלי איתי גרוס, בוגר ה-AFI.

 

 

נושאים: בשוטף

5 תגובות ל - “יוסי מוכר את תל אביב, המשגיחים מכים את קאן”

  1. x 20 מאי 2012 ב - 20:30 קישור ישיר

    בפסקה הראשונה – במקום "עותקים", – כרטיסים.

  2. יוסי 21 מאי 2012 ב - 15:15 קישור ישיר

    ובינתיים פתח גם "שרקייה" הישראלי את מסגרת ACID וזכה לביקורות נאות בתקשורת הצרפתית

  3. אבי אבן 21 מאי 2012 ב - 17:27 קישור ישיר

    כמה צופים ראו את "התחלפות"? כמה צופים הגיעו בימים הראשונים ל"הנותנת"? עם כבר אז כבר…

  4. איציק 25 מאי 2012 ב - 7:03 קישור ישיר

    יאיר לידיעתך: אבי לרנר ודני דימבורט אינם זוג יותר


השאירו תגובה