31 יולי 2012 | 23:40 ~ תגובה אחת | תגובות פייסבוק

מישהו משגיח עלינו

אחד הסרטים הישראליים המרשימים שראיתי בפסטיבל ירושלים האחרון היה "שומרי הסף", פרויקט דוקומנטרי עצום מימדים ומרשים מאוד שביים דרור מורה, בו הוא מראיין ששה מראשי השב"כ לשיחה שחלקה סיכום שירות וחלקה חשבון נפש. גם אם היו לי מענות כלפי חלק מהראיונות, הבנייה של הסרט והצורה הוויזואלית המרהיבה שלו – שהופכת תמונות סטילס להמחשות נעות, ומשתמש באנימציה ממוחשבת לרוב כדי לדמיין עולמות ביון שמצלמת קולנוע לא זכתה לתעד – הופכים את הסרט הזה ליצירה שחשיבותה כפולה: גם קולנועית/אסתטית וגם היסטורית/פוליטית.

 

ועכשיו מתברר שלא רק אני התפעלתי. "שומרי הסף" הצטרף לרשימת הסרטים שיוקרנו בפסטיבל טורונטו, וחשוב מזה: הוא נקנה להפצה מסחרית על ידי סוני פיקצ'רס קלאסיקס (החברה שהפיצה באמריקה את "פרידה" האיראני, וגם את "הערת שוליים", "ואלס עם בשיר", "לבנון" ו"ביקור התזמורת"). כשסוני קונים, זה אומר שהם מאמינים שהם יכולים לרוץ איתו לאוסקרים.

 

==================

 

עכשיו ש-ט' באב מאחורינו, אני תוהה האם יצליח "המשגיחים" להפוך ללהיט מגזרי, בקרב האוכלוסיה שעליה הוא מדבר: המתחזקים, החוזרים בתשובה, הברסלבים, תושבי השכונות שהלכו ונהיו אדוקים יותר בדת. רמז אחד לכך שקהילת בעלי התשובה מסתקרנת מהסרט נמצא כאן. "אדרבה" הוא ירחון שמוציאים בעלי תשובה – חלקם ידידים שלי – המפוזרים בין מעלות ומצפה רמון. בגיליון אב שיצא כעת לאור מראיין עורך כתב העת, עירד דיין (אם שמו מוכר לכם, זהו אותו עירד דיין שצייר את עטיפת הדיסק האחרון של אביתר בנאי), את מני יעיש על הצדדים הרוחניים והאמוניים שבסרטו, ועל כך שהוא החליט שזה יהיה סרט כשר, כזה שגם קהל אורתדוקסי יוכל לראות. את הטקסט של הראיון העלה דיין לפייסבוק של "אדרבה". את גרסת הדפוס של העיתון קצת יותר קשה למצוא.

נושאים: בשוטף

תגובה אחת ל - “מישהו משגיח עלינו”

  1. איתן 1 אוגוסט 2012 ב - 0:00 קישור ישיר

    תרשה לי לפרגן ליבגני רומן. "איגור ומסע העגורים" שלו, סרט חביב, גם הוא יהיה בטורונטו.


השאירו תגובה