24 מאי 2006 | 12:17 ~ 8 תגובות | תגובות פייסבוק

62,000

בעיות מחשב, צינון קשה ודד-ליין מוקדם (בגלל שבועות) הרחיקו אותי מהאינטרנט ביומיים האחרונים וזו הידיעה שהגיעה אליי רק עכשיו: 62 אלף איש צפו בסוף השבוע ב”צופן דה וינצ’י” בארץ, שזה נתון גבוה יותר מזה שפורסם על ידי א.ד מטלון, מפיצי הסרט (שדיווחו לתקשורת על 50 אלף כרטיסים). למה הסטייה בין הנתונים (הנתון שבידיי הוא זה שדווח לאולפני סוני)? לא ברור. אני ממתין לתגובה מהיחצנים. תגובת יחצני א.ד מטלון: “הנתונים שלנו (כלומר, ה-50,000) נכונים”.

8 תגובות ל - “62,000”

  1. עופר ליברגל 24 מאי 2006 ב - 12:39 קישור ישיר

    אולי הסכום שדווח לסוני מועבר יחד עם שאר העולם אחרי יום ראשון וכולל גם אותו?

  2. ארירל 24 מאי 2006 ב - 12:46 קישור ישיר

    אתה מתכוון להגיב לעובדה שלא תוזמן יותר להקרנות עיתונאים?

    רוה לארירל: לא אוזמן? משונה, דווקא קיבלתי הזמנה להקרנה. כן, אגיב. ברגע שאצליח להשתלט על התקף הצחוק שתקף אותי כשקראתי את המכתב ההוא.

  3. רד פיש 24 מאי 2006 ב - 13:40 קישור ישיר

    הייתי אומר שההבדל טמון בגירסאות השונות למושג “סוף שבוע” (אצלנו סוף שבוע נגמר ביום שבת, בשאר העולם הוא נגמר ביום ראשון) – אבל לא נראה סביר שביום חול הגיעו עוד 12,000 צופים. עדיין, סביר להניח שמקור הבלבול הוא איזשהו הבדל בהגדרות – איזה הקרנות נכללות בספירה ואיזה לא.

    רוה לרד: אני מניח שגם אתה וגם עופר צודקים. יכול להיות שיש כאן גם הבדל בין הערכה לבין נתון סופי. ויכול להיות שהמפיץ לא עידכן את היחצן שלו בנתונים הסופיים. לכן, אגב, עיתונאים אמורים להצליב מידע. אבל העניין הוא כזה: לא הייתם מצפים ממפיץ שיתגאה בהצלחת סרטו? אם אותו מפיץ מעביר את המספר 62,000 לאולפן ואת המספר 50,000 לעיתונות (50,000 הוא מספר הקסם של המפיצים, רק מעליו הם מוציאים קומוניקט לעיתונות. נתון מתחת לזה נענה ב”אנחנו לא מפרסמים מספרים”), האם זה אומר שהם נבוכים מההצלחה? זאת לא הפעם הראשונה שהמפיצים בארץ מפרסמים כאן נתונים הנמוכים מהמציאות (בשעה שאת האולפנים בהוליווד מאשימים לא פעם דווקא בניפוח המספרים). למה הם עושים את זה? פעם מישהו אמר לי שזה בגלל מס הכנסה, שהם לא רוצים לפרסם הכנסות מדויקות בתקשורת כדי שלא ישמרו עליהם מעקב. זה נשמע משונה, ולא מתאים למערכות מכירת הכרטיסים האלקטרוניות שפועלות כיום. לי נראה שזה משרת את האינטרסים של המפיצים ובעלי בתי הקולנוע לשדר, באופן תמידי, תחושה של מצליחנות (תראו איך אנחנו מביאים את הסרטים הכי טובים בעולם) ובמקביל גם קצת של מסכנות (התחשבו בנו, רחמו עלינו, שוק הקולנוע בארץ קורס, והכל בגלל התקשורת).

  4. שחקן עבר 24 מאי 2006 ב - 21:08 קישור ישיר

    יאירקה,
    קיבלת את המייל ששלחתי לך בעניין הפסקולים?

  5. עופר ליברגל 24 מאי 2006 ב - 23:21 קישור ישיר

    סיבה שאולי הם ירצו לא לפרסם הצלחנ גדולה מדי: כי אז אם הם יפרסמו שסרט אחר הרוויח 50 אלף אולי יגידו “אה, דה וינצ’י הרוויח יותר, זה בכלל לא משהו” תיאוריה ד קלושה

  6. shai 25 מאי 2006 ב - 0:26 קישור ישיר

    http://e.walla.co.il/?w=/214/912152

    Walla has published this. Won’t caught my eye if they havn’t mentioned that Akiva Goldsman has written the script for “eternal sunshine of the spotless mind”. and got an Oscar for it.

    They should get thier facts right

  7. עידו רוזנטל 25 מאי 2006 ב - 1:30 קישור ישיר

    תיאוריית קונספירציה: מי שהעביר למקור שלך את המספר השגוי רצה לוודא אם הוא זה שמדליף נתונים.

  8. רד פיש 25 מאי 2006 ב - 11:33 קישור ישיר

    עידו: 50,000 הוא המספר שהוזכר בהודעה לעתונות שנשלחה בתפוצה רחבה. 62,000 הוא מספר שעולה בקנה אחד עם הנתונים שפורסמו, בין השאר, ב-boxofficemojo. אחד משני הנתונים הוא לא נכון, אבל אף אחד מהם לא “הודלף”.


השאירו תגובה