טבלת המבקרים החדשה של ישראל, 4.7.2013
שני סרטים חדשים נכנסו השבוע לטבלת המבקרים שלנו: "לצוד פילים" של רשף לוי, ו"גנוב על המיניונים", שניהם אמורים להביא כ-200,000 צופים במהלך חופשת הקיץ, שניהם דוברי עברית. כדי לדעת מי נכנס גבוה ומי נכנס לאמצע הטבלה, קפצו פנימה.
מסקנה במלאת חודש לטבלת המבקרים הלכאורה צעירה יותר, מעודכנת יותר ואינטרנטית יותר: סרטי אנימציה שולטים.
החדשות המעניינות בטבלה השבוע הם כל מה שלא נמצא בה. הקיץ הזה צפוף, והסבלנות של בעלי בתי הקולנוע קצרה. המון סרטים עפו. ובראשם, "איירון מן 3", הלהיט הגדול הראשון של הקיץ, שהביא 200,000 צופים בארץ, יותר משני האיירון-מנים הקודמים יחד. לעומת זאת "גטסבי הגדול" עף אחרי שהביא בקושי 50,000 צופים. ו"המקום מאחורי היער", אחד הסרטים הטובים של השנה, לא מצא קהל והלך הביתה. באמריקה הוא נמצא במקום הראשון ברשימת הסרטים העצמאיים הכי מצליחים של השנה עד כה ("שומרי הסף" במקום ה-12), אבל בישראל הוא לא תפס. "סטארבאק" ירד מהבמה בארץ בדיוק בזמן לפני ההשקה של הרימייק האמריקאי שלו. ו"תקוות גדולות" גם התפוגג.
ובפינת הטריוויה: שני סרטים בהפקתו של אהוד בלייברג צמודים זה לזה בטבלה: "לצוד פילים" ו"אייסמן".
גם אני כמוך – 3.5 כוכבים ל"לצוד פילים", סרט שמאוד הצחיק אותי, וזהו.
לגבי "המקום מאחורי היער" – אנשים באו לראות את ריאן גוסלינג שודד בנקים, וקיבלו דרמה רצינית לפנים (לטעמי זה חצי סרט מצוין, וחצי, ובכן, פחות מצוין). אולי ההפצה שלו היתה לא נכונה. תראה את "הסיפור של מאד", שמגיע מאותה סביבה בערך, ועדיין מחזיק, כי "לב" הולכים בקטן, ומחזיקים אותו על אש קטנה, וזה עובד.
המקום מאחורי היער קצת מאכזב אם להיות כנא. זה לא שהוא לא סרט טוב – הוא כן והוא משוחק מעולה אבל הוא לא משהו שלא ראינו כבר והוא ארוך מידי. לא השאיר אותי פעור פה.
מקום מאחורי היער לא זכה להפצה שונה מהותית מהסיפור של מאד, יתכן שאפילו מעט מצומצמת יותר.
המיניונים יביאו בארץ למעלה מ 200 אלף צופים ואולי אף הרבה למעלה מכך.
לגבי ״לצוד פילים״ אני מעריך שזה לא צפוי להיות פשוט כל כך.
שאפו על העבודה.
אבל הסרט- גנוב על המיניונים בטופ ש-ל-ו-ש-ה בקרב כל המוקרנים
בישראל ?!?!
כאשר רק אחד אהב ממש ונתן 4 כוכבים (שביט האחלה) כאשר פישלר ודבורה
(שגם ככה לא הגדירו מחדש מהו טעם טוב, נגיד ככה) עם "חביב בלבד"
לאותו סרט .. (3.5 כוכבים).
אולי יש להשאיר סרטים שמוקרנים עדיין הרבה בסנימטקים או בכלל כאלה שקצת ישנים וטובים, שזכו גם לכבוד הביקורות, ויותר ראויים לטופ חמש.
מפלצות ומניונים בטופ זה קצת לא רציני. אבל נו, זו השיטה כנראה.
לטעמי (אבל פה אני מדגיש- לא ראיתי עוד סרטים רבים, חדשים, וחלק נכבד מימה שאציין כבר לא מוקרנים בישראל– ופה הביקורת שלי לבתי הקולנוע- תשאירוו בסבב את הטובים יותר !!!!!!!)
יצאו ב 2013\ סוף 2012 כאלה שבאמת הכי מהנים ושווה להשאיר אותם באקרנים ובטבלאות גם יחד:
פה- http://rateyourmusic.com/list/DavidIs/shorty_but_funn__best_films_of_2013 במקומות אחד עש שש
עוד נקודה למחשבה, התחלתי לראות את "בית ספר למפלצות" (אינטרנט, שצריך),
לדעתי סרטים שממוקדים לגמרי לילדודס (כזה הוא "בית ספר"- קיטש), צריך לעשות מדור, טבלה ודפים שונים לגמרי מסרטי המבוגרים.
אולי זה אפילו סרט שהמון ילדים יהנו ממנו לגמרי. אולי גם אנחנו שהיינו בני 8-18 אבל בחייאת. אין כמעט הומור, אין שום אדג', כמעט שום עניין וייחוד.
מלכתחילה למה שזה יעניין מבוגרים, נושא המפלצות מההתחלה נועד ומכוון לילדודס, בלבד.
אז אוקיי, יש איזה 3 סרטים בהיסטוריה של האנושות שהיו בהם מפלצות וגם היו מהנים למבוגרים, הבנתם את הרעיון אבל.
שמיר, סיגולי ופישלר- שבזכותם הסרט הזה לילדודס במקום הראשון (!?!?!?)
כרגע בטבלת המבקרים, מספיק לשתות עראק לפני הצפיה בסרטים.
(:
אני רוצה להבהיר מי המבקרים (מפה וגם מהטבלה של קליין המצוין\ת בהארץ)
שיותר בודאות אפשר ללכת לסרטים שהם המליצו עליהם, כי לפחות לטעמי,
המליצו על סרטים שהיו באמת מהנים עבורי (אבל יש לי עוד לראות חדשים):
הקריאה- דובדבני עם 3.5 וקיצ'לס עם 4. גם סרט זה- ארבעה מבקריםם לא דירגו\ ראו בכלל עדיין (בטבלת הארץ).
סיני בטייק אוואי (אוקיי- 3.5 כוכבים אמנם, אבל מהנה וזורם)- יהודה סתיו ושביט.
הקרודים (סוף סוף מצויר טוב ורענן מאחרים, הגם ש"גנוב על המניונים" נראה נחמד, הראשון היה כיפי)- ר-ק רוה עם 3.5 כוכבים ??? ושוב 4 שלא צפו\ דירגו בכלל.
המקום בתוך היער- רק שביט ורוה עם 3.5\4 לסרט ארט אולי הכי טוב כיום באקרנים.
איירון מאן 3- רוה ושביט- אחלה 3.5 כוכבים, הציון לו הסרט הזה נולד לו.
מהטבלה שפה (חדשים יותר !) ראיתי רק את בי"ס למפלצות- לא ראוי לטופ של כלום. את פלאות חבר עם טעם טוב ודומה לשלי ראה ולא אהב בכלל.
קפה דה פלור- יותר פספוס מאשר איכותי. מילה טובה לדובדבני ושוב (אפילו שכוכב אחד זה מוגזם מידי למטה).
ועוד פעם- מעטים מידי דירגו את רוב הסרטים !!
ועוד מסקנה- אם לקריאה (ומקום בתוך היער) כל כך מעט נתנו שבחים- יש לנו פה מבקרים לא מעטים שקרובים יותר ליומרנות מאשר לטעם טוב.
אייסמן אכן ראוי למקום הנמוך שלו. עם כל הכבוד לבמאי הישראלי שלו.
((ושוב- אין כמעט ישראלים שיצרו או שיחקו בסרטים שבאמת הכי טובים באמריקה בשנים האחרונות. "כלים שלובים" היחידי שאני יכול לחשוב עליו עכשיו כקצת איכותי))
ודווקא במאי יותר מיומן ועמוק היה עושה מאייסמן (האכן קר וגם דק ושטחי כמו שכבת קרח טובה) הזה יותר. שחקנים ורעיון נחמד.
שמתמקד טיפה בהרבה דברים, פה החוסר בעומק.
אין כמעט שום דמות שכזו מיוחדת, אמינה ו\או אנושית.
האישה אומללה מידי, חבריו מסכנים גם. הגנגסטרים כולם רעים כמו בספר.
יוצרים צריכים ללמוד שלברוח (בטעם) מהתלם, זה דווקא מה שעושה דברים למעניינים יותר. מעטים הם הבמאים הישראלים הגדולים באמת של ימינו.
מקווה שיוצרי עג'מי ומשגיחים, הישראלים שמאוד אהבתי (סרטי בכורה) ימשיכו בדרך החזקה הזו בסרטים.