12 ינואר 2014 | 23:50 ~ 3 תגובות | תגובות פייסבוק

הסרטים החדשים של ניר ברגמן וערן קולירין

 

אתמול דיווחנו על כך שניר ברגמן וערן קולירין הוזמנו להגיע בפברואר לשוק הקופרודוקציות בברלין כדי להציג בו את סרטיהם החדשים. אבל לא ידעתי לספר מה הם סרטיהם החדשים. היום אני יודע קצת יותר.

עבור שניהם זהו סרטם העלילתי הקולנועי השלישי (ברגמן אחרי ״כנפיים שבורות״ ו״הדקדוק הפנימי״, קולירין אחרי ״ביקור התזמורת״ ו״ההתחלפות״), ושניהם מעבדים למסך ספר שיצא בהוצאת כתר.

ראשון, ערן קולירין שעובד על ״ויהי בוקר״, עיבוד לספרו השני של סייד קשוע. התקציר:

בדיוק כשכבר חשב שמצא את מקומו בחיים, מוצא עצמו סמי, אזרח ערבי ישראלי, נאלץ להתמודד עם שאלת זהותו ושיוכו הלאומי כאשר יום אחד ומבלי כל סיבה נראית לעין, הכפר בו גדל מכותר ומוקף חומה.

ויהי בוקר הוא סרט על "מצב המצור" מצור שהוא חיצוני ובאותה העת פנימי. סגר נפשו הפרטית של אדם אחד שבנה חומת הגנה סביב לבו וכיצד הולכת חומה זו ומתפרקת כאשר חומה אמיתית ממנה נבנית סביב כפר הולדתו. 

וכמו שכתבתי אתמול, זה יהיה העיבוד השני לספר מאת קשוע (על ידי במאי בשם ערן). ערן ריקליס סיים באחרונה את העבודה על ״ערבים רוקדים״, עיבוד לספרו הראשון של קשוע.

====================

ניר ברגמן גמר באחרונה את העבודה על ״יונה״, סרט על יונה וולך על פי הביוגרפיה מאת יגאל סרנה, והוא כבר עובד על סרטו הבא: ״להציל את נטע״ (נטע הוא גבר), המבוסס על הספר ״ברזל״ מאת ערן בר-גיל. השניים התחילו לעבוד על התסריט לסרט עוד ב-2007. הנה התקציר:

חמישה סיפורים קצרים המתרחשים במהלך יום בחיי אישה, מספרים גם שנה בחיי גבר.

שולי, דליה, רותי, מירי, שרון – חמש נשים, חמש גיבורות, בגילאים שונים, בצמתים שונים בחיים והמחבר בניהן הוא מפגש מקרי בינן לבין גבר העונה לשם נטע. בכל סיפור הגוף מבטא בעיה נפשית ומאחורי כל סיפור מערכת יחסים בין אם לבת, לעיתים גלויה ולעיתים נחבאת. בכל סיפור המפגש עם נטע ישפיע על הגיבורות והגיבורות על נטע. לאט, לאט, הופך גם נטע לגיבור בסרט ואנו מבינים שאנו מספרים תקופה בחייו.

נושאים: בשוטף

3 תגובות ל - “הסרטים החדשים של ניר ברגמן וערן קולירין”

  1. x 13 ינואר 2014 ב - 9:25 קישור ישיר

    עבור ברגמן זה הסרט הרביעי, אחרי "יונה" שכבר צולם.

  2. יונה 13 ינואר 2014 ב - 9:35 קישור ישיר

    מאיפה הפיצ׳ים האלה? מסמך הפקה רשמי כלשהו?

  3. נעמה 13 ינואר 2014 ב - 20:19 קישור ישיר

    גם לקולירין סרט רביעי – המסע הארוך הוא סרטו הראשון.


השאירו תגובה