03 מרץ 2014 | 03:00 ~ 36 תגובות | תגובות פייסבוק

ליל האוסקרים: קבלו את לייב בלוג האוסקרים התשיעי של ״סינמסקופ״

בוקר טוב וחודש טוב לכל מי שמגיע עכשיו. השעה 7:01. טקס האוסקר נגמר. אין הרבה הפתעות. היה טקס נאה. רוצים תקציר של כל מה שקרה? הבדיחות הכי טובות, כל הזוכים, פרטי הטריוויה על הזוכים, ותמונות מהאירוע ומאחורי הקלעים? הכל מרוכז בפנים. אני ישבתי שלוש שעות וחצי, אתם לוגמים את זה עכשיו בשבע דקות.

קפצו פנימה.

השעה 3:13: אנחנו מתחילים את הלייב בלוג.

ובינתיים: מי שצופה בשטיח האדום ויש לו תובנות מיוחדות על המגיעים – שמלות, אמירות, תהיות. אנא שתפו.

ועוד דבר: אם הייתם יכולים להמר על תחושת הבטן הכי פרועה שלכם לגבי הערב, מה היא תהיה? לא משאלת הלב, אלא איזושהי אינטואיציה שהיא לא מספיק מבוססת כדי להפוך להימור רשמי, אבל היא נמצאת שם במעמקי הבטן. לי יש אחת כזאת. אם היה לי אומץ, הייתי שם בהימור הרשמי שלי את ״פילומנה״ כזוכה בפרס התסריט המעובד. פשוט תחושת בטן (ואולי מתן חשיבות יתרה לבאפט״א). יש למישהו תחושות נוספות מהסוג הזה?

היום א׳ אדר ב׳. ראש חודש. משנכנס אדר מרבין בשמחה. אבל לפני זה, צופים באוסקר. ואז מרבים בשמחה.

בטלוויזיה נמצא בעיצומו משדר הטרום-אוסקר. ואני בינתיים מעביר את הזמן בסקר האוסקרים של ״אינדי-ווייר״, בו נשאלו כ-60 מבקרי קולנוע (ואני ביניהם) איזה סרט לדעתם יזכה, ואיזה סרט לדעתם צריך לזכות.

אני מניח שאם את ערים הלילה אז יש לכם מושג לא רע מי המתמודדים ומה צפוי לקרות. אבל אם לא, אתם יכולים להתחיל כאן: רשימת המועמדים, כולל מי נחשב למוביל, מה ההפתעות הצפויות ומה ההימורים שלי.

בשעה שבטלוויזיה מציגים את היימיש המילטון, במאי הטקס.

והנה פרט טריוויה חביב: למדתי בסוף השבוע שבחדר הירוק, בו מתארחים מגישי הפרסים במהלך השידור ומתרעננים עם שתייה וכיבוד, מותקן דלפק מתוצרת אבן קיסר, תוצת ישראל. ועובדי אבן קיסר בלוס אנג׳לס הוזמנו אתמול (שבת) לצפות בתוך תיאטרון דולבי בחזרה הגנרלית של האוסקרים.

כך נראית במת האוסקר ממושבו של סקוט פיינברג, עיתונאי ״ההוליווד ריפורטר״, שיושב בשורה M באולם:

מהתמונה הזאת אני לומד שבפתיחה יהיה לנו קטע עם דארת ויידר ו״מלחמת הכוכבים״? ובכן. תזכורת תאגידית: האוסקרים משודרים על ידי רשת איי.בי.סי, שנמצאת בבעלות אולפני דיסני, שהשנה קנו את לוקאספילם ואת כל מוצרי ״מלחמת הכוכבים״. סינרגיה, בייבי.

ועכשיו, הנה הטקס מתחיל.

3:31: אלן דג׳נרס עולה. ״הנחיתי לפני שבע שנים. הכל היה שונה אז: קייט בלאנשט היתה מועמדת, ליאונרדו דיקפריו היה מועמד, מריל סטריפ היתה מועמדת, מרטין סקורסזי היה מועמד״.

״אבל יש גם מועמדים חדשים. כמו ג׳ון סקוויב. בגיל 84 היא קשישת המועמדים״. דג׳נרס פונה לסקוויב וצועקת ״אני אומרת להם שהיית נפלאה ב׳נברסקה׳״.

״יש את לפיטה ניונגו. היא מקניה. היא קנייתית. יש את ברחד עבדי. הוא סומלי. הוא סומלייה. כלומר שהוא מבין ביין״.

״כולכם כאן מנצחים. כלומר, אלה מכם שכבר זכו בעבר.״

״עשיתי חישוב. כל המועמדים עשו יחד 1400 סרטים, ולמדו בסך הכל במשותף שש שנים בקולג׳״.

״היום מועמד ׳היא׳. אני מתכוונת כמובן למריל סטריפ. היא מועמדת בפעם ה-18. כל מועמדות כזאת עולה לה אלפי דולרים בבגדים ותכשיטים ואיפור, אז למעשה אין לה יותר כסף להיות מועמדת שוב״.

ברוס דרן יושב באולם לצד בתו, לורה דרן. ״הנה מידע על ברוס דרן. סבא רבה שלו היה מושל יוטה. דוד של אביו היה משורר מעוטר. אם הסנדקות שלו היתה אלינור רוזוולט. והנה אתה יושב כאן איתנו. והשאלה שלי: מה השתבש בדרך?״.

״כולכם נורא יפים הערב. לא אגיד מי הכי יפה. טוב, אגיד. ג׳ארד לטו. הוא הכי יפה כאן״.

״יש שתי אופציות למה שיקרה הערב. אופציה אחת: ׳12 שנים של עבדות׳ יזכה באוסקר. אופציה שניה: אנחנו מגלים שכולכם גזענים״.

זה היה פתיח שלם רק של מונולוג ללא קטע וידיאו מושקע.

3:40: אן האתאוויי, שזכתה בשנה שעברה על ״עלובי החיים״ כשחקנית משנה, עם הפרס הראשון של הערב.

שחקן משנה:

ג׳ארד לטו או ברחד עבדי?

שחקן משנה: ג׳ארד לטו, ״מועדון הלקוחות של דאלאס״.

ג׳ורדן קטאלנו זוכה באוסקר. וואו.

״לורנס איש ערב, האזרח קיין, אייס ונטורה. המגיש הבא הוא אחד מהם. קבלו את ג׳ים קארי״.

3:47. ג׳ים קארי מציג קליפ על האנימציה.

״במשך שנים הוליווד הסתמכה על קסם מיוחד כדי להעשיר את סרטיהם. ג׳ינים, היפופוטמים מרקדים ופילים מעופפים. לקסם הזה קוראים… אל.אס.די. אה סליחה, קראתי לא נכון. לקסם הזה קוראים אנימציה״.

3:51: קרי וושינגטון מציגה את פארל וויליאמס שמבצע את ״Happy״ שמועמד לאוסקר על השיר, מתוך ״גנוב על המיניונים״.

פארל יורד לאולם ומצטרפות אליו לריקוד לופיטה ניונגו, מריל סטריפ וג׳ניפר לורנס.

פארל מקים את כל האולם על רגליו להצטרף אליו לריקוד. אם ההצבעה היתה מתקיימת עכשיו על השיר הוא היה לוקח. בהתנשפות.

3:53. ברייק פרסומות ראשון. בראבו! פתיחה מעולה. 23 דקות רצופות של צחוקים וקצב. נפלא.

ובינתיים בבית משפחת רוה, הפקק קפץ. הטלוויזיה עובדת, כל השאר חשוך. מעניין אם יהיה לי מספיק סוללה על המחשב עד סוף הערב. בדקות האלה הפסדתי את:

תלבושות: ״גטסבי הגדול״, קתרין מרטין.

זה מה שבאז לורמן עושה: מארגן לאשתו אוסקרים. היא זכתה כבר באוסקרים על ״מולן רוז׳״. עכשיו על ״גטסבי הגדול״.

איפור: ״מועדון הלקוחות של דאלאס״.

״מועדון הלקוחות של דאלאס״ היה סרט כל כך דל תקציב, שסך כל תקציב מחלקת האיפור והשיער היה 250 דולר.

4:02: הריסון פורד מציג שלושה מתוך תשעת הסרטים המועמדים: ״הזאב מוול סטריט״, ״מועדון הלקוחות של דאלאס״, ״חלום אמריקאי״.

4:05: צ׳נינג טייטום מציג תחרות סרטים קצרים בין סטודנטים.

בהפסקת הפרסומות הזאת אני רוצה להפנות את תשומת לבכם לשני דברים הקשורים לשידור הישראלי של הטקס:

א. הוא לא ב-HD. למה? בשנה שעברה הבטיחו לנו ביס שהשנה הוא כבר יהיה ב-HD. הוא לא. אירועי ספורט בשידור חי מועברים בהיי דפינישן, אבל אירועי קולנוע (אוסקר, גלובוס הזהב וכו׳) לא. לא הוגן.

ב. את השידור החוזר המתורגם ביום שלישי כן תוכלו לראות ב-HD. אבל אולי בלי תרגום. כי מתרגמי הסדרות בטלוויזיה נמצאים בשביתה. במשך חמש שנים יניב אידלשטיין, מהיר המתרגמים במזרח התיכון, היה מתרגם את כל הטקס תוך יממה. השנה הוא שובת. אז מי יתרגם? ואיך תיראה התוצאה? זה בטח יהיה מצחיק, לא?

4:12: מתיו מקונוהיי וקים נובק (ששיחקה עם ג׳יימס סטוארט ב״ורטיגו״ ובגיל 81 נראית נורא, ומדברת ממש בקושי) עם פרסי האנימציה.

סרט אנימציה קצר: ״מיסטר הובלו״.

דיסני מפסידים כאן.

סרט אנימציה: ״לשבור את הקרח״, כריס באק, פיטר דל-וקו וג׳ניפר לי.

אני תוהה האם ללכת להעיר את בנותיי. הן באובססיה עם הסרט הזה כבר חצי שנה.

ג׳ניפר לי, אגב, היא האשה השניה שזוכה באוסקר בקטגוריית סרט האנימציה, אחרי ברנדה צ׳פמן, שהיתה שותפה לבימוי ״אמיצה״.

אלן דג׳נרס: ״הנה שחקנית שלא זרה לאוסקרים. היא רק זרה לאלה שלא מכירים אותה. גבירותי ורבותיי, סאלי פילד״.

4:17: סאלי פילד עם קליפ על גיבורים אמיתיים מהסרטים.

בדף הפייסבוק של האקדמיה מופיע הצילום הזה עם הכיתוב הנפלא ״Meryl’s Back״:

Meryl’s Back

 

4:21: אמה ווטסון וג׳וזף גורדון לוויט עם האוסקר לאפקטים. הקטגוריה הכי לא מותחת של הערב.

אפקטים: ״כוח משיכה״.

דיוויד היימן, המפיק של ״כוח משיכה״, הוא המפיק של סדרת סרטי ״הארי פוטר״, שאמה ווטסון התגלתה בהם. אלפונסו קוארון ביים את ווטסון ב״הארי פוטר והאסיר מאזקבאן״.

4:24: זכריה עפרון, או זאק אפרון כמו שמכירים אותו בהוליווד, שהוא בעצם כפילו האמריקאי של אושרי כהן, מציג את קארן או המבצעת את ״Moon Song״ מתוך ״היא״.

את הפסקת הפרסומות הזאת אני מקדיש לקוראי הבלוג מבולגריה ומאוסטרליה שנמצאים עכשיו באתר. שלום לכם.

4:30: קייט האדסון וג׳ייסון סודיקס עם פרסי הסרט הקצר. האדסון, שמוכרת מהגלגול הקודם של מתיו מקונוהיי ככוכב קומדיות רומנטיות, לובשת את השמלה של לופיטה ניונגו.

סרט קצר: ״הליום״. במאי: אנדרס ולטר. מדנמרק.

קים מגנוסון, המפיק, כבר זכה באוסקר באותה קטגוריה ב-1999, על ״ליל בחירות״.

סרט תיעודי קצר: ״הגברת מחדר 6: מוזיקה הצילה את חיי״.

הגברת מחדר 6, אליס זומר, הלכה השבוע לעולמה. בגיל 110.

מלקולם קלארק, הבמאי, כבר זכה באוסקר בקטגוריה הזאת ב-1998. על הסרט ״אתה לא צריך למות״.

4:36: בראדלי קופר עם פרס הסרט התיעודי. למעשה, זו אחת הקטגוריות הכי מותחות ופתוחות השנה. יש לפחות שלושה סרטים מבילים כאן: ״מעשה בהרג״, ״הכיכר״ ו״20 רגל מתהילת עולם״.

סרט תיעודי: ״20 רגל מתהילת עולם״.

מעתה אימרו: סרטי תעודה על שואה, רצח עם ופוליטיקה – אאוט. סרטי תעודה מוזיקליים – אין. בשנה שעברה ״מחפשים את שוגר מן״. השנה: ״20 רגל מתהילת עולם״, המספר על זמרות הרקע והליווי שעומדות מאחורי הזמרים ולא זוכות להכרה, למרות שהן לפעמים הרבה יותר מוכשרות מאלה שהם מלווים.

אחת הזמרות האלה מחרישה את אוזניי הקהל.

4:40: קווין ספייסי עם תקציר פרסי ההוקרה ומפעל החיים שחולקו בנובמבר: אנג׳לה לנסברי, סטיב מרטין ופיירו טוסי, מעצב התלבושות. פרס הפעילות ההומינטרית על שם ג׳ין הרשולט זכתה אנג׳לינה ג׳ולי.

קווין ספייסי לא מתאפק ועושה חיקוי של פרנק אנדרווד, הדמות שלו מ״בית הקלפים״. וגם של ג׳ק למון.

אלה הרגעים המתים של האוסקר. מי שלא מעריץ של קולנוע זר וקטגוריות צילום ועריכה, זה ה-40 דקות שלו לנמנם.

4:48: ויולה דיוויס ויואן מגרגור עם הסרט הזר.

 הסרט הזר: ״יפה לנצח״ (״גרנד בלאצה״). במאי: פאולו סורנטינו. איטליה.

פאולו סורנטינו: ״תודה למי שהשפיע עליי: פליני, סקורסזי, טוקינג הדס ומרדונה״.

איזה כיף. פאולו סורנטינו, אחד הבמאים האהובים עליי באירופה בשנים האחרונות, זוכה באוסקר. זה האוסקר ה-11 לאיטליה. בפעם האחרונה שאיטליה זכתה זה היה עם ״החיים יפים״ של רוברטו בניני. הנה הביקורת שלי על ״יפה לנצח״.

אני צריך להגיד כאן משהו לזכות המפיצים בארץ. יש לי הרבה טענות כלפיהם ביומיום. אבל אני חייב להודות: יש להם חושים לא רעים כשזה מגיע לאוסקר. למיטב ידיעתי, ״המעגל השבור״ היה שייך במקור לקולנוע לב. וברגע שהם שלחו אותו לבכורה ביס, היה ברור שהוא לא יזכה באוסקר.

ובשלוש השנים האחרונות הפייבוריט לזכייה – זוכה. וגם הסרט הכי מהולל מתוך הקבוצה. אם ״ואלס עם בשיר״ היה מועמד השנה, הוא לא היה מפסיד ל״פרידות״.

4:52: טיילר פרי מציג עוד שלושה סרטים מועמדים: ״נברסקה״, ״כוח משיכה״, ״היא״. (באנגלית, שלושתם שמות עם מילה אחת).

4:54: אלן דג׳נרס עולה עכשיו עם חליפה לבנה. ״המגיש הבא שלנו לא זקוק להצגה. אבל אם אני לא אציג אותו הוא לא יידע מתי לעלות לבמה. קבלו את בראד פיט״.

בראד פיט מציג את יו-2, ששרים את ״Ordinary Love״ מתוך ״מנדלה, ארוכה הדרך לחופש״.

5:03: קירסטן בל (עבור בנותיי, אנה מ״לשבור את הקרח״) ומייקל בי. ג׳ורדן עם תקציר הפרסים הטכניים, ביניהם הפרס למתכנת הישראלי שהמציא את תוכנת זי-בראש ופרס הוקרה מיוחד לכל עובדי מעבדות הפילם בתולדות הקולנוע. כולם מובטלים, חוץ מהחמישה שצריכים לפתח את הסרטים של כריסטופר נולן שעדיין מצלם בפילם.

5:06: שרליז תרון וכריס המסוורת עם פרסי הסאונד.

 מיקס סאונד: ״כוח משיכה״

קבלו את ניב אדירי, זוכה האוסקר הישראלי השני אחרי משה מזרחי. סקיפ ליווסי, שזכה כאן, היה מועמד גם על ״בתוך לואין דיוויס״.

עריכת סאונד: ״כוח משיכה״.

5:11: כריסטוף וולץ, זוכה פרס שחקן משנה על ״ג׳אנגו ללא מעצורים״ בשנה שעברה, עם אחד הפרסים הכי מותחים הערב: שחקנית משנה. ג׳ניפר או לופיטה?

 שחקנית משנה: לופיטה ניונגו, ״12 שנים של עבדות״

ההימור שלי כשל, אבל הפרס הלך לשחקנית הנכונה עם ההופעה הכי קורעת מבין המועמדות. היא מקבלת תשואות בעמידה.

אלן מארגנת את הקבוצה הבאה לצילום בטוויטר.

הצילום מהטוויטר של אלן דג׳נרס

הצילום מהטוויטר של אלן דג׳נרס

ויש לנו שיא: התמונה הזאת זכתה ל-1.3 מיליון ריטוויטים תוך שעה והפכה לצילום הכי מרטווט בתולדות טוויטר. טוויטר קרס לכמה דקות.

אגב, שמתם לב שמריל סטריפ מגלמת בטקס הערב את התפקיד המסורתי של ג׳ק ניקולסון בטקסים האלה?

5:21: אלן דג׳נרס מביאה פיצה לאולם. האם זה שליח פיצה אמיתי?

כאן נאמה נשיאת האקדמיה, אבל אני הייתי בדיוק בשידור עם ענבל גזית ואלון גור-אריה בגל״צ.

5:25: ביל מוריי ואיימי אדמס עם פרס הצילום.

ביל לאיימי: ״בייבי, את נראית כמו 140 מיליון דולר הכנסות באמריקה״.

בסוף הקראת המועמדים מוסיף ביל למצלמה: ״וגם הארולד ראמיס, על ׳מהומה במועדון׳, ׳מכסחי השדים׳ ו׳לקום אתמול בבוקר׳״. לזכרו של הרולד ראמיס, שהלך לעולמו לפני שבוע.

צילום: ״כוח משיכה״, עמנואל לובצקי.

אוסקר ראשון אחרי שש מועמדויות. שניים לסרטים של טרנס מאליק.

5:29: אנה קנדריק וגיבורניי סידבה עם פרס העריכה.

עריכה: ״כוח משיכה״. אלפונסו קוארון ומארק סנגר.

קוארון ייצא עם שני אוסקרים הערב? וסרט עם שוטים ארוכים-ארוכים זוכה בפרס עריכה (הם מן הסתם חוברו במחשב).

5:33: וופי גולדברג עם מחווה ל״הקוסם מארץ עוץ״ ולג׳ודי גרלנד, במלאת 75 שנים לסרט. ילדיה של ג׳ודי גרלנד קמים להשתחוות: לורנה לאפט, גואי לאפט, לייזה מינלי. ופינק מבצעת מחרוזת משירי הסרט.

״לשבור את הקרח״ זוכה באוסקר, תכף יבצעו את ״Let It Go״ ועכשיו מחווה ל״הקוסם מארץ עוץ״? את האוסקר הזה ביימו הבנות שלי. ולכן אני אוהב אותו.

אחרי הפרסומות, אלן עולה לבושה כמו המכשפה הטובה מ״הקוסם מארץ עוץ״.

5:43: ג׳ניפר גארנר ובנדיקט קאמברבאץ׳ עם פרס העיצוב.

עיצוב: ״גטסבי הגדול״.

זה האוסקר הרביעי של קתרין מרטין, אשתו של באז לורמן, במאי הסרט. והשני שלה הערב. היא ואלפונסו קוארון שולטים. מה מתברר, שהאקדמיה אהבה יותר את ״גטסבי הגדול״ מאשר את ״הזאב מוול סטריט״.

5:46: כריס אוונס מציג קליפ על גיבורי הקולנוע. קליפ לא ברור, שמערבב בין הארי פוטר, משחקי רעב ו״קזבלנקה״. ובעיקר כנראה נועד להזכיר לעולם שסרטו של כריס אוונס, ״קפטן אמריקה 2״ צריך תכף לצאת. והרי מארוול שייכת גם לדיסני, ממש כמו רשת איי.בי.סי.

5:53: גלן קלוז עם הקליפ לזכר אלה שמתו השנה.

ג׳יימס גנדולפיני פותח. קרן בלאק מ״נאשוויל״. רות פראוור ג׳אבוולה. האל נידהם. לס בלנק, דוקומנטריסט. פול ווקר. פיי קיינין, תסריטאית ונשיאת האקדמיה. אלמור לנארד. אנט פוניצ׳לו. סול זאנץ, המפיק של ״קן קוקיה״. פיטר אוטול. הרולד ראמיס. ריי הריהאוזן. סיד סיזר. רוג׳ר איברט (מבקר הקולנוע הראשון באוסקרים?). שירלי טמפל. סיר ראן ראן שואו (שמימן את ״בלייד ראנר״ והפיק סרטי קונג פו סיניים במאות). טום שראק, מפיק ונשיא האקדמיה. פיליפ סימור הופמן.

זה היה קליפ לצלילי מוזיקה, ועכשיו בט מידלר שרה. היא מסיימת אותו בדמעות וזוכה לסטנדינג אוביישן. עם כל כך הרבה יהודים ביזכור הזה מישהו שם צריך גם להגיד קדיש, לא?

אה, עכשיו אנחנו רואים שקייט האדסון לא באה לבד. היא הביאה את אמא. הנה גולדי הון.

6:05: גולדי הון, לופיטה ניונגו של 1969, מציגה את שלושת הסרטים המועמדים האחרונים: ״פילומנה״, ״12 של עבדות״, ״קפטן פיליפס״.

6:08: ג׳ון טרבולטה עם תסרוקת ששי קשת עולה לצלילי ״ספרות זולה״, כאילו הוא לא עשה את ״גריז״ או ״שגעון המוזיקה״, ומציג את השיר ״Let It Go״ מתוך ״לשבור את הקרח״. אני לא יודע איזה שם טרבולטה הקריא – אדל דזים?! – אבל זו אידינה מנזל שרה, מי שביצעה את השיר גם בסרט.

6:12: ג׳יסיקה ביל וג׳יימי פוקס עם פרסי הפסקול והשיר. (במועמדות ל״היא״, כשהם אומרים וויליאם בטלר הם מתכוונים לארקייד פייר).

פסקול: ״כוח משיכה״, סטיבן פרייס.

שמעו סיפור. אלפונסו קוארון השתמש במוזיקה של סטיבן פרייס רק בתור מוזיקה זמנית לצרכי עריכה. אבל בסוף התאהב במוזיקה הזמנית והזמין גרסה מלאה וסופית שלה.

שיר: ״Let It Go״ מתוך ״לשבור את הקרח״.

טוב, יש כאן היסטוריה קטנה. רוברט לופז, שהלחין את ״ספר המורמונים״ ואת ״אבניו קיו״ משלים בזאת את הרביעיה ההיסטורית: זכייה בטוני, גראמי, אמי ועכשיו באוסקר. הוא האיש ה-12 שעושה את זה ובסך הכל המלחין השלישי, אחרי מרווין המליש וריצ׳רד רוג׳רס. את שירי ״לשבור את הקרח״ הוא כתב והלחין עם אשתו, קירסטן אנדרסון-לופז. ויחד הם הגישו את נאום הזכייה הכי משעשע של הערב. בחרוזים.

וגם: אמרתי לכם שהוא יזכה כבר בדצמבר.

אלן דג׳נרס לוקחת את כובעו הגבוה של פארל וויליאמס ומסתובבת בין הקהל כדי לאסוף כסף לפיצה. הארווי וויינסטין שם 200 דולר. קווין ספייסי נותן טיפ לדג׳נרס (ספייסי אוהב לגנוב את המצלמה). היא ניגשת ללופיטה. ״זכית הערב, המניות שלך עלו, בטח יש לך משהו״.

6:23: רוברט דה נירו ופנלופה קרוז עם פרסי התסריט.

תסריט מעובד: ג׳ון רידלי, ״12 שנים של עבדות״.

תסריט מצוין ממש. תכף אוסיף לינק אליו. ודומני שרידלי הוא התסריטאי השחור הראשון שזוכה באוסקר.

תסריט מקורי: ספייק ג׳ונז, ״היא״.

ספייק ג׳ונז זוכה באוסקר! פששש…. וגם, לעיתים נדירות רואים הפרעת קשב כה בולטת מתועדת בשידור חי. ספייק ג׳ונז יודע להגיב רק למה שקורה מיד מולו, בלי שום ריכוז.

בביקורת שלי על ״היא״ ציינתי שדי ניכר ש״היא״ הוא תגובה של ספייק ג׳ונז לפרידה שלו מסופיה קופולה, ומעין ואריאציה שלו ל״אבודים בטוקיו״, פרידה שקרתה ממש בסמוך לצילומי הסרט ההוא. קופולה זכתה באוסקר על ״אבודים בטוקיו״, וכעת הוא זוכה אוסקר על הגרסה שלו לסיפור שלהם.

6:32: אנג׳לינה ג׳ולי וסידני פואטייה, שזוכה לתשואות בעמידה. עם פרס הבימוי.

במאי: אלפונסו קוארון, ״כוח משיכה״

זה האוסקר השני של קוארון הערב. הוא זכה גם בעריכה. ועכשיו הוא גם זוכה לנאום.

6:41: דניאל דיי לואיס, שזכה בשנה שעברה בפרס השחקן על ״לינקולן״, מגיש את פרס השחקנית.

 שחקנית: קייט בלנשט, ״יסמין הכחולה״.

בלנשט מזכירה את וודי אלן, שזוכה לכמה מחיאות כפיים של תמיכה. ״זו הוכחה לכל מי שחושב שסרטים שנשים במרכזם הם סרטי נישה, אז לא. הם מצליחים, אנשים רואים אותם והם עושים כסף״.

טוב, פרס נאום הזכייה הכי טוב הולך לקייט בלנשט. מדויק, מחושב אבל גם ספונטני. קייט בלנשט היא השחקנית השישית שזוכה באוסקר על תפקיד בסרט של וודי אלן (שביעי אם סופרים גם את מייקל קיין).

6:48: ג׳ניפר לורנס, שזכתה בשנה שעברה על ״אופטימיות היא שם המשחק״, מגישה את פרס השחקן.

שחקן: מתיו מקונוהיי, ״מועדון הלקוחות של דאלאס״.

מקונוהיי: ״אני רוצה להודות לאלוהים. למדתי שזו עובדה מדעית: אם אומרים לו תודה, זה חוזר אליך. כמו שאמר צ׳רלס לוטון: אם אתה מאמין באלוהים, יש לך חבר. והחבר הזה הוא אתה עצמך״.

״מועדון הלקוחות של דאלאס״ הוא הזוכה השני הכי גדול הערב עם שלושה פרסים. ״חלום אמריקאי״ ו״הזאב מוול סטריט״ יוצאים בידיים ריקות.

פרס אחרון.

6:55: וויל סמית, זוכה פרס הראזי השבוע על ״After Earth״, זוכה לתיקון בפריים טיים. הוא מציג את פרס הסרט. נו, הזדמנות אחרונה: ״כוח משיכה״ או ״12 שנים של עבדות״?

 הסרט: ״12 שנים של עבדות״.

בראד פיט ומתיו מקונוהיי זוכים באוסקר באותו ערב? וואו. בראד פיט הוא מפיק הסרט. וגם: הסרט הזה הוא הפקה של ארנון מילצ׳ן שמימן חלק גדול ממנו. הוא לא מקבל פסלון או מועמדות כי הוא מפיק אחראי ולא המפיק.

סטיב מקווין נושא את נאום הזכייה, למרות שהוא לא מפיק הסרט. אבל בראד פיט נותן לו את הבמה, כי זה הסרט שלו.

(לגבי ההימורים שלי: 18 מתוך 21. סטנדרטי).

7:00, על השעון. נגמר.

בוקר טוב. שאלות?

 

נושאים: בשוטף

36 תגובות ל - “ליל האוסקרים: קבלו את לייב בלוג האוסקרים התשיעי של ״סינמסקופ״”

  1. כפירם 3 מרץ 2014 ב - 3:01 קישור ישיר

    אז אה… למישהו יש מושג איך רואים את הטקס אונליין, למאותגרי HOT/YES בעלי כתובת IP ישראלית?

  2. Eran 3 מרץ 2014 ב - 3:08 קישור ישיר

    learned that Jared Leto, at 42, is the oldest nominee in his category. Strange.

  3. Eran 3 מרץ 2014 ב - 3:16 קישור ישיר

    Just watched Jennifer Lawrence trip, again on E! This time on the red carpet.

  4. שלו 3 מרץ 2014 ב - 3:22 קישור ישיר

    לילה טוב לכולם

  5. יואב 3 מרץ 2014 ב - 3:23 קישור ישיר

    לכפירם ולכל המעונינים: http://www.stream2watch.me/live-tv/abc-live-stream

  6. איתן 3 מרץ 2014 ב - 3:30 קישור ישיר

    לחצתי על הלינק ל”אינדיווייר”. כמה מחשבות:

    * מדהים אותי שכולם חושבים שמקונוהי יזכה, אבל מעט מאוד חושבים שהוא צריך לזכות.
    * עושה רושם שאתה, יאיר, במיעוט לגבי “היא”. אם המבקרים הנו מחלקים את האוסקרים, “היא” היה מקבל אוסקר על תסריט (שאתה לא אוהב) ועל שיר.
    * מבקרים גם מאוד אוהבים את “לפני חצות”. חבל שלא השקיעו יותר בקמפיין לסרט הזה. הוא היה אולי מקבל יותר מועמדויות. מה שגורם לי לחשוב מה יהיה עם Boyhood בשנה הבאה.

  7. שלו 3 מרץ 2014 ב - 3:31 קישור ישיר

    אני כבר קולט שיש להוט בעיות סאונד כשהם חוזרים מפרסומות.

  8. שלו 3 מרץ 2014 ב - 3:34 קישור ישיר

    אלן קצת לא מצחיקה, חייב לציין. איפה שיר על ציצים בסרטים??

  9. שלו 3 מרץ 2014 ב - 3:44 קישור ישיר

    בחירה ראויה לשחקן משנה. לטו היה מעולה, כמעט הלך לאיבוד בתוך דמות קטנה- גדולה מהחיים.

  10. איתן 3 מרץ 2014 ב - 3:46 קישור ישיר

    נאום מצוין של ג’ארד לטו. ומגיע לו האוסקר.

  11. שלו 3 מרץ 2014 ב - 3:50 קישור ישיר

    מה הסיפור עם קטע האנימציה שקרי הגיש???

  12. איתן 3 מרץ 2014 ב - 3:54 קישור ישיר

    וואו. זה מה שנקרא Show stopping number. צודק לגמרי. אם ההצבעה היתה מתקיימת עכשיו, זה היה זוכה.

  13. איתן 3 מרץ 2014 ב - 3:56 קישור ישיר

    ובצד העניינים: שני סרטי אנימציה מסקרנים עומדים לעלות בקרוב בישראל: “לגו” ו”שפיצים” (ההוא על הכדורגל מהבמאי הארגנטינאי של “הסוד שבעיניים). שניהם יוצו בישראל בדיבוב בלבד. אז איך אני אשמע שירים כמו Happy בעברית?

    • יאיר רוה 4 מרץ 2014 ב - 21:32 קישור ישיר

      ״לגו״ יוצא גם באנגלית.

  14. שלו 3 מרץ 2014 ב - 4:00 קישור ישיר

    אתה רציני?? לגו הולך לצאת בעברית בלבד???

    וגם- אנחנו לבד פה? יאיר מצייץ ובין שלושתנו אני מתחיל להרגיש קצת פתאטי

  15. שלו 3 מרץ 2014 ב - 4:04 קישור ישיר

    וואוו.. הריסון פורד נראה רע והקריא זוועה. סופה של תקופה?

  16. איתן 3 מרץ 2014 ב - 4:29 קישור ישיר

    אחרי השיר הזה אני רק אומר: מבין כל הסרטים המועמדים השנה, “היא” הוא הסרט שאני הכי אוהב. אבל השיר הזה לא כל כך עובד כשהוא נטול קונטקסט. בסרט הוא עובד מצוין.

  17. טל לוטן 3 מרץ 2014 ב - 4:39 קישור ישיר

    מי שעדיין מחפש איפה לצפות באוסקר ברשת – ustvnow. הרשמה חינם ל-24 שעות.

  18. Kaz 3 מרץ 2014 ב - 4:41 קישור ישיר

    בחירה פחדנית לדוקמנטרי

  19. שלו 3 מרץ 2014 ב - 4:55 קישור ישיר

    טוב, נגמרו הפרסים הלא מעניינים של הערב? שעה וחצי של מוות מוחי.

    וגם- למה אלן יוצאת בדיליי? למה זוויות הצילומים לא תמיד קוהרנטיים ומפוקסים כשעוברים משוט לשוט?

    טקס לא להיט

  20. Yoyo 3 מרץ 2014 ב - 4:56 קישור ישיר

    http://www.1designperday.com/2014/03/02/50-most-creative-movie-posters-of-2013/

  21. איתן 3 מרץ 2014 ב - 5:25 קישור ישיר

    אני חייב להגיד שאני מאוד נהנה מההנחיה של אלן דג’נרס. אני לא מאוד מחבב את התכנית שלה, אבל באוסקרים (גם בפעם הקודמת) היא גם מצחיקה וגם נגישה מאוד. פיצה. נעשיתי רעב.

  22. שלו 3 מרץ 2014 ב - 5:31 קישור ישיר

    נראה שגרביטי הולכים על סטרייק מלא. יש לי הרגשה שגם במאי וגם סרט.

  23. נתי 3 מרץ 2014 ב - 5:37 קישור ישיר

    גרביטי כרגע לקח קטגוריות שנראה לי שללא ספק הוא היה המועמד המוביל (אפקטים, סאונד) הקשות בשבילו עוד בדרך.

  24. אידנס 3 מרץ 2014 ב - 5:38 קישור ישיר

    המעגל השבור לא שייך ללב. הוא נרכש ישירות על ידי יס.

  25. שלו 3 מרץ 2014 ב - 5:42 קישור ישיר

    הקשה היחידי שלו הוא הסרט. והעניין שם פוליטי בעיקרו. גרביטי פשוט סרט הרבה יותר טוב מ 12 שנים.

  26. איתן 3 מרץ 2014 ב - 5:48 קישור ישיר

    די מדהים מה שקורה עם הסרט הזה, “גטסבי”. הוא יצא אי שם באביב. כמעט לפני שנה. קבלת הפנים היתה יחסית פושרת. ועכשיו, אחרי כמעט שנה, יש לו חיים חדשים. הוא זכה בסוויפ כמעט מושלם בפרסי האקדמיה האוסטרלית לפני חודש, ועכשיו יש לו גם 2 אוסקרים.

  27. נתי 3 מרץ 2014 ב - 5:50 קישור ישיר

    גם בבמאי לא נראה לי בטוח לגרביטי. לגבי זה שהוא טוב יותר מ 12 שנים אנחנו חלוקים בדעות.

  28. איתן 3 מרץ 2014 ב - 6:28 קישור ישיר

    הו, אני כל כך שמח. סרט נפלא בעיניי, “היא”.

  29. איתן 3 מרץ 2014 ב - 6:40 קישור ישיר

    אמרתי לך גם אחרי הגלובוסיפ: בנוסף לכל כשרונו, אלפונסו קוארון הוא גם נואם גדול. Wiseguys, או Wise people. בדיחה גדולה.

  30. איתן 3 מרץ 2014 ב - 7:01 קישור ישיר

    7 פרסים ל”כח משיכה”. 3 פרסים ל”12 שנות עבדות”. לא בדקתי את זה,אבל נדמה לי שזה הסרט שזוכה בפרס הסרט עם הכי פחות פרסים נלווים. טקס משונה.

  31. נתי 3 מרץ 2014 ב - 7:11 קישור ישיר

    היה אוסקר יחסית צפוי וללא הפתעות, עד לשנה הבאה שיהיה לילה טוב.

  32. hamlet 3 מרץ 2014 ב - 10:56 קישור ישיר

    פיטר טראויס ציין שהבמאי והתסריטאי של
    12 שנות… לא הודו כלל אחד לשני, כנהוג.

  33. עינת שוורץ 3 מרץ 2014 ב - 20:48 קישור ישיר

    אחד ממפיקי הסרט “12 שנים של עבדות ” הוא הישראלי ארנון מילצ’ן, אשר לפני 18 שנים הפיק את הסרט “עת להרוג” בכיכובם של זוכי האוסקר סנדרה בולוק (שהייתה מועמדת אמש על “כח משיכה”) והזוכה הטרי, מתיו מקונוהיי. בעיר בה כמעט כולם עובדים עם כולם ובאותו טיפ קאסט,נחמד לראות שיש שחקנים כמו מקונוהיי שמסוגלים להמציא עצמם מחדש. זכייתו הייתה צפויה אך מוצדקת, כמו כן של שאר הסרטים והשחקנים.אני הופתעתי לטובה מזכייתו של ספייק גונז’ בפרס התסריט המקורי על “היא”. לא ציפיתי מהאקדמיה השמרנית להכיר בתסריט המקורי אך לא שגרתי.ואלן ד’גנרס?אם באמצעות תמונת סלפי והזמנת פיצה היא חושבת שהיא מנחה שמדברת לכולם,אז להבא רצוי שתתייעץ עם ג’ימי פאלון לפני..

  34. איציק 3 מרץ 2014 ב - 21:11 קישור ישיר

    ייפה אלן גילתה איפוק ולא פצחה במחול הזה שלה במעברים.


השאירו תגובה ל - איתן