06 אפריל 2016 | 18:38 ~ 0 תגובות | תגובות פייסבוק

מה קורה באולפני וורנר אחרי ״באטמן נגד סופרמן״: פותחים שמפניה או עורפים ראשים?

batmanvsuperman

״הכל בגללך״. ״לא, הכל בגללך. אתה התחלת!״. ״באטמן נגד סופרמן, הריב נמשך״

זו השאלה הגדולה שכל כתבי הבידור שואלים כרגע. אבל יש גם תשובה אחת ברורה: המנצחת הגדולה של ״סופרמן נגד באטמן״ היא וונדר-וומן/גל גדות, שהיום הוחלט להקדים את הסרט שלה. אבל נלך צעד צעד, ובין השאר נבדוק: איך מצליח הסרט בישראל?

בוודאי קראתם שלשום את הכותרת על כך שההכנסות של ״באטמן נגד סופרמן״ באמריקה צנחו ב-69 אחוזים בין סוף השבוע הראשון וההיסטורי ובין סוף השבוע השני. אבל מה קרה בישראל? ובכן, התמונה דומה: ירידה של 58.9 אחוזים. בסוף השבוע הראשון הסרט הכניס בישראל מיליון דולר (הוא מכר בשלושה ימים מה ש״זוטרופוליס״ מכר בעשרה ימים ו״קונג פו פנדה 3״ מכר בשבועיים), ובסוף השבוע השני: 440,000 דולר. לשם השוואה: ״מלחמת הכוכבים, הכוח מתעורר״ ו״דדפול״ ירדו בארץ ב-30-40 אחוז משבוע לשבוע בשבועות הראשונים להפצתם. בעשרת הימים הראשונים להפצתו מכר ״סופרמן נגד באטמן״ כ-170,000 כרטיסים בישראל.

כולם מסתכלים על סוף השבוע הראשון, כי שם נחשפת האמת עד כמה סרט מסקרן ומעניין את הקהל הרחב (ועד כמה מחלקת השיווק וההפצה עשתה עבודה טובה בהבאת קהל אל הקופות), אבל האמת האמיתית לגבי סרטים נחשפת בסוף השבוע השני שלו. אחרי שהמעריצים השבויים כבר ראו. האם יש לסרט קהל נוסף? אחרי שעבודת השיווק תמה, הסרט מתחיל לעבוד מפה לאוזן, הקהל הוא המשווק שלו, אז האם הקהל הראשוני גורם לחבריו – בוואטסאפ, בפייסבוק – ללכת לראות את הסרט? המילים ״ענק! אתם חייבים לראות״ שכותב חבר בטוויטר אפקטיביים יותר מכל של חוצות או טריילר בפריים טיים. הנפילה של ״באטמן נגד סופרמן״ מעידה שלא היו מספיק תגובות חיוביות (אבל לא לטעות, לסרט יש את מערציו. אתר מכירות הכרטיסים ״פנדנגו״ עדכן ש-30 אחוזים מכלל הכרטיסים שנמכרו דרכו לסוף השבוע השני, הם של צופים שכבר ראו את הסרט).

השאלה הכי גדולה בכל הוליווד, ואול אפילו בכל עולם הבידור הגלובלי, היא: מה קורה עכשיו במשרדי אולפני וורנר? האם הם פותחים בקבוקי שמפניה או עורפים ראשים? יש להם סיבה טובה לפתוח בקבוקי שמפניה: זה היה שבוע ראשון עצום מימדים לבכורת סרט עם הכנסות גלובליות של 682 מיליון דולר בעשרה ימים. מי יכול להתלונן.

אז זהו: שיכולים. מה שהתחיל כגל של ביקורת שלילית בתקשורת התגלה כקיר שהסרט התנגש בו. הביקוש העצום לסרט נעצר. למרות שאי אפשר לזלזל בכל הכרטיסים שנמכרו המשמעות של המספרים האלה היא כזאת: הסרט פתח כמו בלוקבאסטר, ונבלם כמו פלופ. במחלקת הנהלת חשבונות אולי מרוצים (אם כי, הפתיחה הזאת עלתה לאולפן המון כסף בשיווק מאסיבי, ואם הסרט לא יגיע ל-600 מיליון דולר באמריקה הוא עשוי להפסיד כסף, בגלל סעיף ההפצה). אבל ראשי האולפן חייבים להיות מודאגים: המותג בצרות. כמה בצרות? ככה בצרות:

ראשי וורנר צריכים להבין מול מה הם עומדים ב-2017. הם יכולים להיות רגועים לגבי הקיץ: אם יש דבר אחד שכולם – אבל כולם – אהבו ב״באטמן נגד סופרמן״ זה את וונדר וומן ואת גל גדות. ולכן, ״וונדר וומן״ ייצור סקרנות אדירה. בוורנר הבינו את זה והיום יצאה ההודעה שהם מקדימים את הסרט הזה בשלושה שבוע ל-2.6.2017. זו הצבעת אמון.

הבעיה הגדולה יותר היא עם סתיו 2017: ב-17.11.2017 מתוכנן לצאת ״ליגת הצדק״, סרט ההמשך של ״שחר הצדק״, ובו יקבץ באטמן את שאר גיבורי העל של די.סי קומיקס ליצירת סופר-גרופ (ובגלל שהנרי קאביל מופיע ברשימת המשתתפים אנחנו יודעים שגם סופרמן יהיה שם). צילומי הסרט הזה אמורים להתחיל בשבוע הבא בבימויו של זאק סניידר. וכאן מתחיל המתח: האם אולפני וורנר יעמדו לצד סניידר? האם הם ידחו את הצילומים? האם הם ידחו את יציאת הסרט?

אם הם ממשיכים כרגיל, זה אומר שהם מרוצים. מתייחסים בביטול לביקורות ולנפילות בקופה ובוטחים במותג שיש בידם. יכול להיות שהם יבקשו הידוק או אולי יושיבו תסריטאי לעבות את ההומור בסרט ואולי יבקשו מסניידר לצמצם את סצינות החלום. אבל לא שום דבר שאי אפשר לעשות תוך כדי תנועה.

אם הם דוחים את הסרט זה משדר משבר, שאף תאגיד לא רוצה להתמודד איתו. אני משוכנע שזה הסיפור שכתבי הבידור בהוליווד הכי מחפשים כרגע, לקבל מידע על מה שקורה שם. אף אחד לא יהיה בהלם אם יוחלט לדחות את ״ליגת הצדק״ ל-2018 (יהיה להם תירוץ מצוין: חוסר הרצון להתחרות מול ״מלחמת הכוכבים 8״).

ויש את האפשרות הכי דרמטית: להחליף את סניידר. ובכן, אני בספק אם הם יפטרו את זאק סניידר, זו תהיה הודאת תבוסה גדולה מדי, שאולי לא ממש מוצדקת בסרט שיתקרב – אבל לדעתי לא יגיע – להכנסות של מיליארד דולר בעולם.

המעריצים, כאמור, בטוחים שהתרחיש המציאותי הוא כמו זה בווידיאו של היטלר למעלה. ראשים מתגלגלים רגע לפני התאבדות המונית. המציאות

נושאים: בשוטף

השאירו תגובה