21 ספטמבר 2006 | 03:08 ~ 7 תגובות | תגובות פייסבוק

הלך לאור

קחו לעצמכם דקת דומיה לזכרו של סוון ניקוויסט שמת אתמול בגיל 83. ניקוויסט, הצלם הקבוע של אינגמר ברגמן, היה אחד אנשים החשובים בתולדות הקולנוע. אני חושב ש”פאני ואלכסנדר”, עליו זכה באוסקר, הוא אחד הסרטים המצולמים באופן הכי טוב/יפה/מרגש/מפעים בכל תולדות הקולנוע. ובכלל, העבודה שלו עם ברגמן היתה כמעט תמיד עוצרת נשימה. הוא צילם לאנדריי טרקובסקי את “הקורבן”. וללאסה האלסטרום את “מה עובר על גילברט”. ולוודי אלן את “פשעים ועבירות קלות”. וללואי מאל את “ילדה יפה”. וגם את “נדודי שינה בסיאטל” לנורה אפרון.

==========

כשפיטר אוטול זכה באוסקר על מפעל חיים, אחרי שסירב לפרס בתחילה ואז השתכנע, ניבאתי ששנה אחר כך הוא יזכה באוסקר פרטי, על תפקיד בסרט. זה מה שקרה עם פול ניומן שזכה באוסקר על “צבע הכסף” שנה אחרי שקיבל פרס על מפעל חיים. אלא שהתפקיד שאוטול עשה שנה אחר כך היה ב”טרויה” של וולפגנג פיטרסון, והאוסקר לא בא. עכשיו, עם תפקיד מדובר ב”ונוס” של רוג’ר מיצ’ל, לצד ונסה רדגרייב, מתחילים להישמע קולות הקוראים לאקדמיה לתת ללורנס איש ערב סוף סוף אוסקר על משחק. (ויה MCN)

==============

הנה מאט דיימון בתוכנית של ג’ימי קימל. לא רע. (ויה אן תומפסון)

והנה אייטם שכתבה אן תומפסון בסוף פסטיבל טורונטו העוסק בשני הישראלים החביבים עלינו בתפוצות כרגע: סשה כהן ברון (שמרגע שהוא מבלה את חופשותיו באורנה ואלה הוא מבחינתי ישראלי) ורם ברגמן (לא קשור לניר או לאינגמר):

Borat Speaks Hebrew

Borat may be the best film at this festival, the one that truly satisfied the most people. I have yet to meet anyone who didn’t adore it, and it has by far the best star ranking on Screen International’s critics poll. Last night at a gathering on the rooftop of The Pilot bar, producer Ram Bergman told me that when Borat speaks what we assume is Kazakh, it’s actually Hebrew. Throughout the movie—through all the aniti-Semite jokes—he’s speaking Hebrew. This movie will be a huge hit.

 

7 תגובות ל - “הלך לאור”

  1. עידו 21 ספטמבר 2006 ב - 3:58 קישור ישיר

    לזכר סוון נייקויסט, צלם מהשורה הראשונה, אשר מקומו בדפי ההיסטוריה של הקולנוע מובטח.

  2. עידן 21 ספטמבר 2006 ב - 11:02 קישור ישיר

    סוון ניקוויסט גם צילם לוודי אלן את אישה אחרת, Odeipus Wrecks מתוך סיפורי ניו יורק ואת סלבריטי, אם שכחתי איזה סרט של אלן שהוא צילם עימכם הסליחה.

  3. רתם 21 ספטמבר 2006 ב - 14:45 קישור ישיר

    עכשיו גיליתי שגם ז’ראר בראש (ככה צריך לבטא את שמו), השותף לכתיבת הסרטים של פולנסקי (“רתיעה”, “טס”, “הדייר”, “ירח מר”, “פרנטיק” ועוד) וכן “זיהויה של אישה” של אנטוניניוני, “שם הורד” של אנו, “המאהבים של מאריה” ו”אנשים מבויישים” של קונצ’לובסקי (שניהם בהפקת גולן-גלובוס), הלך החודש לעולמו. רק לפני חודשיים סיפר פולנסקי במפגש איתו באוניברסיטה על ימיו הראשונים כקולנוען מתחיל ועני בפריס וצפייה אובססיבית בסרטים יחד עם בראש, במקביל לעבודה על “רתיעה”. אכן, הולך ופוחת הדור…

  4. הפינגווין 21 ספטמבר 2006 ב - 15:06 קישור ישיר

    עושה רושם כאילו בוראט הולך להיות להיט בארץ ולו בגלל העברית. מעניין אם אפשר לשלוח אותו כמועמד לסרט הזר. 🙂
    אגב, גם הנרי פונדה זכה באוסקר (על “האגם המוזהב”) שנה לאחר שהוענק לו פרס על מפעל חיים.

    רוה לפינגווין: שמע, כדי ש”בוראט” יהפוך ללהיט צריך לעבוד על זה שיווקית, זה לא קורה מעצמו. זה לא מקרי ש”טיים מגזין” ו”הוליווד ריפורטר” כותבים לקהל האמריקאי שהסרט יהיה להיט כבר חודשיים לפני יציאתו. זה לא מקרי שאמש התקיימה הקרנה מוקדמת ב-25 ערים בארה”ב, קנדה ואירופה לחברי מיי-ספייס (הרי לכם סינרגיה: רופרט מרדוק קונה את מיי-ספייס ומיד משתמש באתר כדי לשווק את הסרט בהפקת האולפן בבעלותו). כדי להפוך את “בוראט” ללהיט צריכים אנשי א.ד מטלון להתחיל לעבוד עכשיו. הם היו צריכים להקרין אותו בפסטיבל חיפה, למשל. ואני מאוד מקווה שהם עמלים ברגעים אלה להבאת סשה כהן ברון לסיבוב הופעות בארץ לקראת יציאת הסרט. יש לומר: עבודת השיווק וההפצה של מטלון על “השטן לובשת פראדה” היתה מהטובות ביותר שראיתי בארץ אולי מימיי. והם התחילו הקרנות מוקדמות לקובעי דעת קהל בתחום האופנה לפחות לפני ששה שבועות. מה שאומר שמיד אחרי ראש השנה צריך להתחיל לעבוד על “בוראט”. אם אני לא רואה אייטם של רנו פסקל מראיין את בוראט בחדשות ערוץ 2 עד סוף אוקטובר, מישהו כאן פישל.

  5. הפינגווין 21 ספטמבר 2006 ב - 16:51 קישור ישיר

    “אם אני לא רואה אייטם של רנו פסקל מראיין את בוראט בחדשות ערוץ 2 עד סוף אוקטובר, מישהו כאן פישל.”

    אני כל כך מקווה שמישהו בקשת קורא את זה.

  6. יניב אידלשטיין 21 ספטמבר 2006 ב - 22:14 קישור ישיר

    רתם – סוון ניקוויסט גם צילם את “הדייר”, והנה נסגר לו מעגל.
    הוא גם צילם את “מה עובר על גילברט גרייפ”, סרט שלא ראיתי מאז שהוא הוקרן בקולנוע, אבל אני זוכר שהצילום היה משובח.
    יהי זכרו ברוך.

  7. ענת שרגאי 3 יוני 2010 ב - 10:32 קישור ישיר

    האם אתה יודע אם הפיצו בארץ את הסרט התחנה האחרונה The Last Station
    שביים מייקל הופמן על פי הביוגרפיה של של טולסטוי, בעצם על השנה האחרונה לחייו, מאת ג’י פריני?
    תודה

    ענת


השאירו תגובה