22 ינואר 2018 | 07:32 ~ 0 תגובות | תגובות פייסבוק

"צורת המים" זכה אתמול בפרס גילדת המפיקים, "שלושה שלטים" זכה הבוקר בפרס גילדת השחקנים. מי לעזאזל יזכה באוסקר?

"שלושה שלטים מחוץ לאבינג מיזורי" זכה הבוקר בפרס האנסמבל בסא"ג (גילדת השחקנים)

זו ממשיכה להיות שנה מאוד משונה בדרך אל האוסקר. האמת, אני די משועשע מזה. עד לפני כמה שנים כל מה שהיה צריך כדי להמר על זוכי האוסקר זה להכיר את הסטטיסטיקות ואת תקדימי העבר. אבל התקדימים האלה כבר לא עובדים. גלובוס הזהב מנבא את האוסקר? לא בטוח. פרסי בחירת המבקרים? לא בטוח. פרסי גילדת המפיקים, הם החזאים הכי טובים ואמינים ומדויקים? גם זה כבר לא חד משמעי. ומה עם פרסי גילדת השחקנים? אולי, אולי. מישהו מהם הוא אינדיקטור, אבל מי? לכן אנחנו נכנסים לעידן מעניין שבו נצטרך להתחיל להמר על סרטי האוסקר על פי – ובכן – אינסטינקטים. האם יש לנו את החיישנים לזהות מה יהיה הסרט שרוב חברי האקדמיה הכי יאהב?

נחזור רגע לסממנים המקדימים.

אתמול חולקו פרסי גילדת המפיקים, פרסים שעד לפני שנה היה להם רקורד חיזוי מצוין (מצביעי הגילדה זהים במספרם לחברי האקדמיה ושיטת ההצבעה של שני הגופים האלה זהה).

פרס הסרט (גילדת הבמאים): "צורת המים", גיירמו דל טורו

אז לכאורה זהו זה. "צורת המים" יזכה באוסקר. נכון? הוא גם זכה בגילדת המפיקים וגם זכה בפרס בחירת המבקרים. והכי חשוב: אן תומפסון, שבכל שנה אני אומ לעצמי לשים לב לתחזיות שלה, טענה אתמול בבוקר שהוא יזכה באוסקר.

פרסי גילדת המפיקים עשויים לעזו לנו להמר טוב יותר על קטגוריות אחרות באוסקר:

סרט אנימציה: "קוקו"

סרט תיעודי: "ג'יין"

=====================

אבל רגע, מה עם פרסי גילדת השחקנים? הבוקר חולקו פרסי המשחק של ה-SAG. פרס האנסמבל, הפרס הראשי של גילדת השחקנים, אמנם אינו חזאי מושלם (בשנה שעברה "מאחורי המספרים" זכה), אבל הוא מלמד אותנו לא מעט. האם נצליח לפענח מה? הנה הזוכים שהוכרזו לפני כשעתיים:

פרס האנסמבל (גילדת השחקנים): "שלושה שלטים מחוץ לאבינג מיזורי"

שחקנית: פרנסס מקדורמונד, "שלושה שלטים"

שחקן: גארי אולדמן, "שעה אפלה"

שחקנית משנה: אליסון ג'אני, "אני, טוניה"

שחקן משנה: סם רוקוול, "שלושה שלטים"

אלה אותם ארבעת הזוכים שהיו גם בגלובוס הזהב וגם בפרסי בחירת המבקרים ואלה הם ללא ספק המועמדים המובילים לזכייה באוסקר. מניסיוני, שלושה מתוכם בוודאות יזכו באוסקר פלוס הפתעה אפשרית עכשיו.

(לרשימת הזוכים המלאה, כולל פרסי המשחק בטלוויזיה, שהלכו, כצפוי ברובם ל"שקרים קטנים גדולים").

====================

שימו לב כמה הכל דומה למה שקרה בשנה שעברה בין "לה לה לנד" ובין "אור ירח". "צורת המים" הוא "לה לה לנד": זכה בבימוי בגלובוס הזהב, זכה בפרס בחירת המבקרים, זכה בפרס גילת המפיקים ולא רק שלא זכה בפרס גילדת השחקנים, הוא אפילו לא היה מועמד לפרס האנסמבל בסא"ג (גילדת השחקנים).

"אור ירח", לעומת זאת: זכה בפרס הדרמה בגלובוס הזהב (כמו "שלושה שלטים"), זכה בפרס האנסמבל בטקס בחירת המבקרים (כמו "שלושה שלטים") והיה מועמד לפרס האנסמבל בסא"ג.

המסקנה מכל זה היא, והיא ידועה היטב בהוליווד, היא שהסרט שיזכה באוסקר הוא הסרט שהשחקנים הכי אוהבים. וכרגע הסרט הוא חד משמעית "שלושה שלטים מחוץ לאבינג מיזורי". לכן, אני עושה את כל מה שלמדתי לא לעשות בכל שנותיי כמבקר וכחזאי אוסקר ומהמר הפוך מאן תומפסון: "שלושה שלטים מחוץ לאבינג, מיזורי" יזכה באוסקר, גיירמו דל טורו יזכה באוסקר על בימוי אבל לא על סרט (ממש כמו שקרה עם חבריו אלפונסו קוארון עם "גראוויטי" ואלחנדרו גונסלס איניאריטו עם "האיש שנולד מחדש").

===================

אבל יש עוד בעיה: המועמדויות לאוסקר יתפרסמו רק מחר (יום שלישי, 15:30 שעון ישראל). לעיתים נדירות קורה שהמועמדויו מתפרסמות אחרי שכל הפרסים האלה כבר חולקו, אלא שהשנה עונת האוסקרים ארוכה בשבועיים מהרגיל בגלל אולימפיאדת החורף. קריס טאפלי ב"וראייטי" מבקש להזכיר לנו שההצבעה על הזוכים לאוסקר תיסגר רק בעוד 37 יום. כלומר, שיש חודש ושבוע כדי שתמונת המירוץ תתהפך לחלוטין. הסרט המובילים עשויים להימאס על חברי האקדמיה וסרט חדשים עשויים לצוץ ולזכות במקומם.

==================

התחנות הבאות בדרך לאוסקר: מחר, פרסום המועמדים, שאולי יחשפו איזשהו נתון חדש. 18.2, הטקס פרסי הבאפט"א הבריטי שכמעט תמיד מסגיר איזושהי הפתעה קטנה שחברי האקדמיה הבריטיים מכינים לאמריקאיים.

נושאים: בשוטף

השאירו תגובה