קאט טו דה צ'ייס
"חופשה נעימה" (או "חופשה נעימה המפתחות בפנים" כפי שהוא הוצג בכרזות בקולנוע סטודיו בתחילת שנות השמונים) הוא חלק מהקנון הקולנועי שלי. הקומדיה של "נשיונל למפון" התהדרה בצ'בי צ'ייס, שהיה פעם אחד השחקנים הכי מצחיקים בתבל, תסריט הורס של ג'ון יוז ובימוי מדויק כרגיל של הרולד ראמיס, במאי נפלא. אבל עבור רוב העולם זו כנראה קומדיה זניחה ועממית (איימי הקרלינג הנפלאה ביימה את סרט ההמשך, "חופשה מטורפת באירופה", שהיתה גם מצוינת). לכן כשראיתי את "מיס סאנשיין הקטנה" בפעם הראשונה בפסטיבל חיפה, שמתי לב לכמה אלמנטים שהזכירו לי את הסרט ההוא. בעיקר העלילה עם ה – זהירות, ספוילרונצ'יק – הסבא המת שממשיך את המסע כגוויה. כך תיאתי את הסרט מחיפה: "'מיס סאנשיין הקטנה' מקסים לגמרי. דמיינו את 'דרכים צדדיות' מעורבב עם “חופשה נעימה” של צ’בי צ’ייס (זוכרים את הסבתא שם?)". שבוע אחר כך כתבתי על הסרט גם ב, בניסוח כמעט דומה ב"פנאי פלוס": "קחו את חיבוטי הנפש של 'רסיסי חיים', סרט המסע עם ג'ק ניקולסון מתחילת שנות ה-70, וערבבו אותם עם הסלפסטיק של "חופשה נעימה", הקומדיה הקופתית של צ'בי צ'ייס משנות ה-80. התוצאה, שילוב בין חיפוש עצמי וקומדיית מצבים, כובשת".
ולמה נזכרתי בזה? כי נקודות הדמיון בין "מיס סאנשיין הקטנה" ו"חופשה נעימה" הועלו רק עכשיו גם לאתר של דיוויד קאר, איש האוסקרים של "הניו יורק טיימס".
ואלה שוב מאותם רגעים בהם אני דופק את הראש בשולחן ש"סינמסקופ" איננו בלוג באנגלית.
זה היה "נסיעה נעימה, המפתחות בפנים".
צ'ייס קומקאי גדול. בזמנו דובר על תוכנית של קווין סמית לחדש את fletch, עם ג'ייסון לי בתפקיד הראשי.
עם כל אהבתי לסרט המקורי, ואפילו לסמית, אחרי שני הסרטים האחרונים שלו אני כבר לא בטוח שאני רוצה לראות את זה.
כיף לראות עוד מישהו שמעריך את ראמיס והקרלינג.
אם כי הסרטים האלה זכורים מילדותי כקומדיות חביבות, קצת וולגאריות, שלא ממש ראויות לחזרה מאוחרת. אולי כדאי לשקול מחדש ולצפות שוב במשקפיים חדשים.
צ'בי צ'ייס עזב את סאטרדיי ניט לייב אחרי העונה הראשונה והפך בעקבות תרגיל לבלשית מתחילה לכוכב קולנוע, כיום הוא במידה רבה מי שהיה כמו דן אקרויד, עמיתו לאותה תכנית טלויזיה מיתולוגית שהציתה קריירות רבות בהוליווד במשך השנים. גם הקריירה של אקרויד ככוכב קולנוע נמצאת שנים בדעיכה. ביל מוריי שהיה מחליפו של צ'ייס בעונה השנייה הצליח להימלט מגורל דומה ע"י טרנספורמציה קולנועית מאד לא שגרתית בסרטיו האחרונים.