03 יוני 2010 | 09:00 ~ 34 Comments | תגובות פייסבוק

סטודנטים נקראים לדגל

קראתי את תוכניית פסטיבל סרטי הסטודנטים כמעט מכריכה לכריכה. לא יכולתי שלא לשים לב שבדפי הקרדיטים, בפתיחת הקטלוג, זיהיתי לא מעט שמות שאני מזהה כקבועי הבלוג בתור אנשים שעזרו למיין את הסרטים ויארחו סטודנטים מחו"ל במהלך הפסטיבל. אני קורא בזאת לאנשי החוג לקולנוע שהם גם קוראי הבלוג שידווחו לקוראי "סינמסקופ" איזה מהסרטים שהם ראו ראויים לתשומת לב, ואילו הרפתקאות הם עוברים עם האורחים מחו"ל שהם מארחים. מרימים את הכפפה?



ותראו איזה מיזם מקסים: מיום שני יעלה באתר הסטרימינג של האוזן השלישית מקבץ יומי בן חמישה סרטים מתוך פסטיבל סרטי הסטודנטים. בין הסרטים, ארבעה מחמשת הסרטים הסרטים העלילתיים הישראליים (ועוד סרט אנימציה) המתחרים בתחרות הבינלאומית, וכל השאר הם נציגי בתי הספר מהעולם. כך ש-30 מסרטי הפסטיבל יוקרנו און-ליין. נפלא.



אז יאללה, אנשי הפסטיבל, התחילו להמליץ: אילו מהסרטים הזרים כבר ראיתם ואתם יכולים להמליץ עליהם או להזהיר מפניהם?

Categories: בשוטף

34 Responses to “סטודנטים נקראים לדגל”

  1. h.w. 3 יוני 2010 at 16:31 Permalink

    כבוד אחרון
    echo
    heimut
    סיור מודרך

  2. h.w. 3 יוני 2010 at 16:32 Permalink

    מומלץ מאוד

  3. אלף 3 יוני 2010 at 20:27 Permalink

    3 – אתה אדם רע, מריר וטיפש.

  4. פול קרסי 3 יוני 2010 at 21:31 Permalink

    3 -הלוזר הכי גדול פה,מסתובב בבלוג כל יום ומטקבק יום יום שטויות במיץ.

  5. משה נה נה נה 4 יוני 2010 at 0:37 Permalink

    מפוסט לפוסט נהיה פה גנון. אני הייתי משנה את שיטת הטיקבוק בבלוגים שכאלה, למשל דורש הרשמה לאתר או כתובת מייל כדי למנוע מילדים מנוזלים כמו וילנצ'יק ושאר מלעיזים למשוך לכולנו בצמות.

  6. איתן 4 יוני 2010 at 1:10 Permalink

    אתם שומעים את זה? זהו צלילם של צחצוח החרבות וקרקוש האלות והמקלות שדובר קוסשוילי שומע עכשיו. עוד מעט הם באים (הו, אני כבר מדמיין את אורי קליין קורע לגזרים את הסרט החדש שלו).
    בינתיים, אפשר להתחיל לדון במה שעובד (מעט. בעיקר רמה טכנית נאותה, ושליטה סבירה בקצב ושטף הנראטיב) ומה שלא עובד (כל השאר. הדרמה לא מרגשת, הקומדיה לא מצחיקה, ועוד שאר ירקות) בסרט. אפשר לפרק את הסרט לגורמים. אפשר לפרק לקוסשוילי את הצורה. אבל חבל על המאמץ. כי האמת – "התגנבות יחידים" זה סתם סרט.

  7. עופר ליברגל 4 יוני 2010 at 1:38 Permalink

    הפעם אני ממש לא מסכים עם איתן – "התגנבות יחדים" הוא אחד מן העיבודים הטובים ביותר לספרות שנעשו בארץ אי פעם. כל דבר פרט ל"סתם סרט" -פסיפס אנושי מורכב, בו כל דמות מאופיינת עד לדרגת הניואנס. משחק מעולה, רגעים לירים ותסריט שמצליח לשמר את רוח הספר. הכי טוב בהקרנות האקדמיה עד כה.

    ולענייני המלצות לפסטיבל הסטודנטים (יחסית לכך שהשם שלי מופיע פעמים בתוכניה, לא עזרתי הרבה, לכן ראיתי רק קצת):
    awey- שוטים סטטים מעוצבים היטב, נקודת תפנית קיצונית מאוד, אולי קיצונית מדי, אבל סרט מיוחד בכל מקרה.
    Conflict – ייחודי
    It's me, Hetmut – וואן שוט יוצא דופן.
    Kralj Matjaz – אני עדיין לא בטוח עם זה אכן דוקומנטרי. דמות באמת יוצאת דופן במרכז הסרט.
    Altona – סרט הסיטורי פרוע ומרהיב ויזואלית. לא מה שמצפים לראות בסרט סטונדטים, גם אם לא הכל מובן.

  8. yanek 4 יוני 2010 at 2:33 Permalink

    לא נכנס כאן בין עופר לאיתן אבל מציע בעדינות לכל מעריצי הדוברשווילי לשוב ולבחון את "חתונה מאוחרת" בפרספקטיבה של כל מה שהוא עשה אחרי כולל "התגנבות יחידים" והכתבה הסהרוררית בערוץ 10.

  9. 00 4 יוני 2010 at 3:04 Permalink

    אני מסכים עם עופר ליברגל בנוגע ל"התגנבות יחידים", וממש לא מבין את ההתלהמות המטופשת של אחד המגיבים כאן בנושא הזה.
    עברו שלוש שעות מאז עלו האורות בסינמטק, ואני עדיין לא נרגע מהיופי המהמם, במובן הכי בסיסי של המילה, של הסרט הזה. כנראה אחד הסרטים הכי יפים, רגישים וליריים שנעשו בארץ. בראבו.

  10. yanek 4 יוני 2010 at 3:16 Permalink

    אתה מסכים עם עופר שזה אחד העיבודים.. אבל עופר בכלל לא קרא את הספר, אז איך בדיוק אתה מסכים איתו, או במה?

  11. פידלר 4 יוני 2010 at 8:12 Permalink

    אני מסכים עם עופר ועם איתן. איך זה יכול להיות ? כי "התגנבות יחידים" הוא סרט לא אחיד באופן קיצוני. ברגעיו הרעים מדובר ברימייק תמוה ל"ספיחס", שאני דווקא מחבב, אבל ברגעיו הטובים זהו סרט סוחף, מלא עוצמה ומקוריות. אשתי אגב שונאת אותו וקוראת לו פשע כנגד הספרות הישראלית.

  12. עופר ליברגל 4 יוני 2010 at 8:15 Permalink

    קראתי את הספר פעמים, כתבתי שהסרט מצליח לשמר את רוח הספר, כשהסרט ייצא אולי אכתוב בפירוט על אספקט זה של הסרט.

  13. 00 4 יוני 2010 at 9:47 Permalink

    מה לא אחיד בסרט? אני לא חושב שיש בו דקה אחת מיותרת. וחוצמזה, להתחיל לבדוק באיזה פיסקה הסרט לא נאמן לספר זה הדבר הכי קטנוני ולא קולנועי שאפשר לעשות. רוצה לדווח לנו גם מה אשתך חושבת על העיבודים הקולנועיים לתפוז מכני וללהיות שם? למי אכפת?

  14. איתן 4 יוני 2010 at 10:21 Permalink

    1. לא קראתי את הספר. ניסתי להתייחס לחוויה הקולנועית שלי מהצפייה ב"התגנבות יחידים".
    2. לא נהניתי מהסרט. מותר לי.
    3. מצחיק שהזכירו את אחד מסרטי אסקימו לימון. כשההוא אומר לה שהוא אוהב אותה מבלי שבאמת קרה ביניהם משהו, חשבתי על יונתן סגל וענת עצמון. ואני ממש לא אוהב את סדרת הסרטים ההיא.
    4. בשנות ה-50 צעירים רקדו לצלילי שוברט? מה עם אלביס פרסלי? "Rock around the clock"? ובכלל – המוזיקה: יש קטע כזה, שכל פעם שהוא נכנס אתה מבין שזה אמור להצחיק. אבל זה לא הצחיק אותי. למעשה, רוב הפעמים שחייכתי (ולהרגשתי, ברוב הפעמים שהקהל צחק. ולא היו הרבה כאלו) זה לא היה בגלל משהו מכוון.
    5. בין "עספור" ל"נבלות", נדמה לי שעוז זהבי סובל מחשיפת יתר. והוא לא שחקן כל כך טוב בעיניי. הרוב אצלו חיצוני, ולהרגשתי, מעט מדי נתמך בדרייב פנימי. ולכן גם, מה שקורה לדמות שלו בסוף היה נדמה לי יותר מגוחך ממרגש.
    6. הסיבה שהזכרתי את אורי קליין היא המבטאים המזרחיים הכבדים. אני לא יודע איך דיברו בשנות ה-50 (הייתי בערך בן מינוס 16 כשהסרט הזה מתרחש), אבל באזניים של 50 שנה אחרי, זה מאוד צרם לי. מה גם שסיפור "אהבה" שכזה, בין "ערס" לאליטה הוא בורקס קלאסי. נדמה לי שזאת נקודה רגישה אצל קליין.
    7. קוסשוילי התמתן עם הסקס. זה טוב. ועדיין, מה שיש נדמה לי לא ברור. כאילו הוא צינזר את עצמו בעקבות מה שהיה ב"מתנה משמיים".
    8. להבהרה, אני חושב ש"חתונה מאוחרת" הוא מהסרטים הטובים שנעשו בארץ, ואני גם די מסמפט את "מתנה משמיים", למרות הבלגן שבו. וגם את "עם חוקים" אני אוהב. בעיניי, ב"התגנבות יחידים" יש צילום יפה ועריכה טובה. וזהו. השאר לא עבד עלי.

  15. רן טל 4 יוני 2010 at 10:27 Permalink

    "הקולנוע הישראלי הוא קולנוע נכה, הוא קולנוע חולה, הוא קולנוע פגוע. הוא קולנוע שהוא נס שיש סרטים פה…". אז מי חולה פה דובר?

  16. התגנבות יחידים 4 יוני 2010 at 10:46 Permalink

    מצטרף לעופר ול-00, לדעתי "התגנבות יחידים" הוא אחד הסרטים היפים והחכמים שראיתי פה בשנים האחרונות.
    מה שיתר המגיבים – ובראשם איתן – לא מבינים הוא שכל הדברים שציינתם כאן הם מכוונים באופן ברור. צריך להיות עיוור כדי לא להבין שקוסשווילי משחק פה בכוונה ובווירטואוזיות עם רצף של סרטי צבא ישראלים: כן, גם ספיחס, אבל גם אוונטי פופולו נמצא כאן במלוא הדרו, והמשחק הבולט ביותר הוא כמובן עם מסע אלונקות.
    סצינת הרימון הנפלאה (איך אפשר להיות יהיר כמו המגיבים פה ולפסול סרט שמכיל סצינות מושלמות כל כך?), ובכלל הדמות של המפקד בני (מיכאל אלוני) היא ההתמודדות הכי נועזת שראיתי כאן עם הסרט של ג'אד נאמן.
    אבל ההברקה אצל קוסשווילי היא שבעוד שגידי גוב יצא איכשהו טוב מהסרט ההוא, הגלגול העכשווי (ובעצם המוקדם יותר) שלו ב'התגנבות יחידים' יוצא סדיסט ומרושע פי אלף יותר.

  17. נעמה 4 יוני 2010 at 11:25 Permalink

    הבחור שעובד בבלוג שוב פונה לקוראים שיכתבו משהו (תוכן קוראים לזה במחלקת השיווק) על קולנוע כי הוא כבר לא עושה את זה, לא באמת מבין את זה וכנראה גם לא באמת אוהב את זה.
    תמיד ימצא את עצמו מתחמק מלומר משהו בעל ערך על קולנוע ישראלי.

  18. איתן 4 יוני 2010 at 11:52 Permalink

    טוב, הפעם נעשה את זה קצר (יש עוד במאים בעולם חוץ מדובר קוסשוילי, ויש עוד סרטים לראות):

    אם מה שקוסשוילי עשה היה מכוון, זה לא היה ברור לי, ולא עשוי טוב לטעמי. את סצינת הרימון, יותר מכל דבר אחר, חוויתי כסלפסטיק לא מוצלח.

  19. ערן 4 יוני 2010 at 11:55 Permalink

    נושא אחר לחלוטין אבל שווה התייחסות: אתר הקרן לקולנוע נפרץ ע"י האקרים אנטי-ישראליים (ככל הנראה מוסלמים).

  20. אורי 4 יוני 2010 at 12:11 Permalink

    ערן- הקרן לקולנוע ישראלי נפרץ על ידי גורמים אנטי ישראליים, ככל הנראה מוסלמים, כבר ממש מזמן, ולא באינטרנט.

  21. פול קרסי 4 יוני 2010 at 14:37 Permalink

    התגנבות יחידים מעורר דיון מעניין-לחיוב ולשלילה,מה שאומר שסרט משעמם זה לא.
    אני מחכה לחדש של דובר כבר הרבה זמן.בכל מקרה מאחל לו בהצלחה עם החדש,סתם כי אני חושב שהוא באמת אחד הטובים בארץ(אם לא הטוב ביותר,ולמרות שמתנה משמיים הוא חרא סרט)

  22. סטודנט 4 יוני 2010 at 14:49 Permalink

    התגנבות יחידים הוא סרט גרוע,‏ כנראה שדובר ‏ יודע לעשות רק
    סרטים אקזוטים עם גרוזינים…‏ ה.סרט עורר הרבה גיחוך בקרב הקהל וברור שזה יהיה כישלון בקופות ובביקורות.‏ אולי ניר ברגמן יציל את מצב הסרטים השנה

  23. סוף סוף קצת נחת 4 יוני 2010 at 14:56 Permalink

    תגובות 19-20 הן מופת של סאטירה פנים קולנועית.

    בשביל זה מקימים בלוגים, רבותי!

  24. אורי מתגובה 20 4 יוני 2010 at 21:49 Permalink

    זאת לא סאטירה. זה על אמת.

  25. האחד 5 יוני 2010 at 14:15 Permalink

    מסכים עם איתן.

  26. yanek 6 יוני 2010 at 1:13 Permalink

    איך קרה/קורה שהסרט של אבי נשר עבר/עובר כאן בלי בדל ציוץ. אפחד לא ראה?

  27. עדי 6 יוני 2010 at 10:32 Permalink

    ל yanek כי פשוט אין הרבה מה להגיד על הסרט של אבי נשר ועדיף לחסוך במילים .

  28. אורי 1 6 יוני 2010 at 13:08 Permalink

    כי הסרט של אבי נשר הוא חביב מאוד ותו לא. ודאי יהיה מועמד בקגוריות הארט, הסאונד, התלבושות ושחקנית משנה.

  29. רונן 6 יוני 2010 at 17:08 Permalink

    ובינתיים בוטלו ההקרנות הראשונות בסינמטק של אודם וזוהי סדום והשמועה אומרת שגם כלבת לא יוקרן במועד הראשון

  30. סטודנטית מספיר 6 יוני 2010 at 19:35 Permalink

    הייתי בהקרנה של "פעם הייתי" בפסטיבל דרום – לטעמי – סרט משובח, אחד היפים של אבי נשר ולדעתי גם אחד הסרטים הטובים של הקולנוע הישראלי בשנים האחרונות. המשחק של אדיר מילר, מיה דגן והנער שמשחק את הילד מצוין, הצילום מרהיב, המוסיקה – כן סוף סוף יש מוסיקה בסרט ישראלי והיא יוצאת מהכלל. הסרט הזה המשיך להדהד עבורי כל סוף השבוע וגם עכשיו. לומר על הסרט שהוא נחמד ותו לו זה לעשות לו עוול – מדובר בחוויה קולנועית מרגשת וגם משעשעת ואני בטוחה שהוא יהיה הצלחה גדולה.  

  31. אלף 7 יוני 2010 at 12:33 Permalink

    לסטודנטית למה בדיוק? פולקלור?

  32. תמי 13 יולי 2010 at 10:24 Permalink

    זו סרט אומנות צרופה, יצירת מופת, מדהימה, לא פונה לריטינג, מכאל נפלא משחק מדוייק מחבר בין כל הדמויות הנפלאות. מה רציתם כוכב נולד וריאליטי.
    הסרט גדול על ההמונים.

  33. web analytics 7 דצמבר 2010 at 8:23 Permalink

    Mate this spam comments here will drive me insane! Get rid of it!

  34. Jodie Roma 7 פברואר 2011 at 4:04 Permalink

    Couldn't be written any better. Reading this post reminds me of my old room mate! He always kept talking about this. I will forward this article to him. Pretty sure he will have a good read. Thanks for sharing!


Leave a Reply