06 יוני 2007 | 12:25 ~ 17 תגובות | תגובות פייסבוק

תלת מימד, שאל אותי כיצד

הידיעה הזאת מ"ההוליווד ריפורטר", על התקנת מקרני ההי-דפינשן הראשונים ברזולוציית 4K של סוני בבתי קולנוע בלוס אנג'לס, ממלאת אותי שמחה ותקווה גדולה. אני באמת מאמין שברגע שטכנולוגיית ההיי-דפינישן תהיה נגישה לקנייה במחירים סבירים (לבתי קולנוע) הקולנוע יחווה מהפכה. אבל חשוב מזה, מנקודת המבט שלי: זו עשויה להיות נקודת מפנה היסטורית ודרמטית לכל סצינת הקולנוע הישראלית. בואו נדמיין: אם יימצא תורם לרכישת מקרן 4K לסינמטק תל אביב, כל מה שנצטרך כדי לראות את העותקים המשופצים של "ד"ר סטריינג'לאב" ו"מעתה ועד עולם" זה קלטת בטא דיגיטלית. לא עוד סלילי פילם ענקיים ששינועם עולה הון וצריך לחכות בתור שעותקי הפסטיבלים יתפנו ועד שהם יגיעו לישראל הם כבר יהיו מאוד לא משופצים אלא שרוטים ובלויים. מרגע שענייני זכויות ההקרנה יסודרו, זה עניין של הכנסת קלטת לתיק יד, או משלוח אובר-נייט בקורייר ב-200 שקל (שלא לדבר שבעתיד הלא רחוק הסינמטק יוכל להוריד את הסרט בקו לווייני או אינטרנטי מקודד ממחזיק הזכויות הישר להארד-דיסק, ואז מחירי השינוע יעלמו לחלוטין). הצד הפיזי של הקרנת הקולנוע – הגלגלים וזמינותם – הוא אחד המכשולים הגדולים בהבאת סרטים אלטרנטיביים למסכים בארץ. הצד הפיזי של הסרטים מייקר מאוד את עסק ההפצה לסרטים, והופכת סרטים עם קהל יעד של 20 אלף צופים לעסק לא משתלם. והכי חשוב: הקרנת היי-דפינישן 4K נראית נפלא. העתיד הדיגיטלי משמח אותי עד מאוד.



ומתי נראה מקרני היי-דפינישן בארץ? רק כשלבעלי בתי הקולנוע כאן לא תהיה ברירה. הסרטים הדיגיטליים בתלת-מימד הם הגביע הקדוש החדש (ישן) של הוליווד. האולפנים בהיפר-ונטילציה מרוב התרגשות. הנה סקירה שלי על העתיד התלת מימדי של הוליווד, הן של IMAX והן של הקרנות היי-דפינישן באולמות קולנוע רגילים – שמתחיל לבצבץ כבר עכשיו, אבל יהפוך לצונאמי ב-2009. האם זה יהיה קוריוז משונה וקצר מועד כמו שני הגלגולים הקודמים של סרטי התלת-מימד, בשנות החמישים ושנות השמונים? אם אין לכם סבלנות לקרוא הכל, לפחות תגללו עד סוף הטקסט לקרוא את תגובות בעלי בתי הקולנוע בישראל לשאלה: תלת מימד בישראל – מתי?



העתיד נראה קרוב מתמיד
סטיבן ספילברג, פיטר ג'קסון, ג'יימס קמרון, ג'ורג' לוקאס, רוברט זמקיס ויו-2 מכריזים: סרטים בתלת-מימד הם הדבר הבא. יש סיכוי שבתוך כמה שנים אפילו בישראל. ואתם בהחלט יכולים לשכוח ממשקפי הקרטון המסורבלים ההם


(פורסם ב"פנאי פלוס", 30.5.2007)


זו הבשורה הכי חמה מהוליווד השנה. כל כך חמה, שבחודש האחרון כמעט כל עיתון אמריקאי פרסם את ההצהרה בכותרות ענק: סרטי התלת-מימד עומדים לעשות קאמבק. עד כדי כך האולפנים הפכו לאמינים בתלת מימד שיש אפילו מפיקים שגורסים שמ-2009 רוב הסרטים ההוליוודיים הגדולים יופקו ויופצו בגרסאות תלת מימד. ועכשיו, נותר רק להבין: מה זה אומר?


1. התגובה שלכם לצמד המילים "תלת מימד" נורא תלויה בגיל שלכם. אם הייתם בחיים בשנות החמישים ודאי נחשפתם לגילגול הראשון של טכניקת הצילום הזאת. האולפנים, בניסיון להיאבק בירידה במכירות הכרטיסים, ניסו להמציא טכניקות צפייה ייחודיות, שיבדילו את החוויה הביתית מזו הקולנועית. אז הם המציאו את המסך הרחב (סינמסקופ) והמסך הענק (סינרמה) ואת סרטי התלת מימד. הרעיון היה לפרסם: את זה לא יהיה לכם בבית. הבעיה היתה טכנולוגית: כדי לייצר חוויית תלת מימד מושלמת צריך היה ליצור סנכרון מושלם בין שתי מצלמות, וזה לרוב לא עבד. שיטות הקרנה תלת מימדיות אחרות, העושות שימוש במשקפיים זולים עם עדשות ירוקות ואדומות, היו גרועות למדי והוציא לטכנולוגיה שם רע וירוד. אבל רגע לפני הדעיכה, הוליווד של שנות החמישים האמינה שסרטי התלת מימד יצילו אותה. ג'ון וויין צילם מערבון בתלת מימד, "נשקיני קייט" היה מיוזיקל בתלת מימד. ואפילו היצ'קוק ביים את "אליבי" בתלת מימד, אלא שמרגע תחילת הצילומים ועד יציאת הסרט סרטים תלת מימדיים יצאו מהאופנה והסרט הופץ בגרסה שטוחה רגילה.


2. גל נוסף של סרטי תלת מימד הגיע בתחילת שנות השמונים, כניסיון נואש להילחם במכשירי הווידיאו. שוב, טכנולוגיה ביתית חדשה גרמה לאנשים להישאר בבית, מכירות הכרטיסים צנחו והוליווד הגיבה בפאניקה. אלא שבסיבוב הזה הופקו אך ורק סרטי זבל בתלת מימד. "מלתעות 3", או "מלתעות 3D", היה הכי מפורסם בהם. חברת קנון, של מנחם גולן ויורם גלובוס, יצרה כמות סרטי הרפתקאות, העתקות זולות ל"אינדיאנה ג'ונס" ו"בעקבות האוצר הרומנטי", שניסו ליצור הבהלות מטופשות שמזנקות אל הקהל. התוצאה היתה נלעגת. מאז, תלת מימד נותר גימיק זול לסדרות טלוויזיה (כמו הפינאלה של "אורי גלר מחפש את היורש"), וסרטים זניחים ("סיוט ברחוב אלם 6" ו"ספיי קידס 3").


3. מי שהעיר מחדש את העניין בתלת המימד היתה חברת IMAX הקנדית. החברה, המפיקה סרטים למסכי ענק, הצליחה ליצור חוויית תלת מימד משובחת, עם משקפיים נוחים יותר. הבעיה היתה שהסרטים שהם הציגו באולמותיהם היו זניחים ומשעממים. לפני שנתיים בדיוק, כתבתי ממש כאן על סרטי האיימקס תלת מימד המוצגים באולם האיימקס באילת: "מדובר בטכנולוגיה עם פוטנציאל כה מרהיב שצריך רק לחכות שיקום איש החזון ויהפוך את המדיום הזה מקוריוז למשהו בעל ערך. יש דיבורים על זה שג'יימס קמרון (שביים סרט תיעודי לאיימקס המתעד בתלת-מימד צלילה אל הטיטאניק האמיתית) יעשה משהו עלילתי. וגם רוברט זמקיס ופיטר ג'קסון חושבים על זה. בינתיים באמריקה, יותר ויותר סרטים מופצים במקביל גם בבתי קולנוע רגילים וגם בגרסאות איימקס". אלא שסרטי איימקס הם שוק מצומצם מאוד: יש מעט מדי אולמות כאלה כדי להצדיק השקעה. מה שקרה הוא שכעת מדברים על הקרנת תלת מימד באולמות קולנוע רגילים מתוך מקרנים דיגיטליים בהיי דפינישן.


4.
אז מתי יתחיל הגל הבא? ב-2009. תרשמו את התאריך ביומניכם: מאי 2009. אם אתם עורכי עיתונים אתם צריכים להתחיל להתכונן עם כתבות הפריוויו לדצמבר 2008. מצד אחד, יש זמן. מצד שני, זה תכף קורה. ג'פרי קצנברג, למשל, הצהיר שמקיץ 2009 כל סרטי האנימציה של דרימוורקס יופקו בתלת מימד, כשהראשון שבהם הוא "חיזרים נגד מפלצות", שייצא במאי 2009. ג'יימס קמרון הכריז שסרטו הבא, "Avatar", העוסק גם הוא בחיזרים, יצולם ויופץ בתלת מימד. גם הוא מייעד את תאריך ההפצה למאי 2009. ובשבוע שעבר הכריזו פיטר ג'קסון וסטיבן ספילברג שהם יביימו יחד טרילוגייה המבוססת על הקומיקס הבלגי "טינטין". ג'קסון יביים את הסרט הראשון, ספילברג את השני ועוד לא ידוע מי יביים את השלישי. הטרילוגיה תופק בתלת מימד. תאריך הפצה לסרט הראשון: 2009.


5. אז אם כל זה יקרה רק ב-2009, למה גם "הניו יורק טיימס", גם "הלוס אנג'לס טיימס", גם "וראייטי" וגם "הוליווד ריפורטר" ממהרים לדווח על זה כבר עכשיו? או, ברוכים הבאים לפוליטיקה הפנים-הוליוודית. האולפנים מאמינים שסרטי תלת מימד יצילו להם את העסקים: ממש כמו שהיה בשנות החמישים והשמונים גם עכשיו רואים האולפנים איך אמצעי הבידור הביתיים פוגעים להם בעסקים. אינטרנט, די.וי.די ומשחקי מחשב וקונסולה משאירים את בני הנוער בבית. עותקים פיראטיים המצולמים מתוך אולמות הקולנוע, הם טוענים, נוגסים ברווחיהם. סרטי התלת מימד אמורים לטפל בשתי הבעיות: לגרום לצעירים לרוץ לקולנוע לראות משדהו שאין להם בבית, ולפחות בתחילה ייקח זמן עד שמישהו יימצא דרך איך ליצור עותקים פיראטיים מהסרטים התלת מימדיים. אז מה הבעיה? הבעיה היא בעלי בתי הקולנוע. כרגע יש בארצות הברית בסך הכל 700 אולמות קולנוע המכילים מקרן היי דפינישן ומסך מיוחד, עם ציפוי כסוף, המתאימים להקרנה תלת מימדית. אלא שג'פרי קצנברג, למשל, רוצה להפיץ את "חיזרים נגד מפלצות" ב-6000 אולמות באמריקה. קמרון, שמתכנן לצאת מולו באותו סוף שבוע במאי 2009, ירצה כמות אולמות שקולה. הכתבות בעיתונים, לפיכך, מכוונות בעיקר לבעלי בתי הקולנוע, להמריץ אותם, לששכנע אותם שזה הולך להיות לוהט, ולדרבן אותם להוסיף מקרנים ומסכים מתאימים לאולמות שלהם. ובמילים אחרות: לקפוץ מ-700 מסכים לכ-10,000 מסכים בשנתיים. אלא שבעלי בתי הקולנוע חוששים: הדבר דורש מהם השקעה כספית ניכרת של בין 50 ל-120 אלף דולר, והם לא יודעים אם העסק בכלל ישתלם להם. בעלי בתי הקולנוע רוצים שהאולפנים ישתתפו בהוצאה.


6. בינתיים, הנתונים מסרטי התלת מימד הבודדים שיצאו, מעודדים למדי. סרט התלת מימד בהפצה הרחבה ביותר שיצא עד כה היה "לפגוש את הרובינסונים" המונפש של דיסני. הסרט אמנם לא זכה להצלחה גדולה, אבל הוא הצליח היטב בגרסת התלת הרבה יותר מהגרסה השטוחה. 30 אחוז מהכנסותיו הגיעו מהאולמות שהקרינו אותו בגרסת התלת מימד שלו, למרות שהם מנו רק 18 אחוז מכלל האולמות בהם הוקרן הסרט. גם "רכבת לקוטב" של רוברט זמקיס, הפך להצלחה עצומה בגרסת האיימקס התלת מימדית שלו. למעשה, זה הסרט שהעיר את סקרנותם של המפיקים ושל היוצרים באפשרות הזאת: גם באופן בו הוא נראה, וגם בזכות הצלחתו.


7. ומהשבוע שעבר נוסף תת-ז'אנר חדש לסרטי התלת מימד: סרטי הופעות הרוק התלת מימדיות. להקת יו-2 השיקה בפסטיבל קאן את סרט ההופעה שלה, שבוים על ידי במאי הקליפים מרק פלינגטון. הסרט, "U23D", צולם בהופעות בדרום אמריקה עם שש מצלמות תלת מימד והוא מוקרן באולמות קולנוע רגילים (לא איימקס) כשהקהל נדרש להרכיב על אפו משקפיים שונים מהמסורבלים והמעיקים של פעם: אלה פשוט משקפי שמש אופנתיים וסטנדרטיים. נראים כמו ריי-באן, לא כמו קרטון ששורט את האף. ג'יימס קמרון אף מאמין שסרטי התלת מימד יהפכו לכזו סנסציה, שאנשים יקנו לעצמם משקפיים קבועים על פי טעמם ויבואו איתם לקולנוע. חנויות אופטיקה, מנבא קצנברג, ימכרו משקפי תלת מימד אופטיות לטובת אלה שכבר זקוקים לזוג משקפיים כדי לראות סרטים. הדיווחים מפסטיבל קאן על סרט ההופעה של יו-2 היו משתאים. תשכחו מהתלת מימד הישן של הסבא והסבתא, היה המסר. תשכחו מצילומים מטושטשים ומשקפיים שעושים כאב ראש. מדובר במשהו אחר לגמרי.


ומה עם ישראל?


שאלת השאלות: מתי נראה כאן סרטים עלילתיים בתלת מימד, באיימקס או בהקרנה דיגיטלית? ישראל הורביץ, מנכ"ל רשת ג.ג: "אולם האיימקס הראשון של ג.ג עתיד להיפתח בקיריון במהלך יוני הקרוב. אחריו אמור להיפתח בבאר שבע, כפי הנראה במהלך דצמבר השנה. הסרטים האמורים להיות מוצגים באיימקס כפי שזה מצטייר היום הם: 'ספיידרמן 3', '300' (עדין אין אישור) ו'הארי פוטר' החדש שיש בו 30 דקות תלת מימד בסוף הסרט. בנוסף יוצגו סרטי האיימקס הרגילים. קולנוע דיגיטלי עדיין לא בתכניות שלנו אבל אנחנו בודקים כל הזמן את השוק וברגע שזה יהיה גם כלכלי נהיה שם".


ומחברת תיאטראות ישראל, הבעלים של רשת רב חן, מוסרים: "ההחלטה לגבי הפצה של סרטים בתלת-מימד באיימקס תלויה במספר גורמים. עלות העותק של סרט הוליוודי של כשעתיים באיימקס שלשה מימדים, הינה כ-50,000 דולר וזו בדרך כלל החלטה של האולפן מחו"ל האם כדאי להשקיע סכום שכזה. באשר לנושא הדיגיטלי: אנו כרגע לומדים את הנושא כמו רשתות בינלאומיות רבות. ההשקעה היא עצומה כ- 120,000 דולר למסך. בארה"ב משתתפים האולפנים הגדולים בהשקעה של בתי הקולנוע ואילו בשוק הבינלאומי עדיין אין הסכם שכזה".

נושאים: 3D, היי דפינישן

17 תגובות ל - “תלת מימד, שאל אותי כיצד”

  1. דורון פישלר 6 יוני 2007 ב - 12:49 קישור ישיר

    התגובה של תאטראות ישראל נראית לי משונה, או אולי היא תועתקה לא נכון. לתאטראות ישראל אין כרגע אף אולם איימקס, אז הדיבורים על העלות של הבאת עותק איימקס לא רלוונטיים. לבנות אולם איימקס עולה קצת יותר. מצד שני, כשנפתח יס פלאנט, בתאטראות התגאו (בין השאר) בעובדה שכל האולמות בו הם "3D-Ready": חלון ההקרנה, למשל, הוא גדול מהמקובל, כדי שיהיה מקום למקרנת התלת-מימד שאולי תגיע יום אחד.

    חוץ מזה, רוברט זמקיס עשה הרבה יותר מלחשוב על זה: עוד לפני 2009 ולפני 'אוואטאר', כבר השנה ייצא 'בייוולף' שלו, סרט הרפתקאות למבוגרים, שהופק בטכנולוגית לכידת-תנועה ויוקרן בגירסת איימקס בתלת-מימד.

    רוה לדורון: ככתוב, זמקיס התניע את כל המהלך הזה עם "רכבת לקוטב" שהפצת האיימקס-תלת-מימד שלו הצילה את הסרט כלכלית. תגובת פורום הועתקה-הודבקה כלשונה. אני מניח שברגע שיהיו אולמות איימקס בארץ גם לפורום פילם יורשה להשתמש בהם, למרות שהבעלים יהיו ג.ג. אבל כמובן שבעוד ג.ג הם בעלי הבית ובעלי האינטרסים להעשרת האולמות בסרטים לוהטים ומדוברים, פורום פילם יכולים עדיין לשחק "קשים להשגה" ובכך לאלץ את ג.ג להשתתף בעלות העותק (למרות שבתור מפעילי איימקס במזרח אירופה ברור שלפורום פילם/תיאטראות ישראל יש את העותקים האלה, הם רק לא ימהרו להודות בכך. ג.ג ירצו ספיידרמן 3? שישלמו).

  2. Nimrod's Son 6 יוני 2007 ב - 13:57 קישור ישיר

    "רכבת לקוטב" לא היה פלופ רציני?

    רוה לנמרוד: לא. הוא אמנם התחיל חלש ולאט ודבקה בו תווית מפסידנית, אבל הוא תפס תאוצה, בעיקר בזכות האיימקס 3D. הוא כבר הכניס 300 מיליון דולר בעולם, ומסתמן שהוא יופץ שוב ושוב לאיימקס בכל נובמבר לקראת חג המולד ויכניס עוד 2-3 מיליון דולר. ואגב: סרט נפלא.

  3. gyuval 6 יוני 2007 ב - 13:58 קישור ישיר

    אחרי שנים של זיהום אויר, סירחון מצטבר, חופי ים מזוהמים סוף סוף שווה לגור בקריות.

  4. VAN ERIK 6 יוני 2007 ב - 17:39 קישור ישיר

    יאיר זה לא עסק. למה הבקורת שלך בפנאי פלוס כל כך קצרות?, יאללה תרחיב, לפחות אם לא שם תרחיב פה באתר, זה נראה שאתה שם לעצמך ברקסים וחבל, למשל התקופה ב"העיר"- בקורת על הסרט של בראנה הייתה מתחילה (לפחות כך אני רוצה) לאיפה הבנאדם נעלם איזה סרטים מדהימים הוא עשה בתחלת שנות ה90 ואחרי זה לאחר שהתגרש מאמה טומפסון הוא נפל לפרוע על המערב.
    מה לא חסר לך?

    רוה לוואן אריק: זה הפוך. ב"העיר" לא הייתי כותב בכלל על החדש של קנת בראנה חוץ אולי משורה בסוף התקציר בעכבר. ב"פנאי" אני מנסה לכסות כמה שיותר סרטים. אין לי עניין לדון ב"לאן הוא נעלם" כשהתוצר החדש שלו כה זניח. אם הוא יקום לתחייה, נרחיב עליו. הביקורת על "אושן 13" היא באורך הממוצע של ביקורותיי מ"העיר", 850 מילה, אבל היא לא הועלתה לוויינט. אעלה אותה בשבת לאתר.

  5. יוסי 6 יוני 2007 ב - 18:25 קישור ישיר

    מות יומת הפילם!!!!! אמן כן יהי רצון!
    ואגב יאיר, מקרן HD כבר קיים מעל שנתיים בסינמטק ת"א. לא ידוע לי אם הוא ברמה של 4 K אבל מקרן יש.

    רוה ליוסי: הוא 2K. ולדעתי מאז שהוא נרכש הוא מעולם לא הקרין סרט היי-דפינישן, רק בטא דיגיטל רגיל.

  6. יוסף 6 יוני 2007 ב - 22:07 קישור ישיר

    א. 4K זה פטנט רק של סוני. כמו הרבה פטנטים שלהם, הם היחידים שאוהבים אותו. 2K זה כנראה הסטנדרט הבא.
    ב. המרה של פילם ל-2K היא בקצב של פריים בשתי שניות (וזה עוד הכי מהיר). דקה בשעה, פיצ'ר בשבועיים-חודש. עלויות משוערות: עשרות אלפי דולרים. פרינט במעבדה: 5000-7000 דולר. גם אם נקנה עשרה מכשירי טלסינה דיגיטליים ונעבוד איתם רק על קלאסיקות, נקבל מקסימום 200 סרטים בשנה. אבל מי יכסה את העלויות של המכשירים (כמה מאות אלפי דולרים המכשיר+שעות עבודה). לעומת זאת, פרינט פילם אי אפשר לשכפל, אפשר להשמיד אחרי חמש שנים, והוא נשחק ונהרס. איזה אינטרס יש לבעלי הזכויות לוותר על מה שיש להם?
    לא תהיה קלאסיקה ב-2K כל כך מהר.

  7. באביק 7 יוני 2007 ב - 0:54 קישור ישיר

    חכו שנייה עם הקרנות, מה עם צילום ? למה למרות שורת מצלמות ה-2K המרשימות שהוצגו ב-NAB לאס ווגאס אך לפני חודשיים ימים, שום חברת הפקה צוות צילום במאי בעל חזון מצלמים בארץ ב-2K ? מחידי הציוד סבירים לדעתי ותאימות הסרט להקרנות עתידיות, עמידותו, שלא לדבר פשוט על איכות הצפייה בו רק יגדלו. למה החשיבה היא רק מעבר לאף ? אתמהה.

  8. הוא הלך בשדות 7 יוני 2007 ב - 9:43 קישור ישיר

    מה דעתכם על הבחירה של הסרטים הדוקומנטרים בוולגין?
    מתי יתפרסמו שאר הקטגוריות?

  9. רז-ש 7 יוני 2007 ב - 11:03 קישור ישיר

    יאיר שכחת לציין שרק בשבוע שעבר הוכרז ש3 סצינות מרכזיות בTHE DARK KNIGHT (סרט ההמשך לבאטמן בגינס) יצולמו באיימקס תלת מימדי במקור. לפי ההכרזה מדובר בשימוש הראשון בטכנולוגיה לסרטים עלילתיים.

    רוה לרז: קראתי את הידיעה אבל לא הבנתי אותה. מה יראה הצופה בגרסת ה-35 מ"מ הרגילה, או שאלה סצינות שישולבו רק בגרסת האיימקס, או שסתם כריס נולן נגנב מהמצלמות ומהאיכות שלהן?

  10. רז-ש 7 יוני 2007 ב - 20:28 קישור ישיר

    גם אני לא הבנתי. אבל אני מאוד מסוקרן. אני מניח שנצטרך לנסוע לניו יורק ביוני 08 בשביל לגלות.

  11. רם 9 יוני 2007 ב - 17:39 קישור ישיר

    פורמט ה4k נולד מהצורך של סריקת הנגטיב ל קבצי מחשב כדי ליצור אפקטים או לצורך תיקוני צבע DI וזאת עלמנת לשמור על הרזולוציה המקסימלית של הנגטיב שמוערך כ 12.5 מגה לפריים לעומת פריים של היידפנשיין שהוא בערך 2 מגה לפריים. על מותו של הפילים הכריזו כבר כמה פעמים אך גם הוא התקדם תכנולוגית בצורה מדהימה הרגישות ו גמישות שלו כלכך גדולים שאין שום פורמט שיכול עדיין להשטוות אליו אפילו לא מצלמות הפילים סטרים כמו הוייפר ה דלסא ה d20 של arri ואפילו מצלמת ה 4k החדשה שמרעישה את העולם ה red שתגיעה בקרוב לארץ באדיבות חברת אוטופיה(תקראו מה כתב על כך הצלם של זודיאק)
    בארץ לא מצלמים בפורמטים האלו מהסיבה של פוסט ושל מקום איכסון
    פורמט של hd מגיע ליותר מי 100 מגה לשניה ו פורמטים יותר גדולים יכולים להגיע ל250 מגה לשניה
    לצורך זה צריך מחשבים חזקים מאוד כדי לעבוד אם האינפורמציה וגם הרבה מאוד מקום לאחסן אותה

    זאת אחת הסיבות שמצלמת הפנסוניקhvx200 שמאפשרת בתקציב אפסי לצלם בפורמט של hd ן בהילוך איטי כמו בפילים לא מצליחה להיכנס לשוק של הדרמות כי כדי לשמור כמות כזאת של חומר גם צריך לפחות מקום איחסון של 2 טרהביט ומערכת עריכה שיכולה לעבוד און ליין אם החומר והקבצים
    הפער בין עלות המצלמה לעלות הפוסט פה בארץ יוצר מצב אבסורד שאתה יכול לשכור מצלמת hd בעלות מאוד נמוכה אבל משלם על פוסט כאילו עבדת במצלמת f900 שעלות השכרת מגיעה בערך פי 4

    הקרנת קלטת בטה על מקרן 4k לא תיראה באיכות יותר גבוהה מכיוון שיש לה רק 720 קו לך מה שלא קיים לא יראה גם מקרן 2k הוא עדיין בערך פי 2.5 יותר באיכות מאשר בטה
    כדי לנצל את האיכות יש להקרין לפחות באיכות של hd אמיתי כלומר1420*1980 ואז תהיה משמעות למקרן ה 2k כדי להקרין בפורמט 4k צריך העביר את הסרט רק על הארד דיסק 2 טרה בייט בערך מה שהופך את כל העסק לבלתי אפשרי כרגע
    בנוסף העבודה אם המצלמות האלו מצריכה המון פיקוח טכני בזמן הצילום מוניטורים וסקופים וטכנאים בעוד שאת הפילים מכניסים למגאזין ומצלמים כמו לפני 60 שנה
    לדעתי הצנועה יעבור עוד כמה וכמה שנים טובות עד שהפילים ימות וגם אז כאשר היו מצלמות באיכות מדהימה כמו מצלמת ה super high vision שהיום עובדים עליה ביפן תמיד ננסה לגרום להן שיראו כמו פילים:)

  12. יואב ר 30 אוגוסט 2007 ב - 11:35 קישור ישיר

    הנה מצלמות ברזולוציה של 11-12MP האמורות להחליף את הפילם בתקציב זעום למדי (להערכתי כ-25 אלף דולר למערכת כולל אביזרים). מחר (31 באוגוסט לספירתם) יצאו 25 המצלמות הראשונות לשוק.

    אומרים שזו אמורה להיות המהפיכה הבאה.

    http://red.com

  13. אורי המלך 18 נובמבר 2007 ב - 11:08 קישור ישיר

    מה קורה גברים שלי תאמינו לי אני ראיתי רק את מלתעות 1+2 ואני רוצהלראותגם את 3ו4 ואם אני יודע יש גם מלתעות 5 אז תעזרו לי לחפש!!!!

  14. BEOWULF 7 ינואר 2008 ב - 23:42 קישור ישיר

    תגידו, לא שמעתם על BEOWULF?
    ראיתי את הסרט כבר שלושה פעמים בIMAX בקריון בתלת מימד.
    הסרט כולו תלת מימד, מההתחלה ועד הסוף וזו החוויה הקולנועית הכי טובה שהיתה לי עד היום.
    התאכזבתי לשמוע שהסרט השני של באטמן החדש לא יהיה תלת מימד כל הסרט כמו ביוולף.
    לדעתי ביוולף זה הסרט הכי טוב במאה שנים האחרונות.

  15. ערן כץ 26 ינואר 2008 ב - 13:19 קישור ישיר

    ליאיר – קודם כל, לגבי "בייוולף", רציתי להודות לך באופן אישי. הסיבה היא שבעקבות הביקורת שלך בפנאי פלוס על הסרט בגרסת האיימקס שלו, אני ואשתי החלטנו לשים פעמינו לצפון (אנחנו גרים בחולון..) במיוחד בשביל לראות את הסרט. והתוצאה הישירה של זה היתה גם החוויה הקולנועית הכי מטורפת שהיתה לי מאז "קינג-קונג", וגם שבמשך יומיים לא הפסקתי לחשוב על הסרט הזה, על החוויה, ועל האופציות הגלומות בטכנולוגיית האיימקס. הסרט הזה פשוט לא יצא לי מהראש. אחרי שבועים וחצי נסעתי שוב עם חבר וראיתי אותו שוב. אותו חבר אגב, לאחר שבועיים נסע גם הוא פעם שניה..

    לגבי טרילוגיית ספילברג-ג'קסון, זו בהחלט הידיעה הכי משמחת שיכלתי לצפות לה… לחשוב ששני הענקים הללו מפיקים ומביימים (לא פחות..) טרילוגייה ביחד? אשכרה וואו!! ועוד סרט-איימקס בנוסף לכך?? פשוט לא יכול להיות יותר טוב מזה. אני אשמח לשמוע עוד נתונים בנוגע לפרוייקט הזה, במידה ויהיו לך כאלו.

    לבסוף יש לי שאלה אליך. קראתי איפשהו באינטרנט משהו שמישהו רשם לגבי קינג-קונג בתלת מימד. לא ידעתי כמה חשיבות לייחס לכך, אך מצד שני, המחשבה הראשונה שפקדה את מוחי מיד בתום חויית "בייוולף", היתה – "הלוואי.. הלוואי ויצליחו מתישהו לתרגם את קינג-קונג לגירסת איימקס..". אז רציתי לשאול אותך אם אתה יודע משהו לגבי העניין הזה.


השאירו תגובה