28 יוני 2007 | 08:00 ~ 4 תגובות | תגובות פייסבוק

רוג'ר ואנחנו

ההחלמה של רוג’ר איברט כנראה מתקדמת היטב. השבוע הוא החזיר בשעה טובה את מדורו המעולה “Answer Man” ממנו למדתי הפעם שהבמאי הסנגלי אוסמה סמבנה מת באחרונה בגיל 84. סרטו האחרון היה “מולאדה”, שהוקרן בפסטיבל ירושלים לפני שנתיים.
ואיברט חגג השבוע יום הולדת 65 ומלאת 40 שנה לעבודתו כמבקר וקיבל מתנה: הספד בעודו חי מאת ידידו ועמיתו ריצ’רד קורליס, המבקר של “טיים”. פייר, טקסט מרשים על אדם באמת יוצא דופן.

========

הכתבה ששברה את ליבי: טרזים (“תא קטלני”, סרט שהתמוגגתי ממנו) מימן לעצמו סרט חדש בשם “The Fall” אותו צילם במשך שנים ברחבי העולם, באתרים אליהם הגיע בעבודתו כבמאי פרסומות, אבל המבקרים שראו את הסרט בטורונטו קטלו ועכשיו אף אחד לא מעוניין להפיץ את הסרט. ספייק ג’ונז ודיוויד פינצ’ר הם המפיקים האחראים. פינצ’ר אומר בכתבה: “ככה היה נראה ‘הקוסם מארץ עוץ’ אם טרקובסקי היה מביים אותו”. חייב לראות את הדבר הזה.

========

מה משותף ל”מדוזות” (שעולה היום), ל”קין” (שגם עולה היום) ול”נודל” (שעולה ב-26.7)? לשלושתם שם של מילה אחת, נכון. אבל יש גם את מוטיב הילד הנטוש. גם ב”קין” וגם ב”נודל” יש ילד או ילדה שאמם מבקשת מזר לשמור עליהם לרגע ואז נעלמת. “קין” לוקח את זה לכיוון המטריד, “נודל” הולך לכיוון הדרמה-הקומית מחממת הלב ומפשירת נשמה, וב”מדוזות” יש ילדה שמופיעה משומקום וכמו ב”נודל” גורמת לגיבורה להתמודד לראשונה עם המושגים “אחריות” ו”הורות”.

========

היום בעוד שבוע מתחיל פסטיבל הקולנוע בירושלים. הנה הסרטים מהפסטיבל שאתם יכולים לראות כבר היום בדי.וי.די באוזן השלישית (ואני מניח שלא רק שם):

גשמי קיץ“, “אשה על החוף“, “אחרי החתונה“, “תקווה, יראת האל“, “אני קיבורגית ואין לי בעיה עם זה“, “הגרמני הטוב“, “המארח“, “קרנבל מלוכלך“, “טאג’ה: המהמרים“, “תפיסת נלסון“, “אנדי וורהול: סרט תיעודי“, “דיקסי צ’יקס“, “נופים מתועשים“, “קייטנת ישו“.
ו”תפיסת נלסון” בשבת ביס (בשם “חצי נלסון”) ו”חצי סהר” כבר שודר שם.

=========

רחוב מאנה ממש קרוב אלי. וגם לראיין גוסלינג, שכנראה שוהה בשכונה שלי בעת הביקור שלו בארץ. חלפתי על פניו שלשום, אבל עד שקלטתי שזה הוא כבר הייתי בצד השני של הכביש. תראו בשבת ביס את “חצי נלסון”, הוא באמת שחקן מצוין.

=========

צפוי סוף שבוע עמוס בבלוג, עוד לא החלטתי בדיוק איך לפזר את שלל החומרים. סיכום של הפרק הלפני אחרון של “הסופרנוס” ששודר אמש, ושוב במהלך הסופ”ש, ביס; הביקורת שלי מ”פנאי פלוס” על “מדוזות”; הראיון הטלפוני שערכתי עם ראיין פלק, הבמאי של “חצי נלסון”, גם הוא מ”פנאי פלוס”; ואת הגרסה המלאה, יותר מ-5,000 מילה אורכה, לראיון שלי עם אבי נשר שנערך לאורך כמה שבועות ושיתפרסם מחר ב”7 לילות”. כדאי לרפרש מהערב ובמשך השישי-שבת-ראשון כי כל החומרים יעלו בזה אחר זה. המון מילים לקרוא.
בינתיים, הנה גרסאות הדפוס לביקורות שלי על “מר ברוקס” (סביר) ועל “Sicko” של מייקל מור (עכשיו באינטרנט הקרוב לביתכם”) ועל “לפברק מחלוקת“, הסרט התיעודי המבקר את מייקל מור ושיטותיו שיוצג בפסטיבל ירושלים.

4 תגובות ל - “רוג'ר ואנחנו”

  1. עידן 28 יוני 2007 ב - 11:44 קישור ישיר

    בקרוב בקולנוע: Who Framed Roger Ebert?

  2. גיא אורבניאק 28 יוני 2007 ב - 12:47 קישור ישיר

    ריאן גוסלינג בארץ?
    מה הוא עושה פה?

  3. יאיר, תודה שלחלוף על פני שרה אדלר ברחוב, אפילו יותר שווה מלתצפת את ריאן גוסלינג. למזלי הרב, היא דיברה בטלפון, אז שמרתי על נימוס בסיסי, וכך נמנעה ממני האפשרות לנסות ולהביך את עצמי…

    ואם אפשר לבקש, אז באופן אישי הייתי שמח אם את סוף השבוע העמוס תפתח עם הביקורת על “מדוזות”, והראיון עם פלק. או שפשוט אשיג לעצמי את אחד הבלתי אינטראקטיביים האלה, שפעם נהגתי לכנות “עיתונים”.

  4. הפינגווין 28 יוני 2007 ב - 14:08 קישור ישיר

    ריאן גוסלינג נמצא בתל אביב להקלטת EP עם להקתו Dead Man’s Bones. לא לגמרי ברור למה בארץ והאם רונה קינן תהיה מעורבת בהקלטות, או שהם סתם התידדו.

    יאיר, יש טעות בתאריך ההפצה של “נודל”. צריך להיות 26.7, במקום 27.6.

    רוה לפינגווין: תודה. תוקן.


השאירו תגובה