25 פברואר 2011 | 08:46 ~ 29 תגובות | תגובות פייסבוק

עוד יומיים לאוסקר: ההימורים שלי

=אנחה=

הגיע הזמן לנעול את ההימורים. יש שנים שבהן יש לי תחושות בטן מאוד חזקות. לפני כמה שנים, למשל, שיניתי ביום ראשון בבוקר את ההימורים שלי כי פתאום היתה לי תחושת בטן ש”מיס סאנשיין הקטנה” יזכה בפרס הסרט. כולנו יודעים מה היה ערכה של תחושת הבטן הזאת. מצד שני, היו תחושות בטן שהוכיחו את עצמן יותר טוב. ומה זה “תחושת בטן”? האם זה סתם ניחוש? לכאורה לא, לכאורה זה ניסיון להעריך מרחוק לאיזה מהסימפטומים המוקדמים של האוסקרים לתת משקל יותר גדול. השנה, למשל, היתה לי לפני כמה שבועות איזושהי תחושת בטן לגבי זכייתה של היילי סטיינפלד בקטגוריית שחקנית המשנה. תחושת בטן הזאת, רגע, סותרת כל הגיון לוגי קר שעל פיו אני אמור לבחור את הימוריי, כי על פי הפרסים המקדימים, הפרס בקטגוריה הזאת צריך ללכת או למליסה ליאו או להלנה בונהם קרטר, אבל בשום אופן לא לסטיינפלד. אז למה אני עדיין מהמר עליה? תחושת בטן. ביום שני בבוקר יתכן ונגלה שזה היה סתם גזים.


אני הולך להסגיר לכם עכשיו את אחד הסודות הכי שמורים על הימורי האוסקר. אתם יודעים מי מבין חזאי האוסקרים הוא המדויק ביותר בשנים האחרונות? אן תומפסון, העורכת הראשית של “אינדי-ווייר”. יש לה חושים ואנטנות מפותחים מאוד, ונדמה לי שגם יש לה פשוט לא מעט חברים חברי אקדמיה שאיתם היא בודקת לאן הרוח נושבת. אם הייתי חכם יותר, הייתי פשט מעתיק ממנה את ההימורים שלה ומרגיש בטוח. אלא שתומפסון מהמרת השנה על כמה זוכים מפתיעים למדי, ואילו טופס ההימור שלי מעט שמרני יותר. אז לשימושכם, אם אתם גם רוצים לשקלל הימור משל עצמכם, אני מצרף בכל קטגוריה גם את ההימור של אן תומפסון.



פורסם ב”פנאי פלוס”, 23.2.2011



אני עוקב באופן קצת כפייתי אחרי האוסקרים כבר יותר מעשרים שנה, אבל השנה קרה משהו משונה מאוד: המירוץ התהפך לנו באמצע. אם עקבתם אחר הספירה לאחור שלי בחודש האחרון ראיתם את זה קורה יחד איתי. עד גלובוס הזהב היה נדמה שבאוסקר יהיה זוכה ודאי וחד משמעי אחד: “הרשת החברתית”. אבל אז התברר שבשעה שכל מבקרי הקולנוע והעיתונאים באמריקה העריצו את “הרשת החברתית”, אנשי הוליווד עצמה העדיפו דווקא סרט צנוע יותר, פחות היי-טקי (אבל לא פחות פטפטני): את “נאום המלך”. כל הפרסים שחולקו מטעם הגילדות המקצועיות בהוליווד הלכו לסרט הזה. ומכיוון שאלה האנשים שגם מצביעים (חלקם) עבור האוסקרים, כל היתרון העצום שהיה ל”הרשת החברתית” נמחק. כעת, כל מי שמהמר נגד “נאום המלך” מסכן את כספו (הבהרה משפטית: זה מנוגד לחוק להמר על כסף על תוצאות האוסקר בארץ. להמר על שוקולד, לא).

 

בואו נבין משהו לגבי מירוץ האוסקר השנה: אם רק הייתם מזיזים את “נאום המלך” הצידה, היינו מקבלים את אחת השנים הכי מדהימות בתולדות הטקס. “התחלה”, “אומץ אמיתי” ו”ברבור שחור”, שלוש יצירות מופת בעיניי, מועמדים. ולצידם גם”הרשת החברתית” ו”צעצוע של סיפור 3 “, סרטים אדירים. ואז מגיעים גם הסרטים הנוספים, סרטים מקסימים למדי אבל שלא לגמרי ברור לי איך הם הגיעו לפסגת האוסקרים: “נאום המלך”, “הילדים בסדר”, “פייטר”, “127 שעות” ו”קר עד העצם”. אם התחרות היתה מתמקדת בין “הרשת החברתית”, “התחלה”, “אומץ אמיתי” ו”ברבור שחור”, זה היה טקס מושלם (וקולין פירת יכול להישאר כזוכה בפרס השחקן, לגמרי מגיע לו). לפיכך, הבעיה היחידה עם האוסקרים השנה היא התחושה שלמרות סרטים המצוינים, ולמרות המירוץ הצמוד שמבטיח הפתעות בטקס, היא בסופו של דבר יש קונסנזוס בין המבקרים שזה לא יהיה הסרט הטוב שיזכה בסוף (לראייה: ראו את הסקר הזה שבודק בין מבקרי קולנוע מי לדעתם יזכה באוסקרים, ומי לדעתם צריך לזכות, וראו ש”נאום המלך” הוא לא פייבוריט של אף אחד מהם). הניתוק הזה בין דעת המבקרים ובין טעם האקדמיה גרם לכמה מבקרי קולנוע לתהות/לקוות שמה רוב הוליווד תתעשת ותצביע נגד “נאום המלך” ותיצור את אחד הטקסים הבאמת מפתיעים ולבלתי ניתנים לחיזוי. אבל זה נשמע לי כרגע כמו מדע בדיוני. המצב הוא שהשנה, הוליווד הולכת על סרט נעים ונוח לעיכול, והאקדמיה מזכירה שהיא בסופו של דבר עדיין גוף מבוגר ושמרן מאוד. קונטרסט די מפתיע לבחירה הלא-שמרנית כלל מהשנה שעברה, כשזכה “מטען הכאב”.

 

 

בשנות השמונים, כחובב הימורי אוסקרים צעיר, קניתי ספרון אמריקאי שכותרתו היתה “איך לנצח בהימורי המשרד על זוכי האוסקר”. הספר ניסה ללמד איך לאמוד את החשיבות של שלל הפרסים המקדימים את האוסקר. שם, לפני כ-20 ומשהו שנים, למדתי את החוק הכי חשוב: שימו לב לפרס גילדת הבמאים. הוא המנבא הכי טוב. מי שעדיין מוכר את הספר הזה כיום מרמה את הציבור. אחד הדברים שקרו בשנים האחרונות הוא שכל המדדים והברומטרים יצאו לגמרי מאיפוס. דוגמה: אם אכן גילדת הבמאים היא מדד כה מצוין, אז “נאום המלך” יזכה. אבל בשנים האחרונות דווקא פרס די זניח כמו “טקס בחירת המבקרים” הפך לחזאי די מושלם של האוסקרים. אבל כדי שהוא ימשיך בהצלחתו כמנבא אוסקרים “הרשת החברתית” צריך לזכות. ואם “הרשת החברתית” יזכה הוא יהפך, בתוך כחודש, מהדבר הכי צפוי להפתעה הכי גדולה. אז למי עלינו להאמין כיום?

 

 

במילים אחרות, בשנה שהיתה אמורה להיות הכי משעממת יצא לנו טקס אוסקר עם כמה סיכויים להפתעות. שימו לב בעיקר לקטגוריות השחקנית (שחקנית ראשית ושחקנית משנה), שם המירוץ הכי צמוד. וגם בקטגוריית הסרט הזר והסרט התיעודי, אם אתם גם מתמקדים במירוצים היותר אנינים.

 

אז מספיק למשוך זמן. הנה הימורי האוסקר שלי.

 

 

סרט:

ההימור שלי: “נאום המלך”

רגע של הפתעה: “הרשת החברתית” בססוף כן זוכה? ואולי “אומץ אמיתי”? אם זה קורה, אגב, האוסקרים הופכים בזאת לבלתי ניתנים לחיזוי יותר. שזה דווקא מעניין. אבל מה הסיכוי שזה יקרה?

ההימור של אן תומפסון: “נאום המלך”.

 

 

במאי:

ההימור שלי: דיוויד פינצ’ר, “הרשת החברתית”

רגע של הפתעה: אם דיוויד פינצ’ר אכן יזכה. כאמור: הבמאי שזוכה בפרס גילדת הבמאים כמעט תמיד זוכה בפרס האוסקר על הבימוי, והשנה זכה טום הופר, הבמאי של “נאום המלך”. אבל אולי פינצ’ר הוא הסטיבן סודרברג החדש ו”הרשת החברתית” הוא ה”טראפיק” של השנה, ולכן הוא יפתיע ויזכה באוסקרעל בימוי, בלי לזכות בפרס הגילדה קודם. וחוץ מזה – כתבתי את זה כאן לפני כמה שבועות: אל תזלזלו בבאפט”א, פרס האקדמיה הבריטי. ושם פינצ’ר זכה, ולא הופר. במילים אחרות: “נאום המלך” הוא “שיקגו” (את שני הסרטים קידם באופן אגרסיבי מאוד הארווי וויינסטין עד שזכו באוסקר) ו”הרשת החברתית” הוא “הפסנתרן” (פולנסקי זכה באוסקר אחרי שזכה בבאפט”א ומבלי שזכה בגילדת הבמאים לפני כן).

ההימור של אן תומפסון: דיוויד פינצ’ר.

 

 

שחקן:

ההימור שלי: קולין פירת, “נאום המלך”

רגע של הפתעה: אם כל אחד שהוא לא פירת יזכה בפרס. אין סיכוי שזה יקרה. אין סיכוי.

ההימור של אן תומפסון: קולין פירת.

 

 

שחקן משנה:

ההימור שלי: כריסטיאן בייל, “פייטר”

רגע של הפתעה: אם ג’פרי ראש יזכה על “נאום המלך”. האמת, מאז שראש זכה בבאפט”א אני מהסס כאן. אני הימרתי ודייקתי לפני שנתיים ששון פן ינצח את מיקי רורק באוסקר, למרות שרורק היה המועמד המוביל. וזאת על סמך הזכייה של פן בבאפט”א. האם כריסטיאן בייל הוא רורק או פן? שאלה טובה. ובכל זאת, אלך כאן על בטוח ואהמר על בייל.

ההימור של אן תומפסון: כריסטיאן בייל.

 

 

שחקנית:

ההימור שלי: נטלי פורטמן, “ברבור שחור”

רגע של הפתעה: אם אנט בנינג תזכה על “הילדים בסדר”. פורטמן זכתה ברוב הפרסים המקדימים, אבל לבנינג יש לובי מאוד חזק ושני שלושה הפסדים מאחוריה. האמת, הסיכוי שלה כאן לחולל מהפך הוא לא רע בכלל.

ההימור של אן תומפסון: אנט בנינג, “הילדים בסדר”.

 

 

שחקנית משנה:

ההימור שלי: היילי סטיינפלד, “אומץ אמיתי”.

רגע של הפתעה: כל מי שתזכה כאן שהיא לא מליסה ליאו, זו תהיה הפתעה. זו הקטגוריה הכי צמודה במירוץ. ולשמחתי, בשבועות האחרונים ראיתי שעוד מנבאי אוסקר אמריקאים מהמרים על סטיינפלד. אבל שיהיה ברור: זה הימור חסר כל הגיון. סטיינפלד לא זכתה באף פרס מקדים, ואם היא תזכה זה יהיה די חסר תקדים. גם בהתחשב בעובדה שילדה בת 14 שזה סרטה הראשון תנצח את אחת השחקניות הוותיקות והמוערכות (בטלוויזיה בעיקר), מליסה ליאו, שזכתה בכל פרס אפשרי בדרך לאוסקר. והיא גם מגלמת דמות אמיתית. מצביעי האוסקר כמעט תמיד מצביעים עבור שחקן שמגלם דמות אמיתית. ורגע: יש גם את הלנה בונהם קרטר. היא זכתה בבאפט”א על גילומה את מלכת אנגליה ב”נאום המלך”. גם היא יכולה להפתיע ולזכות. בקיצור, זו הקטגוריה הכי מותחת של הערב, ויש סיכוי שהיא תחולק ממש בפתיחת הטקס.

ההימור של אן תומפסון: הלנה בונהם קרטר, “נאום המלך”. מה??!! באמת?? תבינו, אני מאמין שכשאן תומפסון מהמרת, זה לא סתם ניחוש, אלא זה מבוסס על שיחות עם מצביעים.

 

 

סרט אנימציה:

ההימור שלי: “צעצוע של סיפור 3”.

רגע של הפתעה: זו הקטגוריה הכי קלה של הערב. כל סרט שיזכה כאן שהוא לא “צעצוע של סיפור 3” יהיה כזה שוק שיהיה ברור שחברי האקדמיה החליטו השנה למלא את טפסי הבחירה שלהם עם רצח בעיניים.

ההימור של אן תומפסון: “צעצוע של סיפור 3 “.

 

 

תסריט מקורי:

ההימור שלי: “נאום המלך”

רגע של הפתעה: אם “התחלה” יזכה. למעשה, זו תהיה הפתעה שאריע לה. התסריט של כריסטופר נולן ל”התחלה” הוא מעשה גאונות, ומגיע לו אוסקר אחרי שלא טרחו לתת לו אפילו מועמדות על בימוי הסרט. אם הייתי חבר אקדמיה, זה הסרט שהייתי מצביע לו.

ההימור של אן תומפסון: “נאום המלך”.

 

 

תסריט מעובד:

ההימור שלי: “הרשת החברתית”

רגע של הפתעה: אין. ארון סורקין יזכה.

ההימור של אן תומפסון: “הרשת החברתית”.

 

 

סרט זר:

ההימור שלי: “בעולם טוב יותר” (דנמרק)

רגע של הפתעה: בפעם הראשונה מזה שלוש שנים שאין כאן סרט ישראלי, ופתאום התחרות הזאת פחות מעניינת, אה? בכל אופן, המועמד המוביל בקטגוריה הזאת הוא דווקא “ביותיפול” המקסיקני שהעניק מועמדות נוספת לשחקן הראשי שלו, חאווייר בארדם. כך שהוא הזוכה הצפוי יותר. ההפתעה תהיה אם אכן הסרט הדני ינצח (מהסיבה הפשוט שלמדנו שבקטגוריה הזאת, הפייבוריט כמעט תמיד מפסיד).

ההימור של אן תומפסון: “בעולם טוב יותר”.

 

 

סרט תיעודי:

ההימור שלי: “Inside Job”.

רגע של הפתעה: התחרות כאן די צמודה. ההפתעה הכי גדולה תהיה אם בנקסי אכן יזכה על סרטו שכלל-לא-בטוח-אם הוא תיעודי, “היציאה דרך חנות המזכרות”. אבל אני מעריך שאם מישהו יכול לגזול למותחן הכלכלי את האוסקר זה דווקא סרט המלחמה המצוין, “רסטרפו”. אבל “Inside Job” זכה בשלל פרסים בדרך אל האוסקר, והוא גם אחד הסרטים כי מרשימים שראיתי השנה.

ההימור של אן תומפסון: “היציאה דרך חנות המזכרות”. (זכיה שתהווה רגע טלוויזיוני מעניין כי יהיה מסקרן לראות מי יעלה לבמה לקבל את הפרס. בנקסי הרי מעולם לא הראה את פניו, או חשף את שמו האמיתי. האם ישלח נערה אינדיאנית כמו מרלון ברנדו, או את תיירי גואטה, שהוא למעשה גיבור הסרט שלו, או שמא יעלה על הבמה עטוי מסיכה?)

 

 

אלה עשר הקטגוריות הראשיות. הנה ההימורים שלי על 14 הקטגוריות הבאות, שרק מעריצי אוסקרים מושבעים מתעניינים בהן:

 

 

צילום: “אומץ אמיתי”.

עריכה: “הרשת החברתית”.

אפקטים: “התחלה”.

עריכת סאונד: “התחלה”.

מיקס סאונד: “התחלה”.

תלבושות: “אליס בארץ הפלאות”.

עיצוב תפאורה: “אליס בארץ הפלאות”.

איפור: “איש הזאב”.

פסקול: “נאום המלך”.

שיר: “צעצוע של סיפור 3 “.

סרט קצר: “Na Wew”.

סרט אנימציה קצר: “טרופותי”.

סרט תיעודי קצר: “כבר לא זרים” (סרט שצולם בבית הספר ביאליק-רוגוזין בתל אביב).

 

 

ועכשיו תורכם. מה ההימורים שלכם? כתבו אותם בתגובות.


נושאים: בשוטף

29 תגובות ל - “עוד יומיים לאוסקר: ההימורים שלי”

  1. מייק 25 פברואר 2011 ב - 9:58 קישור ישיר

    אין לי שמץ של ספק שהתחלה יזכה בכל הקטגוריות הטכניות. עשו שם עבודה משגעת ולראות את הסרט הזה בקולנוע זו חווייה בפני עצמה. עם זאת, ברור לי גם שלא נולאן ולא הסרט יקבלו הערכה במקומות בהם זה משנה- הסרט והתסריט. חבל, כי נולאן הוא הגל החדש בהוליווד ויורש אמיתי לבימאים הגדולים שעבדו בה בשני העשורים האחרונים.
    לגבי נאום המלך/ הרשת החברתית. לצערי, אני מסכים שאחד משני הסרטים הללו יקח את הפרס הגדול. אני אומר לצערי כי אף אחד מהסרטים האלה לא הזיז אותי בזמן הצפייה בו כמו ברבור שחור/ התחלה/ צעצוע של סיפור 3. נאום המלך, במיוחד, הוא סרט שעשוי על פי נוסחה שחוקה ומוכרת לעייפה (יש לגיבור בעיה, הוא מסרב בהתחלה להכיר ביעילות הטיפול בבעיה כי זה דורש ממנו הקרבה, ישנו משבר ואז הוא מבין שהדרך היחידה להתגבר על המצוקה שלו היא קבלת המטפל. נו באמת..). ג’פרי ראש מדלג בקלילות מעל התפקיד שלו ללא מאמץ מיוחד והסרט עצמו לא עושה מאמצים עילאיים להראות ייחוד. הרשת החברתית פשוט לא הרקיע שחקים. זה סרט מאוד פשוט ולא מורכב, לא מצאתי בו אמירה מיוחדת מעבר למה שברור מאליו שפינצ’ר רצה להגיד, משחק מאוד בינוני ותסריט חביב. זהו.
    כמה הייתי רוצה שהתחלה יקח את כל הקופה בראשון, כמה הייתי רוצה שברבור שחור יקבל הערכה בתור סרט ייחודי בנוף ההוליוודי המשמים. זה לא יקרה, כי באוסקר כמו באוסקר שולטת הפוליטיקה. כך קרה עם שייקספיר מאוהב, כך עם מטען הכאב, כך עם התרסקות. יאללה, שיהיה סופ”ש נעים ובהצלחה לנטלי!!

    =================

    רוה למייק: לא הבנתי מה הקשר לפוליטיקה.

  2. רז-ש 25 פברואר 2011 ב - 10:54 קישור ישיר

    אני חושב שהיית צריך לקחת יותר סיכונים. מה אכפת לך. לדעתי למשל היית יכול להמר בשקט שהתחלה יזכה בפרס התסריט. נכון הסיכוי קטן. אבל כולם מהמרים על נאום המלך אז הרווח יותר גדול במקרה שהם טועים. זה ההימור שלי. למה? א. כי זה די סגור שנאום המלך זוכה בפרס הגדול ולכן חברי האקדמיה יכלו להרגיש בנוח לתת את פרס התסריט כפרס ניחומים למישהו אחר, כמו שקורה הרבה. ב. כי נולאן הודח מהמועמדות לבימוי דבר שגרר ביקורת רבה. נולאן אבל לא רק ביים, הוא גם כתב את התסריט לבד. ואין ספק שמדובר בתסריט “מקורי” מאוד מאוד.
    ג. בשבועיים האחרונים התחלה נהנה ממונטום חיובי.
    אז אני חושב שזו תהיה ההפתעה הכי גדולה של הערב.
    עוד פרס שאני חושב שילך להתחלה זה עיצוב תפאורה. אני חושב שחברי האקדמיה מעריכים את אליסה הרבה פחות ממה שחושבים המהמרים. הם לא רוצים שבסוף היום אליסה, סרט שהם לא אוהבים, יהיה אחד הזוכים הגדולים. אם הייתי רוצה בכלל להתפרע הייתי אומר שנאום המלך יזכה בתלבושות (לדעתי בצדק).
    איפור: כולם אומרים איש הזאב. אני חושב שזה שוב זלזול באינטליגנציה של חברי האקדמיה. אני אומר “The Way Back”.

    =================

    רוה לרז: נימוקים מעולים. הוספת עוד קצת מתח לתחרות.

  3. מייק 25 פברואר 2011 ב - 11:51 קישור ישיר

    פוליטיקה הכוונה פוליטיקה. בגלל שמירמקס דחפו את שייקספיר מאוהב באגרסיביות, הסרט זכה באוסקר. על פניו, הוא סרט שממש לא אמור לעמוד בסטנדרטים של זוכה אוסקר. מה גם שמולו התחרו טוראי ריאן, הקו האדום והחיים יפים. אז כשסרט כזה זוכה באוסקר, יש פה יותר מבחירה תמימה של האקדמיה. יש כאן את האחים ויינשטיין, פורום יהודי הוליווד והמון המון כסף.

    =================

    רוה למייק: זה לא פוליטיקה, זה סתם קמפיין שיווקי יקר ואגרסיבי, שזה בדיוק מה שהוליווד עושה. אגב, זה אותו הארווי וויינסטין גם השנה מאחורי “נאום המלך”. פוליטיקה זה לתת ל”התרסקות” אוסקר בגלל שהומופוביה מנעה מלתת את הפרס ל”הר ברוקבק”. פוליטיקה זה להעדיף סרט על מלחמת עירק על פני סרט על המלחמה על כוכב הלכת פנדורה.

  4. מייק 25 פברואר 2011 ב - 13:13 קישור ישיר

    אתה באמת חושב שהיו צריכים לתת את הפרס לאוואטר?. חוץ מפריצה טכנולוגית לא היה שם כלום, בטח שלא סרט. 3 שעות של משחק וידיאו.
    אני מסכים איתך לגבי התרסקות והר ברוקבק, זו הייתה בחירה שמרנית ומאוד מצערת. עצוב שגם השנה נראה את חברי האקדמיה נופלים למלכודת הדבש של הסרט התקופתי התורן שעושה הכל לפי הספר וחלילה לא מעז לחרוג מהמסגרת. בגלל זה גם לא כזה משנה לי מה יהיו התוצאות (פעם זה היה הכל מבחינתי) של הטקס. אנחנו יודעים את מה אהבנו בקולנוע השנה, מה סיחרר אותנו ומה היה ממוסגר ואנכרוניסטי.

  5. רותם 25 פברואר 2011 ב - 13:34 קישור ישיר

    האוסקר יתחיל להיות מעניין ביום שבו לא רק קטגוריית התסריט תהיה מקורי/לא מקורי, אלא גם משחק/סרט/בימוי וכו’.
    רימייקים, עיבודים, ריבוטים, סיקוולים, מקרים היסטוריים בצד אחד של הטקס. בצד השני דברים מקוריים.
    מה שיפה בתרחיש הבדיוני הזה (שהחל אצלי מהרעיון של לחלק את פרס המשחק לשניים: דמויות היסטוריות אמיתיות וכאלו שלא) הוא שגם כאן האקדמיה לא תתן לכריסטופר נולאן שום פרס חשוב.

  6. Eran 25 פברואר 2011 ב - 17:49 קישור ישיר

    ואולי בכל זאת The Social Network יקח?
    סרט שלוקח במאי, תסריט ועריכה אבל מפסיד Best Picture?
    -זה קרה פעמיים בלבד בכל תולדות האוסקר.

  7. אורי בן-דב 25 פברואר 2011 ב - 18:33 קישור ישיר

    כמו בכל שנה זה לא באמת מעניין (אני יותר מתעניין באובסייה שלך יאיר מאשר בטקס) אבל “נאום המלך”? באמא שלהם? גם אם זה בידור חביב – זה סרט מאוד מאוד בינוני. מאוד. מה נהיה? כלומר, זו שנה ששוב מוכיחה שהאוסקרים האלה, בינינו, די קקה.

  8. Eran 25 פברואר 2011 ב - 20:06 קישור ישיר

    אני סיכמתי את הימורי הפרטיים ביום שני, ומפתיע אותי לגלות עד כמה הניחושים שלנו זהים.
    ארבעת ההבדלים היחידים:
    סרט- The Social Network
    שחקניות – בנינג וליאו
    מיקס סאונד – True Grit

    ואגב, גם Entertainment Weekly מהמרים על סטיינפלד.

  9. שלום ברכה 25 פברואר 2011 ב - 23:01 קישור ישיר

    דניאל לנואה – זה בלוג קולנוע לא לובנוע או ניוזילנדנוע. קולנוע. ק ו ל נ ו ע. AS CINEMA הבנת או לא הבנת?

    “הריקנות היא מקום מושבם של הריקים” ד. ליכטנשטיין

    בכל מקרה, בכדי לא להשאר רק ציני, מצורף לינק לבלוג הסוקר את האירועים האחרונים. אנשי הבלוג משתמשים במצלמות וידיאו איכותיות במיוחד, שניתן אם רק רוצים, לצלם בעזרתן סרטים דלי תקציב ובעלי חופש אמנותי גבוה

    http://english.aljazeera.net/

  10. מייק 26 פברואר 2011 ב - 0:04 קישור ישיר

    ובנתיים בוואי נט, דובדבני טוען שהתסריט שכתב נולאן הוא “אווילי ונבוב”. מי הדביל שמשלם לו כסף כדי לכתוב שטויות כאלה???

  11. Refael 26 פברואר 2011 ב - 1:14 קישור ישיר

    ל Tangled יש סיכויים בדיוק כמו לצעצועים של פיקסאר

    צעצוע של סיפור 3 הוא סרט טוב ומרתק, אך Tangled (פלונטר) הוא לא פחות טוב ממנו בעיני אף הרבה יותר שווה, סרט יפיפה, מרשים עלילה בטוויסט יצירתי, דמויות מקוריות, מוסיקה משובחת של Alan Manken. אחרי עשור פחות טוב דווקא השנה מגיע לדיסני לקחת את הפרס בסרט ה50 שלהם, בלי שום צל של ספק!

  12. לני 26 פברואר 2011 ב - 2:46 קישור ישיר

    לא שאני מומחה בהימורים האלה, או שזה בכלל מעניין לי אבל סתם מתוך סקרנות.למה בעצם היילי סטיינפלד הזו, שהיא השחקנית היחידה ב”אומץ אמיתי” שסה אומר שהיא השחקנית הראשית שם מועמדת כשחקנית משנה? היא כמובן לא תזכה בכלום אבל סקרן אמישך הסבר.

  13. עדן 26 פברואר 2011 ב - 9:20 קישור ישיר

    נמאס לי כבר לשמוע ש”הר ברוקבק” לא זכה בגלל פוליטיקה. הוא לא זכה כי הוא לא היה סרט מספיק טוב וכי “התרסקות” היה טוב ממנו. זו הייתה שנת אוסקר חלשה במיוחד ובשנה כזו זכייה הזכייה של התרסקות מובנת בהחלט.

  14. ניר 26 פברואר 2011 ב - 10:57 קישור ישיר

    שאלת תם- מה ההבדל בין עריכת סאונד למיקס סאונד?

  15. איתן 26 פברואר 2011 ב - 12:22 קישור ישיר

    עדן – אני מאמין לך שאהבת את “התרסקות” הרבה יותר מאשר את “הר ברוקבק”. אבל לאוסקרים אין קשר לאיכות הסרט. האוסקרים זה קמפיין. ויש בו הרבה פוליטיקות.
    ויומיים לפני האוסקרים, “הרשת החברתית” זכה בעוד פרס: אתמול חולקו פרסי הסזאר בצרפת, ו”הרשת החברתית” זכה בפרס הסרט הזר. על שאר הפרסים, ועל מועמדויות לפרסי האקדמיה הרומנית – אצלי בבלוג (ניק-לינק).

  16. שלום ברכה 26 פברואר 2011 ב - 13:13 קישור ישיר

    ניר – עריכת סאונד הוא התהליך שבו מעצבים את עולם הסאונד של הסרט הכולל דיאלוגים, אמביאנס, סאונדאפקטס ומוזיקה. זו בעצם המקבילה לתהליך האופליין בתמונה. המיקס אם ככה הוא האונליין – איזון כל המרכיבים לכדי מקשה אורגנית אחת.

  17. לביא 26 פברואר 2011 ב - 14:40 קישור ישיר

    מייק- דובדבני הוא מבקר קולנוע ומשלמים לו על כך שהוא מבטא את דעתו האישית, שיכולה להיות שונה מדעותיהם של בלוגרים וגם מקונצנזוס של מבקרים (סביב “התחלה” אגב, אין קונצנזוס של מבקרים) וטוב שיש מבקרים עם דעה שונה.
    לגבי הסאונד- הסאונד הוא ממילא מרכיב זניח יחסית ברוב הסרטים, אז למה לפרק אותו לשני פרסים?

  18. ניר נ. 26 פברואר 2011 ב - 14:45 קישור ישיר

    האם אפשר יהיה לראות את הטקס במחשב (מייצג בשאלתי אנשים נטולי טלוויזיה)..תודה.

  19. תומר 26 פברואר 2011 ב - 16:37 קישור ישיר

    אני אישית חושבת שהאופציות של הסרטים השנה פחות טובות משנים עברו.. אבל אם סרט צריך לזכות זה הרשת החברתית ובטח לא צעצוע של סיפור (כמו שקראתי פה באחת התגובות) הרשת החברתית ערוך ברמה הכי גבוהה ואין לו את ההתיימרות הזאת שהרגשתי במהלך הצפייה ברוב הסרטים האחרים. דיוויד פינצ’ר עשה סרט מורכב מאוד בקלילות רבה.

  20. מיקה 26 פברואר 2011 ב - 18:52 קישור ישיר

    סרט: נאום המלך (הרשת החברתית הוא הפייבוריט שלי, אבל אני מאמינה שהאקדמיה היא גוף מאד שמרני בסופו של דבר)
    במאי: טום הופר (דיוויד פינצ’ר הוא הפייבוריט שלי, אבל, ראה תשובה א’)
    שחקן: קולין פירת’ (אבל כמה מטורףמדהיםהיסטרי יהיה אם חוויאר יגנוב לו את הפרס? זה לא מאד מופרך, כי הוליווד אוהבת זרים, אך לא באמת סביר…)
    שחקנית: אנט בנינג. לגמרי חייבים לה על הפסלון ההוא מאמריקן ביוטי שהלך להלן האנט (או משהו כזה…)
    שחקן משנה: כריסטיאן בייל (אם כי יש בצד שגם מהמר על ראש, במידה וזו תהיה ה-שנה של נאום המלך…)
    שחקנית משנה: היילי סטיינפלד
    תסריט מקורי: נאום המלך-כי זו ה-שנה שלו וכו’…
    תסריט מעובד: הרשת החברתית, סורקין
    סרט זר-ביותיפול- אלחנדרו איניריטו הוא מבאי מוערך וכך גם חוויאר, לי יש תחושה שהאקדמיה תלך איתם
    צילום-אהמר על רוג’ר דיקנס, כי כל-כך כל-כך מגיע לו, אבל יש לי תחושה שייתכן שנאום המלך יקטוף גם את הפסלון הזה…

  21. bronte 26 פברואר 2011 ב - 22:35 קישור ישיר

    מצטרפת לשאלתו של ניר נ. האם מישהו מכיר אתר המשדר חי את הטקס?

  22. bronte 26 פברואר 2011 ב - 22:58 קישור ישיר

    בינתיים מצאתי אתר המציע מגוון שיטות לצפייה דרך הרשת.
    http://techpp.com/2011/02/18/watch-oscars-2011-live-online-free/

  23. איריס 27 פברואר 2011 ב - 17:45 קישור ישיר

    הדבר היחיד שמעניין אותי, הוא שכריסטיאן בייל יזכה. אם לא, אני אישית אגרום לחברי האקדמיה להצטער על היום שהם נולדו….:))))

  24. גיא אורבניאק 27 פברואר 2011 ב - 18:16 קישור ישיר

    איכס התרסקות
    סרט איום ונורא
    הזוכה השערורייתי ביותר בכל הזמנים!

  25. ציבוקא 27 פברואר 2011 ב - 20:15 קישור ישיר

    והנה ההימורים שלי. בהצלחה ל”התחלה”!

    הסרט: נאום המלך (יש מצב להפתעה של פייטר)
    הבמאי: דייויד פינצ’ר
    השחקן: קולין פירת’
    השחקנית: נטלי פורטמן
    שחקן משנה: כריסטיאן בייל
    שחקנית משנה: מליסה ליאו (עם סיכוי להפתעה של היילי סטיינפילד)
    תסריט מעובד: הרשת החברתית
    תסריט מקורי: נאום המלך (ואני כל כך מקווה שהתחלה ייקח!)
    עריכה: נאום המלך
    צילום: אומץ אמיתי
    עיצוב אומנותי: התחלה
    עיצוב תלבושות: אליסה בארץ הפלאות
    איפור: איש הזאב
    אפקטים: התחלה
    סאונד: התחלה
    עריכת סאונד: התחלה
    פסקול מקורי: הרשת החברתית (אבל הכי מגיע להאנס זימר ול”התחלה”. וממש התלבטתי בין הרשת החברתית לנאום המלך)
    שיר מקורי: צעצוע של סיפור 3
    סרט אנימציה: צעצוע של סיפור 3
    הזר הזר: בעולם טוב יותר (דנמרק)
    סרט דוקומנטרי: Inside Job (עם מצב להפתעה לסרט של בנקסי, ששמעתי שהוא מעולה)

  26. חיים 27 פברואר 2011 ב - 20:41 קישור ישיר

    הימורים על פי מי זכה בגילדה א’ או בבפט”א ב’ מתאימים לבורסה.
    ולהלן דעתי הפרטית בהחלט:
    סרט – הרשת החברתית
    במאי – דיויד ראסל (פייטר)
    תסריט מקורי – פייטר
    תסריט מעובד – הרשת החברתית
    שחקן – ג’ף בריג’ס על אומץ אמיתי
    שחקנית – נטלי פורטמן
    שחקן משנה – כריסטיאן בייל
    שחקנית משנה – מליסה לאו
    צילום – ברבור שחור או הרשת החברתית
    לגבי השאר לא יודע..
    נאום המלך – סרט לא רע, בעיקר בינוני.
    התחלה – רעיון נהדר אבל לא מפותח.

  27. דני 28 פברואר 2011 ב - 0:04 קישור ישיר

    רציתי להוסיף הימור אחד מפתיע – ג’יימס פרנקו לפרס השחקן. ההיגיון הוא כזה, אמנם קולין פירת’ עושה עבודה מרשימה אבל 127 שעות מעביר את הצופה חוויה אמוציונלית חזקה יותר, אם מוסיפים לזה את העובדה שהמצביעים יודעים שהוא גם מנחה את הטקס זו יכולה להיות הפתעה משעשעת.

  28. מה עם ביאליק 28 פברואר 2011 ב - 0:47 קישור ישיר

    ההימור הפרוע שלי: BLACK SAWN זוכה בפרס הסרט הטוב ביותר.

  29. גיא אורבניאק 28 פברואר 2011 ב - 1:04 קישור ישיר

    Best Picture: THE KING’S SPEECH
    Leading Actor: COLIN FIRTH
    Leading Actress: NATALIE PORTMAN
    Best Director: DAVID FINCHER
    Supporting Actor: CHRISTIAN BALE
    Supporting Actress: HAILEE STEINFELD
    Best Original Screenplay: THE KING’S SPEECH
    Best Adapted Screenplay: THE SOCIAL NETWORK
    Best Art Direction: THE KING’S SPEECH
    Best Cinematography: TRUE GRIT
    Best Foreign Film: IN A BETTER WORLD
    Best Animated Film: TOY STORY 3
    Best Original Score:THE KING’S SPEECH
    Best Costume Design: ALICE IN WONDERLAND
    Best Visual Effects: INCEPTION
    Best Original Song: 127 HOURS-if i rise
    Best Film Editing: THE SOCIAL NETWORK
    Best Make Up: THE WOLFMAN
    Best Sound Editing: INCEPTION
    Best Sound Mixing: INCEPTION
    Best Documentary Feature: INSIDE JOB
    Best Documentary Short: KILLING IN THE NAME
    Best Short Film Animated: THE LOST THING
    Best Short Film Live Action: GOD OF LOVE


השאירו תגובה ל - שלום ברכה