הפרסים בפסטיבל ונציה. אנג לי זוכה
שנתיים אחרי ש"הר ברוקבק" זכה באריה הזהב בפסטיבל ונציה ויצא משם למסע זכיות בכמעט כל פרס אפשרי (חוץ מאוסקר על הסרט), נראה שאנג לי עושה זאת שוב: "תשוקה, זהירות" שלו זכה הערב באריה הזהב בוונציה וגם בפרס הצילום. אך להבדיל מ"הר ברוקבק" שיצא מוונציה גדוש ביקורות מתעלפות ומהללות, "תשוקה, זהירות" יצא עם ביקורת קטלנית ב"וראייטי", כמה הילולים, ועוד כמה ביקורות חצויות. גם הסרטים של טוד היינס ושל בריאן דה פלמה יצאו עם פרסים מרכזיים. הנה הרשימה המלאה:
VENEZIA 64
The Venezia 64 Jury at the 64th Venice Film Festival, chaired by Zhang Yimou and comprised of Catherine Breillat, Jane Campion, Emanuele Crialese, Alejandro González Iñárritu, Ferzan Ozpetek and Paul Verhoeven, having viewed all twenty-three films in competition, has decided as follows:
GOLDEN LION for Best Film:
SE, JIE (LUST, CAUTION) by Ang LEE (USA/China/China, Taiwan)
SILVER LION for Best Director to:
Brian DE PALMA for the film: REDACTED (USA)
SPECIAL JURY PRIZE to (ex aequo):
LA GRAINE ET LE MULET by Abdellatif KECHICHE (France)
I’M NOT THERE by Todd HAYNES (USA)
COPPA VOLPI
for Best Actor:
Brad PITT in the film THE ASSASSINATION OF JESSE JAMES
BY THE COWARD ROBERT FORD by Andrew DOMINIK (USA)
COPPA VOLPI
for Best Actress:
Cate BLANCHETT in the film: I’M NOT THERE by Todd HAYNES (USA)
MARCELLO MASTROIANNI AWARD
for Best Young Actor or Actress:
Hafsia HERZI in the film LA GRAINE ET LE MULET by Abdellatif KECHICHE (France)
OSELLA
for Best Cinematography to:
Rodrigo PRIETO director of photography for the SE, JIE (LUST, CAUTION) di Ang LEE (USA/China/China, Taiwan)
OSELLA
for Best Screenplay to:
Paul LAVERTY for the film IT’S A FREE WORLD… by Ken LOACH
(UK/Italy/Germany/Spain)
SPECIAL LION for Overall Work to:
NIKITA MIKHALKOV
The Jury is delighted to acknowledge the consistent brilliance of Nikita Mikhalkov’s body of work. His new film is once again a confirmation of his mastery in exploring and revealing to us, with great humanity and emotion, the complexity of existence.
ואתה לא נותן לי רבע קרדיט או פרגון על כך שהעלתי את המידע הזה בתגובות בזריזות שיא?
קראתי היום באיזשהו עיתון מזדמן, לא זוכר איזה, מאמר של אחד שראה את הסרט של אנג לי והתאכזב
מרה, למרות שפע סצינות סקס
טורונטו
In Bloom
אהבתי מאוד את סרטו הראשון של ודים פרלמן, הדרמה המרשימה "בית של חול וערפל", וזה בעיקר מה שהביא אותי לבכורה העולמית של הסרט הזה בפסטיבל.
אומה תורמן מגלמת אישה ששרדה טבח בתיכון אמריקאי (כמו שכולנו מכירים יותר מדי מהחדשות) וחוזרת לעיירת ילדותה אחרי 20 שנה כדי ללמד שם אומנות. אבל הזכרונות לא מרפים ומצבה הנפשי הולך ומתערער, מאיים להחריב את חיי המשפחה שבנתה בעמל כה רב.
אוון רייצ'ל ווד מגלמת אותה בצעירותה, בסצנות פלאשבק שמחזירות אותנו לאותה תקופה.
מלא בדימויים יפהפיים, פיוטי (במובן הטוב של המילה), רב דמיון, מהפנט ועם הופעות נפלאות של שתי השחקניות. הסרט עוסק בנושאים כבדי משקל אבל עושה זאת בצורה מעודנת ומתוחכמת, והוא אוחז בך ולא מרפה עד הסוף. יותר מזה אני לא רוצה להגיד, אבל הסרט פשוט פנטסטי. מחיאות הכפיים נמשכו זמן רב.
אחרי ההקרנה עלה הבמאי עם חלק מהשחקניות (אומה לא הרגישה טוב. חבל). היה הרבה מה לשאול, אבל לא היה הרבה זמן. אבל In Bloom הוא בהחלט שמזמין שאלות.
כמה דברים קטנים:
האם אני טועה, או שבפסטיבל טורונטו אין פרסים?
אה, וראיתי את מר כתריאל שחורי מסתובב כאן איפשהו.
ומישהו סיפר לי שמרלין מנסון ישב לא רחוק מאיתנו עם איפור לבן על הפנים ואיך לא ראיתי אותו.
איך באמת.
הסרט החדש של פול תומאס אנדרסון לא היה אמור להיות מוקרן בונציה ?
אני זוכר שבפירסומים לפני הפסטיבל הוא הוזכר כמשתתף אבל לא שמעתי עליו כלום במהלך הפסטיבל