08 יולי 2012 | 10:11 ~ 4 תגובות | תגובות פייסבוק

הנערה עם האופניים, וסיפורים נוספים


 

למי שלא היה ביום חמישי בפתיחת הפסטיבל: הווידיאו הנ"ל הוא הסרט הקצר שבוים על ידי דן סחר ונלי גיא, בוגרי ספיר, והמבוסס על הדימוי הגרפי שמככב השנה בכרזת הפסטיבל: הנערה עם אופני סלילי הסרטים והבלונים. ואני חשבתי שתקציר הסרט הוא "זה מה שנשאר לעשות עם צלולויד: לנגב איתו את רחובות ירושלים".

 

==================

 

מתברר שמשה גז, הבמאי של "המלאך היה שטן", לא היה מרוצה מהסרט התיעודי של אבידע לבני וגידי אביבי עליו (הסרט, לטעמו, היה קצת יותר מדי על לבני וקצת פחות מדי על גז), אז הוא הלך ופתח בלוג שבו הוא מספר את סיפורו ואת סיפור סרטו. כמו כן, אני לומד שם, מצא גז את סלילי הסרט המקורי והתיישב לערוך אותו מחדש, והוא מתכנן להוציא אותו להקרנות מסחריות בישראל (הסרט נוצר במקור ב-1971, יצא לאקרנים ב-1976 וירד מהם כעבור שבוע). זו נשמעת לי כמו משימה ליניב אידלשטיין, גיבור העל של הסרטים הישראלים הגנוזים של ראשית השבעים. אני מודה, מעולם לא ראיתי את "המלאך היה שטן".

 

===================

 

"פעם הייתי" של אבי נשר יצא השבוע למספר הקרנות מצומצמות בלוס אנג'לס ובבוסטון, ואחרי שאנשי "רוטן טומייטוז" קיבצו את שמונה הביקורות על הסרט – מה"לוס אנג'לס טיימס", "הבוסטן גלוב", "וראייטי" ואחרים – הוא הגיע לציון הבא:

 

 

================

 

אנשי קולנוע לב לא אוהבים לתת מספרי צופים, אבל משיטוט באתרי מכירות הכרטיסים של "לרומא באהבה" של וודי אלן אתמול ושלשום ראיתי שהאולמות בלב ובסינמה סיטי היו מלאים. בטח נמכרו כ-10,000-12,000 כרטיסים. משהו כזה.

 

המצב בקופות בסוף השבוע: "מדגסקר 3" ו"עידן הקרח 4" מובילים. "ספיידרמן המופלא" אחריהם. "העולם מצחיק" ו"זה הבן שלי" אחריהם. בסוף השבוע פורסמו מודעות בעיתונים שהכריזו ש"העולם מצחיק" הגיע כבר ל-75,000 צופים.

נושאים: בשוטף

4 תגובות ל - “הנערה עם האופניים, וסיפורים נוספים”

  1. ליאור 8 יולי 2012 ב - 19:58 קישור ישיר

    מדהים איך יאיר רווה מצליח לפרגן לאבי נשר אפילו על הNO NEWS ההיסטרי הזה.

  2. רונית 9 יולי 2012 ב - 8:11 קישור ישיר

    אוי והנה זה כאן. ממש מכונת זמן הסרט הזה, כאילו נוצר במוחו של פקיד הסוכנות היהודית אי שם ב 1982

  3. אני ראיתי את "המלאך היה שטן" כשהוקרן בת"א בשנות ה-90 בכותרת "התגלה אד ווד הישראלי". החוויה אכן הייתה מטורללת והסרט הזוי על גבול הסוריאליזם. לא פעם הועלה הרעיון להחזיר את "המלאך היה שטן" כהמשך טבעי לתופעת "הטרמפיסט". הבעיה היא שבניגוד ל"טרמפיסט", כאן יש במאי חי ונושם, שרוצה לשכנע את כולם שהסרט שלו רציני וטוב… וזה הורס את כל הבדיחה.

  4. איתן 9 יולי 2012 ב - 20:56 קישור ישיר

    הי יאיר, אייכה?!

    אם לפחות היית מצייץ, הייתי יודע שאתה בירושלים, או בתל אביב, או רואה סרטים, או משהו.

    כי מצאתי פיסת ניוז שתרגש אותך (בינתיים רק בסקרין דיילי. לא אתה ולא סריטה כתבתם על זה. אני לא בירושלים, אז גם לא אני):

    Phillipe Lacote and Nadav Lapid win $80,000 between them at Jerusalem Film Festival Lab; Ehud Bleiberg to produce Lacote’s Run

    וחוץ מזה: אמנם הייתי היום בתל אביב, אבל ראיתי כמה סרטים, ביניהם גם את "הבלדה לאביב הבוכה". סרט מרשים מאוד, אבל כמה מההחלטות האמנותיות שלו תמוהות. ועדיין, אני יותר אוהב את הסרט הזה מאשר לא אוהב.
    מעניין מה תהיה התגובה של אנשים אמריקאים למערבון הים תיכוני המשונה הזה.
    בתחרות האופיר ראיתי בינתיים 21 מתוך 31 הסרטים המתמודדים. הפייבוריט שלי לזכייה הוא "המשגיחים" (ואגב, משיחותי המקריות עם חברי אקדמיה מסתמן קונצנזוס לכיוון. ועל כל מקרה, "המשגיחים" סגור לחמישייה). ועדיין, אם חושבים על סרט שהולך לאוסקר האמריקאי (ולא על הסרט הטוב ביותר), כדאי לחשוב גם על "הבלדה לאביב הבוכה" (בתנאי, כמובן, שמישהו ייקח את עניין השיווק והמכירה שלו לידיים).


השאירו תגובה