07 אוגוסט 2012 | 21:39 ~ 5 תגובות | תגובות פייסבוק

מותו של Entertainer

את הנעימה הכי מפורסמת שלו, מרווין המליש בכלל לא הלחין. המליש – שהלך אתמול לעולמו במפתיע בגיל 68 – הלחין ב-1973 את פסקול "העוקץ" – הסרט זוכה האוסקר שהיה שיתוף הפעולה השני של הבמאי ג'ורג' רוי היל עם פול ניומן ורוברט רדפורד אחרי "קיד וקאסידי" – ובחר כנעימה מרכזית בו קטע ראגטיים טו-סטפ בן 70 שנה אז (מ-1902) שהלחין סקוט ג'ופלין, בשם "The Entertainer". העיבוד של המליש לקטע הפך לקלאסיקה מיידית, ולאחד הקטעים שאין תלמיד לפסנתר שלא לומד לנגן אותו בשנתו השנייה. הוא אפילו הגיע למקום השלישי במצעד הפזמונים האמריקאי ב-1974. הנה תזכורת כדי שתגידו, "אה! הקטע הזה!":

 


 

המליש היה מועמד בסך הכל 12 פעמים לאוסקר וזכה שלוש פעמים – שלוש הזכיות קרו באותו טקס ב-1974: אחת על העיבוד של "העוקץ", ושתיים על הלחנת הפסקול והלחנת השיר ל"כך היינו" של סידני פולאק (עם רוברט רדפורד וברברה סטרייסנד). הנה תזכורת לשיר ההוא של סטרייסנד (שמכר מאות מיליוני עותקים):

 


 

 

אני בוודאי לא אצליח לזכור את כל הנעימות שהוא הלחין לסרטים כמו "בננות" של וודי אלן (אחד הסרטים האחרונים של אלן עם פסקול מקורי), "בחירתה של סופי", "אנשים פשוטים", "שורת המקהלה" ולאחרונה ב"המודיע!" של סטיבן סודרברג, אבל נדמה לי שבשליפה, אם אני צריך לבחור את השיר הקולנועי שלו שאני הכי אוהב, זה בטח יהיה זה: קרלי סיימון מתוך סרט הג'יימס בונד העשירי, "המרגל שאהב אותי".

 


 

 

ויש לי זכרון עמום ורחוק שאני זוכר את המליש מופיע בתוכנית אירוח בערוץ 1 אי שם בשנות השבעים או השמונים. של מני פאר, אולי? ואולי אני בכלל מבלבל עם ברט בכארך יבדל"א, סוג של תאום מוזיקלי.

נושאים: בשוטף

5 תגובות ל - “מותו של Entertainer”

  1. yaya 8 אוגוסט 2012 ב - 0:43 קישור ישיר

    והנה הגרסה היותר טובה של the way we are. מתוך "האקדח מת מצחוק".
    http://www.youtube.com/watch?v=DuvkHoouhkk

  2. צור שפי 8 אוגוסט 2012 ב - 7:25 קישור ישיר

    לאיש פשוט היה מגע קסם מוזיקלי. הופתעתי שהיה רק בן 68, אני צעיר ממנו בעשור בערך והתחושה שלי שהוא היה אתי מאז ומעולם. חבל על האובדן.

  3. רני 9 אוגוסט 2012 ב - 18:09 קישור ישיר

    שלא במפתיע "איש אינו עושה זאת טוב יותר" הוא גם אחד השירים הקולנועיים האהובים עלי ביותר. ו"העוקץ" אחד הסרטים החביבים עלי בכלל.

  4. רונית 27 אוגוסט 2016 ב - 0:54 קישור ישיר

    הוא אכן הופיע בתכנית של מני פאר ב1980.
    אני יודעת את זה כי משדרים את זה ברגעים אלו ממש בחינוכית (כה אופייני להם)
    איש משעשע ומלא קסם.


השאירו תגובה