06 נובמבר 2012 | 17:06 ~ תגובה אחת | תגובות פייסבוק

הוריקן סנדי: עכשיו הסרט

גם אני – כמו כולם, אני מניח – אוהב לשוטט ביו-טיוב למחרת אירוע חדשותי גדול, בעיקר כזה הקשור למזג האוויר, ולצפות בסרטוני הסמארטפון שאנשים מעלים מחלון ביתם של עצים נופלים ומכוניות שטות ברחוב, לרוב זה רועד, ולרוב זה מלווה בצרחות "או מיי גוד!". אבל כמה ימים אחר כך מגיעים כבר הסרטונים המעט מלוטשים ומוקפדים יותר. לפני שנתיים, בסופת השלגים הגדולה של ניו יורק, יצר ג'יימי סטיוארט את אחד הסרטונים הקצרים הזכורים ביותר של אותה שנה. והנה, בימים שאחרי הוריקן סנדי מתחילים לצוץ כמה סרטים קצרים שמעבדים את כל מה שקרה שם באופן קצת אסתטי ויציב יותר.

למשל, ככה נראתה שדרה C באיסט ווילג' בשבוע שעבר, כשהאיסט ריבר גלש לתוך מנהטן:


 

והנה כמה קולנוענים, בראשם קייסי נייסטט וביניהם יניב שולמן, אחד מגיבורי "קאטפיש", שיצאו בליל ההוריקן על אופניים בתוך מנהטן לצלם את העיר המוצפת:


 

כמה ימים אחר כך, קיבל נייסטט טלפון ממפיק שעורך סרט מטעם אל גור על השפעות של ההתחממות הגלובלית (שימו לב שהוריקן סנדי, סופה טרופית, היכתב בניו יורק בסוף אוקטובר, בזמן שהייתם מצפים שהעיר תוכה, אם כבר, על ידי סופת שלגים), והוא הציע לו 500 דולר כדי להשתמש בשוטים מתוך הסרט. נייסטט לקח את 500 הדולר האלה וקנה ביגוד לתושבי סטטן איילנד שההרס שלהם מהסופה היה הנרחב ביותר (ו-19 מתושבי האי נהרגו כתוצאה מההוריקן). אגב כך, הם תיעדו את מסעם לסטטן איילנד ואת ההרס שנזרע שם:


 

ותחשבו מה קרה לשכונות של ניו יורק הגובלות באוקיינוס האטלנטי. זה מה שעשו שני קולנוענים שיצאו לתעד את ההרס של שכונת רוקאוויי, השכונה הכי מזרחית בקווינס (ביליתי שם על החוף הזה, שמצולם בסרטון, יום אחד עם משפחה וחברים). שני הסרטונים האחרונים, אגב, נועדו לעורר מודעות להרס ולעזור בגיוס כספים לשיקום השכונות:


 

נושאים: בשוטף

תגובה אחת ל - “הוריקן סנדי: עכשיו הסרט”

  1. ניר 7 נובמבר 2012 ב - 15:39 קישור ישיר

    בלוריי של הגרסה החדשה של היו זמנים באמריקה יוצא עוד חודש, ויס פלאנט מקרינים קלאסיקה בשבוע החל מהחודש.
    ווהו!


השאירו תגובה