10 דצמבר 2012 | 00:44 ~ 2 תגובות | תגובות פייסבוק

"כוננות עם שחר" ו"שומרי הסף" ממשיכים את הכיבוש (וגם "הערת שוליים")

התיישבתי בתחילת הערב לחכות לתוצאות ההצבעות מאגודת המבקרים של לוס אנג'לס, אגודת המבקרים של בוסטון, אגודת מבקרי האון-ליין של ניו יורק ופרסי הקולנוע הבריטי העצמאים שהתקיימו כולן הערב ואז הייתי צריך לצאת להקרנה של "הבלתי אפשרי", סרט הצונאמי של חואן אנטוניו באיונה ("בית היתומים"), ובצאתי עדיין לא התפרסמו כל התוצאות. אבל מה שחשוב לי כבר פורסם: "שומרי הסף" נבחר לסרט התיעודי של השנה מטעם מבקרי לוס אנג'לס. (שלא יהיה ספקות, מבקרי ניו יורק ומבקרי לוס אנג'לס הם קבוצות המבקרים הכי חשובות באמריקה, מבחינת יוקרה. יש את מבקרי הברודקאסט, שהם טובים בחיזוי האוסקרים).

ועוד מהזווית הישראלית: "למלא את החלל" לא נמצא ברשימות (לאו דווקא סיבה לדאגה, המבקרים בוחרים על פי תאריכי הפצה, ולא על פי כללי האוסקר, ו"למלא את החלל" יופץ בארצות הברית רק ב-2013). אבל "הערת שוליים" של יוסף סידר, שהיה מועמד לאוסקר השנה, מוזכר בסגן הסרט הזר של השנה, שלו נבחר "הולי מוטורס" הצרפתי של לאוס קאראקס.

הנה הפרסים שחולקו הערב לחופי האטלנטיק והפסיפיק:

מבקרי האון-ליין של ניו יורק. סרט: "כוננות עם שחר". שזכה גם בבימוי (קתרין ביגלו) ובתסריט. אנסמבל: "ארגו". שחקן: דניאל דיי לואיס, "לינקולן". שחקנית: עמנואל ריבה, "אהבה". שחקנית משנה: אן האתוויי, "עלובי החיים". שחקן משנה: טומי לי ג'ונס, "לינקולן". צילום: "חיי פיי". תיעודי: "חמישיית סנטרל פארק". לרשימה המלאה.

מבקרי בוסטון. סרט, בימוי, עריכה: "כוננות עם שחר". צילום: "המאסטר". תיעודי: "איך לשרוד מגיפה". שחקן: דניאל דיי לואיס, "לינקולן". שחקנית: עמנואל ריבה, "אהבה". שחקן משנה: עזרא מילר, "היתרונות בלהיות פרח קיר". שחקנית משנה: סאלי פילד, "לינקולן". תסריט: "לינקולן". הרשימה המלאה.

מבקרי לוס אנג'לס. סרט: "אהבה" של מיכאל האנקה. שחקנית (תיקו): ג'ניפר לורנס, "אופטימיות היא שם המשחק" ועמנואל ריבה, "אהבה" (אחת מהן תזכה באוסקר). שחקן: חואקין פיניקס, "המאסטר". שחקן משנה: דווייט הנרי, "חיות הדרום הפראי". שחקנית משנה: איימי אדמס, "המאסטר". תסריט: "ארגו". סרט תיעודי: "שומרי הסף". צילום: "סקייפול" (מצולם יותר יפה מ"חיי פיי"). סרט זר: "הולי מוטורס" של לאוס קאראקס (ובמקום השני, הפתעה, "הערת שוליים"). לרשימה המלאה.

פרסי הקולנוע הבריטי העצמאי (הבאפט"א הקטן). שם זכו שני סרטים שראיתי בפסטיבל חיפה ומאוד חיבבתי. "שבורה" זכה בפרס הסרט ו"ברבריאן סאונד סטודיו" הנהדר זכה בפרס הבמאי והשחקן. "המתחזה" זכה בסרט התיעודי. "ניצוד" זכה בסרט הזר. הרשימה המלאה.

 

כיוון הרוח מתחיל להיות די ברור, לא?

 

 

נושאים: בשוטף

2 תגובות ל - “"כוננות עם שחר" ו"שומרי הסף" ממשיכים את הכיבוש (וגם "הערת שוליים")”

  1. איתן 10 דצמבר 2012 ב - 1:00 קישור ישיר

    עמנואל ריבה בדמדומי חייה. ג'ניפר לורנס עדיין באביב. תעשה את החשבון לבד (למרות שהערך העיקרי של הסרט של דיויד או. ראסל הוא הפינג-פונג המידבק בינה לבין בראדלי קופר).
    וזה בנוסף לזה ש(לא ציינת ש)"אהבה" לקח את פרס הסרט של מבקרי LA
    ןנוכחותו של דווייט הנרי ברשימה הפתיעה אותי. הוא מצוין בסרט, אבל חשבתי ש"חיות הדרום הפראי" הוא כבר סוס מת.

  2. אוהד קאופמן 11 דצמבר 2012 ב - 7:55 קישור ישיר

    הכיוון הוא בהחלט ברור. האמריקאים הם פטריוטים ומלבד האיכויות של הסרט , הנושא קרוב לליבם. הסרט הולך חזק במרוץ אל האוסקר כרגע הוא המועמד המוביל בקטגוריה של הסרט הטוב ביותר והבמאי הטוב ביותר. אני חושב שלפחות בקטגוריית הסרט הוא ימשיך להוביל בזמן הקרוב.


השאירו תגובה