21 דצמבר 2012 | 15:02 ~ תגובה אחת | תגובות פייסבוק

השורט-ליסט לקטגוריית הסרט הזר. האם "למלא את החלל" יהיה שם?

הפוסט עודכן עם התוצאות הסופיות.

מעניין אם אסף אמיר ידפוק על דלת משפחת בורשטיין באמצע סעודת השבת ויבשר: "נכנסנו לתשיעייה הסופית של האוסקר!". או שהוא ימתין בסבלנות עד למוצאי שבת. הערב (בוקר שעון לוס אנג'לס) יוכרז השורט-ליסט לקטגוריית הסרט הזר. מ-71 סרטים שהוגשו על ידי המדינות, תצומצם הרשימה לתשעה. מהתשיעייה הזאת ייבחרו חמשת המועמדים לפרס שיוכרזו (יחד עם כל המועמדויות האחרות לאוסקר) ב-10 בינואר.

נשאלת השאלה: האם "למלא את החלל" יהיה שם?

לכאורה, נראה ברור לעין שכן. זה אחד הסרטים הזרים הבולטים בחודשים האחרונים, מאז בכורתו בוונציה. מצד שני, נדמה שמעמדו קצת דעך בשבועות האחרונים כשלא זכה לאיזכורים בפרסי סוף השנה של אגודות המבקרים השונות.

ב"דדליין" צמצמו את רשימת הסרטים הזרים הבולטים בתחרות ל-15, ו"למלא את החלל" לא שם. אן תומפסון צמצמה את הרשימה ל-15 הסרטים הבולטים ו"למלא את החלל" כן שם. סקוט פיינברג פרסם את תחזיתו לגבי המועמדים באוסקר והוא חוזה ש"למלא את החלל" לא רק שיהיה בשורט-ליסט, הוא יהיה בחמישייה הסופית.

הקונסנזוס הוא ש"אהבה" של מיכאל האנקה הוא המועמד המוביל לזכייה (והוא גם צפוי להיות אחד הסרטים הבולטים בתחרות האוסקר בכלל, ויש לו סיכויים להיות מועמד גם לפרס הסרט, לפרס השחקנית ואולי גם לפרסי תסריטאות או בימוי). אבל אנחנו יודעים היטב שבקטגוריית הסרט הזר, קטגוריה הפכפכה מאוד שהמצביעים לה מפגינים טעם שונה מאוד מזה של המבקרים ושופטי פסטיבלי הקולנוע, הפייבוריט לזכייה הופך מיד לפייבוריט להפסד. מה שהופך את "מחוברים לחיים" הצרפתי למועמד לזכייה. בהנחה שקהל מצביעי האקדמיה מורכב מגברים לבנים מבוגרים, בני שבעים ומעלה, אפשר לתהות איזה סרט ידבר אליהם יותר: סרט על מוות, או סרט על חיים.

התשיעיה הזרה לאוסקר עשויה להיראות בערך ככה:

"אהבה" (אוסטריה)

"מחוברים לחיים" (צרפת)

"נו" (צ'ילה)

"In the Shadow" (צ'כיה)

"רומן מלכותי" (דנמרק)

"למלא את החלל" (ישראל)

"ברברה" (גרמניה)

"אחות" (שוויץ)

"המעמקים" (איסלנד) או "קון-טיקי" (נורווגיה)

אלה ההימורים.

תוצאות האמת יפורסמו בשעות הקרובות.

=========================

ובזמן שאנחנו מחכים אני מזמין אתכם לצפות בסרט הגמר של רמה בורשטיין מ-1994, כשעוד היתה תלמידה חילונית ורווקה בסם שפיגל בשם רמה דרימר. הסרט נקרא "ליל כלולות", ומי שראה את "למלא את החלל" עשוי להיות מאוד מופתע ממנו.

========================

עדכון, מוצ"ש: מסע האוסקרים של "למלא את החלל" הגיע לסיומו. הסרט לא נכלל בתשיעייה. תשעת הסרטים שנבחרו על ידי ועדת הסרט הזר להמשיך לשלב הבא הם: "אהבה" (אוסטריה), "מחוברים לחיים" (צרפת), "רומן מלכותי" (דנמרק), "נו" (צ'ילה), "אחות" (שוויץ), "המעמקים" (איסלנד), "קון-טיקי" (נורווגיה), "מעבר לגבעות" (רומניה), "מכשפת מלחמה" (קנדה). (שבעה מתוכם נכללו ברשימת התחזית שלי לעיל).

כמה הערות:

א. הדרך לתשיעייה עוברת בפסטיבל קאן. ועדת המשנה, שאמורה להוסיף שלושה סרטים בכירים ומדוברים לשישיה של ועדת המיון, התעלמה לחלוטין מהזוכים בפסטיבל ברלין ובפסטיבל ונציה: "קיסר חייב למות" האיטלקי, "ברברה" הגרמני, "רחמים" הקוריאני ו"למלא את החלל" הישראלי, נותרו בחוץ. כנראה שהסרטים שהוספו לרשימה הם כולם בוגרי קאן: "מעבר לגבעות" ו"נו". "אהבה" זכה בדקל הזהב. מעניין אם הוא נבחר על ידי הממיינים או על ידי הצוות המשלים.

ב. זה "אהבה" נגד "מחוברים לחיים". סוני פיקצ'רס קלאסיקס נגד הארווי וויינסטין. זה יביא לאוסקרים הרבה מאוד מבוכה, אבל כרגע סיכוייו של "מחוברים לחיים" טובים בהרבה מאלה של "אהבה".

ג. גם "In the Shadow" הצ'כי נותר בחוץ. הסרט הופק על ידי המפיק הישראלי בלוס אנג'לס, אהוד בלייברג, כך שגם כאן לא יהיה לנו זכות התרברבות על מועמד ישראלי.

ד. מה שמשאיר את הנוכחות הישראלית באוסקר מצומצמת לקטגוריית הסרט התיעודי. "שומרי הסף" של דרור מורה ו"5 מצלמות שבורות" של עימאד בורנט וגיא דוידי, עדיין במירוץ.

נושאים: בשוטף

תגובה אחת ל - “השורט-ליסט לקטגוריית הסרט הזר. האם "למלא את החלל" יהיה שם?”

  1. איתן 21 דצמבר 2012 ב - 17:27 קישור ישיר

    "למלא את החלל" בחוץ. אוסטריה (האנקה) , צ'ילה, דנמרק (סיפור מלכותי), צרפת (מחוברים לחיים) בפנים. גם שווייץ, ונורבגיה (בסרט הסטורי תמוה), איסלנד (בלתזאר קורמקור), קנדה (בסרט מאוד מדובר), והפתעה – "מעבר לגבעות" של כריסטיאן מונג'יו הרומני – סרט מעולה, אבל קשה מנשוא. יאללה אבי נשר לאוסקר 2014!


השאירו תגובה