13 אפריל 2013 | 22:50 ~ 6 תגובות | תגובות פייסבוק

לא מצחיק

רשף לוי, בכנס הקומדיה של סם שפיגל בסינמטק תל אביב, יום חמישי

"אם 'השוטר אזולאי' היה יוצא היום, אין סיכוי בעולם שהוא היה נבחר לייצג את ישראל באוסקר. שום סיכוי. לקומדיות אין כיום סיכוי לקבל הכרה כיצירות חשובות, ובעיני זה סימן להידרדרות של התרבות שלנו. היהודים, מבחינתי, המציאו את ההומור ועושים את ההומור הכי טוב. היהודים שולטים בהומור העולמי, בואו נודה בזה. לחשוב שבישראל הומור נחשב לדבר לא איכותי זה להפנות עורף למורשת שלנו". (רשף לוי* קולע בול ביום חמישי בכנס הקומדיה של סם שפיגל – אירוע מקסים ומצחיק שהתרחש השנה בסינמטק תל אביב).

*) לא כתבתי את דבריו בזמן אמת, אני עושה כאו פראפרזה מהזכרון. אבל זה הכיוון המובהק של דבריו. תזכרו את הדברים האלה כשייצא סרטו השני של לוי כבמאי, "לצוד פילים", ביולי.

נושאים: בשוטף

6 תגובות ל - “לא מצחיק”

  1. דודי מיכאלוב 14 אפריל 2013 ב - 1:26 קישור ישיר

    איזו דרמהה. העניין עם רשף- סטנדאפיסט די מצויין אבל מהסרטים שלו לא נהנתי וצחקתי כזה הרבה. חוץ מ "א.קולומביאנית" שחביב פלוס.

    הוא צריך לדעת לקבל ביקורות, אולי (בטוח..) הסרטים שלו פשוט לא מספיק טובים או מצחיקים, ולכן לא קיבלו תו תקן של איכות.
    לעולם כולו לא היה בעיה להלל את "אופטימיות" של ראסל (קומי\טראגי),
    כי הסיפור שם רענן, מקורי ומהנה.
    וגם בישראל "סוף העולם שמאלה" – דוגמא לקומדי\דרמה מעולה שהרבה אהבו להלל, כי יש שם יותר רגש ורעננות.

  2. חובבן 14 אפריל 2013 ב - 5:16 קישור ישיר

    ההומור של רשף לא מצחיק אותי, ובניגוד למגיב הקודם גם הסטנדאפ שלו מביך בעיני.
    איפה הוא ואיפה קישון.

  3. איתן 14 אפריל 2013 ב - 9:26 קישור ישיר

    הייתי שם, באירוע הזה (לפחות בחלקו), ושמעתי גם אני בזמן אמת את דבריו של רשף לוי. לדעתי זה לא כל כך מדויק. הקומדיה אכן נחשבת לז'אנר נחות. אבל זו לא בעיה רק שלנו, הישראלים (או היהודים). זו בעיה כלל עולמית. בכל העולם אנשים מעדיפים להתייחס לדרמה כז'אנר האיכותי, ולקומדיה כז'אנר העממי. הרי "כשהארי פגש את סאלי" (ושאפו לחברך עידן אלתרמן, שבחר קטע מתוך הסרט הזה שראיתי עשרות פעמים, ועדיין הצליח ללמד אותי משהו חדש על טבע הקומדיה) – הסרט הזה, הכל כך אהוב (ובצדק) – היה בקושי מועמד לאוסקר אחד. ויש עוד הרבה דוגמאות בכל רחבי העולם. אז מה יגידו איזובי הקישון?
    (ולא בטוח, אגב, שמה שאומר רשף לוי באמת היה קורה. לפעמים האקדמיות כן מכירות בערכן של קומדיות. רומנטיות בעיקרן, אבל לא רק. ג'ניפר לורנס לקחה אוסקר על זה לא מזמן)

  4. x 14 אפריל 2013 ב - 17:29 קישור ישיר

    ל"השוטר אזולאי" אין סיכוי לייצג אותנו באוסקר כמו של"ביקור התזמורת" אין סיכוי לייצג אותנו באוסקר…אה, בעצם הוא היה אמור לייצג אותנו… אלו שני סרטים מצחיקים-מרירים. השוטר אזולאי הוא לא ממש קומדיה מפילה מצחוק.

    • דודי מיכאלוב 14 אפריל 2013 ב - 20:56 קישור ישיר

      כן, רק ש"אזולאי" מרגש, דינמי וטוב מ"שוליים" פי עשרות מונים.
      אנשי האקדמיה בכלל אובר רייטד ובקושי בוחרים סרטים טובים כזוכים, וגם כמועמדים ישראלים ל"סרט הזר הטוב" (באוסקר\אקדמיה) בחרו לרוב בסרטים שהם אולי הדרג השני שלנו, בעוד שלבנון, עג'מי והמשגיחים, הדינמיים ומרגשים זכו לכתף קרה באוסקר, הפאקין מביך הזה.

  5. גם הייתי שם 14 אפריל 2013 ב - 23:23 קישור ישיר

    סרטו הקודם של רשף לוי איים אבודים היה מועמד ל 14 פרסי אקדמיה וזכה בארבעה – אז איפה הוא לא מקבל הכרה?! הוא מאד מוערך בתעשייה ואני לא חושבת שלזה הוא התתכוון. אני לא חושבת שאיים אבודים היה קומדיה בכלל, זאת היתה דרמה משפחתית עם אלמנטים קומיים שזה משהו אחר לגמרי.
    הייתי באירוע והיה עוד חלק לדברים שלו – הוא ציין שיותר מידי סרטים ישראלים נעשים בשביל פסטיבל קאן, במגמה של לרצות את הצרפתים מקאן וזה משהו מוגזם שעושה הטיה לא טובה לקולנוע הישראלי, ובזה אני מסכימה איתו מאד. לגבי קומדיות – חלקן גרועות מאד ולא ראויות להכרה והמעולות – טוב צריך לראות שתצא באמת קומדיה מעולה ונראה אם יתעלמו ממנה כפי שהוא חוזה. מה שבטוח שבקרנות הקולנוע לקומדיה אין סיכוי לעבור להפקה.


השאירו תגובה