03 יוני 2013 | 22:44 ~ 6 תגובות | תגובות פייסבוק

מסע בין יקומים

וואו. איזה ערב בסינמטק תל אביב. אני מדלג בין אולם 1 בו מתקיימת הקרנת האקדמיה הראשונה ל"מקום בגן עדן" (יצירת מופת, לא פחות. The great american novel, בגרסתו הישראלית. אני אהיה בשוק למצוא סרט טוב ממנו מבין שלושים הסרטים האחרים בתחרות; אלון אבוטבול לוקח את פרס השחקן בהליכה. ואם יהיה סרט טוב ממנו? וואו, איזו שנה).

ומשם לאולם 3 לאירוע של פסטיבל אוטופיה בו הציג ארי פולמן קטעים מתוך "כנס העתידנים" שלו והסביר לקהל שוחרי המד"ב איך העז להפוך את יון טיכי של סטניסלב לם לרובין רייט. פולמן מעדכן שבכורת הסרט בישראל תהיה באמצע יולי (אני מניח שהוא מדבר על פסטיבל ירושלים), והוא ייצא למסכים בסוף יולי. שתי הסצינות שהוא הציג היו מצוינות.

ועכשיו מחכים ל"סטאר טרק 2". ערב מושלם בקולנוע בינתיים. שלא יתקלקל עכשיו.

עדכון: "סטאר טרק 2" היה מהנה מאוד. More of the same מבחינתי, ולכן לא הפתעה גדולה. מעין "מהיר ועצבני 6" בחלל.

נושאים: בשוטף

6 תגובות ל - “מסע בין יקומים”

  1. שלו 3 יוני 2013 ב - 22:54 קישור ישיר

    אני כולי חששות שתתאכזב מסטאר טרק

  2. איתן 3 יוני 2013 ב - 23:07 קישור ישיר

    מסכים מאוד מאוד מאוד. סרט עצום, "מקום בגן עדן".

  3. איתן 4 יוני 2013 ב - 12:59 קישור ישיר

    וואלה מדווחים היום ש"מקום בגן עדן" התקבל לפסטיבל קארלובי וארי. חדשות קצת מאכזבות מבחינתי. מצד אחד, קארלובי וארי הוא פסטיבל ידוע ומוכר, והוא האיר פנים הרבה פעמים בעבר לקולנוע הישראלי, וגם למדמוני עצמו. סרטו הקודם זכה שם בפרס ראשון.
    אבל הסרט החדש הוא קפיצת מדרגה משמעותית למדמוני, וככזה הגיעה לו גם פלטפורמה משמעותית יותר, מה שלא יקרה: אם הוא מוקרן בצ'כיה, אז הוא לא יוקרן בונציה. כמו לפני שנה, כשאמרתי לפני הפסטיבל ש"למלא את החלל" חייב לצאת מונציה לפחות עם פרס אחד, וכך אכן קרה, גם השנה הייתי חותם על כך: אם "מקום בגן עדן" היה הולך לונציה, אלון אבוטבול היה לוקח פרס שחקן, ומדמוני אולי היה לוקח פרס תסריט, והסרט עצמו היה מתמודד רציני על הפרס הראשי.
    הוא עד כדי כך טוב.
    אבל הוא לא יהיה בונציה, שזה קצת חבל בעיניי. מגיע לו.

  4. איתי 5 יוני 2013 ב - 1:55 קישור ישיר

    אני לא רוצה לצאת פרובוקטור, אבל רק לשם האיזון אני אומר שמבין שבעת הסרטים שראיתי עד כה באקדמיה זה היה הגרוע מביניהם, בעיקר בגלל הפער בין היומרה לביצוע. זה סרט שהצליח לקומם אותי כמעט מכל אספקט אפשרי – תמטית, תוכנית וסגנונית. רוב החלטות הצילום היו מנייריסטיות ומושכות תשומת לב לעצמן בצורה מוגזמת, התסריט היה קטסטרופלי וארוך לפחות ברבע ממה שניתן לסבול ממנו, והסאבטקסט הדתי והאמוני שקודח כל הזמן ברקע היה הציפוי על העוגה. מכיוון שרוב האנשים שראיתי ביציאה יצאו עם הרגשה דומה (גם אם ברמות משתנות של אכזבה), אני חושב שיש מקום לצנן את הרושם של התלהבות ביקורתית אחידה שעלול להיווצר כאן.

  5. ד. 5 יוני 2013 ב - 3:25 קישור ישיר

    לדעתי, וזה יישמע מפונק, היה הכי אידיאלי אם היה הקרנות מ-ה-ר יותר
    לסרטים חדשים ומסקרנים (יש אמריקאים מעולים שלוקח להם כשנה גם- להגיע להרבה אקרנים בישראל).
    ואחרי חודש-חודשיים באקרנים, תארגנו אותנו כבר באיזה אתר הורדה בת-ש-ל-ו-ם.

    אני עכשיו הייתי משלם ברצון בשביל לראות במחשב (מחובר ל LCD כמו מלך, מלך צולע אבל עדיין) וגם לתרום ליוצרים, את "מקום בגן עדן", סרטים של אסי דיין וכו'.

    לא כולם גרים בתל אביב, שזה כזה קל להגיע לאקרנים לסרטים חדשים, בטח אומנותיים שלעתים מוקרנים רק בתל אביב ובשדירות.

    ה VOD כבר נחמד, אבל חסר בהמון חדשים, לרוב גם טובים- כבר ראיתי (ושילמתי) בקולנוע (או טורנטים + אתר סרטים סוגרים פינה לכאלה שלא מוקרנים בישראל). ואז יס והוט מקרינים מוכרים (וגם טובים) שהמון כבר ראו בקולנוע\ טורנטים.

    אז פנייה למפיקי סרטים ישראלים + הוט ויס (וגם ליזמים עם ראש פתוח),
    תנו לנו מקורות\אתרים\ וי או די חדש, לשלם עבור דברים חדשים ורעננים, אבל שהם חדשים יותר.

  6. פרסונה 6 יוני 2013 ב - 13:08 קישור ישיר

    מצטרפת לאיתי. נכחתי בהקרנה ובאופן אישי ממש לא אהבתי את הסרט. התגובות אח"כ גם היו צוננות מאוד. לעניות דעתי התלהבות גדולה בהרבה נרשמה בקרב חברי האקדמיה בהקרנות של "בית לחם" ו"שש פעמים".


השאירו תגובה