06 ספטמבר 2013 | 18:34 ~ תגובה אחת | תגובות פייסבוק

טבלת המבקרים החדשה של ישראל, 5.9.2013

"צל הימים" של מישל גונדרי גבוה מעל כולם (כמעט)

וואו. איזה שבוע. ארבעה סרטים חדשים נכנסו השבוע לטבלה, שלושה מהם הם סרטי ארט-האוס משובחים, שמפתיע ומרגש לראות שהם מצאו הפצה בארץ (וכל מפיץ עם גישתו ההפוכה לתרגומי שמות). אני חשבתי ששלושתם טובים עד מצוינים, עמיתיי הסכימו איתי לגבי שניים מהם. הסרטים הם: "צל הימים", יצירת המופת הצרפתית הפרועה, מלאת ההמצאות והשיגעון של מישל גונדרי, על פי ספרו של בוריס ויאן; "אפסטרים קולור" ("Upstream Color"), מעין סרט מדע בדיוני מהורהר מאוד ומאתגר מאוד מאת שיין קארות (אם סם היפנוטי המופק מתולעים ומשפיע על בני אדם וחזירים הוא בעיניכם מדע בדיוני, אז כן. זה מדע בדיוני); ו"נאהבים מחוץ לחוק" ("Ain't Them Bodies Saints"), סרט הבכורה היפה לעין של דיוויד לאורי, עם קייסי אפלק ורוני מארה. מה שמעניין הוא שגם "אפסטרים קולור" וגם "נאהבים מחוץ לחוק" מאוד מושפעים מהקולנוע של טרנס מאליק. זה מאוד מורגש בצילום העדין, הפיוטי ורך התאורה ומרובה התקריבים של שניהם. ובאופן מפתיע, לאורי וקארות מכירים זה את זה: לאורי הוא אחד העורכים של "אפסטרים קולור". נקודת השקה נוספת בין סרטי השבוע: גם "צל הימים" וגם "אפסטרים קולור" הם סרטים שיוצריהם עשו אותם בעשר אצבעותיהם. גונדרי (כפי סיפר לאבנר שביט בראיון המשובח ביניהם ל"וואלה") יצר את האפקטים וקטעי האנימציה של "צל הימים" בעצמו; קארות כתב, ביים, הלחין, השתתף בעריכה והשתתף בצילום של "אפסטרים קולור". והוא גם מגלם את התפקיד הראשי (גונדרי מסתפק בהופעת אורח קטנה בסרטו).

בקיצור, סוף שבוע של סרטים אישיים ויחודיים. ובעיניי, סרטים מצוינים. לגבי שניים מהסרטים יש קונסנזוס. הסרט הרביעי הוא "לזמן את הרוע" ("The Conjuring"), סרט האימה המבוסס על אירועים שאולי קרו לאנשים אמיתיים, שביים דיוויד וואן ("המסור").

הנה הטבלה הראשונה לשנת תשע"ד:

עם רדתו של "פארק היורה" התלת מימדי מלוחות ההקרנה של הקיץ, "מי מפחד מהזאב הרע" קפץ בחזרה למקום הראשון. הסרט גם תופס יפה אצל הקהל. זה הסרט החמישי הכי נצפה בסינמה סיטי, ובסוף השבוע שעבר הוא כבר הגיע ל-30,000 צופים. "הנוער", שנשאר במקום השלישי ("צל הימים" דילג מעליו), עבד בסוף השבוע הראשון שלו חזק בעיקר בקולנוע לב בתל אביב ובסינמה סיטי והביא בשלושת ימיו הראשונים 3,700 צופים.

המבקרים והמבקרות המשתתפים בטבלה (לפי סדר הא'-ב'):

נטע אלכסנדר, אתר "הארץ"

ארז דבורה, "וויינט"

שמוליק דובדבני, "וויינט"

אור סיגולי, "עכבר העיר אונליין"

דורון פישלר, "וואלה" ו"עין הדג"

ישי קיצ'לס, "ישראל היום"

יאיר רוה, עבדכם הנאמן, "פנאי פלוס" ו"סינמסקופ"

אבנר שביט, "וואלה"

יעל שוב, "טיים אאוט"

אורון שמיר, "סריטה"

נושאים: בשוטף

תגובה אחת ל - “טבלת המבקרים החדשה של ישראל, 5.9.2013”

  1. איתן 6 ספטמבר 2013 ב - 22:11 קישור ישיר

    וואו, אני לא חשבתי שכמעט כולם יאהבו את החדש של גונדרי. אני מאוד התאכזבתי ממנו. ואני מצטרף לאבנר שביט בעניין הזה – גם אני נותן לו שני כוכבים.
    לגבי אפסטרים קולור – לטעמי, אחד הסרטים הרעים שראיתי השנה. מנופח מחשיבות עצמית, חידתי, אבל כזה שלא ממש מעניין אותי לפתור את החידה. רק כוכב אחד הייתי נותן לו.
    "נאהבים מחוץ לחוק", כפי שכבר אמרתי בעבר, הוא סרט יפה אבל מתסכל – 3 כוכבים.
    ו"לזמן את הרוע" מתחיל חלש, אבל החצי השני שלו מכפר על כך. סרט מ-פ-ח-י-ד מ-א-ו-ד. 3 וחצי כוכבים לטעמי.

    בסוף השבוע הבא יום כיפור. כמעט ולא עולים סרטים חדשים. צום קל.


השאירו תגובה