15 ספטמבר 2013 | 10:24 ~ 4 תגובות | תגובות פייסבוק

ההחתמה של אדלר, החדש של אפל, המעלית של מעלה, המיליונים של הקולנוע הישראלי

 

המון כמה כותרות שהצטברו לנו על המכתבה לפני יום כיפור ותוך כדי.

למשל, התמונה הנ"ל, שצילם חורחה גורביץ. ביום חמישי סיפרנו כאן על האירוע הדי מפתיע לכבוד "פרובידנס" שיתקיים בפסטיבל חיפה ביום שישי הקרוב (20.9), סרט שמתברר שנכתב בחיפה. צלם הסרט ואלמנת התסריטאי יהיו נוכחים בהקרנה. ובכן, עכשיו יש גם מזכרות: מכונת הכתיבה שעליה נכתב התסריט לסרטו של אלן רנה, והתסריט המקורי עצמו (הדראפט הראשון מתוארך כאן ל-1 בינואר 1976). אם פספסתם, קראו את האייטם משלשום, הוא די מפתיע.

================

יובל אדלר, הבמאי של "בית לחם", הוחתם על ידי סוכנות וויליאם מוריס. הדיווח של "דדליין הוליווד" מספר שבעקבות הקרנת הסרט בטלורייד וטורונטו, מספר סוכנויות רצו להחתים את אדלר אצלם, וויליאם מוריס זכו. זה אומר שהם רואים באדלר פוטנציאל לבימוי סרטים ו/או סדרות באמריקה. שיחוק. ואכן, כשראיתי את "בית לחם" היתה לי תחושה שאדלר יכול להיות הגידי רף הבא – אולי זה גם מה שאנשי וויליאם מוריס חשבו. מישהו שמתחיל את דרכו בבימוי מותחנים קטנים, ואז נהיה מפיק אחראי של אחד הלהיטים הגדולים בטלוויזיה האמריקאית.

=================

בגלל שראש השנה נפל על תחילת ספטמבר, המועד בו עסוקים בלוגי הקולנוע בדרך כלל בסיכום עונת הקיץ בקולנוע, לא יצא לנו לעדכן כאן שגם הקיץ נגמר בשבירת שיא הכנסות באמריקה. נדמה היה לנו שזה קיץ מרובה אכזבות ופלופים, אבל מתברר שהוא גם היה רווחי למדי, עם למעלה מ-4.7 מיליארד דולר בהכנסות. "איירון מן 3" היה אלוף ההכנסות של הקיץ באמריקה.

האתר "Vulture" מביט היום אל הסטטיסטיקות היותר משונות בעולם ההפצה: מה קורה לסרטים הוליוודיים מחוץ לאמריקה. והם מגלים שם נתון שמפתיע אותם: בשעה ש"הדרדסים 2" הוא כשלון קופתי בארצות הברית (הסרט לא יגיע ל-100 מיליון דולר) הוא הפך לסרט האנימציה הכי מצליח של השנה ב… ישראל (וגם, כמה משונה, בקרואטיה). בישראל הסרט הכניס הרבה יותר מ"גנוב על המיניונים" ומ"בית ספר למפלצות", שני סרטי האנימציה הקופתיים של הקיץ באמריקה.

ועוד נתון ישראלי: ישראל היא אחת משש מדינות בעולם שבהן "מהיר ועצבני 6" הוא הסרט הקופתי של השנה (עד כה). "מהיר ועצבני 6" היה הצלחה ענקית בכל העולם, כולל באמריקה, אבל בשש מדינות זה הסרט הכי מצליח של השנה: ישראל, אוסטריה, בולגריה, טורקיה, פורטוגל ואיחוד הנסיכויות.

עוד פכים משעשעים: "הפרש הבודד" נכשל בכל העולם, חוץ מיפן; "רק אלוהים סולח" היה הצלחה קופתית רק בצרפת; בפולין, "יסמין הכחולה" של וודי אלן הכניס יותר כסף מ"איש הפלדה".

=================

ועוד משהו שקשור לישראל ולשוברי קופות ששכחנו לעדכן: בסיכום השנה (נכון לסוף הקיץ) של הסרטים שהופצו באמריקה בהפצה מוגבלת (קרי, פחות מאלף מסכים) מצאנו השנה שני סרטים ישראליים. שניים! "שומרי הסף" של דרור מורה עם 2.4 מיליון דולר ו"למלא את החלל" עם 1.7 מיליון דולר. כלומר, יחד הם הכניסו 4.1 מיליון דולר, מה שאומר ששנת 2013 היא השנה הכי מצליחה של הקולנוע הישראלי באמריקה.

רגע: 4.1 מיליון דולר? "הדרדסים 2" הכניס עד כה בישראל 4.5 מיליון דולר. שני סרטים ישראליים באמריקה לא משיגים את הדרדסים בישראל. פרופורציות.

=================

באמצעות הפייסבוק של איילת יגיל: שיר חדש של פיונה אפל. גרסת כיסוי ל"Pure Imagination" ששר ג'ין וויילדר בגרסה הקולנועית הראשונה (והטובה יותר) ל"צ'רלי בממלכת השוקולד". השיר מלווה סרטון אנימציה שנוצר על ידי האולפן שיצר את הסרט הקצר זוכה האוסקר, "הספרים המעופפים של מוריס לסמור", וזה מעין תשדיר שירות/פרסומת של רשת המסעדות המקסיקניות צ'יפוטל, שמנסה לקדם אג'נדה בעד אוכל עם אחריות, ונגד אוכל תעשייתי. הם מלווים את הסרטון ואת השיר ואת הקמפיין עם משחק לאייפון. מה שנקרא בימינו – קרוס-פלאטפורם. יו-טיוב, אייפון, איי-טיונז, מסעדה. אבל השיר? תענוג. גם האנימציה:

 

 

איך ג'ין ווילדר ביצע את זה, אתם שואלים? ובכן, ככה. לפני 40 שנה כבר:

 

 

שני קליפים על אוכל (או הפרעות אכילה, בעצם) ליום אחרי צום.

=============

בית הספר לקולנוע מעלה ממוקם בבית ירושלמי קטן, ישן, מקסים ומלא אופי מאחורי ככר ספרא. מקסים, מלא חן תקופתי וקשתות ואבן, אבל עם בעיה אחת שאיש לא נדרש לה עד כה: המבנה לא נגיש לאנשים בעלי מוגבלויות. רגע לפני שהתלמידה הראשונה בכסא גלגלים מתחילה את לימודיה, בית הספר יוצא כעת לקמפיין לגיוס תרומות לתקן את המצב ולאפשר לה להגיע לכיתות ולחדרי העריכה, למי מכם שרוצה להתחיל את היום הראשון אחרי יום כיפור עם איזה מעשה טוב.

בתור מי שמלמד ב"מעלה" אני הייתי רוצה להשיק קמפיין לגיוס תרומות לשדרוג אקוסטי של הכיתות, עוד בעיה של מבנה אבן ירושלמי ותיק, רב חן, אבל עם אקוסטיקה נוראית.

נושאים: בשוטף

4 תגובות ל - “ההחתמה של אדלר, החדש של אפל, המעלית של מעלה, המיליונים של הקולנוע הישראלי”

  1. איתן 15 ספטמבר 2013 ב - 10:43 קישור ישיר

    …"רק אלוהים סולח" היה הצלחה קופתית רק בצרפת…

    מזכיר לי את הסוף של "סוף הוליוודי" של וודי אלן. הם חושבים אחרת, שם בצרפת.

  2. יונה 15 ספטמבר 2013 ב - 20:38 קישור ישיר

    וואו, יש גם ריר מהסט של פרובידנס?

  3. מרט 15 ספטמבר 2013 ב - 23:50 קישור ישיר

    הנה עוד (סוג של) קשר ישראלי של "פרובידנס" –

    בעצם בזכותו משה מזרחי הפך ב- 1978 לבמאי הישראלי הראשון והיחיד עד כה שזכה באוסקר לסרט הזר. "פרובידנס" היה הסרט שזכה באותה שנה בפרס סזאר לסרט הטוב ביותר', אלא שהועדה שבחרה את המועמד של צרפת לאוסקר חשבה ש"כל החיים לפניו" של מזרחי ידבר יותר לטעם האמריקאי והעדיפה אותו. השאר היסטוריה.

  4. יעקב 16 ספטמבר 2013 ב - 1:19 קישור ישיר

    יאיר, משאלתך התגשמה. היום התחילו בבית ספר מעלה לטפל באקוסיטקה של הכיתות ככה שלא תשמע את עצמך כפול שאתה מלמד. כנראה שזה עדיין יותר זול ממעלית, למרות שחידשו את הקומה הראשונה בשירותי נכים. קצת נחת למי שיצטרך.


השאירו תגובה