11 אוקטובר 2013 | 16:31 ~ 3 תגובות | תגובות פייסבוק

טבלת המבקרים החדשה של ישראל, 10.10.2013

אני מודה. כשעולים סרטים מבאסים המוטיבציה שלי להתעסק עם הטבלה יורדת. אבל אני מניח שלא מעט נשים מבוגרות עשויות להתעניין ב"דיאנה", לכן אנחנו חייבים להתגבר על העצלנות ולהזהיר אותן.

שלושה סרטים חדשים בטבלתנו השבוע: "דיאנה", על החודשים האחרונים בחייה של הנסיכה דיאנה; "תודה ששיתפתם", שגורם לי להבין שהנושא החם על מסכי הקולנוע בעולם בשבועות האלה הוא התמכרות לסקס (גם כאן וגם ב"דון ג'ון"); ו"אנה ערביה", שוט אחד של עמוס גיתאי. שלושתם, ובכן, לא בראש הטבלה. הנה היא:

 

יצאו מהטבלה השבוע: "אליסיום", סרט המד"ב של ניל בלומקמפ, שהיה מבחינתי אחת האכזבות הגדולות של הקיץ האחרון. 70,000 צופים הגיעו אליו בארץ. וגם "נאהבים מחוץ לחוק" עוזב את ההקרנות המסחריות ועובר לסיבוב הקרנות סינמטקיות (אם פספסתם אותו, בואו להשלים ביום חמישי הקרוב, 17.10, ב-20:30 בסינמטק הרצליה. אני אתן שם מילות הקדמה לסרט היפה הזה של דיוויד לאורי).

ולמרות שרוב הסרטים הישראליים בטבלה נמצאים עכשיו בסיבובי הפרידה שלהם, שני סרטים ישראליים עובדים ממש מצוין. אם אתם רוצים לראות את "בית לחם" הערב בסינמה סיטי גלילות, רוב הסיכויים שכבר אין כרטיסים. הסרט ממלא שם הקרנה אחרי הקרנה. ו"כנס העתידנים" עובד מצוין בסינמטק תל אביב בשלוש הקרנות ביום. זה ממש כיף לראות אולמות מלאים לסרטים ישראליים.

המבקרים והמבקרות המשתתפים בטבלה (לפי סדר הא'-ב'):

נטע אלכסנדר, אתר "הארץ"

ארז דבורה, "וויינט"

שמוליק דובדבני, "וויינט"

אור סיגולי, "סריטה"

דורון פישלר, "וואלה" ו"עין הדג"

ישי קיצ'לס, "ישראל היום"

יאיר רוה, עבדכם הנאמן, "פנאי פלוס" ו"סינמסקופ"

אבנר שביט, "וואלה"

יעל שוב, "טיים אאוט"

אורון שמיר, "עכבר העיר אונליין"

 

נושאים: בשוטף

3 תגובות ל - “טבלת המבקרים החדשה של ישראל, 10.10.2013”

  1. איתן 12 אוקטובר 2013 ב - 2:26 קישור ישיר

    השבוע עשיתי השלמת פערים. לא היו לי הרבה ציפיות מ"דון ג'ון", והוא אכן עמד באין-ציפיות שלי. 2.5 כוכבים נתתי לו.

    אבל מאוד התאכזבתי מ"סיפורים שאנחנו מספרים". מרוב רצון לא להיסחף במלודרמה, ולעשות סרט אינטלגנטי, הסרט הזה איבד אותי לגמרי. יש בו הרבה יותר מדי דמויות, ואף אחת מהן היא לא הגיבורה הראשית שדרכה אני חווה את הסיפור. ודווקא מי שהיתה צריכה להיות במרכז הסיפור – שרה פולי עצמה – דווקא היא נעלמת. 2.5 כוכבים נתתי לסרט הזה, שמסתבר שכולם אוהבים. חוץ ממני.

    ו"אנה ערביה" הוא סרט שבעיניי חבל לחפש בו מסר צלול. זה לא מחזיק מים. אבל כתרגיל קולונועי-תיאטרלי-משחקי זה דווקא נחמד למדי. 3 כוכבים לטעמי.
    על כל השלושה כתבתי בבלוג שלי (בניק-לינק).

    השבוע הבא הוא שבוע של שמות גדולים: וודי אלן מגיע בשבוע הבא; וגם טום הנקס (בסרט של פול גרינגראס); וגם (הסרט ההוא על) ג'וליאן אסאנג'; והרימייק של "קארי". ולא ראיתי עדיין אף אחד מהם.
    (ויש גם סרט עם שוורצנגר וסטאלון בשבוע הבא, למי שזה מעניין אותו)

  2. קורא 12 אוקטובר 2013 ב - 19:36 קישור ישיר

    אני שואל את עצמי איך זה יכול להיות ששני סרטים שאני מאוד התאכזבתי מהם ממוקמים כל כך גבוה אצל המבקרים, ותוהה האם זה שמדובר בזה שאחד מהם ישראלי גרם לזה שלמבקרים לא נעים, אם זה על בסיס היכרות אישית או סתם לא להיתקל בפרצוף של הבמאי באיזה אירוע חברתי.

    הסרט של פולמן, כנס העתידנים, מפוספס. החלק הראשון מצויין, החלק השני, ללא קשר למעבר לאנימציה וללא קשר לתירוצים האלה על מסע פסיכודלי, פשוט לא מספיק טוב מבחינה תסריטאית, וגם אין הצדקה אמיתית לאנימציה, היא לא משרתת את הסרט.

    צל הימים של גונדרי, שהוא אחד הבמאים שאני הכי אוהב, הוא סרט מפוספס גם הוא. עושר ויזואלי, המצאות מטורפות, שבסופו של דבר פוגעות בסרט. נראה שכל העושר הזה לא מקדם את העלילה ואי אפשר לעקוב אחריה בצורה קוהרנטית, וזה חבל. נדמה שהעבודות הכי טובות שלו הן עם עוד מישהו לידו, כמו צ'רלי קאופמן.

  3. ד. 13 אוקטובר 2013 ב - 0:30 קישור ישיר

    למרות שלא ראיתי את כל הסרטים המדוברים, לייק גדול לדבריו של "קורא" פה.

    לנושא אחר- הייתי שמח לביקורות והמלצות טלויזיה בבלוג (שלך כותב יקר, יאיר רוה) פה. וגולשים שיוסיפו בתגובות המלצות (ותגובות לפרקים חדשים) חדשים טובים לראות.

    כבר אומר- אובר רייטד כמו מאד מאן וגם משחקי הכס- העולם לא ידע עדיין.
    עם שובר שורות אני חלוק- האם אחרי העונה הראשונה המצב נהיה ב 30 רמות טוב יותר ??? אמנם לא עונה נוראית. יש עלילה ועניין.
    אבל תיקראו לי אופטימיסט, אני שונא שכל הדמויות, אבל ממש כולן, אידיוטים חסרי התחשבות באחרים. קצת מציק לנשמה.
    אבל זה לא רק זה. האובר דרמה בעונה הראשונה זה עניין טכני גם.
    אני הפסקתי לצפות איפה שהוא, בפרק 4 (?) כאשר וולט גיבורנו האפור מנהל שיחה בסלולרי עם אחיו של אשתו, כאשר זה השוטר מנהל מעצר ושיחה באותו הזמן ממש. האמינות לא ממש רצה שם בכמויות בעונה הראשונה.
    אבל זו סדרה טובה מהרוב לפחות.

    בהוט יש כמה דברים (לא רבים) שמאוד מומלצים לצפייה ב VOD
    Les Revenants, Orange Is The New Black, Rectify, black mirror, australian "slap" & Southpark – the rest Good ones.
    the shield, american "Office" (should be on vod) & chappelle show
    ביס: שטיסל (הידד, סוף סוף סדרה ישראלית אחת עם עומק), אימפרית הפשע,
    הבחורה החדשה (זואי דשנל, אחלה הומור), ס.נייט.לייב.
    וכמה כמדומני ביס מעולות מהעבר, ברי-ראנס: עמוק באדמה (העקבית ומרגשת בהיסטוריה, לראות מההתחלה כל עונה 1 ולהפנים), הסמויה, סופרנוס.

    ואם לא אמרנו- פסיפיק רים מתחרה רציני בגטסבי הגדול, רווח וכאב, מאמא, סטוקר… כפיסת הדרעעק של השנה.


השאירו תגובה