24 נובמבר 2013 | 13:04 ~ תגובה אחת | תגובות פייסבוק

רוצים להפיץ את סרטו החדש של האל הרטלי?

לפני כשלושה שבועות סיפרנו לכם על קמפיין הקיקסטארטר של האל הארטלי לגיוס 384,000 דולר למימון סרטו הבא, ״נד רייפל״, סרטו הארוך הראשון מזה כשבע שנים, והחלק השלישי בטרילוגיה שהתחילה עם ״הנרי פול״ ב-1997.

ההתחלה היתה מבטיחה וכל מעריציו הוותיקים של הארטלי, ולא מעט שחקנים ומפיקים אמריקאים, נכנסו כתומכים. כמעט 900 איש באו. אבל זה לא מספיק: הפרויקט תקוע על 170,000 דולר, פחות מחצי הסכום, ונותרו עשרה ימים לסוף מבצע הגיוס.

אז הבוקר הארטלי שלף צ׳ופר נוסף: אם תשקיעו – והפעם זה באמת תשקיעו – 5,000 דולר, תוכלו לקבל את זכויות ההפצה התיאטרליות של ״נד רייפל״ בישראל לשבע שנים. מועד היציאה המשוער: ספטמבר 2014. 5,000 דולר לזכויות של שבע שנים זה כ-18,000 שקל, ובלי לחשב הוצאות נוספות שבוודאי יש למפיץ – פוסטרים, פרסום, תרגום – זה אומר שצריך למכור כ-500 כרטיסים כדי לראות רווח מההשקעה הזאת. ולא מדובר ב״מינימום גארנטי״ המקובל בסכום ההפצה. הארטי לא רוצה נתח מההכנסות. כל הכנסה שתהיה לכם בשבע השנים האלה, תהיה שלכם.

אם יש לכם 18,000 שקל, ויש לכן רעיון איך להפוך את הארטלי לפופולרי שוב בישראל, ואתם יכולים להביא למעלה מ-500 צופים, זה נראה לי דיל בלתי רגיל.

אז הבוקר שלחתי את הלינק הזה לכל מי שאני מכיר שקשור בהפצה: לאנשי סינמטק תל אביב, לסרטי נחשון, לאנשי יונייטד קינג ולקולנוע לב. אני חושב שבאופן אידיאלי סינמטק תל אביב יכול להרים את הכפפה. הם לא צריכים לחשוב על הפצה רחבה, אלא על כמה הקרנות מתוזמנות היטב (לצד שאר סרטיו של הארטלי) ואם הם ממלאים את האולם הגדול פעם אחת, הסכום הזה מכוסה. כל שאר ההקרנות – כולל נדידתו של הסרט בין שאר הסינמטקים בארץ – כבר מכניסה רווחים.

או: סינמטק תל אביב קונה, ופסטיבל חיפה מזמין את הארטלי לפסטיבל באוקטובר הבא ומקרין את הסרט שם בבכורה, פלוס רטרוספקטיבה.

בקיצור, יש כאן פוטנציאל לחגיגה. וככל הידוע לי, זו הפעם הראשונה שבקיקסטארטר מציעים זכויות הפצה, כלומר – אפשרות אמיתית לתומכים להרוויח כסף (ספקולטיבי) מהשקעתם, ולא רק לתמוך בעבור תמורה שוות כסף וקצת רוח פילנטרופית.

זאת, כמובן, אם מישהו אכן ירים את הכפפה בארץ ויעשה את זה. וגם אם מספיק מפיצים בעולם יצטרפו להרפתקאה הזאת. הארטלי צריך כ-30 מפיצים מכל העולם כדי להשלים את גיוס התקציב, ושקמפיין הקיקסטארטר הזה לא ייפול.

נושאים: בשוטף

תגובה אחת ל - “רוצים להפיץ את סרטו החדש של האל הרטלי?”

  1. עמית איצקר 24 נובמבר 2013 ב - 23:01 קישור ישיר

    השאלה אם זה יהיה סרט טוב…


השאירו תגובה