23 נובמבר 2008 | 18:31 ~ 22 תגובות | תגובות פייסבוק

כתום בעיניכם

לפני זמן מה נתקלתי בתומר ליכטש שהזכיר לי שלפני שנה, בכנס בלוגרים ששנינו השתתפנו באחד הפאנלים שלו, אמרתי שאני מצפה (מקווה?) שבתוך שנה מישהו יקנה את "סינמסקופ" ויהפוך אותו לעסק כלכלי. שכחתי שאמרתי את התחזית הזאת בקול רם ובפומבי, אבל מרגע שהשקתי את "סינמסקופ" בינואר 2006 היה לי ברור שהמטרה היא למצוא דרך להפוך את הבלוג לעסק כלכלי, להפוך בעצמי למיני-מו"ל. בחודש הקרוב, רגע לפני יום ההולדת השלישי של הבלוג יש סיכוי שהחזון הזה יתחיל את צעדי ההתגשמות הראשונים שלו.

הנה ההודעה לעיתונות מטעם אורנג' שהתפרסמה הבוקר.

מה זה בעצם אומר? שארבעה בלוגים התכנסו יחד תחת כנפיו הרחבות של גדי שמשון ויחד נספק את תכנינו לאורנג', במסגרת אתר חדש בשם אורנג'-טיים שהם עומדים להשיק. אני בכל פעם מתוודע לעוד קצת ממה שהולך להיות באורנג'-טיים ודי נדהם ממה שקורה שם. כשהציעו לי להיות חלק מזה לא היה לי ספק שאני רוצה. האמת שהייתי בשוק שהם רוצים בלוגרים אמיתיים תחת חסותם, ובכל פעם שהמו"מ מולם התעכב הייתי בטוח שהנה הם התעשתו והחליטו להשיק בלוגים של מייקל לואיס ועדי הימלבלוי. אבל לא. הם הלכו על ולווט (דבורית שרגל), בועז כהן, עידו קינן ואני. וממש לא אכפת להם שאני לקוח של פלאפון. אבל, האמת, יש לי תחושה שהמיזם הזה של אורנג' בכלל יכיל לא מעט הפתעות מכל מיני סוגים. אני ממש מקווה לא להתאכזב.

ומה זה באמת אומר? תכל'ס, כלום. הכל כרגיל. בעוד שבוע-שבועיים-שלושה-ארבעה, כשהאתר של אורנג' יושק, תתעוררו בוקר אחד ותגלו שהעיצוב של "סינמסקופ" השתנה קצת. הרקע הירקרק, שבימים הראשונים להשקת הבלוג קוראים רבים ניסו להניא אותי ממנו כי הוא נראה "חולה", יעלם. כל השאר ישאר בדיוק אותו דבר. בין פוסט אחד לשלושה (או חמישה) ביום. כל מה שקשור בקולנוע. וגם דברים שלא קשורים בקולנוע. כל מה שמתקיים כבר כמעט שלוש שנים, ימשיך. בהבדל אחד: זה כבר לא יהיה הובי. עכשיו זו כבר עבודה. זו תהיה הפעם הראשונה שאקבל שכר כדי לכתוב את הבלוג. עד כה הבלוג היה נגזרת לעבודותיי בעיתונות ומבחינה כלכלית הפרסום של גוגל בראש העמוד הצליח, באדיבותכם, לממן את עלויות האיחסון ב"סוויטהום". כך שלפחות לא הפסדתי כסף על הבלוג, ואת זמני עליו תרמתי בשמחה ומתוך אמונה ושליחות. אמונה בזה שאת זה אני אעשה כנראה כבר תמיד, בחינם או בכסף.

אז מה זה באמת באמת אומר? המממ… נדמה לי שזה אומר שמיולי 2009 הקרוב אני אהיה נותן החסות של פסטיבל ירושלים.

התוכנית שלי היא שהמעבר הזה הוא phase I בתוכנית התרחבות גדולה עד יותר, שאני מקווה שהשלב השני שלה יגיע תוך לא יותר משנה. כרגע אני ממשיך להיות בלוגר קולנוע, אבל עם ספונסר בלעדי ותאגידי. אבל החלום להפוך את הבלוג לאתר קולנוע מקיף, גדול, מוביל, מרכזי בו אני אחד מצוות גדול של כותבים על קולנוע, לא נגוז. אפילו להפך. הוא רלוונטי מאי פעם. אני מאמין שיש לזה סיכוי לקרות. נראה.

אורנג' מבטיחה לנבחרת הבלוגרים עצמאות מערכתית מלאה. אחרת לא הייתי מתקרב לזה. והאמת, אני חייב להודות, שאני די משקשק. למרות שאני שנים שכיר של תאגידים (רשת שוקן, מעריב, ידיעות אחרונות ובשנה האחרונה גם הוט) ואני חושב שאני מצליח להישאר עצמאי במחשבתי גם בחסותם, הם עדיין תאגידי תוכן. איך ייראו חיי כעת בתאגיד טלקום? אני מבטיח לעדכן אתכם בזמן אמת. ובעצם, זה מה שאני מקווה: שאתם תמשיכו להיות שם.

=====

זה האתר של קומונת הבלוגרים החדשה "פ"צ בלוגים" (גדי שמשון המציא את השם, אז זה בטח קשור לספורט). זה רק אתר שירכז חדשות ובשורות ומיני פכים של אחורי הקלעים. אנחנו מתכננים בעוד שלוש שנים לקנות את "ידיעות אחרונות". אז זהירות. וזה הדיווח של ולווט על ההודעה לעיתונות (היא מרכזת את כל הדיווחים באתרים האחרים). לא יעזור, ולווט היא בכירת הבלוגרים מבינינו. כולנו בצילה. וממילא אף עיתונאי בארץ לא מציח להפנים שרוה זה ב-ו' אחת.

נושאים: כללי

22 תגובות ל - “כתום בעיניכם”

  1. גדי שמשון 23 נובמבר 2008 ב - 18:36 קישור ישיר

    את השם המציא דבירסקי המבריק, שהוא חבר של כבוד בסגל פ.צ. בלוגים (בתפקיד המעסה).

  2. velvet 23 נובמבר 2008 ב - 18:48 קישור ישיר

    אוי תודה. לא היית צריך.
    בהצלחה לנו.

  3. דרורית 23 נובמבר 2008 ב - 19:22 קישור ישיר

    🙂
    בהצלחה גדולה.
    אז מתישהו אפשר יהיה להגיד ש
    we knew you when….?

  4. איתן 23 נובמבר 2008 ב - 19:38 קישור ישיר

    1. ברכות.
    2. אז מה זה אומר לגבי, המשתמש ? האם בעוד כמה שבועות אני אפסיק להקיש דבליו-דבליו-דבליו-סינמסקופ-סי-או-איי-אל ? שהרי עבדת קשה והרבה למצב לעצמך כמותג תחת השם הזה … (הערה : למרות שאני קורא את וולווט, וגם מגיב שם מדי פעם, אני בעצם לא יודע את הכתובת שלה. אני תמיד מגיע אליה דרך…סינמסקופ).
    3. פ"צ…זה יותר פשוט מפשוט. מועדוני כדורגל רבים באירופה משתמשים בפ"צ כקידומת לשמם משום ש fc – ראשי תיבות של football club. ה-c נהגית כמו צ' – זה בא מהשפה הגרמנית (כמו בשם מועדון הכדורגל פ"צ קלן).
    4. עצמאות מלאה…המממ.. אם יהיו לך תלונות מסוימות בעניין הארגון של פסטיבל ירושלים, אף אחד לא יצר את צעדיך ?
    5. כשכתבת phase 1 כבר שמעתי את הצחוק המתגלגל של אלו שרוצים להשתלט על העולם. Yair Rave=King of the world ?
    6. אם כבר כדורגל – ראית כבר את החדש של וולטר סאלס (ההוא עם התרגום המטופש "בעיטה לחיים") ? שווה משהו ? כי בעיניי סאלס במאי מעניין, אבל לא יציב.

  5. סופי. 23 נובמבר 2008 ב - 20:40 קישור ישיר

    FC זה גם Federazione Calcio, שזה אותו דבר, אבל באיטלקית.
    בהצלחה!

  6. דורון 23 נובמבר 2008 ב - 22:09 קישור ישיר

    מזל טוב! כל הכבוד!

  7. רז-ש 23 נובמבר 2008 ב - 22:16 קישור ישיר

    ברכות על הצטרפותך לאימפרית הרשע. רק שאלה אחת לפני שאנחנו נוטשים, האם כתובות הדוא"ל שלנו שבמשך השנים היתה לך גישה אליהן יעברו לידי אורנג'?
    אם אני אקבל פרסומת אחת של אורנג' למייל שלי אני אדע למי לבוא בטענות 😉
    לכתוב בעיתון תחת תאגיד זה משהו אחד, לכתוב באינטרנט תחת תאגיז זה משהו אחר. אל תשלה את עצמך. בעוד שבעיתון מוכרים מוצר ואתה לצורך העניין הוא המוצר שהתאגיד מוכר. באינטרנט האתר הוא פרסומת. כלומר אתה בתור כותב אינטרנט בשירות התאגיד משמש כפרסומת. יש הבדל גדול.
    וחוץ מזה יש תאגידים טובים, יש ניטרלים ויש תאגידים רעים. חברות הסלולר, או קרטל הסלולר ליתר דיוק, הם חברות הטבק החדשות. אז כמו שאמרתי, ברכות.

  8. יניב אידלשטיין 23 נובמבר 2008 ב - 22:44 קישור ישיר

    הידד, קצת מכספי תאגיד ענק יילכו לבלוגרים מסורים שמגיע להם.
    מישהו פה (חוץ מרז-ש) באמת חושש מהתמסחרות של הבלוג? אני לא.
    בהצלחה.

  9. חובבן 23 נובמבר 2008 ב - 22:55 קישור ישיר

    גם אני אנסה כוחי בתחזית:
    למיזם הזה יהיה אורך חיים של שנה שנתיים במקרה הטוב.
    לא שזה צריך להפריע לך, גם שנה משכורת למשהוא שאתה עושה ממילא זה יפה מאד.
    גדי שמשון בכלל שובר פה איזה שיא. אולי הוא יפתח את הבלוג ה 200 שלו בפטפורמת התוכן החדשה והמלהיבה הזאת?

  10. איתי 23 נובמבר 2008 ב - 22:59 קישור ישיר

    ראשית, בהצלחה בפרויקט החדש.
    ושנית – שאלה פרקטית: האם נצטרך לשנות את הרס"ס פיד, עם שינוי מקום האירוח של הבלוג? אני קורא את הבלוג, בד"כ, באמצעות הגוגל-רידר, ונכנס לאתר שלו ממש רק מפעם לפעם, כדי להציץ בתגובות. איך השינוי ישפיע עלי?

  11. raz 24 נובמבר 2008 ב - 0:02 קישור ישיר

    ברכות.
    כן, אני לא אומר שאני לא חושש קצת מצינזורה של כל מיני פוסטים מחאתיים, מבקרים, כועסים וכד', אבל אין ספק שמגיע לך תמורה על כל ההשקעה הענקית שאתה משקיע כאן. אני, למשל, צורך את רוב המידע על הקולנוע העכשווי כאן. לא יודע מה הייתי עושה בלעדיך (כנראה קורא את האתרים מחו"ל, דבר שאני שונא. הרבה יותר קל וכיף לקרוא בעברית). אני מקווה שמתי שתעבור רשמית לחסות אורנג', ואני אכנס לבלוג כמידי יום, אני לא ארגיש בשינוי, אפילו לא הקטן ביותר.

    וכן, אני מקווה שאני לא אגיד "הקפיטליזם ניצח, אפילו את הטובים".

  12. עמיצי 24 נובמבר 2008 ב - 1:17 קישור ישיר

    ברכותי ואגב שם משפחתך, מעולם לא הבנתי את האובססיה של הוו הכפול.
    למשל למה אוויר ולא אויר? זה v ולא w.

  13. קורא 24 נובמבר 2008 ב - 1:21 קישור ישיר

    אני חושש שהמיזם הזה ייכשל בגלל נותן החסות שלו, שמעולם לא ייצר שום תוכן בעברו וגם בעתידו לא ייצר באמת תוכן. מה שכן, אם אתה גוזר קופון, בהצלחה.

    ולענייננו, הידעת שזאק בראף מסתובב פה בארץ?
    http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-3627332,00.html

  14. עמיצי 24 נובמבר 2008 ב - 1:21 קישור ישיר

    וכן, לפי כללי האקדמיה ו נכפלת כאשר היא באמצע מילה אבל זה עדיין כלל טפשי.

  15. ס. נייט שמאלאן 24 נובמבר 2008 ב - 8:21 קישור ישיר

    ולווט, אין להכחיש, היא בלוגרית עם מקום של כבוד בהיסטוריה של הבלוגוספירה המקומית. הבלוג שלה, לעומת זאת, לא מדגדג את קרסולי סינמסקופ – בלוג שלא רק שלא התעייף במלאת חמישה חודשים להקמתו, אלא הולך ומשתבח כל הזמן. חינניים ביותר הצטנעותך ופרגונך, אבל האמת צריכה להיאמר: סינמסקופ הוא הבלוג הטוב ביותר בארץ, ללא עוררין. גם אם וואלה ברנז'ה מחזיקים בארכיון תמונה של דבורית ולא תמונה שלך.

  16. יואב 24 נובמבר 2008 ב - 8:47 קישור ישיר

    ברכות מקורא אדוק אם כי פאסיבי מדי. מי ייתן והכל יישאר אותו הדבר. סינמסקופ הוא התחנה הראשונה שלי עם הקפה של הבוקר (:

  17. עדן 24 נובמבר 2008 ב - 8:54 קישור ישיר

    אני קצת חלוק: מצד אחד ברכות על ההצלחה, מצד שני ברור לי שאי אפשר לכתוב בשביל גוף כזה מבלי שמתישהו יתערבו לך בתכנים. נקווה שההתערבות תבוא כמה שיותר מאוחר.
    וכן, סינמסקופ הוא אכן הבלוג הישראלי הכי טוב.

  18. velvet 24 נובמבר 2008 ב - 9:48 קישור ישיר

    תודה נייט, נעים לשמוע את חוות דעתך המלומדת. אני מניחה שאתה קורא את הבלוג מאז מלאו לו חמישה חודשים ועד היום וחש בהתעייפות. סחתיין עליך.

  19. talotan 24 נובמבר 2008 ב - 16:41 קישור ישיר

    נראה לי שהדבר הנכון, גם עבור אורנג', הוא לשמור את הכתובת של סינמסקופ. מי שיקיש סינמסקופ יועבר אוטומטית לכתובת החדשה.

    רוה: נו, מה את מודאגת? וחוץ מזה, הכתובת "סינמסקופ" הישראלית שייכת לי. ואת זה אפילו אורנג' לא יצליחו לקנות ממני. טוב, אולי כן. אבל זה יעלה להם לפחות 250 שקל.

  20. mook2006 24 נובמבר 2008 ב - 19:40 קישור ישיר

    חותם על כל אות ותו שכתב רז-ש למעלה.
    קודם הברסלביאדה ועכשיו זה, זה כבר יותר מדי בשבילי.
    מישהו מכיר איזשהו מכון גמילה מבלוגים? כי אחרת אני לא יודע איך אני אצליח להתנתק משני הבלוגים שנהגתי לקרוא באדיקות ובשקיקה בשנתיים-שלוש האחרונות.

    דבורית – זה 0-1 לעיתונות הפרינט, כן? או שמא זה גול עצמי?

    (אגב, הפסקה הפותחת פה למעלה די מעליבה את האינטילגנציה – מדובר בכסת"ח ותו לא.)

  21. אורון 27 נובמבר 2008 ב - 12:08 קישור ישיר

    ברכות מאוחרות על המעבר לצד האפל (הייתי חולה מת, פספסתי כאן כמה ימים טובים). מצד שני, התמסחרות תמיד עדיפה על התברסלבות…
    וברצינות, אני לגמרי בעד. נכון, השינויים שיבואו יורגשו ויעצבנו שמרן שכמוני. בין אם מדובר בעיצובצ'יק מעט שונה, או איזו אמירה מרוככת כשהקוראים שלך מצפים לביס כואב באיזה ישבן של החליפות.
    אבל, אם רוה מצליח להוכיח שאפשר להתפרנס, או אפילו לקבל תמורה הולמת, על כתיבה עצמאית באינטרנט (בתוך וכפוף לתאגיד, לא משנה) זו מכת מוות לעיתונות הכתובה ותקדים מצויין עבור עיתונאים (ושאר מקצועות) מקוונים. בקרוב אצל הטלוויזיה, אינשאללה.
    בקיצור, כל הדורסניות התאגידית מחייבת שגם גדולים יירמסו, אז כדאי להיות בצד שהולך לנצח.
    אני אמשיך להיות כאן, מקווה שגם יאיר רוה שכולנו מכירים (זה עם ה-ו' האחת).

    וסליחה על הג'יבריש..

  22. ענבל קידר 27 נובמבר 2008 ב - 18:32 קישור ישיר

    קצת לא נעים לי מגדי שמשון (שאותו אני לא מכירה, אבל נשמע לי שכוונותיו טובות), אבל אני חייבת להודות שלפי האינפורמציה שמסרת עד עכשיו, ההצטרפות לקומונה נשמעת מדאיגה הרבה יותר מההצטרפות לתאגיד, מבחינת הסכנה לערכי הדמוקרטיה. מי שמע על קומונה שלא רק ששמה לא נקבע בהצבעה של כל החברים, אלא שאחד מחבריה צריך לקבל בדיעבד הסבר ממגיב בבלוגו העצמאי על משמעות שמה?
    וגם מדבירסקי המבריק (שאין לי מושג מי הוא) קצת לא נעים לי, אבל ממש התאמצתי, ולא הצלחתי להבין מה מבריק בשם הבלתי קריא הזה. מי שלא מבין בספורט (אולי צריך לעדכן את גדי ודבירסקי שיש לא מעט חובבי קולנוע שלא קראו עמוד ספורט מימיהם) קורא את ה"פ.צ" הזה או כמו ההתחלה של "פצמ"ר" או כמו ההתחלה של "פצלוכה", ובמקרה הטוב בשמות האותיות העבריות – אפשרות שגויה באותה מידה, אם אכן מדובר בשמות אותיות גרמניות שמייצגות מילים באנגלית (גאוני, ללא ספק).
    אני עוד זוכרת את הימים שבהם היית צריך להסביר לאנשים (כולל עובדי מערכות העיתונים שבהם התארח המדור) ש"סינמסקופ" זה בחולם, לא בשורוק, ושלמדור אין שום קשר לעיתונות סנסציות (מה חבל שמאז הפיכתו לבלוג הוא בכל זאת נהיה קצת כזה), אבל אז היה מוצדק לגמרי לחנך את הציבור לשלוט במושגים מקצועיים, כי זה היה בתחום שבו עסק המדור. עכשיו תצטרך להסביר לאנשים מושג רב-לשוני משובש בכדורגל (שאתה לא מכיר בעצמך) בשביל שהם יידעו לאיזה קומונה בלוג הקולנוע שלך שייך? עצוב מאוד.


השאירו תגובה