18 דצמבר 2013 | 09:51 ~ תגובה אחת | תגובות פייסבוק

״ההוביט״ בששים שניות (פלוס מינוס)

אני כאן כדי להזכיר לכם שבשבוע שעבר השקנו את שיתוף הפעולה השני שלנו עם ג׳יימסון וויסקי שנותנים חסות לתחרות הבינלאומית Done In  Sixty Seconds. הרעיון, למי שהחמיץ: קחו סרט מפורסם, קבצו כמה חברים וביימו לו רימייק בששים שניות. הנה כמה דוגמאות למיטב מהשנה שעברה. הדדליין שלכם למשלוח הסרטונים הוא ה-13.2.2014 (עוד כחודשיים), אבל כדאי כבר להתחיל להתארגן. למשל, הייתי ממליץ לכם לקחת מצלמה ולצאת לצלם כבר בימים אלה ברחובות ירושלים המושלגים. פרודקשן-ואליו שלא מוצאים כל יום. אפשר לעשות בשלג רימייק ל״פארגו״. או ל״דוקטור ז׳יוואגו״. או ל״מייד אין איזראל״. אחד מכם יזכה בכרטיס טיסה זוגי ללונדון, כולל אירוח, והשתתפות בגמר הבינלאומי של התחרות הזאת. את הסרטונים מעלים כאן (אבל רק אחרי שקראתם את התקנון. הוא ממש חשוב, בעיקר בנושא השימוש במוזיקה).

 

(אגב, התחרות הזאת היא גם בחסות המגזין ״אמפייר״, והיא חלק מתחרות פרסי הקולנוע שלו, שאתם יכולים להשתתף גם בהצבעה עליו – קדימה, תבחרו ב״מי מפחד מהזאב הרע״, שכבר הופץ מסחרית באנגליה, כסרט השנה. אבל שם אתם צריכים להיות תושבי בריטניה כדי לזכות בכרטיס כניסה לאירוע. בתחרות שלנו, אתם טסים מישראל לשם).

אבל הנה מה שאני ממש רוצה. מייחל לו, אפילו. אחרי שראיתי שלשום את ״ההוביט: מפלתו של סמאוג״ אני רוצה שמישהו יבצע גרסה בת ששים שניות ל״ההוביט״. הסרטים האלה כל כך ארוכים, ושלא לצורך (ואני אוהב סרטים ארוכים! אבל לא מרוחים), כך שגרסה קצרצרה לא רק תהיה משעשעת, היא ממש הכרחית. רוצים השראה? הנה כמה אנשים שכבר ניסו והצליחו לצמצם את ״ההוביט״ לאורך שיהיה בערך פי 450 יותר קצר מהגרסה של פיטר ג׳קסון:

1. זה נפלא. גרסת אנימציה בת שתי דקות שמספרת כל סיפור ״ההוביט״ (הספר, שהוא לא ספר ארוך במיוחד, מיינד יו), עם לא מעט רפרורים משעשעים ל״ביג לבובסקי״ (ולוס אנג׳לס בתפקיד הארץ התיכונה).

 

2. גם זה ממש מעולה, אבל בחמש דקות (לקצר!): חבורת ילדים ממחיזה את ״ההוביט״ עם בובות:

 

3. מישהו, קצר סבלנות כמוני, רצה ללמד את פיטר ג׳קסון שיעור בצמצום וערך מחדש את מרדף הגובלינים שנמשך שעות בסרט הראשון וכעת אורכו דקה בלבד, מצוינת ודחוסה:

(רק תזכורת: בתחרות Done In Sixty Seconds אי אפשר להשתמש בווידיאו ובמוזיקה מהסרטים המקוריים).

 

4. הנה מ-Funny Or Die, בילבו הולך לאיבוד בדרך חזרה לפלך:

5. ועוד אחד מ-Funny Or Die, תזכורת לכך שגם ״שר הטבעות״ היה נורא ארוך, בתוספת הסבר למה:

 

 

בשנתיים האחרונות היו לא מעט ניסיונות מצד משתתפי תחרות DISS לצמצם את ״שר הטבעות״ ואת ״ההוביט״ לששים שניות. רובם המוחלט היו גרועים (ולראיה: הרוסי, עוד רוסי, הבולגרי, הבריטי, הקזחי). הנה היחיד מביניהם שהוא איכשהו סביר ועם חן:

 

 

אני יודע שכל אחד מכם יכול לעשות את זה יותר טוב, ובעיקר – עם יותר הומור. יאללה, צאו לדרך. יש כרטיס טיסה ללונדון שמחכה.

נושאים: בשוטף

תגובה אחת ל - “״ההוביט״ בששים שניות (פלוס מינוס)”

  1. קקון 6 ינואר 2014 ב - 18:10 קישור ישיר

    אתה כותב פה שהתאריך האחרון לשליחה הוא 13.2.2014
    ובתקנון רשום "תאריך הסיום להגשת סרטים הוא יום שני ה-20 בינואר 2014. אף הגשה לא תתקבל אחרי תאריך זה".
    איזה מהתאריכים נכון?

    ==================

    רוה לקקון: הדדליין המעודכן הוא 13.2. זה יעודכן גם באתר הרשמי של ג׳יימסון בקרוב.


השאירו תגובה